Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Gázolás - gyermeket ütöttek el Győrben - képgaléria

Információnk szerint egy gyermeket gázoltak el szerdán reggel 8 óra körül a Baross-híd Wesselényi út kereszteződésénél (Gárdonyi iskola mellett).
10 óra 45 perc: A Megyei Rendőr Főkapitányság közleményes szerint a Szigethy Attila út felől a Külső Baross úton haladó
személyautó elé, az álló járművek közül hirtelen szaladt ki két iskolás
gyermek.

Egyiküknek sikerült átfutnia az autó előtt, testvérét azonban
az autóvezető kikerülni már nem tudta.

A 10 éves gyermeket a mentők kórházba szállították, aki a balesetben
nyolc napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett.

10 óra 30 perc: Információnk szerint egy piros színű Suzuki gázolta el a szabálytalanul közlekedő gyermeket.


Információnk szerint egy gyermeket gázoltak el szerdán reggel 8 óra körül a Baross-híd Wesselényi út kereszteződésénél (Gárdonyi iskola mellett). Részletek később.

Fotó: Mészáros Mátyás

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. humer 2012. május 03. 12:06
    „hajókabinajtóhajtogató: ezt nem értem: az eset nem zebrán történt, de iskola közelében, ahol óvatosan kell haladni. persze ettől még bekövetkezett ez a sajnálatos eset.
    Amit írsz azt a zebránál lehetne elképzelni, de ilyen szabály nincs a kreszben, hogy féktávon belül nem lehet lelépni, ez egy áltudományos hülyeség. a hatályos kreszben ilyen fogalom nincsen. Az viszont benne van, hogy mérsékelni kell a sebességet (meg kell tudni állni a tábla vonaláig) és el kell engedni a zebrán a gyalogosokat, tessék utánnanolvasni!”
  • 83. hajókabinajtóhajtogató 2012. május 02. 15:47
    „humer: miben hibázott az autós??? nézd meg a fotót! ott semmi keresnivalója gyalogosnak! Az iskola közelségét meg ne emlegessük. Se udvar, se hátsó bejárat! Egyszerűen nem ott kellett volna a gyerkőcnek átmennie az úton. Egy nagyon egyszerű javaslat lenne a gyalogos gázolások elkerülése érdekében. Fessék fel az aszfaltra a 30km vagy 50km-es sebességről a megálláshoz szükséges távolságot. A gyalogosnak egyszerű lenne megállapítania, hogy lelépjen-e avagy sem. Ha az autó a vonalat átlépte akkor nem szabad lelépni.”
  • 82. humer 2012. április 28. 09:32
    „81. dundi08: ezt azért nem jelenteném ki egyértelműen ("szabályos autóst támadja az egyértelműen szabálytalan gyalogossal szemben."), sokak szerint mindkét fél hibázott, és sokak szerint az útkezelő és a rendőrség is sáros, hogy egy több évtizedes problémára nem tud olyan megoldást adni, ami megvédené a közlekedőket, gyalogosokat.
    Mert egy ilyen szituációban mindenki lehet áldozat...”
  • 81. hajókabinajtóhajtogató 2012. április 27. 14:04
    „81. dundi:
    Próbálj meg szabálytalanul közlekedni az autóval! Traffipax? 15 től indul. Telefonálás 30. Biztonági öv 15. Záróvonal 15. Sárgán áthaladás 15. (a számok nem jók, de ki az aki ennyit tud ilyenre költeni). Ja a mostani nagy pánik az elsősegélydoboz, majdnem lemaradt. Lassan a megélhetését kockáztatja valaki ha nem figyel eléggé a szabályos közlekedésére. Nem hinném hogy a Suzukis azok közé tartozott akik röhögve kifizetgetik a bírságokat. Sajnos a kissrác hibázott. Remélem gyorsan felépül.”
  • 80. dundi08 2012. április 27. 13:49
    „80. hajókabinajtóhajtogató
    Egyetértek veled. Az is magyar hogy egyszerűbb másokat hibáztatni dolgokért ahelyett hogy megpróbálnánk magunkba is nézni. Ez egy kétoldalú dolog sajnos. Az autósok mennek mint az ökrök, de a gyalogosok is hasonlóan közlekednek. Egyik oldalon sem lehet általánosítani mert van ilyen is olyan is. Csak az autósnál azt veszik sokan alapul hogy száguldoznak és ritka aki szabályos, gyalogosnál meg az az alap hogy szabályosak de van néha aki szabálytalan. Pedig sajnos nem feltétlenül ez az arány... Az adott esetben is van aki a - leírtak alapján - szabályos autóst támadja az egyértelműen szabálytalan gyalogossal szemben. Ez is magyar.”
  • 79. hajókabinajtóhajtogató 2012. április 27. 13:11
    „Ir: Igen, jönnek az autók. Gyorsan lassan vegyesen. De akkor sem lépek le a zebrára féktávolságon belül. A Gárdonyi rossz helyen van ez tény. Ezért kell óvatosabbnak lenni. Nem az a megoldás, hogy a másikat hibáztatjuk, és azt akarjuk megváltoztatni. Ha az autós gyorsan jön mert bunkó, akkor én leszek az okosabb, s nem lépek le. Magamra számítok, s nem pedig a másikra építem a biztonságomat. Sajnos a magyar már csak ilyen.”
  • 78. lr 2012. április 27. 11:53
    „76. Watchan!
    Az egyik áldozat az én kislányom volt, aki szabályosan közlekedett a zebrán.
    A másik a barátnője, a harmadik az osztálytársa édesanyja.
    Név szerint is kéred??
    Mindegyikük a zebrán ment át!!!

