Kisalföld logö

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 18°C | 30°C Még több cikk.

Gázrobbanás Marcalvárosban: meghalt a férfi

A hétvégén meghalt az a férfi, akinek lakásában június 8-án robbant be a gáz Győrben.

A Kisalföld június 9-én számolt be arról, hogy gázrobbanás történt Győrben, a Répce utca 26-os számú ház egyik, harmadik emeleti lakásában. A lakás telítődött földgázzal, a detonáció az összes nyílászárót tokostól az utcára lökte. A lakásban tartózkodó 56 éves férfit a mentők életveszélyes égési sérülésekkel szállították a kórházba.

A szerencsétlenül járt férfi a hétvégén  halt meg. Az ügy vizsgálatát a Győri Rendőrkapitányságon a rendkívüli haláleseteket vizsgáló Horváth Miklós zászlós folytatja le. Lapunknak elmondta, a robbanás körülményeinek vizsgálatát szakértő bevonásával végzik. Az elhunyt testének 68 százalékára kiterjedő égési sérüléseket szenvedett.


Korábban:

A kisalfold.hu információ szerint szerdán is válságos volt az állapota a gázrobbanásban megsérült győri férfinak. A Petz-kórház égésplasztikai osztályán lélegeztető gépen és mesterséges altatásban tartották a detonáció legsúlyosabb áldozatát. Úgy tudjuk: a túlélésre kevés esélye van.
Pusztító erejű gázrobbanás történt múlt hétfő délután a Répce utcában. A robbanás ereje olyan nagy volt, hogy az ablakokat a lakás mindkét felében kivitte a detonáció. A lakásban tartózkodó férfi állapota kritikus.

A környék beleremegett abba a robbanásba, ami Győrben, a Répce utca 26-os számú ház egyik harmadik emeleti lakásában történt hétfőn délután fél 2 körül. A detonáció tokostól kivitte az összes ablakot s az erkélyajtót. A tízemeletes panel utcafronti és udvari oldala előtti terület megtelt törmelékkel, üvegszilánkkal, redőnydarabokkal. Még a háztól nem messze lévő játszótérre is hullattak törmelékek: szerencsére senki sem sérült meg, mivel nem volt senki a játszótéren.

A győri tűzoltók épen emelték ki a konyhaablakon keresztül a sérült lakót az emelőkosaras daruval, hogy a mentők stabilizálják az 56 éves férfi állapotát, majd kórházba szállítsák.

A tűzoltók szolgálatparancsnoka, Bíró István hadnagy kérdésünkre elmondta, miután a bejelentés arról szólt, hogy a tizedik emeleten történt robbanás, kettes, kiemelt fokozattal indultak a helyszínre.

– Amikor kiértünk, láttuk, hogy szerencsére nem a teljes lakás ég, két helyiségében volt kisebb tűz. Az oltását egy, a lépcsőházban lakó volt kollégánk elkezdte, mi befejeztük. Majd a mentőknek segítettünk a sérült lakó kiemelésével – mondta kérdésünkre Bíró István, majd a tűz keletkezéséről annyit mondott:
– Telítődött a lakás földgázzal, ami valami miatt berobbant. Annyit látni a konyhában, hogy a tűzhelynél az egyik csatlakozóvezetéket leszerelték, a hozzá szükséges szerszámok is ott vannak. Azt, hogy ezt ki csinálta, még vizsgálni kell.



Videó: Cseh Róbert.


A lépcsőházban lakik egy nyugállományú tűzoltó, Tomozi István, talán neki köszönhető, hogy nem történt további robbanás vagy nem keletkezett nagyobb tűz.
– Egy nagy durranást hallottam, kiszaladtam a lépcsőházba. Amikor felmentem, a feljebb lakók közül két fiatal szomszéd már ott volt az ajtónál, ami be volt zárva. Kint hallani lehetett a lakótárs jajgatását, s éreztük a gáz- és füstszagot. A szomszédnak volt kulcsa a lakáshoz, de egy másik zár is rá volt fordítva, ezért be kellett törni az ajtót. Szóltam a többieknek, hogy hívják a tűzoltókat és a mentőket. Műanyag vödrökben vittünk vizet, azzal oltottunk, mert az előszobában apró holmik égtek, a konyhában meg ruhaneműk. Ott láttam a tulajdonost, ahogyan feküdt. A gázvezeték nem volt rajta a csonkon, lefele "vert" a gáz, ott égett. Elzártam a főcsapot, és vártuk a segítséget – idézte fel a történteket Tomozi István.


