Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Fókuszban Győr közlekedési problémái

Győr közlekedésének helyzete az elmúlt években többször is az érdeklődés homlokterébe, így a Kisalföld vezető anyagai közé került. A problémák megoldása a szakemberek egyöntetű véleménye szerint a város fejlődésének záloga.
A Kisalföld ezentúl rendszeresen szervez fórumot egy-egy különösen aktuális témában Győrben és a megye más településein. Ezeken az eseményeken az olvasók közvetlenül tehetik fel kérdéseiket az illetékeseknek, s az elhangzott válaszok az újságban is megjelennek. Az első ilyen rendezvény szerdán este hat órakor lesz a győri ifjúsági házban, amelynek témája Győr közlekedési helyzete.

A választás nem véletlen, hiszen a téma a közlekedési feltételek és a morál romlása miatt egyre inkább az érdeklődés fókuszába került az elmúlt években.
Ezt bizonyítják a Kisalföldben megjelent cikkek is. Lapunk többször beszámolt a Szent István út Jókai utca és Újlak utca közötti szakaszának felújításáról, amely tavaly május végétől október közepéig tartott. Az autósok türelmét nemcsak a négy és fél hónapos forgalomkorlátozás, valamint az ennek nyomán keletkező dugók tették próbára, hanem az is, hogy a kivitelezők rosszul betonoztak, emiatt több hetet csúszott a beruházás.

A bosszúságot fokozta, hogy egy hónappal később azért „vágták fel" a friss aszfaltot, mert a vízvezetékbe rossz elzárószálat építettek be, két hete pedig egy megsüllyedt csatornafedelet kellett kijavítani.

A volt Frigyes-laktanya hatalmas, 60 millió eurós újrahasznosítási tervéről tavaly novemberben számoltunk be. Kiderült, hogy a fejlesztés egyik kardinális kérdése a Baross híd véges kapacitása. A szakértők úgy vélik, ha nem történik valamilyen fejlesztés – például a Tihanyi Árpád út meghosszabbításában egy alul- vagy felüljáró építése –, akkor a multifunkciós szórakoztató- és bevásárlóközpont generálta forgalom megbénítja a környék úthálózatát. A Baross híd egyébként – mint azt tavaly október 11-én megírtuk – megérett a felújításra, amit azonban a megyei állami közútkezelő kht. addig nem tud elkezdeni, amíg nem épül a közelben új alul- vagy felüljáró, mert a megyeszékhely az ideiglenes lezárást sem bírná el.

Az egykori kaszárnya ügye is rávilágít Győr közlekedésének sarkalatos kérdéseire. Ezek egyike, hogy a Budapest–Bécs, valamint a Győr–Celldömölk vasútvonal kelet–nyugati irányban kettészeli a várost, s az északi és a déli városrészek között nem kielégítő a kapcsolat, kevés az átjárási lehetőség. További probléma, hogy két Mosoni-Duna-híd – egy Sziget és Révfalu között, egy Győrtől keletre – hiányzik, ezért nem lehet körbejárni a várost, és a Szigetközből bejövő és oda tartó járművek kénytelenek a Belváros szűk utcáit használni, ahol – éppen a szűk keresztmetszet és a véges számú parkolóhely miatt – parkolni sem egyszerű mutatvány. A Kisalföld ezentúl rendszeresen szervez fórumot egy-egy különösen aktuális témában Győrben és a megye más településein.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Veszélyes falburkolatok

Morbid kijelentés: könnyen márványlap alatt találhatja magát, aki óvatlanul sétál a győri… Tovább olvasom