Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Gázos ügyek élére áll a Jobbik

„Rengeteg panaszt kapunk a GDF Suez Energia Magyarország Zrt. gázszámlázása, adminisztrációkezelése és a fogyasztókkal szembeni túlkapások miatt" – írja sajtóközleményében a Jobbik győri szervezete, amely a párthoz érkezett, konkrét panaszok alapján nyilvános kérdéseket intézett a szolgáltatóhoz.

„Hogyan lehet az, hogy valaki csekken feladta már 5-én a gázdíját és 14-én önök azt állítják, hogy »nem látják a pénzt«? Hogyan lehet az, hogy a banki átutalást a bankok (egyébként részükről megerősítve) 1 nap alatt kézbesítik és önök napokkal később is azt állítják, hogy »nem látják a pénzt«? Hogyan lehet az, hogy sem a kiérkező szerelőik, sem pedig az ügyfélszolgálat a befizetéseket igazoló dokumentumokat nem fogadják el? Hogyan lehet az, hogy szolgáltatásaik minőségi követelményével a működésük köszönő viszonyban sincs? Hogyan lehet az, hogy monopolhelyzetükkel, gazdasági fölényükkel visszaélve úgy gondolják, hogy bármit megtehetnek?" – teszi hozzá a Jobbik győri szervezete, amely kéri az ilyen panaszosokat, károsultakat, hogy jelentkezzenek a párt alapszervezeténél, hogy a Jobbik szükség esetén jogi útra terelhesse az ügyet.

Olvasóink írták

  • 8. verembele 2011. október 18. 18:41
    „Tisztelettel: 7. Morpheus_RexXx 2011.10.05. 18:44
    Sajnos néhány emberen kívül senkit nem érdekel a probléma. Pedig kár, mert piszokul ráfaragunk tudatlanságunkra.
    Látszik, hogy tanult EMBER vagy. Elnézésedet kell kérnem, ezt komolyan mondom.
    ("szövegértési képességem sem a 3as alatt konvergál.")
    Írásod elején megfogalmaztad amit én még kerültem: ("Lehet jobban rálépnék a kifolyó pénzekre és a nemfizetők nyakára ha én lennék az az úr... :)" Igen elképzelésem szerint eszméletlen mennyiségű energiát lopnak el....
    Nem baj mi fizetjük.
    Üdv.”
  • 7. Morpheus_RexXx 2011. október 05. 18:44
    „6. verembele 2011.09.26. 16:53

    Csak erre jártam...
    A véleményem a cikk tartalmával kapcsolatban nem zavaros, egyszerűen és magyarul, lehetőleg konkrétan fogalmaztam. Bár volnék az akinek gondolsz, de valahol ez részben megtisztelő gondolat is. Lehet jobban rálépnék a kifolyó pénzekre és a nemfizetők nyakára ha én lennék az az úr... :)

    Akkor sem paktálnák le a jobbikkal. :P

    Ehelyett mint az a hsz-emben is írtam vala: "De mint tapasztalt közszolgáltatói fogyasztó..."
    A probléma nem az én készülékemben van... szövegértési képességem sem a 3as alatt konvergál. :)

    Inkább az ön/te mondandód hányavetett. A GDF-Suez nem az Égáz-Dégáz -ból maradt... a GDF az egyetemleges, az alá tartozik az Égáz és Dégáz... egyébbiránt pedig az EDF-démász és atc. is az EDF csoport tagja volt, csak időközben mostohatestvérré lépett át. Nem hiába, messzemenőleg embertelenebb az a rendszer, mégsem azzal kezdte a jobbikos képviselő. Vajon miért? :)