A gázrobbanás az autókat sem kímélte. Fotó: Bertleff András.
A gázrobbanás az autókat sem kímélte. Fotó: Bertleff András.

A házból senkit nem kellett kiköltöztetni, más lakásban nem keletkezett kár. Délután még statikusok vizsgálták a lakást, különösen annak erkélyét. A vizsgálat eredménye még nem ismert. A lépcsőház közelében parkoló autók közül több megrongálódott, úgy tudjuk, a háznak volt biztosítása, így talán megtérül a tulajdonosokat ért kár.

Egy könnyebb sérültet is elláttak a mentők.

Gázrobbanás Marcalvárosban. Képek: Bertleff András.


Tudósítónk, Péntek Ádám felvételei.
 

Olvasóink írták

76 hozzászólás
  • 76. ...:) 2010. június 06. 14:26
    „sztem öngyilkosságnak van más modszere is :) vágja fel az ereit vagy menjen ki a vonat elé ha öngyilkos akar lenni és ne a gázát robbantsa fel.. mármint átvitt értelembe.. és azért hála isten más nem halt meg csak az okozója.. énis itt lakom közel és beleremegett alattam a föld :S”
  • 75. xtina 2009. június 16. 17:28
    „nagyon sajnálom az elhunyt férfit,s annak családját!egy dologgal nem vagyok tisztába,hogy most ez baleset volt vagy ahogyan sok embertől hallani öngyilkosság?!nem értem azt sem ha öngyilkosság volt,mi okból?ha valaki tudja kérem írja már meg nekem!előre is köszönöm”
  • 74. PrettyWoman 2009. június 16. 15:41
    „Sajnálom az embert, aki meghalt. Elég szörnyű halála lehetett. De talán így jobb neki, most már békesség van körülötte. Az utána maradókat inkább sajnálom, nekik most szörnyű lehet, s a következményeket is ők viselik - jobb híján. Ráadásul azt sem tudom, ilyen esetben vajon fizet-e a biztosító a károsultaknak. Ugyebár a szomszédok lakásában keletkezett kár, néhány autó is totálkáros lett. Ezt valószínűleg polgári peres úton a családnak kell fizetnie. És még mindig azt kell mondjam, jó, hogy több emberéletben nem tett kárt. Szerencse, hogy nem volt otthon senki és a játszótéren sem voltak gyerekek. Rossz arra gondolni, mi történhetett volna, ha esetleg néhány kisgyerek is "elszáll".
    Egyébként Korrekt5-nek: a társasházakban van kifüggesztve házirend, de semmi értelme nincs. Mindenki azt csinál, amit akar. Még az sem tartja be, aki kifüggesztette, akinek példát kéne mutatnia. Csak azért rakta ki, hogy meg ne büntessék, mert állítólag ez már előírás, hogy kinn kell lennie a házirendnek. Ez a bürokrácia pedig 42 ezer forintjába került a lakóközösségnek. Valóban emberek elmeállapotát nem lehet ellenőrizni, meg öngyilkossági szándékot sem, de azért az borzalmas, hogy még elemi dolgokban is mennyire nem tudnak (nem akarnak) alkalmazkodni a lakók. Tisztelet a kivételnek. Pláne most halad igazán rossz felé a dolog, mert a fiatalok elmennek innen, építkeznek, új lakásba költöznek. A régit nem el- hanem kiadják. És egyik albérlő után jön a másik, mindenféle népek. Albérlők meg mindenkinek kulcsot adnak, sokszor azt sem tudjuk, kik jönnek-mennek. Nagy kosz, bűz, rendetlenség és zaj kíséri útjukat. De hát nem tudunk mit csinálni. Aki teheti, elköltözik. Aki meg nem teheti, tűr.”
  • 73. Leopold 2009. június 16. 12:55
    „Korrekt5!

    Na az biztos, hogy te nem társasházban laksz, de soha nem is laktál még csak környékén sem ilyen építménynek.

    És mégis mit írnál abba a hyper-szuper házirendbe???

    Hogy öngyilkolási kísérlet véghezvitele tilos!???
    Vagy részleteznéd, hogy milyen módon vethet véget a delikvens az életének?? Ezt te sem gondolhatos komolyan..!