    De tudnék meg emliteni esetet, amiket a gárdonyi igazgatójától tudok.

    Évente 3-4, de akár több ilyen eset is van.
    Mi kell? hogy hetente csapjanak el ott valakit?
    Ha városvezetés rokonságából ütnének el valakit, akkor talán végre tenne valamit a városvezetés.

    Éppen eleget álltam ott arra várva, hogy a hídról lezúgó autósok megálljanak, de még lassitani sem jut senkinek eszébe... ahogy a felfelé menőknek sem. 6 évig gyalogosan naponta kétszer és 4 évig busszal oda-vissza.
    Mostanában ritkábban de a helyzet nem változott. Mindenki megy mint az ökör és lecarja, hogy gyerekek szaladhatnak ki az útra.”
  • 77. dundi08 2012. április 27. 11:10
    „77. Goldmund
    Vannak kiegészítő táblák a 30-as tábla alá ami behatárolná mikor kellene alkalmazni...”
  • 76. Goldmund 2012. április 27. 10:53
    „76. watchman 2012.04.26. 23:37
    "Mikor voltak ezek a rendszeres gyalogosgázolások?"

    Én a ´80-as években jártam oda, de már akkor is voltak. Úgyhogy nem évek óta, hanem ÉVTIZEDEK óta vannak ott gyalogosgázolások. Rendszeresen - ez nem azt jelenti, hogy minden héten, de szerintem évente több alkalommal is történik ilyen. Az áldozatok pedig döntő többségben gárdonyis iskolások.

    Más.
    Én nem értek egyet a 30-as táblával. A táblát ui. kirakják és korlátoz, ha kell, ha nem. Mikor van ott számottevő iskolás-forgalom? Iskolaidőben reggel negyed 8 és 8 között, valamint délután néhány órán át.
    Tök fölösleges lenne a 30-as tábla este 7 órakor, vagy hétvégén, vagy iskolaszünetben. És ne legyen illúziótok: a sünök pont ilyenkor mennének traffipaxozni.”
  • 75. watchman 2012. április 26. 23:37
    „"A gárdonyinál a zebrán is rendszeres a gyalogosgázolás!"
    Mikor voltak ezek a rendszeres gyalogosgázolások?”
  • 74. Madarász 2012. április 26. 23:07
    „72. Ágota drága! A nyugdíjasok azért utaznak ingyen, mert ők finanszíroztak már sok mindent, többek között az Ön iskoláztatását is. Ott az iskolabusz sem oldaná meg a problámát, meg sehol máshol sem! A gyerekeket kéne megtanítani biztonságosan közlekedni, de amíg a szülő átbújik a gyerekkel együtt az eggyel fentebbi kereszteződésben a korláton és átszaladgál az autók között, a gyerek is azt fogja csinálni, mert ezt látja a szülőtől. Szerintem Ön lepődne meg azon a legjobban, meg a többi szülő, ha a rendőr ott lenne és szépen kiosztaná a csekkeket a szabálytalanul átfutkosó gyerekek szüleinek. Szerintem ez lenne a legcélravezetőbb megoldás azon a szakaszon, mert addig mindenki az életével, vagy mások életével játszik, amíg nem zsebre megy a dolog. A gyerekek felelőtlenek, nevelni kéne őket, azzal, ha ideig-óráig megóvják is őket, ez nem végleges megoldás és persze fontos a szülők példamutatása. Ma délután négy óra után pár perccel két kamasz fiú simán sétálgatott a Margarétánál a zebrán, nem zavartatva magukat annak ellenére, hogy számukra pirosat mutatott a lámpa, még a rájuk dudáló autókra sem reagáltak.

