Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 3°C Még több cikk.

Gödrök százait kerülgetjük

Tömködik a lyukakat a győri utakon: eddig 700 gödör kátyúzását rendelte meg a város útkezelő szervezete – ez azonban csak a fő és tömegközlekedési utak hibáinak javítására vonatkozik. Az egyéb utakon ennek többszöröse a hiba.
Veszélyes útszakasz: A város sok helyén kellett figyelmeztető jelzéseket kihelyezni.
Az útkezelő szervezet már tavaly év végén előkátyúzást végeztetett, a tél okozta javítási munkák január közepén kezdődtek el. A megrendelt 700 négyzetméternyiből a kivitelezők 400 négyzetméterrel végeztek. Az utak ellenőrzése folyamatos, hiszen újabb lyukak sokasága keletkezik napról napra, az utakat járók szerint azonban óráról órára.

Az öreg, 30–40 éves útpályaszerkezeteknél tulajdonképpen „természetes" a forgalom és az időjárási viszontagságok okozta állandó romlás, a kátyúsodás, és ez nemcsak Győrre, hanem az egész országra jellemző – mondja a város útkezelő szervezetének tájékoztatási munkatársa, Tóth Péter. Sajnos, ilyen koros a legtöbb utunk, jóllehet 8–10 évenként teljesen fel kellene őket újítani ahhoz, hogy „normális" állapotban legyenek. Jobb híján azonban marad a soha véget nem érő kátyúzás.

Táblák figyelmeztetnek

A balesetveszélyes ütőkátyúk környékén a javításig is figyelmeztető, sebességkorlátozó táblákat és villogós „sodrótáblákat" helyeznek el. Győrben 20 útszakaszon van ilyen, némely úton több is. Csak néhány a legrosszabbak közül: Csaba, Lajta, Ipar, Szigethy Attila, Tihanyi Árpád, Vasvári Pál, Bartók Béla, Szentiváni út... Sorolhatnánk szinte mindet, ahol nagyobb a forgalom. Kivéve persze az utóbbi években épült új utakat és a szépszámú új csomópontot – mert nem csak a lyukak tömködésére futotta a pénzből. Ezeken a helyeken bizonyítottan 70–80 százalékkal lett kevesebb a baleset!

Kevesebb a kártérítési igény

S ha már a pénz került szóba: az útkezelő szervezetnek a város költségvetéséből idén 250 millió forint jut kátyúzásra. Tavaly 450 millió forint volt, igaz, az akkori tél miatt az utakra a mostaninál is jobban ráfért a javítás. Tavaly úthibák miatt 60 kártérítési üggyel kellett foglalkozni (egymillió forint volt a kifizetett kár), ennek fele január-februárban „keletkezett". Az idén eddig mindössze három kártérítési igény érkezett.

Hét kilométer aszfaltszőnyeg ára

Hogy mit is jelent ez a „tömködésre", vagyis igencsak átmeneti megoldásra költendő 250 millió forint? Ebből az összegből nem több, mint 7 kilométer hosszúságú aszfaltszőnyeget (nem útpályát!) lehetne építeni. Győrben 350 kilométer az önkormányzati tulajdonú út, agyis a 250 millió forint csak a 2 százalékuknak az aszfaltozására futná. S akkor kátyúzás nélkül a többin egy idő után már egyáltalán nem lehetne közlekedni. A számoknál maradva megjegyezhetjük még, hogy egy átlagos télen az utak 3 százaléka kátyúsodik...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Évről évre kevesebb elsős diák

Barátságos környezet, emelt szintű nyelvoktatás, internet. Néhány jelző azok közül, amelyekkel az… Tovább olvasom