Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Források nélkül a 82-es főút: egyelőre nem tudni, mikorra válhat négysávossá

Jó hír, hogy 3600 méteren kétszer kétsávossá válhat a 82-es főút Győr közelében, rossz, hogy a terv finanszírozása egyelőre finoman fogalmazva is képlékeny.


Mint arról röviden beszámoltunk, Győr egyik legforgalmasabb főútján, a 82-esen kiírták a tervezői pályázat.

Az ajánlattételi határidő augusztus vége.

A múlt pénteki szűkszavú sajtóközlemény után bővebb információkat kértünk és kaptunk a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs irodájáról.

Nézzük, első körben az előzményeket.

Az engedélyeztetési eljárást Győr finanszírozta

A Győr városa, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködési megállapodást írt alá 2009 év végén a 82-es számú főút új győri bevezető szakaszának engedélyezési tervének előkészítéséről. A forrást az engedélyeztetési eljárásra Győr város biztosította.


Kattintson a nagyobb képért! Az elkerülőn belüli csomópontok (Veszprémi út, illetve József Attila út) nem részei a jelenlegi tervezésnek.
Kattintson a nagyobb képért! Az elkerülőn belüli csomópontok (Veszprémi út, illetve József Attila út) nem részei a jelenlegi tervezésnek. A tervezőnek ezeknél a csomópontoknál csak a későbbi csatlakozás lehetőségét kell biztosítani.


A megállapodás célja, hogy készüljön el a 82. sz. főút új nyomvonalon történő bevezető szakaszának megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési terve jogerős építési engedéllyel, mely alapján a későbbi pályázati lehetőségeket kihasználva a kivitelezésre már kész, engedéllyel rendelkező tervvel lehessen pályázni.

Ha megvalósul az projekt, 3600 méteres szakasz lesz kétszer kétsávos

Arra a kérdésünkre, hogy körülbelül hány kilométeres szakaszról lenne szó, a következő választ kaptuk, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs irodájától: "a szakasz hossza hozzávetőlegesen 3600 méter. A 82-es főút M1-es autópálya csomópontja környezetében válna ki az új bevezető szakasz a meglévő 82-es főútból nyugati irányba, a meglévő rendezési tervben kijelölt folyosót felhasználva".

Úgy tudjuk, az új nyomvonal kétszer két sávos lenne, az irányok fizikai elválasztásával. A Pándzsa patakot, valamint a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonalat külön szintben keresztezné, mely után a temető magasságában jelzőlámpás körforgalmú csomópontban találkozna a 83-as, és a múlt hónapban kiszélesített 821. számú főúttal.


Fotó: Cseh Róbert.
Fotó: Cseh Róbert.


Üröm az örömben: "mindenképp a tervezőasztalokon fekszik a terv"

A 82-es közvetlen közelében élők számára azonban mindenképp üröm az örömben, hogy a kivitelezés időpontját egyelőre nem tudták meghatározni – ahogy egyik forrásunk fogalmazott: "ha nem is elméleti síkon, de mindenképp a tervezőasztalokon fekszik a terv" –, mindez nagyban múlik a jövőbeli pályázati lehetőségeken.

Ráadásul információnk szerint a magyar államkasszában aligha lehet majd erre forrást találni, így aztán – jobb híján – nincs más lehetőség, mint európai uniós pályázatok között keresni, s persze sikeres pályázatot készíteni.

Ennek tükrében nem meglepő, hogy a kivitelezés költségeit jelenleg képtelenség meghatározni – úgyhogy ez ügyben kénytelenek leszünk újabb cikket elkövetni.

Olvasóink írták

  • 19. piroskaésabarkasz 2010. július 25. 09:13
    „8.Lassan mondom,hogy mindenki megértse:Győr-Veszprém autópálya SOHA nem épül meg!”
  • 18. Tabornok 2010. július 23. 02:52
    „"Források nélkül a 82-es főút: egyelőre nem tudni, mikorra válhat négysávossá"
    Én tudom. Amikor nagyjaink(a politikusok) úgy döntenek, hogy véget vetnek az általuk elkövetett, vezetett korrupciónak. Onnantól lesz az útra, uszodára és egyeb szükséges dolgokra pénz.
    Pató Pál és a Rokonok országában, addig csak álmodozunk egy szebb jövőről meg arról, hogy lehetnének becsületes politikusaink!
    Talán az unokáink látnak majd ilyet.”
  • 17. Tabornok 2010. július 23. 02:46
    „"greenie 2010.07.16. 18:12"
    Te kis naív! Te még hiszel a politikusoknak? Az általad említett egyed, még az előző Orbán kórmány idején megígérte, hogy támogatja a macalvárosi 50 m-es uszoda építését. A választási kampánya része volt ez az ígéret.
    Ébresztő!!!”
  • 16. Edem85 2010. július 21. 07:42
    „sanci ugyebár ahhoz kellene gy Duna-híd... na de épül egy Duna-híd az egyetemnél! de az ere nem jó! hmmm pénz volt 1 hidra hmmm akkor mérlegelni kellet volna révfalu-sziget vagy esetleg a 81-14es utaknak egy "új nyomvonalat szerintem 25 győriből 22 az utóbbira voksolt volna!”
  • 15. Sanci 2010. július 20. 15:59
    „Sajnos a 14. számú és a 81. számú út (Vámosszabadi-Székesfehérvár) kiváltásáról senki nem beszél, pedig a legnagyobb tehergépkocsi forgalom itt megy át!”
  • 14. Edem85 2010. július 20. 13:28
    „"3. Mankapunka 2010.07.16. 12:40
    Már 20éve villamositani akarták azt a vonalat!!!

