Kisalföld logö

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 25°C Még több cikk.

Gyalogos- vagy parkolóövezet?

Győr belvárosa igazi belváros legyen vagy parkolóövezet? Minden igyekezet ellenére most úgy néz ki, az autósok a győztesek, és a „sétálóutcák” sétálói a vesztesek.
Sétálóövezet: A Kazinczy utcában néha több az autó, mint a gyalogos...
Mosonmagyaróváron sok autós „sportot űz" abból, hogy behajt a belváros védett területeinek díszburkolatára. Szinte állandó a teherautó-forgalom és a dudálás a Magyar utcában, ami egyébként „sétálóutca".  Ami azt illeti, Győr történelmi belvárosa sincs könnyebb helyzetben. Bár – akárcsak Mosonmagyaróváron – helyi rendelet szabályozza a behajtást, folyamatos a rendőri és a közterület-felügyeleti ellenőrzés, a sétálóövezetben (például a Király utcában és a Kazinczy Ferenc utcában) állandósult a parkoló gépkocsik sora.

Megvan a rendje, a sétálóövezetbe kik, milyen feltételekkel, mennyi időre hajthatnak be vagy tartózkodhatnak ott. Természetesen figyelembe kell venni a jogos lakossági igényeket, az üzletek áruszállítását. A belváros területére összesen 1550 behajtási engedélyt adtak ki. Ez a szám nem magas, hiszen sok engedély csak félórás tartózkodásra (árurakodásra) szól. Ha mindenki betartaná az engedélyben foglaltakat, nem is tűnne fel ez a „kényszerforgalom". Sokan azonban a félórás engedélyt egész napos tartózkodásként könyvelik el – azokról nem is beszélve, akik semmiféle engedéllyel nem rendelkeznek, egyszerűen fittyet hánynak a tiltásokra.
Győr belvárosának egy kis részén, a Káptalandombon már működik olyan beléptetőrendszer, amely kiszűri az illetékteleneket. Egy ilyen rendszer lenne hatásos az egész védett belvárosi területre, mert hiába a térfigyelő rendszer, a rendőri és közterület-felügyeleti bírságolások.

A világ számos nagyvárosában működnek már nagy területet magukba foglaló beléptetőrendszerek, s vannak más módszerek is. Londonban például öt fontot kell lefizetnie annak az autósnak, aki át akarja lépni a zónahatárt.
A város közlekedési szakemberei foglalkoznak a kérdéssel, miként lehetne a belvárosi értékek és persze a gyalogosok védelme érdekében hatásos rendszert kialakítani. Mostani számítások szerint ez mintegy 80–120 millió forintba kerülne, és számos forgalmi változtatással is járna. És nyilván nem kisszámú tiltakozással azok részéről, akik megszokták az autós kényelmet, s nagyon zokon vennék, ha nem az előtt az üzlet előtt parkolhatnának, ahol vásárolni akarnak...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ajándék gyermekektől gyermekeknek

Több mint kétszáz sérült, fogyatékossággal élő gyermek tapsolt lelkesen Győrött a Diótörő… Tovább olvasom