Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Gödörtenger mindenütt - tavaly megyénkben 406 millióból kátyúztak

A szélsőséges időjárás jócskán rátett egy lapáttal a közutak silány állapotára. A 86-os főúton a legrosszabb a helyzet. A megyében folyamatos a javítás, ám a minőség kevésbé tartós.


"Megyénkben erősen megrongálta a téli időjárás a közutak állapotát. A téli időszakban cégünk kapacitásait lekötik a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkálatok. Ám, amennyiben az időjárás engedi, a csornai, győri, fertőszentmiklósi és mosonmagyaróvári üzemmérnökségek, tartósan 0 fok felett és száraz idő esetén – naponta folyamatosan végez kátyúzási munkákat˝- tudta meg portálunk Pécsi Norbert Sádortól, a Magyar Közút munkatársától.

A szakember hozzátette: a téli időszakban csak úgynevezett "hideg aszfaltos˝ kátyúzást tudnak végezni, ami sajnos kevésbé tartós.

Fotó a 86-os főútról. Kisalföld archívum.
Fotó a 86-os főútról. Kisalföld archívum.

"A kátyúzási munkákat az aktuális helyzetet figyelembe véve ütemezetten végezzük és a balesetveszélyes kátyúkat a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk. A forgalmasabb útszakaszok elsőbbséget élveznek˝- nyilatkozta a szakember.

Győr-Moson-Sopron megyében sok az átlagnál rosszabb állapotú útszakasz. Ilyeneket szép számmal találhatunk például a Rábaköz területén Csornától délre, de a Szigetköz mellékút hálózatán is. Hogy csak párat említsünk.

Kátyú Győrben a Híd utcában. A kemény fagyok és a szélsőséges időjárás hozzájárult az utak romlásához.
Kátyú Győrben a Híd utcában. A kemény fagyok és a szélsőséges időjárás hozzájárult az utak romlásához.

"Hétfőtől az üzemmérnökségek a 82-es, 86-os és 150-es számú főutakon, valamint a Győr-Bakonybánk és a Sopron-Harka-Kópháza összekötő utakon végeznek kátyúzási munkákat˝- mondta el az illetékes.

A megye egyik legforgalmasabb főútja, a 86-os burkolata szorul jelentős felújításra. Itt nagy mennyiségű burkolathiba van, amit a csornai üzemmérnökségünk rendszeresen javít a balesetveszély elhárítása érdekében.

Az érintett szakaszokon közlekedők tehát készüljenek fel, hogy az úton munkálatok folynak.
Azért a járdán sem árt résen lenni. A telet néhány aknafedél is megsínylette.
Győri Kettőshíd. Azért a járdán sem árt résen lenni.

4800 tonna kátyúzóanyag 2010-ben

"Győr-Moson-Sopron megyében 2010-ben több mint 4800 tonna kátyúzó anyagot használtunk fel. Ebből 2010. november 10-e óta közel 500 tonnát. 406 millió forintot költöttünk az elmúlt évben a forgalomra veszélyes burkolat hibák javítási munkáira˝- tájékoztatott a szakember.

Olvasóink írták

  • 14. kazee 2011. január 05. 19:40
    „Gondoljátok, hogy ha 500ezret kapnának, akkor jobb munkát végeznének? Hát nem hiszem. Ha csinálok valamit, azt csináljam becsülettel. Nekem ezt tanították.
    De itt se az a hibás, aki 100ezerért lopja a napot, hanem a főnöke, aki sok100ezerért játszik a micsodájával az íróasztalnál, és nem mondja azt, hogy uraim ez így nem munka.”
  • 13. zotya975 2011. január 04. 20:20
    „Mondjuk ez a kevés pénzért szar munkát kétélű dolog, mert ha én vagyok a főnök( de nem vagyok ) akkor meg azt mondom, hogy ilyen szar munkáért minek adjak több fizut? Tojás-tyúk dilema.”
  • 12. sorok_közt 2011. január 04. 20:08
    „406 milliót költöttek útjavításra. És hány milliárdot szedtek be erre a célra a benzin árában? Ezt valahogy elfelejtette megemlíteni az illetékes elvtárs/úr.”
  • 11. spot 2011. január 04. 19:43
    „Rossz szemszögből nézitek ti ezt tisztelt hozzászólók. A sok új kátyú sok új megrendelést jelent a vállalkozónak, ami sok pénz. Persze a megrendelőnek is :) Ez ilyen egyszerű.
    Mivel nemsokára módosítják az alkotmányt, belefoglalhatnák akár azt is, hogy a közpénzt,illetve közbeszerzés esetén a pályázati pénzt azt kötelező ellopni, vagy értelmetlen célra kell felhasználni. Legyen végre hivatalos!”
  • 10. Peti85 2011. január 04. 17:30
    „9. Mankapunka 2011.01.04. 16:06
    Jaja ott a megoldás, hogy meg kéne követelni a normális munkát, de amíg látatlanban átvesznek munkát addig jóra ne számítsunk.
    Pl az utcánkat újra aszfaltozták... jött az első eső és állt a tócsa a 2 lefolyó között... előtte igaz szar volt az út, de vízelvezetés jó volt.”
  • 9. Mankapunka 2011. január 04. 16:06
    „Itt az a gond,hogy ameddig a melósnak nincs becsülete és nincs megfizetve,addig ilyen munkák is maradnak utánauk.