    Ez hogy 2x2 sávos lenne majd ez akkor lett volna szép ha a 821 utat is kibővitik 2x2 sávra ahogy az az eredet tervbe volt! Csak ott van egy jópár akadály amit meg kell oldani!
    -szabadhegyi állomás volt gysev kihuzoja....
    -győr cell vasútvonal
    -egy patak
    -ha akarnak józsef attilára bekötő utat akkor egy győr veszprém vasút azt egy iparvágány( a két vágány közöt kb 1,5-2,5méter a szintkülönbség!
    -Raktárvároson hol vezetnék ott át az utat???

    Most így hirtelen pár akadály! Csak kiváncsi vagyok ha a marcalvárosba az uj csomopont 90millába került effektive ez a projekt mennyibe fog nekünk fájni!”
  • 13. 86 2010. július 18. 19:36
    „Köszönöm, valahogy már vártam az utóbbi két hozzászólást..... :)

    Köszönöm a tájékoztatást, valahogy feltűnt kb június környékén a betakarítási szezon kezdete.
    Annyit elfelejtetek, hogy a régi időkben is leálltak a gépek, ha már nem látták a sort a tükörben. Ha teljes lenne a saját szemlélet, ezt is hozzáírtad volna........

    Mankapunka, áruld el kérlek, honnan jött Neked, hogy én szeretek mindenkinek dirigálni? Ez talán abból jön, hogy nem szeretek 30-40 km/h között araszolni 10-15 km-en keresztül 40 fokban? Ezer bocsánat mindenkitől, akinek hasonlóképpen gázoltan a kis lelkivilágába. Nem vagyok egyedül a Földön, senki nem ezt mondta, csupán azt, hogy ha már nem látja maga mögött a sor végét, engedje el a többieket. Nem csak engem, a rajtunk kívül araszolgató kb 20-30 kocsit is! Ennyi!
    Szerinted, ha alsóbbrendű útról lett volna szó, vagy max 5 kocsit tart fenn egyidejűleg, írtam volna bármit is?
    És még egyszer, ha esetleg nem volt érthető a megfogalmazás: én félreállok ellenkező esetben!!!

    Ausztria.... :) A forgalmasabb utak mellett ott a szántóföldi út direkt erre a célra. (Köszi, hogy felhoztátok, eszembe nem jutott volna). Miért lenne más a helyzet? Érdekes, ott képesek kialakítani ezeket az utakat, a pékáru viszont nem kerül 2x annyiba. Éltem kint egy fél évig, mielőtt elkezdené valaki, hogy nincs viszonyítási alapom.

    "Adok zsebkendőt, hogy kisírhasd magad".... ugyan már!
    Veled ellentétben én nem kívánom Neked, hogy bárki is gátoljon a normális haladásban, remélem, időben odaérsz mindenhova.”
  • 12. Truder 2010. július 18. 12:29
    „Ne gyere Ausztriával..azért ott más a helyzet! Sokkal!”
  • 11. Mankapunka 2010. július 17. 13:22
    „86

    Mivel betakarítási szezon van,így vannak traktorok az utakon. Szeptemberben meg sír,ha nincs kenyér a boltban.

    Érdekes,Ausztriában nem sírnak a Traktorokért,pedig ott sokkal több volt a héten az utakon,mint itthon.

    Adok zsebkendőt,ha gondolod,hogy kisírhasd magad.

    Te vagy az a tíssu,aki pont ráérne,de neked muszály azoknak dirigálni,akik meg pont dolgoznak. Remélem a következő traktor nem fogja elősegíteni az előzésed,és majd rájössz,hogy nem csak te vagy egyedül a Földön.