    "lakóházi dólgokat leellenöriznek" ---azt hiszem ez mindent megmagyaráz a hozzászolással kapcsolatban!”
  • 72. Lillycat 2009. június 16. 12:27
    „Korrekt5
    "lakóközzöségeknek kötelessége egy törödö vezetöséget választani akik minden lakóházi dólgokat leellenöriznek és mindennek utánna járnak"
    Tulajdonképpen itt mire gondolsz? Ellenőrizni a lakók pszichés állapotát?
    "lakóknak szigoruan tudomására kell hozzni, hogy mit szabad és mit nem."
    Konkrétan egy ilyen szabálynak hány oldalt kéne kitennie? Mert ha mindent kikötnénk, akkor minimum 1000 oldalig lehetne bővíteni. Azt szerinted hány lakó olvasná el?

    Végül utolsó kérdés: hol élsz kedves kommentelő? Egy tanyán, távol mindentől?”
  • 71. Korrekt5 2009. június 16. 11:05
    „Kedveseim, ti akik többszintes lakásokban laktok többé kevésbé egy idözitett bombán töltitek a napjaitokat.

    Ide vezet a magasfoku szervezetlenség és a nem hozzáértés.
    Nincs az országban egy normálisan müködö lakóközzöségi szabályzat, mely kimondaná, hogy a lakóközzöségeknek kötelessége egy törödö vezetöséget választani akik minden lakóházi dólgokat leellenöriznek és mindennek utánna járnak.
    Na és nem utólsó sorban, a kedves lakóknak szigoruan tudomására kell hozzni, hogy mit szabad és mit nem.

    Elképesztö nemtörödömség van az országban kevés kivételével.
    De itt nem törödésröl van szó itt szabályokról kellene szólnia, szigoruan betartott szabályokról.”
  • 70. győrifiú 2009. június 11. 16:57
    „Biztos vagyok benne, hogy idővel kémiai anyagok bevitele nélkül is menni fognak a dolgaid!”
  • 69. győrifiú 2009. június 11. 16:56
    „Köszönöm Ikrobnak az őszinte sorokat, és a fontos észrevételeket. Erre idő szűkében csak később reagálnék. Car-men azt gondolom nagyon nagy teljesítményt takar amit leírtál, részedről és a családod részéről is. Egyetértek AHA-val, minden tekintetben, azonban a szakorvos hirtelen otthagyását semmiképpen nem javasolnám, ez visszatetszést kelthet a családban és még ki tudja hol.. Ez pedig elindíthat bizonyos folyamatokat. Csak akkor tedd ezt, ha sikerült megtalálnod azokat a tevékenységeket, közösségeket, életmódot(táplálkozás stb) amik teljes biztonságot és védettséget adnak számodra, és segítenek az életed feletti kontroll megőrzésében. Ezután is csak fokozatosan szabad otthagyni a szakorvost. Biztos vagyok benne, hogy léteznek, kell létezniük olyan pszichiátereknek, ha csak kevés is akik még nem felejtették el miről szól az esküjük.
    Az E-Mail cím amit kértél: lifeisfunny@freemail.hu, ha írsz biztosan válaszolni fogok! Kérlek Győrilány, amennyiben olvasod ezt az üzenetet, oszd meg velem ezen a címen a "téglás" dolgot, név nélkül.
    A családnak pedig, elnézve az ablakokat, elsősorban egy nyílászárókkal foglalkozó cég segítségére lenne szükségük, azt gondolom ez a fajta társadalmi szerepvállalás mindenki számára példaértékű lehetne.”
  • 68. AHA. 2009. június 11. 12:25
    „Car-men
    Hagyd ott a pszichiátert . Ha öt év alatt nem gyógyított ki a bajodból, nem is fog, viszont szüksége van a pénzedre.
    Legjobb orvos a családod meg a munkád. Ha tényleg úgy van ahogy írod.”
  • 67. AHA. 2009. június 11. 11:44
    „Azt látom, hogy akiket pszichiáter kezel azok előbb-utóbb vagy öngyilkosok lesznek, vagy elkövetnek valami fatális baromságot!
    De onnan még senki nem távozott egészségesen.”
  • 66. Car-men 2009. június 11. 11:33
    „Gyerekek!Engem 5 éve kezel egy jó nevű pszichiáter szakorvos.Tudom,többen lesajnálnak,kinevetnek a hátam mögött,de olyanok,akiknek nálam is nagyobb szüksége lenne szakorvosi segítségre.A betegségem kordában tartásával teljes értékű életet tudok élni,szép családom van,és felelősségteljes munkám.Tudjátok,amikor értesültem a szörnyű balesetről,nekem az jutott eszembe mit,és hogyan tudok segíteni a családnak?
    Győrifiú!Hol tudnánk privát beszélgetni???”
  • 65. Ikrob 2009. június 11. 11:25
    „Győrifiú!!

