Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Finisben a rakparti út építése Győrben - fotók

A 603 méter hosszú, szinte nyílegyenes vonalvezetésű rakparti út várhatóan október közepére elkészül. Videó és képriport a munkálatokról.


Mint arról portálunk többször beszámolt: május 19-én lezárták a Móricz Zsigmond rakpartot Győrben az autósok elől, s a parkoló kocsik helyét a munkagépek vették át.

A jelenleg készülő új út hossza 603 méter lesz és 44 közvilágítási lámpatest világítja majd be.


Videó: Cseh Róbert.



Így épül a rakparti út Győrben - fotók: Szük Ödön.


Utóbbi kijelentés első tagmondata egyébként nem is teljesen helytálló, hisz a készülő út jelentős részét már aszfalt borítja.

A Kossuth-hídról már jól látható, s első pillantásra gyorsulási pályát idéző út a Mosoni-Dunával párhuzamos szakaszon – egyenes vonalvezetésben – 3,25 méteres sávszélességgel halad a Dunapart Rezidenciáig.

A rakparti út a Újkapu utcai csomópontnál fog visszacsatlakozni a Móricz Zsigmond rakpartra, ha átadják a forgalomnak.

"A rakparti út munkálatai valóban jól haladnak, jelenleg az Újkapu utcai és Kossuth-híd felőli csomópontok kialakítása jelent inkább kisebb gondot.

Ezenkívül a rakpart melletti töltés rézsűzése - ennek a műveletnek az a célja, hogy az árvíz ne mossa el az utat -, valamint a már meglévő árvízvédelmi fal megerősítése zajlik.

Jövő héten pedig az új út közvilágításának kiépítése is elkezdődik" - mondta portálunknak Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke.

"Az alsó rakparti útépítés kapcsán szükséges közműjavítások végett a Kossuth-híd lezárása (mindez a gyalogos közlekedést nem érinti) jövő hétfőtől körülbelül 3-4 hétig lesz esedékes.

Amennyiben az Újkapu utcai új, négyágú csomópont kialakítása jól halad, elképzelhető, hogy a Kossuth-hídra már az új forgalmi rend szerint térhetnek vissza az autósok.

Úgy tervezzük, hogy október közepére a rakparti út műszaki átadásra kész állapotba kerüljön" - közölte Máthé-Tóth Péter.

 

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. pancser 2011. szeptember 25. 19:36
    „"alerich" Az Audit te hoztad elő "és az Audiban kellene dolgoznom,a cég-loyalitáson messze túl imádva." erre reagáltam.
    Aztán azt írod : "Az élet gyorsuló ritmusa?Ennek mi köze ahhoz,hogy mit építenek mire miért kinek". Ha valaminek köze van az élet ritmusának gyorsulásához az éppen az útépítés. Taliga uton taligák járnak, ha mégis autó téved arra alkalmazkodnia kell, ahol lehet közlekedni ott emberek is lesznek. A lényeg ez és nem az, hogy mindenben a síbolást lássad. Biztosan tudom, hogy mint vidéki használni fogom, eddig meg kerültem a környéket ha csak nem volt halaszthatatlan dolgom arrafelé. Egyébként Győr közlekedése hatalmasat fejlődött, ez nagy öröm annak a számára aki gyakran végzi a dolgát Győrben, vagy utazik át rajta.”
  • 42. Hedon 2011. szeptember 25. 13:53
    „#41

    Jól érzékelhetően nehezedre esik Győr látványos fejlődése.

    Szerencsére már elmúltak azok az idők amikor a te fajtád mondta meg
    hogy mikor mit lehet gondolni és mi az ami tetszhet másoknak.
    Nos van egy alpfeltevés igaz gondolom a marxista levelezőin még
    nem olvashattál róla: Szép az ami érdek nélkül tetszik.

    Tehát ha Nekem valamitől személyesen nem lesz jobb akkor az eleve
    elhibázott és leszólandó beruházás, fejlesztés stb.