    Másrészt, pont egy olyan megyeszékhely városban lakom, ahol éppen a jobbik ammortizál lefelé sokmindent, osztogatja szét a részvényesek pénzeint autókra, bulikra (rendezvény a kutyához) minden tájékoztatást mellőzve a részvényesek felé vagy megkérdezve azokat akiket illene. És ez nem 1-2 milliócska... persze már közel (el is kezdődött) az elszámolás ideje, ami magát a bukást eredményezi... no persze erről elvonva a köz figyelmét, az utcákat, (ki tudja, talán még a várost is) át akarják nevezni. Megalomániában és hülyeségben sosem volt náluk sem hiány...”
  • 6. verembele 2011. szeptember 26. 16:53
    „Tisztelettel: 5. Morpheus_RexXx 2011.09.22. 09:48
    Virágtücsökbogár! Beleléptél a "minden tudás egyetemébe"
    Klassz.
    A válaszod felettébb zavaros.
    Ennél sokkal egyszerűbb a dolog... Igazgatókám. NÉZZ KÖRÜL A PORTÁDON.
    Tudom, nem te vagy a főnök mert az szegeden székel, már ami maradt az ÉGÁZ-ból. Aztán meg Százhalombattán a "VEZÍR" meg a fele cég franciáknál, a másik fele meg a flamandoknál. A <moderálva> meg itthon.........
    Üdv.”
  • 5. Morpheus_RexXx 2011. szeptember 22. 09:48
    „Hosszúra sikeredett hsz-emnek jelmondata is lett: Messziről jött ember hangján azt mondanak amit akarnak, és nem hiszek, hanem meggyőződöm. Hinni a templomban kell...

    TEHÁT...

    ",,Rengeteg panaszt kapunk a GDF Suez Energia Magyarország Zrt. gázszámlázása, adminisztrációkezelése és a fogyasztókkal szembeni túlkapások miatt"

    Aham, hogyne. már a jobbikhoz fordulnak, nem is az NFH (fogyasztóvádelem)-hoz mert a jobbikot annyira szeretik... ekkora kamut is csak a politikusoktól lehet hallani, főképp a jobbiktól, hiszen köztudottan hullik a csillaga az egészséges érzületű, gondolkodású és lelkű emberek szemében. Ebbe a dologba is csak azért nyúlt, mert könnyű benne balhét csinálni (lázítani), hiszen erre kapnak a jónépek, és próbálja ezt is önös célra felhasználni. :)
    A jobbik nem NFH. A jobbik belenyúl megen olyanba, amin megen bukik az ügy. Vajon ezt hogyan forgatják ki? Jön az összeesküvés elmélet? :D

    De látom azért megen megjelentek a hű pártkatonák és a fő cél, "ezeket is megfingatjuk"... ez megy ma az országban... megfingatás, alávágás, kavarás...

    De mint tapasztalt közszolgáltatói fogyasztó, még nekem is kilóg ezekből a lóláb. A hsz-ek is ferdítenek rendesen.

    1. Valóban! MINDEN szolgáltató és intézmény CSAK A BEFIZETÉS TÉNYÉT FOGADJA EL A PL. CSEKK BEMUTATÁSÁVAL, azt befizetettnek csak akkor, mikor az a számlára került és jóváíródott. Közszolgáltatóknál átlag 4-5 EZER ügyfél jut/ügyintézőre, amiben a telefonos is és a levelező is benne van. A számítógépes rendszer (nem a szolgáltatók) már csak olyanok, hogy akkor könyvelik le automatikusan és időben a dolgokat, ha azok PONTOS SZÁMLASZÁMRA, HIVATKOZÁSSAL ÉS ADATOKKAL kerül be. Soxor az ügyfél írja el a számlaszámot, vagy hasra ütve jelenti le a mérőállásokat. Pl. bérelt ingatlannál nekem mint új lakónak jött ki a valós állás és fizettem nem 1x helyettük, vagyis akik elfogyasztották a vizet/áramot/gázt/atc.

    Az összegeket egyik szolgáltató SEM törölheti csókolom, csak a számlákat sztornózhatja ha a rendszer megengedi. A túldiktálás és hasonlók miatt automatikusan megemelkedik az átalányszámla is. Én is fizetek számlát és diktálok stc. és tudom is miről írok. :) Sokan inkább értetlenkednek (szövegértelmezési gondok), de valójában értik is sokan, ám jobb kavarni a dolgokat és hangulatot kelteni, hiszen "olyan jó, mikor sajnálnak". Ezt sosem fogom megérteni... sajnálat = szánalom...