    Azt hiszem, te valóban csak fiú vagy, és még sokat kell tanulnod az életről.
    Kíváncsi lennék, hogy tartozol-e valakiért felelősséggel (van-e feleséged, gyereked, gondozásra szoruló szülőd), illetve hogy mit reagálnál akkor, ha ez az ember az önpusztítása miatt a te családodban is tragédiát okozott volna??? Nem kell itt válaszolnod, csak csendben, magadban gondold ezt át...
    Nem térdeplek állandóan a templomban, de sokszor erőmön felül segítek rászoruló barátaimon, családtagjaimon, sőt idegen embereken is, ha azt látom, szükségük van rá. Nem pénzért és köszönetért, hanem mert attól szebb a nap, volt értelme aznap felkelni.
    Sajnos a psziciátriát is ismerem, több barátom és családtagom megjárta, és nem fordultam el tőlük. Sajnos szó szerint a saját bőrömön kellett megtapasztaljam, milyen az, amikor az orvos azt mondja: nem veszélyes, hazamehet, aztán meg mégis...
    Voltam én is mélyponton, nem maradtam magamra, mégis azt gondoltam, hogy csak a pszichiáter segíthet. Ami abban a formában igaz is volt, hogy ott jöttem rá: ha én nem tudok tenni magamért, akkor az orvos, a család és a barátok sem tehetnek. Szóval talpraállni bármilyen helyzetből csak akkor lehet, ha valaki azt valóban maga akarja. Pont a saját tapasztalatokból kiindulva mondom, hogy a legegyszerűbb dolog másokat okolni a bajokért, elmerülni az önsajnálatban, a sebek nyalogatásában, de mindez elszántság és akarat nélkül nem vezet sehova, maximum még lejjebb.
    Az öngyilkossággal is vannak sajnos tapasztalataim, egy barátomat veszítettem el így. 15 éve, de máig feldolgozhatatlan. Hiába voltak a szeretetteljes beszélgetések, még csak nem is sejtettem, mire készül.
    Durva, de felteszem a kérdést: milyen ember lehet az, aki az öngyilkosságához egy tízemeletes házban lévő lakás felrobbantását választja módszerül? Másokkal törődő, embertársait szerető, vagy önző, bosszúálló, felelőtlen? És véletlen-e, hogy egy ilyen ember erre a sorsra jut?
    Egymagam nem vehetem a világ összes baját-búját a vállamra, csak a környezetemen tudok segíteni. És abban igazad van, hogy ha mindenki ezt tenné, akkor nem lennének magányos emberek a világon.
    Megtanultam már, hogy egy probléma soha nem egy embertől keletkezik, hogy egy családi viszálynál vagy idegenekkel történő veszekedésnél mindkét fél hibás, vagy azért, mert tesz valamit, vagy azért, mert épp nem. Mindennek oka és következménye van. De tisztelem annyira embertársaimat, hogy úgy próbálom élni az életem, hogy ne tegyek kárt másoknak, és ne veszélyeztessem őket. Igaz ez pl. a kutyatartásra, az autóvezetésre, a kerti bográcsozásra is.
    Szóval kedves győrifiú, nem vagyok szent, de azt hiszem, az életem már feljogosít arra, hogy véleményt (nem ítéletet) mondhassak.”
  • 64. győrifiú 2009. június 11. 10:26
    „Mindannyian tudjuk, hogy a felelősségre vonás többnyire nem egy bíróságon történik. Vannak ok-okozati tényezők, amik ezt az eseményt kiváltották. Ne feledjük 2 gyerekes családapáról van szó, aki felnevelte a gyerekeit.Pindurinak volt egy jó megjegyzése: egyes emberek elitélő magatartásával is szembe kell nézni. De vajon nem éppen e miatt történt e ez a katasztrófa? Ezt ki fogja vizsgálni? A rendőrség? Vajon megtudjuk valaha is miket mondtak neki a pszichiátrián a "kezelések" során? Milyen újabb negatív reakciókat váltott ki ennek a "kezelésnek" a szégyene az emberekből irányába. A saját családját is ideértve. Nem akarok hibáztatni senkit, de a tv2 és az rtl klub nézése helyett, egy hiteles, őszinte szeretetteljes beszélgetés, vagy csak a másik meghallgatása megelőzi ám az ilyen eseteket. Azonkívül a társadalmi ítélethozásban(nevezhetjük gondviselésnek) ott van ám több súlyos probléma: a félművelt emberek akik viszont bölcsnek tartják magukat és megkérdőjelezhetetlennek az értékítéletüket, a másik pedig a hamis tanúk kérdése, ezeket pedig főleg az érdekek eltérő mivolta termeli. Történt egy emberi katasztrófa, szerencsére senki sem sérült meg súlyosan, azt gondolom van lehetőség ebben az esetben, hogy egy kis felmentést adjunk ennek az embernek és családjának, mielőtt oroszlánként nekiugrik mindenki. Ez kicsit fontosabb kérdés, mint a biztosítás, meg a kár. Komolyan az elején én sem értettem miért tette, de ahogy olvasgatom a hozzászólások stílusát, már kezdem kapizsgálni...”
  • 63. Juniorpk 2009. június 11. 09:46
    „61.
    Pontosan tudom mi történt...fél2kor element a felesége otthonrol 2kor jöt volna a lánya haza...ebben az idöben vette le a gázcsap szelepét... fél órán keresztül jött a gáz...begyújtotta...A játszin egy ember se volt...(szerencsére)
    Egy szó mint száz,nem véletlenül robbant fel a lakás:S
    És ha kiderül h öngyilkossági kisérlet volt akkor még a biztosító se fizet...”
  • 62. tűzőgép 2009. június 11. 08:36
    „gabika26 2009.06.11. 00:05

    Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel......

    Ismerős????

    Ne ítélj, hogy ne ítéltess.....

    Ismerős?

    Kinek is kell szégyelni magát????”
  • 61. angyal9 2009. június 11. 07:46
    „Mindenki szíd mindenkit,de azért itt egy súlyos dolog történt. Ha az úriember vétkes akkor meg kell büntetni.Nagyon sajnálom a családját, elég baj az nekik ,hogy beteg most meg ami történt.De egyébként pontosan tudja valaki ,hogy mi is történt.Vagy csak amit a másiktól hallott. Én olyat is hallottam még az nap hogy hátul a játszótéren nagyon sokan megsérültek.Azért ez már vicc.”
  • 60. pinduri 2009. június 11. 07:39
    „Olvasgatom a hozzászólásokat.
    Azt, hogy mi is történt valójában a lakásban, csak egy ember tudhatja, aki már eredetileg sem volt egészséges. Talán még a Gondviselés. A Gondviselés azért, mert éppen akkor tudat alatt mindenki arra intett, hogy ne tartózkodjon a közelben. Azért, hogy Tomozi úr éppen otthon legyen. Azért, hogy ne történjen olyan robbanás, hogy összedőljön a ház.
    Senkinek sincs joga elítléni a mentálisan beteg embereket. Sosem tudhatja senki, hogy a családjában közvetlen környezetében mikor, kivel fordul elő, hogy valami hatására pszihiátriai eset lesz.
    Én ezt a családot kimondhatatlanul sajnálom. Már ezelőtt sem lehetett nekik egyszerű. Ezután meg főképpen nem lesz az.
    Korházban egy egyébként is beteg ember, akinek én inkább azt kívánom, hogy minél hamarabb legyen túl rajta, hiszen ahogy hallottam, az égési sérülés embertelen fájdalmakkal jár. Ott egy kiégett lakás, amit rendbe kell tenni, és egyes emberek elitélő magatartásával is szembe kell nézni.
    Úgy gondoljátok könnyen írok ilyeneket? Valóban nem voltam ott, sőt még a városban sem, de a gyerekem igen. A tetőn kereszül jutott ki a lépcsőházból. És mégis lekiismeretfurdalással adtuk le a papírt a biztosítóhoz, hiszen nekünk csak az autónk sérült.
    Nekik meg egy szétrobbant lakás maradt.”
  • 59. gabika26 2009. június 11. 00:05
    „<moderálva>”
  • 58. Juniorpk 2009. június 10. 21:48
    „Azt én se tudom:S”
  • 57. nane 2009. június 10. 21:43
    „ki volt a könnyebb sérült?”
76 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Matyi Dezső bevásárolt a Baross úton

Információink szerint Matyi Dezső, a milliárdos könyvkereskedő érdekeltségi körébe került két épület - a már meglévő egy mellé - a belváros szívében. Az egyikben éttermet nyitott a pécsi vállalkozó, a másikban pedig hamarosan könyvesbolt lesz. Tovább olvasom