Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Folytatódik a révfalui híd felújítása Győrben

Folytatódik a révfalui Kossuth híd felújítása, hamarosan kezdődik a közel 84 millió forint értékű karbantartás és korszerűsítés.
A munkálatok miatt szeptember végéig lesznek korlátozások, várhatóan olyan napokkal, amikor egyáltalán nem lehet ráhajtani.

Az 1928-ban épült, a második világháborúban felrobbantott, majd 1953-ban újjáépített, szegecselt, acélgerendás Kossuth híd mára Győr közlekedésének egyik kulcsfontosságú átkelőjévé vált.

A győri önkormányzat tavaly ősszel 87 millió forintból kiszélesíttette a Kossuth híd járdakonzolját, s egyúttal a keleti oldalra kétirányú kerékpárút került. A felújítás azonban itt nem ért véget, a folytatás 84 millió forintos tételként szerepel az idei költségvetésben. A munka az előkészületekkel jövő hét kedden kezdődik, ahogy pedig a kivitelezők egyre jobban birtokba veszik a hidat, előbb a kerékpárutat zárják le, majd az autók is csak félpályán hajthatnak fel, de az sem kizárt, hogy egy időre teljesen le kell állnia a forgalomnak.

A híd keleti konzolja a kerékpárosoké. A gyalogosok közül ezt sokan nem észlelik időben. Ezért is lesz a burkolat piros. Fotó: Mészáros M.
A híd keleti konzolja a kerékpárosoké. A gyalogosok közül ezt sokan nem észlelik időben. Ezért is lesz a burkolat piros. Fotó: Mészáros M.


– Már a tavalyi felújítás idején látszott, hogy további, szerkezetet érintő karbantartási munkákra van szükség, amihez az idei költségvetésben sikerült forrást találni – mondta a Kisalföldnek Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet műszaki vezetője, és sorolni kezdte: az acél-, illetve vasbeton szerkezeten felületkezelési munkákat terveznek. A kerékpárút hídi része piros színű burkolatot kap. Így a remények szerint könnyebben észlelik a gyalogosok, hogy a szakasz kizárólag a biciklisek közlekedését szolgálja. Pótolják a tavaly leszakadt hídvizsgáló kocsit is. Sokan emlékezhetnek rá, kis híján balesetet okozott, amikor a szerkezet, rajta két munkással, tavaly november közepén lebillent a helyéről. Az immár szélesebb hídra a korábbinál 80 centiméterrel hosszabb, több mint 13 méteres új kocsi kerül. Ezzel együtt a vizsgálókocsit tartó szerkezetet is kicserélik.

A munkálatok öt hétig, várhatóan szeptember végéig eltartanak. A kivitelezésre kiírt meghívásos pályázatot a Közgéphídkorr Kft. nyerte el.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. lacivélemény 2012. augusztus 27. 19:10
    „Én a normlis többséggel együtt örülök az újjab fejlesztésnek....szerintem a válság ellenére szépen fejlődget városunk...de vannak itt olyanok ,akik csak kötekedni és gyűlőlködni tudnak.”
  • 46. urbaniastapista 2012. augusztus 27. 09:04
    „Most, hogy a bicikliútnak kinevezett akadálypályát elfoglalták a melósok, nagyon jól lehet közlekedni a hídon biciklivel.
    Mindössze a Dunakapu téren, a zebra keleti oldalán kellene 4 méter szegélykövet rendesen lesüllyeszeteni, és teljesen jó lehetne az egész. A táblákat, korlátokat, plexikarámokat meg leszerelhetnék. Ócskavas áruk feléből jól működő, esztétikus állapotok lehetnének újra.”
  • 45. gig 2012. augusztus 21. 01:25
    „Nem ez az egyetlen hely a városban, ahol nemrég "fejlesztettek" valamit, aztán nem győzik jelzéshegyekkel és táblaerdővel elmagyarázni a "buta népnek", hogy merre van az amarra. Tipikus példája a hibás döntések csakazértis be nem ismerésének.

    Ha egy fejlesztés jól sikerül, azt az élet igazolja. Ha hülyeséget csinálunk, azt is igazolja az élet. Lásd...

    A kerékpárútnak nevezett konzol-förmedvény egyes szakaszain eleve alkalmatlan szabályos kétirányú kerékpárforgalom lebonyolítására, szóval mindegy, merre mennek azok a gyalogosok, akik nem szeretnének össze és vissza keringeni a Naprendszerben ahelyett, hogy praktikusan, értelmesen közlekedhetnének.