    Fehér ember lévén én sem értettem a számlákat egy darabig. De ugye az ember (ha akar) tanulékony, így utánajártam, illedelmesen kérdeztem, és lám megvilágosodtam. :)

    2. drlara 2011.09.19. 11:41
    Paranoid vagy vagy jobbikos? :)

    "Szolgáltató feltett kérdései:
    csak a beazonosításhoz kérik, és mindezt az egész iroda, és abban a várakozók( sokszor 30 ember előtt!
    - lakcime? telefonszám?- anyja neve? fogyasztói száma?- lakcímét is kérem, nemhallottam? születési adatai?.....Ugye sokmindenre jók ezek az adatok!!!!! Visszaélésre is! Tovább nem is mondom!"

    Persze, direkt csak szórakoznak ugye? Nos akkor még a EDF automata telefonrendszere és még a Nyetszörcsé is =kis cég) közli előre, hogy rögzítik a beszélgetéseket. Nos a telefonon nem látszol... nem gondoltad volna ugye? És ezen adatok hívó hangja alapján is rögzítésre kerülnek, ergo ha valaki másnak adta ki magát és ne adj isten jelentkezik az igazi ügyfél felháborodva, akkor elővehetik, hogy igen ez a hang hívott és minden személyes adatot tudott... kije lehet akkor az érintett személy, vagy csak csaló? És a hang alapján azt is lehet ugye akkor igazolni, hogy igen, az a hang nem a valódi ügyfélé volt... ennyi... józan paraszti ész... irodán pedig szintén a valódiság igazolása a cél, másképpen bárki bemehet bárki nevében... mondjuk fentiekre való tekintettel, hogy "megfingassa" a "jó szomszédot"...

    A "másik dologról"... nehezen hiszem a megalázást, hiszen azért elég drágán fizettet az NFH is, és a dolgozót is repítik bárhonnét. Nem lehet, hogy szembesült számára kényelmetlen tényekkel? :)
    A már lejárt fizetési határidős számlákat sehol nem lehet reklamálni és töröltetni... csak azokat lehet módosíttatni, amik még nem aktuálisak ugyebár... itt szerintem az érintett nem értette a dolgot. A túlfizetést pedig következő hónapokban szokta minden szolgáltató jóváírni a valós fogyasztásból. És évvégén a számlaelszámoláskor IS feltüntetik azt, illetve a soron következő számlákon is és a jóváírás mértékét is, ha azt kéri az ügyfél. Távhőnél is... víznél is... gáznál is... tapasztalat!

    Meg a beteg gyerekem... tőlem az utcán szoktak így kérni ezt-azt. Szóban ám, nehogy legyen bizonyíték??? :D Valóban paranoid... rögzítenek MINDEN beszélgetést, de már írtam. :)
    A túlfizetést lekönyvelés után tudják jóváírni. Senki nem fogad be bemondásra semmit... még a boltos sem, hogy nesze ez a krumpli 5kiló... neeem... ellenőrzi. És az idő. De ez most nem a zöldséges...

