Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Gönyű vízen, vasúton, közúton

Gönyű - Befejezéshez közeledik a Győr–Gönyű Kikötő bruttó 8 milliárdos fejlesztése. A megyében egyedülálló, úgynevezett multimodális, azaz hármas kiszolgálás jön létre a 116 hektáros területű logisztikai bázison.
– Egy éve kezdődött és az utolsó, befejező munkák zajlanak a 14. idényénél tartó kikötő fejlesztésén. A honi kikötői beruházásokban nem csekély költségek 75 százalékát Brüsszel állta, egynegyedéhez pedig a magyar költségvetés járult hozzá. A munkákról az indulástól folyamatosan beszámoltunk, így a részletek ismertek az olvasók előtt. A MÁV győrszentiváni állomásától tíz kilométer hosszban építették ki a vasutat a kikötőhöz, ahol helyi rendező-pályaudvar szolgálja ki a létesítményt. A kikötőn belül 45 hektár területen építették ki a teljes infrastruktúrát a vasúthoz igazított belső úthálózattal. A kikötőtől Győrig építették meg a közműcsatornát. Az egyes főúton a kikötő vasúti csatlakozása kiváltására felüljárót építettek. Készült mérlegház és a kikötő új főbejáratot kapott. A Győr–Gönyű kikötő Zrt. múlt évi forgalma már megközelítette a 300 ezer tonnát.

Nagy előny, hogy a termelőtől nem kell közvetlenül elvinni a terményt. Gönyű előrakodást is végez. Fotó: Szük Ödön
Nagy előny, hogy a termelőtől nem kell közvetlenül elvinni a terményt. Gönyű előrakodást is végez. Fotó: Szük Ödön

Pintér Ákos, a társaság vezérigazgatója jó esélyt lát arra, hogy a kikötő forgalma az idén 5–10 százalékkal bővül. Ennek feltétele, hogy lesz-e elegendő szállítandó, értelemszerűen elszállítandó mezőgazdasági termék. Egyelőre új repcéből indítottak néhány hajórakományt Németországba. Gönyűn ma 15 ezer tonna szemestakarmány tárolható a raktárakban. Nagy előny, hogy a termelőtől nem kell közvetlenül elvinni a terményt. Gönyű előrakodást is végez. A társaság most újabb, daruzható, 2000 négyzetméteres, pályázati pénzből építendő raktárt tervez, ebben darabárukat fogadna. Egyre nagyobb tételben érkezik ugyanis a kikötőbe acéláru, acéltekercsek, új termékekként pedig építőipari profilok.
Az új fejlesztés kínálta nagy előny, hogy a tárolóhelyek egyik oldalán a Duna, a másikon a vasút van. Ezzel a hármas lehetőséggel az előbbieket egészíti ki a közúti szállítás. Okkal várja a társaság, hogy számottevően nőni fog a kikötőbe betelepülni kívánók száma. Az már bizonyos, hogy a kikötő szomszédságában épülő gázerőmű túlsúlyos és túlméretes berendezéseinek fogadására a kikötő már alkalmas. Fogadhatja a Nagyigmánd mellett létesülő szélerőműpark berendezéseit is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három pályázat, kétmillió forint

Abda - Három pályázaton összesen csaknem kétmillió forintot nyert Abda. Így munkagépeket… Tovább olvasom