    Látszik nem rendelkezel egy kis szemlélettel sem,mert régen konvojban jártak, 10 kombájn,hozzá 20 pótros traktor,és mindez egy számjegyű főúton.”
  • 10. NemeszteleN 2010. július 17. 07:59
    „Minden gondolati szinten születik, hajrá!
    Én nagyon örülnék, ha ezen a szakaszon megoldódna a reggel 7-től délután 18-ig tartó állandó araszolgatás ezen a szakaszon.”
  • 9. 86 2010. július 16. 22:32
    „Az autópályát, de legalább a szakaszonkénti 2x2 sávot - mint pl a 2-es útról leágazó valamely kétszámú főút esetében - többen támogatnánk. Ma sikerült 2 óra alatt lejutnom Győrből Veszprémbe. Volt traktor, kamion, féltemakocsitésnemmegyekgyorsan meg miegyéb. Ezúton szeretném kérni kedves, a 90-es tempót el nem érő autóstársaimat, hogy ha már a tükörben nem látják a sor végét, miközben 60-nal araszolnak, álljanak félre öt percre, mert kb 50-60 ember idegeire mennek ezzel. Édesapám is megtette még Barkas-os korában, s én is ha utánfutót vontatok, s csak 70-nel tudok menni. Köszönöm!”
  • 8. VVclaudia 2010. július 16. 18:50
    „Jó pár éve ígértek Győr-Balaton (de legalább Veszprém) autópályát is.”
  • 7. greenie 2010. július 16. 18:12
    „A sajtó tisztelt képviselői számára javaslom, hogy a témában kérdezzék meg Szakács Imre országgyűlési képvisleő urat, ő tudni fogja, hogy honnan finanszírozható a projekt. Ugyanis emlékeim szerint ő nyújtott be módosító javaslatot a költségvetéshe, melyben kérte, hogy csoportosítsanak át forrást erre a fejlestésre. Ott emlékeim serint meg is jelölte a forrást. Ja, vagy az cak kampányfogás volt és valóban nem is gondolta komolyan? Mert ha komolyan gondolta, akkor most, hogy kormányon vannak a elvtársai, akko máris megnyílhat a pénztárca. Ha pedig még akkor sem gondolta komolyan, akkor eléggé félreveette a választói. Nem mondom, hogy ha..dott, pedig lehet, hogy így van.
    Kíváncsi vagyok, hogy mikor áll elő képviselő úr a finanszírozási probléma megoldásával.”
  • 6. enéh 2010. július 16. 17:17
    „Mindez nagyon fontos, de közben az Öttevény-Mosonszentmiklós ill. Öttevény-Kunsziget úton már csak szlalomozva lehet közlekedni és hatalmas kátyúk vannak. Ráadásul ezek kijelölt kerékpárutak is. Katasztrófa.”
  • 5. anuvuk 2010. július 16. 15:32
    „Elnézést, de ezt a rajzot valaki(kik) nagyon elhamarkodottan tervezte(ték) meg.
    Induljunk ki a most átadott 821-es utból, - jön majd a jelzőlámpás körforgalom, - majd a celdömölki vasút felett a felüljáró, hozzá egy ívvel a Pándzsa híd.
    Egyet nem értek, a költségeket jelentősen lehetne csökkenteni, amennyiben a kismegyeri átjáró tulsó felébe csatlakozna az út egyenest!! A veszprémi vasúttól jobbra jelenleg nincs semilyen ut kiépítve.
    Amennyiben a régi veszprémi ut és a József Attila ut meghosszabításra kerül, sorompók lesznek ezen átjárókba, jelentős veszély forrást okozva!
    Az így kialakított nyonvonal jóval rövidebb és olcsóbb lenne a megyeri rá csatlakozásnál, -érdemes jobban megnézni a térképet!!”
  • 4. Peti85 2010. július 16. 12:59
    „"3. Mankapunka 2010.07.16. 12:40
    5 évvel ezelőtt úgy volt,hogy villamosítják ezt a vasúti vonalat.
    Ez is csak egy mese egy darabig."<<<<<< még most is úúgy van:D...de ahogy írtad...mese ez még egy ideig:D”
  • 3. Mankapunka 2010. július 16. 12:40
    „5 évvel ezelőtt úgy volt,hogy villamosítják ezt a vasúti vonalat.

    Ez is csak egy mese egy darabig.”
  • 2. miro132 2010. július 16. 11:57
    „régen láttam ekkor hülyeséget :
    A Pándzsa patakot, valamint a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonalat külön szintben keresztezné,

    szépen néznénk ki ha a patakot nem külön szintben keresztezné nem ?

    m”
  • 1. urbaniastapista 2010. július 16. 09:36
    „A leágazások nélkül bűn lenne megépíteni. A raktárváros és a többi gazdasági terület kétszáz méterről nézegetné az új utat, teherforgalma meg továbbra is a lakóterületeken keresztül menne? Gondolkodjanak már ott az útügynél!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jótékony akció az állami gondozottakért

Győr - Összesen 11 és fél millió forint gyűlt össze a Raiffeisen ˝Közösen˝ program által… Tovább olvasom