    A "másik ügyre"... gondolom kiegyenlített számlázást kért, mint a szomszéd Pistabácsink, és erre bediktált mert gondolt 1et, és a bediktált ütközött a valós és a kiegyenlített számlázási adattal. Ez ahogy fentebb írtam... nem ügyintéző vagy cég. Számítógép... aminek adtak egy hasra ütött értéket... az ügyfél. És ahogyan már fentebb említettem, nem lehet összeget törölni, ilyet nem is mondhatott ügyintéző (?), max. olyat, hogy a számlákat és újrageneráltatják a rendszerrel, ami miatt viszont módosult (immár valós mértek alapján) más összegű átalányszámlák mennek majd. De EZEK ALAPJÁN FELAJÁNLOTTA A SEGÍTSÉGET AZ ÜGYINTÉZŐ, TÖRLI A SZÁMLÁKAT ÉS IGAZÍT... hol itt a gond? :)
    Az 1 és 5 köbméter gáz árának visszakérése pedig jó nagy "magyarkodás", kicsinyesség. Mert hogy az érintett összeg annyira kicsi, hogy az max. 1-2 nap a boltban... :D
    De szíve joga mindenkinek blamálni magát bármivel. Sőt bemutatkozni is rendesen... visszakapja, jön a soros számla, megen kifizeti... tehát visszamegy a pénz... sok értelme van valóban. 5 köbméter áránál többet tudok kölcsönkérni a szomszédtól aznap, ha szakad a kötél, mint amennyi annak a díja... ááááá...”
  • 4. verembele 2011. szeptember 19. 15:59
    „Tisztelettel...
    Végre az áruházláncok, bankok után a szolgáltatókat is megfingatjuk......
    Azért kérdezek valamit! Ki a bánat privatizálta el ŐKET.
    A miértekre jórészt választ lehet kapni ITTTTTTT!!!! 2008 évi XL (GÁZTÖRVÉNY) Továbbá azt sem értem, hogy már évek óta így számláznak, mégis most tűnt fel? A többi szolgáltató számláján sem igazodik el fehér ember. Valahogy ez nekem bűzlik. Csak azt akarom érzékeltetni, hogy a működésük formáját (elosztói engedélyes, szállítói engedélyes, rendszerirányító,egyetemes szolgáltató, kereskedő, stb.) a kormány erőltette rájuk így laikusnak kaotikus.
    Üdv.”
  • 3. pampapam 2011. szeptember 19. 12:14
    „"A GDF SUEZ csoport alapvetői értékei:

    IGÉNYESSÉG, mely hosszú távon biztosítja partnereink számára teljesítményünk színvonalát az ügyfeleink és a közszolgáltatás érdekét szolgáló hatékonyságra és innovációra való folyamatos törekvés jegyében.

    ELKÖTELEZETTSÉG, mely lehetővé teszi, hogy az emberek számára nélkülözhetetlen szolgáltatások biztosítása során összeegyeztessük Csoportunk fejlődését bolygónk tiszteletével.

    MERÉSZSÉG, melynek köszönhetően a jelenben tanúsított optimista magatartásunk lehetővé teszi a jövő kreatív alakítását.

    ÖSSZETARTÁS, mely minden erőnket a csoportszellem szolgálatába állítja, hogy az energiát és környezetünket a haladás és a fejlődés fenntartható forrásaivá tegyük."

    ...a honlapukról.”
  • 2. drlara 2011. szeptember 19. 11:41
    „Ez nagyon aktuális, köszönet a JOBBIKNAK!

    Kérem, a JOBBIKOSOKAT, ÉS A FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGET üljenek be a Gázszolgáltató szinházzal szembeni, belváros irodájába, és hallgassák meg a szolgáltató lekezelő, arrogáns intézkedését
    ( csak inkognítóba menjenek, hogy a valóságot lássák, milyen arrogancia, és személyiségi jokat is sértő intézkedés történi a szolgáltató részéről)
    Ügyem intézésére közel egy órát kellett várnom, és a gyomrom is forgott az ott hallottak miatt, melyet megosztok:
    !
    Az ügyintéző és az ügyfél közötti távolság elég nagy, igy csak kiabálva lehet megérteni, és válaszolni is a feltett kérdésekre. Az ügyfél abalakok közelsége miatt sokszor keverednek az információk is, igy többszörös ismétlés következik.
    Egy kis izelítő:

    Szolgáltató feltett kérdései:
    csak a beazonosításhoz kérik, és mindezt az egész iroda, és abban a várakozók( sokszor 30 ember előtt!
    - lakcime? telefonszám?- anyja neve? fogyasztói száma?- lakcimét is kérem, nemhallottam? születési adatai?.....Ugye sokmindenre jók ezek az adatok!!!!! Visszaélésre is! Tovább nem is mondom!