    Ki a franc szakadna meg ott 100 000 Ft-ért,ha negyed annyi munkával is meg lehet keresni,és nem szól senki,ha szarul sikerül.”
  • 8. Peti85 2011. január 04. 14:32
    „4. akela4 2011.01.04. 08:14<<<< attól nem kátyú keletkezik hanem a burkolatszél letöredezik (de a lényeg ugyanaz, hiba keletkezik... és egy hiba több hibát vonz maga után...leromlási modell)
    Hibák nagyon sok okból keletkezhetnek... pl.: bitumen hidegben viselkedése nem megfelelő, kötőanyag nem megfelelő mennyisége, nyitott felület... összedolgozási hiba (lásd Pláza melletti meki előtt a Vasvári P u) , túlterhelés, tömörségi hiány ... lehet a tervezési élettartam végét járják egyes utak (ami 10-15-20 év) stb stb stb.
    Ja és a hibák kb.65% kivitelezési hiba miatt alakul ki, a maradék százalékot a tervezési, fenntartási hiba ill a forgalom hatása teszi ki.”
  • 7. annobon 2011. január 04. 11:04
    „Kanadában élő ismerősöm mesélte egyszer, miközben GYőr foltozott útjait nézve csóválgatta a fejét, hogy náluk egyszer az utat csőtörés miatt egy kábé 2x2 m-es darabon fel kellett törni. Utána az egész útszakasz (saroktól-sarokig), cca. 200 m hosszan új aszfaltréteget kapott. Az adófizetők pénzéből persze...”
  • 6. 01010 2011. január 04. 10:18
    „Mivel a Magyar közút jelentős része Makadán út :( ill szép hogy 30-50évet bírnak!!
    Ilyen tipusú úton a víz kátyúzás alkalmával távozni tud , ha bitumenemulziós hidegaszfalttal javítják (persze jobb ha Tiszta és kellősített)
    Megsugom , hogy a korszerű hidegaszfalt 400-700ft / kg
    kb egy 0,5 nm es kátyú kb 4-7ezer forintba kerül csak anyagáron
    http://www.internetepitoanyag.hu/termekkatalogus.php?FUNC=ARU&CIKKSZAM=27 13&name=Rephalt 0/4 20 kg/kanna”
  • 5. annobon 2011. január 04. 09:43
    „3-hoz: "a baj, amit írsz, hogy a lyukat nem takarítják ki." Tény és való, hogy még a tévé-híradóban is bemutatták, ahogy az ember a vízzel félig tele levő (!) gödörbe dobta a lapát bitument! Legalább a kamera előtt csinálták volna meg rendesen azt az egy kátyút...”
  • 4. akela4 2011. január 04. 08:14
    „Amíg ilyen hozzáállással majmolják a munkát és lényegében pazarolják az adófizetők pénzét, addig nem beszélhetünk szakértelemről sem, mert ha az úttesten a víz a szegély elhanyagoltsága miatt, mivel magasabban van több helyen is megáll, akkor előbb utóbb kátyú keletkezik.
    Az első hozzászóló által is említett minősíthetetlen gyakorlat nem egyedi eset, mert sajnos ez a bevett gyakorlat és a kutya sem ellenőrzi a szakszerűséget!”
  • 3. Peti85 2011. január 04. 08:10
    „1. zotya975 2011.01.04. 05:52<<<<<<< Igen ez a baj, amit írsz, hogy a lyukat nem takarítják ki... a széleken és alján a mozgó részeket is ki kéne szedni ... majd kötőanyag permetezés, és bele az ideiglenes aszfalt keverék ... majd lapvibrátorral vagy mini hengerrel tömörítés...”
  • 2. Slowflash 2011. január 04. 07:17
    „A mi utcánkban is kátyúztak. Két hétig tartott az "eredménye". Azután kifordultak a helyükről, és most szabályosan kiállnak a tömbök a kátyúkból. Az egyik első ilyen kifordultra nemrég kora reggel rámentem autóval, majdnem szétesett a kocsi. A szomszéd rosszabbul járt, neki a drága autója látta kárát: spirál rugó törés.
    De hát ez lassan 30 éve így megy a toldozás-foltozással. Így aztán mindig van munka, meg vándorol a pénz az adófizetőktől a vállalkozók zsebébe.”
  • 1. zotya975 2011. január 04. 05:52
    „Hidegkátyúzási eljárás: Teherautóval odajártak a kátyú fölé, a diófalevéllel-sáral kibélelt gödörbe dobtak 3-4 lapát asztfaltot, egyszer rátolattak tömörítés gyanánt, és gó a következőhöz. Kár hogy nem videóztam le. De biztos lett volna rá valami magyarázat, a diófalevél segíti a két réteg összekötését vagy valami hasonló.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karácsony másnapján okozott balesetet Győrben

December 26-án Kismegyeren egy parkoló BMW-nek ütközött egy autó, aztán elhajtott a helyszínről. Tovább olvasom