    Amikor mi ekkorák voltunk, és létezett az uttörő mozgalom, elmentünk szépen a tanárokkal az Erzsébet ligetbe, ahol remek kis kresz park volt, lehetett biciklit, rollert kölcsönözni és ott megtanultuk a közlekedés alapjait, ugyenúgy a gyalogosra vonatkozót, mint a biciklisre vonatkozót és a kresztáblák jelentését is. Ma ez az ami hiányzik.

    73. A 30-as tábla nem old meg semmit, inkább azt a fát kéne kivágni, ami remekül el tud takarni egy járda szélén álló, átkelni szándékozó gyereket.”
  • 73. dundi08 2012. április 26. 23:00
    „72. AÁgota
    Általánosságban igazad van a hozzászólásoddal. Egy valamiben nincs szerintem. Ez az alig 10 éves kisfiú abszolút nem áldozata semmilyen beteg rendszernek. Ő a saját maga áldozata lett amikor tilosban, figyelmetlenül átszaladt egy 3 sávos úton csak mert - ahogy egy korábbi hozzászóló nagyszerűen megfogalmazta - derogált neki plusz 40 méter menni csak hogy átmenjen szabályosan a zebrán.”
  • 72. lr 2012. április 26. 21:44
    „71Es

    Hányszor írjam még le??
    A gárdonyinál a zebrán is rendszeres a gyalogosgázolás!

    minek írjak én levelet, amikor nemegyszer megtette ezt már a gárdonyi igazgatója????
    minden olyan eset után megtette amikor az iskola melletti zebrán elütötték Az iskola egy diákját.
    Évek óta ez megy! mégsem történik semmi!”
  • 71. AÁgota 2012. április 26. 21:09
    „Fontosnak tartom a gyerekek biztonságát, de ebben az országban csak a szavazatok számítanak.
    Miért nem költünk iskolabuszokra? Ha nincs pénz akkor miért utaznak a nyugdíjasok ingyen. Nem fontosabb lenne a gyerekek biztonsága? Hol vannak a város és az iskola vezetői akik nem tesznek semmit azért, hogy a gyerekek biztonsággal elérjék az iskolát. Ez a kisfiú még tíz éves sincs, miért Ő az áldozata ennek a beteg rendszernek?
    Gyógyulást, Angyali segítséget a Kisfiúnak!”
  • 70. hajókabinajtóhajtogató 2012. április 26. 20:44
    „Ir: nem érted a hasonlatot. Az iskolát elhagyta az autó. Olyan helyen közlekedett ahol nem kell számítani gyerekekre. A kívánságodat köszönjük, leülhetsz. Nem itt kell osztanod az okosságot, mert ha jól emlékszem éppen neked szúrja a szemed a sok okos hozzászóló. Az eddigi billentyű-klimpírozásoddal inkább egy levelet írtál volna a közlekedésbiztonság technikai osztályra, akkor előrébb lennél. Sajnos akkor is a gyerek volt a hibás. Ezt el kell fogadni. Csak egy kérdés. Az autó és az ember súlykülönbsége mekkora? Az autó és a vonat tömegkülönbsége mekkora? Érdekes hogy az autót kell megállítani a gyalogossal szembe, de a vasúti átjáróban hogy-hogy nem a vonatot?”
  • 69. tovari 2012. április 26. 20:20
    „Érdekes tőlünk nyugatra ismerik a fekvő rendőröket...
    Igenis ez a megoldás a száguldó barmok ellen, akinek meg nem tetszik, hagyja a kocsiját a tyúkólba.”
  • 68. Gab2000 2012. április 26. 20:01
    „Nem rendőr kell az iskolákhoz hanem megtanítani a gyalogosokat normálisan közlekedni.

    Nem 30-as tábla kell az iskolákhoz, az nem old meg semmit. Ha ott korlát lett volna azon is átmásznak mit feljebb meg is teszik sokan.

    Ha a rend éber őrei nem csak az autósokat bírságolnák, hanem kiosztanának egy két gyalogosnak 20-+30 ezer forintot, hogy miért is nem a gyalog átkelőn megy át akkor talán rend lenne.

    A gyerekek igen is tilosban mentek át a gyalog átkelőtől legfeljebb 50 méterre, és ők vastagon hibásak ebben.