    Másik dolog:
    Egy hölgy reklamált, hogy miért kellene kifizetnie a szolgáltató által történt téves elütése- (100-as nagyságrendű) miatt, miért fenyegetik őt gázóra leszerelésse, ha nem fizeti ki a számlát, mikor résszámlákat kap havonta, és több tizezer forinttal túlfizetésben is van eddig, amit kér vissza! Kérte a számlázás korrekcióját a szolgáltatótól, de többszörösen megalázáták, megérteni sem akarták kérését, csak azt hajtották, hogy fizesse ki, mert leszerelik, és visszaszerelési költséget is ki kell akkor fizetnie !
    A túlfizetést pedig majd akkor kapja meg, amikor az éves elszámolást, és a tényleges fogyasztást ŐK újbol kiszámítják!!!! A hölgy sírt, hogy enni sem tud adni gyermekeinek, és elvált....- az magánügy,- hangzott a szolgáltató válasza! Ennek ellenére elküldték, és ismételeten a szolgáltató hibája miatt téves kiszámlázáson, elütésen alapuló kifizetésre kötelezték.....de csak szóban, nehogy nyoma legyen ám!

    Másik ügy:
    Egy úr havi rendszerességgel történő gázóraleolvasáson alapuló számlákat kap már évek óta. Egy ellenőrző leolvasás alapján 5 köbméter túlfizetése volt- vagyis nem csalt, csak fogyasztása kiszámíthatatlan volt, és egy alkalommal határidőre történő óraállás beküldésekor nem tartozkodott otthon, és elektronikus uton egy számítógépről elküldte az óraállást, ahjogy magyarázta a szolgáltatót képviselő hölgynek!)
    Mivel számlát nem kapott több hónapon keresztül a gázszolgáltatótól, a tényleges óraállással felkereste a szolgáltató(ami egy köbméterrel haladta meg az addig kifizetett fogysztást) és kérte a számlázást.
    Válasz az volt, hogy csalt, valótlan adatot közölt, és a havi beküldött óraállásokat nemtudta értelmezni a számítógépük, ezért most az eddig kifizetett összegeket törölik a gépről, és új számítás alapján , új fogyasztói mennyiségeket képezve számláznak!!!!
    Kérte az úr, hogy először fizessék vissza a TÚlSZÁMLÁZÁSBÓL adódó túlfizetést, ne kompenzálják sehová, és úgy számlázzanak ki a fennmaradó egy köbméterre! Elutasították, és azt mondták, hogy ő résszámlás fizető, miközben a szolgáltató és közte lévő szerződés nem erről szólt! Az úr kérését, érveit meg sem hallgatták, és a panaszos levelét sem vették át tőle, amit kérése intézése előtt irásaban is bakart adni. Szolgáltató megjegyezte, hogy ők mindent jó intéztek eddig is, és kapott 6 új stornózó számlát, melyen az 5 köbméterét időintervallumoként törölték, és egy köbméterről, meg az általuk még megsaccolt plusz két köbméterről egy új számlát !!!!
    Minderre több mint fél órát várt, és a többi 30 eberről nem is beszélve, akik szintén ügyet szerettek volna intézni!”
  • 1. marianna1211 2011. szeptember 19. 11:19
    „Az első kérdésekre a válasz: Mert a könyvelésük távolról sem naprakész.
    Az én kérdésem pedig az lenne, hogy miért nem a ténylegesen elfogyasztott-az óra által mutatott-gázmennyiséget számlázzák? Miért közel 8 százalékkal többet? Mi az, hogy nyomáskorrekciós tényező? Régebben ezt "emelt nyomás"-nak nevezték, és azzal magyarázták, hogy a vékony csövek miatt kell "emelten nyomni". Ki kérte a vékony csöveket? Nyáron is "emelten" kell nyomni a gázt a csövekbe?
    Aztán miért van az, hogy alacsonyabbra már nem tudjuk venni a hőfokszabályzót, mert akkor megfagynánk, mégis az óra pörög, mint a rettenet, és a fogyasztásunkon nem látszik meg a spórolás? Biztos, hogy annyi a fűtőérték, mint amit feltüntetnek? Merthogy ez is összetevője a gázárnak. Várom az illetékesek válaszát.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közösségi célokra kérnek támogatást

Többtucatnyi kerékpár és egy 200–300 fős rendezvénysátor beszerzésére, valamint szakrális… Tovább olvasom