Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Gönyűi szellemkikötő: MÁV átveszi a kerítésig a vonalat

A MÁV Zrt. március végéig üzemeltetésre átveszi a Győr és a gönyűi kikötő közötti, évekkel ezelőtt milliárdokból megépült, ám azóta kihasználatlan vasútvonalat. A működtetést azonban csak a kikötőig vállalta, a belső területen egyelőre nem.
A minisztérium hosszas huzavona után tavaly a MÁV-ot jelölte ki, hogy üzemeltesse a milliárdokból megépített, Győr és a gönyűi kikötő közötti vasúti szakaszt. Kényszerű és sürgető döntés volt ez, mivel – ahogy lapunk elsőként beszámolt róla – a kihasználatlan pályaszakasz kapcsán reális veszély lehet a több milliárd forintnyi uniós támogatás visszafizetése (Kisalföld, 2011. február 2.).

Gönyűi vasút: a MÁV a hónap végéig átveszi a pályaszakasz üzemeltetését.
Gönyűi vasút: a MÁV a hónap végéig átveszi a pályaszakasz üzemeltetését.

A vasúttársaság azonban az üzemeltetést – első körben – visszautasította. Vagyonkezelési kérdéseket feszegettek: a vasútvonal egy része ugyanis olyan ingatlanokon épült meg, amelyek más szervezetek (a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Magyar Államvasutak Zrt.) vagyonkezelői jogában állnak.

A Kisalföld a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától azt kérdezte, átvette-e már a vasúttársaság a pályaszakaszt. „Az említett vasútvonalnak a MÁV Zrt. vagyonkezelésébe vétele folyamatban van, a tervek szerint március 31-ig kell lezárni" – kaptuk a választ. Megerősítették lapunk azon információját is, miszerint a pályaszakaszt a MÁV a kikötőig vette át, annak belső területén már nem. Ennek okait azonban nem fejtették ki.

Információink szerint a háttérben elsősorban anyagi megfontolás állhat: az ottani rendező pályaudvartól befelé, néhány száz méteren a vasúttársaság többlettarifát kérhet (már ha velük szerződnek, hisz például az Audi belső vasúti rendszerét sem a MÁV üzemelteti).

A kikötői iparterületet akkor lehet könnyebben bérbe adni, ha a szállításra is jó kondíciókat kínálnak. Ha a megyeszékhelytől a kikötőig tartó néhány kilométeres szakaszt a működtetéssel tarifavégponttá minősítik át, olcsóbb lesz a szállítás, ha azonban az utolsó pár száz méteren üzleti alapon szállíttatnának, az növelheti a betelepülők költségeit.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A használt áruk szavatosságáról

Olvasói kérdés: használt műszaki cikkek eladása esetén kell-e garancialevelet adni az eladások során… Tovább olvasom