    De ha már piros lesz az egyik széle, legyen zöld a másik oldal (érted, buta gyalogos, itt mehetsz, mer ződ) a közepe meg fehér. Nem azért, mintha lenne bármi értelme, de legalább úgy nézne ki, mintha. Nemzeti Együttműködés Révfalui Kossuth Hídja, vagy ilyesmi. És párhavonta újra le lehetne festeni, főleg a közepét. Tuti biznisz a közgép és környéke áfész számára.”
  • 44. urbaniastapista 2012. augusztus 20. 08:19
    „#33.
    2010-ben Révfaluba át lehetett jutni 3 sávon, napi kb. 30000 jármű volt a forgalom.
    Ma 10-15%-kal kevesebb járműnek van 4 sáv, a bicikliseket a legfontosabb átkelőjükön meg akadálypályára kényszerítik.
    Ott, ahol kevesebb mint felére esett vissza a forgalom nem kis részben a főpolitikusok által megbuherált forgalmi rendnek köszönhetően.
    Normálisak?”
  • 43. Tündenéne 2012. augusztus 17. 16:58
    „39. adobe 2012.08.17. 16:07

    Ja még egy kérdés, én miért is távoznék? Szeretem a hazámat, többekkel ellentétben...”
  • 42. Tündenéne 2012. augusztus 17. 16:58
    „40. Mankapunka 2012.08.17. 16:11

    Azért arról van valami fogalmad, hogy augusztus 20-án mit ünneplünk, ugye? Ja, bocs, hogy is lenne... Pfff.”
  • 41. Tündenéne 2012. augusztus 17. 16:57
    „39. adobe 2012.08.17. 16:07

    mivan, több nevet is használ manka?
    1. Zavar, hogy mást sem tudnak egyesek, mint szidni az országot, ahol élnek. Egyébként kifejtette azt a szándékát, hogy nem itt szeretne nyugdíjas lenni, tehát az ötlet tőle származik.
    2. Nem kell védeni, majd ő megoldja, látod, a maga intelligens módján.”
  • 40. Mankapunka 2012. augusztus 17. 16:11
    „Tündenéne

    Tapsikolni lehet nyugodtan,csak utána ne legyen szeptemberben a cikkek alja tele sírással-rívással.”
  • 39. adobe 2012. augusztus 17. 16:07
    „38. Tündenéne

    1. Nehogy már megmond ki távozzon az országból ! / távozhatsz te is /.
    2. Talán az " összes topik " sem a tiéd!!!”
  • 38. Tündenéne 2012. augusztus 17. 14:30
    „36. Mankapunka 2012.08.17. 11:40

    Hagy már abba ezt az augusztus 20-ázást. Szíveskedjél eltávozni az országból, ha nem tetszik, és kész, vége. Ne szemeteld tele az összes topikot ezzel.”
  • 37. Irwine 2012. augusztus 17. 14:22
    „Ha rosszmájú szeretnék lenni, akkor megkérdezném, hogy és ez hány hónappal fog csúszni?
    Konkrétan tavaly is csak az egyik oldalhoz nyúltak hozzá, a másikkal mi lesz? (Az úttest is kaphatna új aszfaltot esetleg.) Talán fontosabb lenne, mint pirosra festegetni a bicikliutat.
    Mellesleg arról nincs szó, hogy a felújítás óta mi történt a díszkivilágítással. Azt is csendben lespórolták.”
  • 36. Mankapunka 2012. augusztus 17. 11:40
    „31. Morpheus 2012.08.16. 22:48

    Állami kezelésű a Baross felüljáró,városnak semmi köze hozzá,83-as főútat az 1-es főúttal köti össze,azért olyan ócska az aszfalt a Nagy Imre útig.

    Augusztus 20-án ezt is ünnepeljék az emberek!!!!!!!!!Ócskaság van a belváros közepén és hujjogjanak hozzá,milyen jó hely is ez.”
  • 35. orbison 2012. augusztus 17. 09:53
    „27-mir:
    Igen, ebben teljesen igazad van. De lehet szabályos. Míg viszont egyáltalán nem.