    Fekvő rendőr az meg a röhej az iskolánál, kérdésem a Szabolcska utcában most miért is szedték fel.

    Egyszerűbb lenne fekvő rendőr helyett ugyan olyan lámpát felszerelni az iskoláknál, mint amit a pápai útra szereltek fel. Az legalább normálisan működik. Aki meg nem ott megy át alaphangon 25 ezerre megbírságolni és észhez térne.

    30-al is ugyan úgy elütöm és meghalhat egy jármű mögül takarásból kilépő, mintha 50 el mennék.

    Kedves Alpogármester úr akinek a csemetéje szintén oda jár ne táblát tetessen oda hanem egy nyomógombos lámpát. Inkább erre költség a pénzt mint egy mélygarázsra.

    Hát igen a Kölcsey ugyebár a másik iskola azért rohangálnak ott is a gyermekek mint a mérgezett egerek, mert derogál nekik a körforgalomig elsétálni és ott a gyalogátkelőn átmenni.

    Vagy szépen visszahozni egy iskolabusz rendszert.

    nagyon érdekes, hogy a Kálvária uti iskolánál van két gyalogátkelő és senkinek sem jut eszébe az úttesten rohangászni az átkelők után és előtt 30-50 méterrel.

    Ja és szeretném azt is megérni ha az autóst büntetik vezetés azaz forgalomban való részvétel közben a mobilozásért ez a gyalogosra is vonatkozzon”
  • 67. lr 2012. április 26. 16:26
    „Leírtam mit szeretnék.
    30as táblát. és reggelente egy járőrt az összes iskolához ami forgalmas út mellett fekszik.
    és Humer ötlete sem rossz... a fekvőrendőrrel.

    még egyszer ismétlem. A gárdonyinál a zebrán is csaptak már el szabályosan közlekedő gyalogost.... mert úgy általában nem 30al szoktak ott menni az autósok.

    Ja.. miért is helyes, hogy senki sem tartja be a 30at?? és úgy általában a sebességkorlátozást?
    Ilyen helyeken kéne betartatni akár 300ezres büntetéssel, nem pedig ott ahol valamikor a múlt századból ott maradt egy útépités tábla.

    Nem ez az egy eset a probléma, hanem a Gárdonyinál történő rendszeres gyalogosgázolás a zebrán.”
  • 66. dundi08 2012. április 26. 13:21
    „Ir
    Azzal kezdted hogy "Tényleg sok okos hozzászóló!". Örülök hogy csatlakoztál a sok okoshoz. Nos egy 30-as tábla nem oldana meg semmit mert ahogy egy állítólagos szemtanú írta az autó nem száguldozott. Lassan ment. Aki akar úgyis figyelmesen vezet, aki meg nem, azt nem fogja vissza a tábla sajnos. Mit szeretnél hogy az iskola előtt mindenki ugorjon ki az autóból és tolja fel a hídra? Talán akkor ha egy gyerek a tilosban figyelmetlenül kiugrik nem lesz baja. Ha 30-as tábla lenne és az autósok betartanák, de a gyerek figyelmetlenül kiugrik az autó elé szerinted mi változna?? Az igaz hogy a szülő nem kísérgetheti a gyereket reggelente. Nem is kell. Meg kell tanítani a közlekedésre. Amit lehetne ott kezdeni hogy ne lássam nap mint nap ahogy a szülők gyerekük kezét fogva rohannak át a tilosban. Nem egyszer zebrától pár 10 méterre. Na a nevelés itt kezdődik nem ott hogy kísérgetem a suliba. Az a baj hogy nagyobb hibásak tartod a jelek szerint szabályos autóst mint a szülőt, akinek foglalkoznia kellett volna a gyerekével.”
  • 65. humer 2012. április 26. 12:22
    „Azon a szakaszon ajánlott lenne a zebrát fekvőrendőrrel kiegészíteni, és felemelni a járda szintjére.
    Ez lehet az egyetelen visszatartó erő a száguldozástól.
    A 30-as táblának nincs értelme, senki nem tartaná be, ha meg egy hónapban egyszer bemérnének valakit, akkor jönne hőbörögni, hogy 30-as táblánál takarásból traffiznak...
    De ilyet a győri útkezelő nem fog oda vagy tíz évig tenni, vagy amíg valaki fontos ember gyerekét nem csapják el ott.”
84 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri tehetség: aranykeszkenő fuvolaszóval

Azt mondják, a tehetség az, aki többet tud annál, mint amit megtanult. A tizenegy éves győri kislány, Keszei Johanna a jelek szerint közülük való. Tovább olvasom