Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Gödörbe került a kátyúvonal

Győr-Moson-Sopron - Idén nyolc hónap alatt mindössze négyen hívták fel a megyéből a két és fél éve nagy kampánnyal bevezetett kátyúvonalat. Igaz persze, hogy a telefonszám azóta megváltozott, a tárcsázás már nem ingyenes és a hibajavítás sem azonnali.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 2006 januárjában, a választási kampányban jelentette be: ingyenesen hívható országos „kátyúvonalat" indítanak, amelyen az úthibák bejelentését várják a lakosságtól. A politikus azt ígérte, a balesetveszélyes kátyúkat néhány órán belül, a forgalmat akadályozó, de nem balesetveszélyeseket egy napon belül igyekeznek elhárítani.

Az első hetekben nagyon sokan tárcsázták a zöldszámot, a forgalom azonban – részben talán a megfelelő, folyamatos tájékoztatás hiánya miatt – gyorsan elapadt. A Magyar Közút Kht. lapunkat arról tájékoztatta, hogy Győr-Moson-Sopron megyéből 2006 augusztusáig 483 bejelentés érkezett a kátyúvonalra, amelyet akkor általános ügyfélszolgálati vonallá alakítottak és Út-vonalra kereszteltek át. Ez azóta a 06-40/18-88-66-ot tárcsázva érhető el a nap huszonnégy órájában, de már nem zöld-, hanem kék-, azaz az ország területéről mindenhonnan helyi tarifával hívható számról van szó.

A megye állami útjain – főleg az alsóbbrendűeken – több ezer kátyú van. Képünk Kisbajcson készült. Fotó: H. B. E.
A megye állami útjain – főleg az alsóbbrendűeken – több ezer kátyú van. Képünk Kisbajcson készült. Fotó: H. B. E.

Bár a konkrét panaszok 90 százaléka most is úthibákról szól, de más közlekedési problémákat – balesetet, közúti tábla hiányát, útra ömlött veszélyes anyagot, forgalmat akadályozó, letört faágat stb. – is be lehet jelenteni. Az adatok arról tanúskodnak, hogy ezt nagyon kevesen teszik meg. Az Út-vonalat 2006. augusztustól decemberig 11-en, 2007-ben 14-en, idén az első nyolc hónapban pedig mindössze négyen hívták fel a megyéből.

A Magyar Közút Kht. kérdésünkre arról tájékoztatott, hogy a bejelentéseket a diszpécserközpont továbbítja az illetékes regionális főmérnökségnek, majd a társaság útellenőrei intézkednek a problémák megoldásáról. „Az üzemmérnökségeken dolgozó munkatársaink a lehetőségekhez mérten megszüntetik az úthibákat vagy a forgalmat akadályozó helyzeteket. Ha a beavatkozás több időt vesz igénybe, táblázással hívjuk fel a közlekedők figyelmét, vagy ideiglenesen sebességcsökkentést vezetünk be" – fogalmazott a kht.

Mindez azonban azt is jelenti, hogy – ellentétben a 2006-os választási kampány előtti időszakkal – néhány órán vagy legfeljebb egy napon belüli kátyúzásról ma már nincsen szó.

Olvasóink írták

  • 1. Cerebellum 2008. augusztus 30. 07:54
    „"a telefonszám azóta megváltozott, a tárcsázás már nem ingyenes és a hibajavítás sem azonnali."

    Ezek után van még kérdés arra vonatkozólag miért nem élnek a polgárok a lehetőséggel????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lopott alkatrészeket találtak a rendőrök a furgonban

Győr-Moson-Sopron - Részletes eredmény csak hétfőn lesz, de már kimondható: sikeres volt a… Tovább olvasom