    Amúgy hidd el, engem is zavar, ha "elszáguld" mellettem egy kerékpáros a Kazinczy utcában, pedig szabályosak, oda vannak kényszerítve.”
  • 34. ferdo 2012. augusztus 17. 08:52
    „33. Lókupec

    Lehet, hogy neked, meg az autósoknak ez jó megoldás, de az nem jelenti azt, hogy általánosságban véve tökéletes.
    Elvégre mondhatnák azt a kerékpárosok, hogy tiltsuk ki az autósokat a révfalusi hídról, és abban a formájában tökéletes lenne a híd. Nagyon vicces olvasni ezt a bigott gondolkodást, hogy ami nekem jó, az tökéletes, más meg szívjon csak mint a torkosborz.”
  • 33. Lókupec 2012. augusztus 17. 07:31
    „Szerintem tökéletes ebben a formájában a Révfalusi híd. Kerékpárút szempontjából. Amíg a forgalmi sávokban közlekedtek a kerékpárosok állandóan gondot okozott őket kikerülni, személyautóval még hagyján, de a buszsofőrök tudnának mérgelődni egy sort. Persze sokat javított volna a helyzeten a kerékpáros kollégáknak lenne alap KRESZ tudása és tudnák hogy kerékpárral a menet irány szerinti JOBB szélén kell haladni az úttestnek és legalább 6 fős csoportnak kell ahhoz lennie hogy 2-es oszlopban haladhassanak. Véleményem szerint teljesen jól van így, hogy az egyik járdát megkapták a bringások. Az nagyon szomorú dolog, hogy a gyalogosok nem törődvén azzol a ténnyel, hogy nem ők az egyetlen résztvevői a forgalomnak. Nekem azaz ötletem, ha gyalogos a kerékpárúton közlekedik akkor büntesse meg a rendőr. Persze nem horrorisztikus mértékű büntetésekre gondoltam, de a gyalogosok is a forgalom részei rájuk is vonatkoznak a szabályok tehát ha nem tarják be akkor viseljék a következményeket.”
  • 32. ombi 2012. augusztus 17. 07:00
    „30. CsImre 2012.08.16. 22:25
    Szomorú, de pontosan így van. Kiegészíteném azzal, hogy ha a felelőtlen biciklis hozzászokik a járdára festett utak használatához, el is hiszi, hogy ő tulajdonképpen kerekes gyalogos. Ettől kezdve gyalogosként is viselkedik, nem ügyel a forgalom irányára, járdán teker, zebrán teker, ettől persze zokognak a gépjárművezetők. Majd kitalál a jogalkotó valami újabb eszetlenséget, amivel azt hiszi, orvosolja a helyzetet.
    (Csak mert nem volt következménye, elharapózott a lámpa nélküli éjszakai tekerés. Mit tett erre az okos Kóka? Nem az ellenőrzés erősítésére utasította a rendőrséget, á, dehogy, kitalálta a kukásmellényt. Lehet bármilyen lámpád, kilométerekről látható lehetsz, nem számít! A fő, hogy büdösödj bele abba a nejlon francba)”
  • 31. Morpheus 2012. augusztus 16. 22:48
    „Off: A Baross hídról is érdekelne egy cikk, hogy mikor állnak neki végre. Olyan mint a szita, alul pedig kb. a galambfészkek tartják össze az egészet, a peronokon meg - lassan joggal - ott díszeleg a "Vigyázat! Omlásveszély!" tábla... On”
  • 30. CsImre 2012. augusztus 16. 22:25
    „Minden szakmai érvvel szembemegy ez a beruházás, de valaki biztosan jól jár vele, csak nem a közlekedők. A biciklizőknek az úttesten kéne közlekedni, nem a járdán. A recept egyszerű:

    zavar a biciklis az úttesten, mert meg kell mozdítani a kormányt miatta. Harsogd tele a sajtót, hogy az úttesten biciklizés maga a halál, iszonyú veszélyes. Aztán vedd el a gyalogostól a járdát, kényszerítsd oda a biciklist, a pénzt költsd el jól. Aztán add elő, mint biciklis fejlesztést, és verd a melled a km-ek számával. Aztán hülyézd le a közlekedőket, amiért össze-vissza mennek, és költs még több pénzt az útra (persze a számlázást ügyesen megoldva), és ezt is add el, mint hősies beruházást a rend érdekében. Aztán ha mégis káosz lesz, hivatkozz a rendőrökre, meg a csapnivaló közlekedési morálra, és a közelgő kampányra tekintettel ígérj még pár km biciklisjárdát uniós forrásokra hivatkozva.”
  • 29. popmet 2012. augusztus 16. 21:27
    „Persze megint akkor kell kezdeni mikor kezdődik a suli!!!!”
  • 28. urbaniastapista 2012. augusztus 16. 21:06
    „#27.
    De ha az a kerékpárútnak kinevezett izé alkalmatlan, balesetveszélyes és tele van gyalogossal ...akkor
    megyek inkább az úton.”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zene nélkül mit érsz? - Jogtalanul szólt a zenegépben a dal a megyében

A NAV szerint három megyei szórakozóhelyen is olyan zenéket játszotta gép, amelyekhez nem volt… Tovább olvasom