    Nekem pl. személyesen nem lett jobb de baromira örülök annak az életnek
    annak nyüzsgésnek ami a felújított Széchenyi téren tapasztalható.

    Szólok előre hogy legyen idő a gyászra felkészülni amikor a lepukkadt
    jelenleg galamb és kutyaszaros Dunakapu teret is turisták és győri lakosok
    százai fogják esténként nap mint nap benépesíteni.”
  • 41. Alerich 2011. szeptember 25. 11:25
    „Pancser:Az Audival semmi bajom.Az élet gyorsuló ritmusa?Ennek mi köze ahhoz,hogy mit építenek mire miért kinek,és ki mennyit síbol?És ne foglalkozz senki életkorával,én például nem vagyok "idősebb".Ahogy én látom,itt senki nem a fejlődés ellen van,ahogy többen próbáljátok beállítani.A tér felújításra szorul,ezt senki nem vitatja.Minden mást igen.Tehát nem a fejlődéssel van a baj,hanem hogy hova,milyen áron!ITT van pl. Hedon,neki tetszik,sőt még meg is KÖSZÖNI!Csak épp nem tudja mit.Ez a cikk az útról szól.Valaki végre elmagyarázhatná,hogy miért volt elengedhetetlen a -szép,aprólékos-megépítése?Milyen közlekedéstechnikai kényszer indokolta?Hedonnak mi oka a köszönetre,neki személyesen miért lesz jobb?”
  • 40. Alerich 2011. szeptember 25. 11:01
    „Pancser:Az Audival semmi bajom.Az élet gyorsuló ritmusa?Ennek mi köze ahhoz,hogy mit építenek mire miért kinek,és ki mennyit síbol?És ne foglalkozz senki életkorával,én például nem vagyok "idősebb".Ahogy én látom,itt senki nem a fejlődés ellen van,ahogy többen próbáljátok beállítani.A tér felújításra szorul,ezt senki nem vitatja.Minden mást igen.Tehát nem a fejlődéssel van a baj,hanem hogy hova,milyen áron!ITT van pl. Hedon,neki tetszik,sőt még meg is KÖSZÖNI!Csak épp nem tudja mit.Ez a cikk az útról szól.Valaki végre elmagyarázhatná,hogy miért volt elengedhetetlen a -szép,aprólékos-megépítése?Milyen közlekedéstechnikai kényszer indokolta?Hedonnak mi oka a köszönetre,neki személyesen miért lesz jobb?”
  • 39. Hedon 2011. szeptember 24. 14:47
    „Sokadik kísérlet hogy a Kisalföld ezt a munkát valami baromi ütemesen
    Épített munkaként próbálja meg beállítani és a laikusokkal elhitetni.
    Valójában a rakparti út építése Győr "enese elkerülője". Ez valami elképesztően lassú munka.
    Négy hónap egy kb. 600m-es útra nem volt elég. Miközben gyakorlatilag közmű(kivéve a csapadékvíz elvezetését) és közmű keresztezések nélküli útszakaszról van szó.
    A felső aszfaltréteg (kopóréteg) még teljes egészében hiányzik. A lefektetett részen
    pedig nem ártana a vastagságot ellenőrizni. A murva szintje mintha egy kicsit magasabbra
    lenne beállítva.
    Hetek óta csupán néhány gép és néhány emberke ténykedését látni, mintha valami
    manufaktúrás munkáról lenne szó.
    Igaz most már így is elkészül nemsokára, de ha forgalom által érintett szakaszról
    lenne szó már óriási felháborodást okozott volna. Persze az is lehet, hogy akkor
    a hozzáállás is más lett volna. Így csak simán szégyen.
    A beruházással egyébként messzemenőkig egyetértek. Köszönet az illetékeseknek.”
  • 38. pancser 2011. szeptember 24. 12:36
    „Az Audiról annyit, fiatal és tehetséges, nyelveket beszélő ismerőseim, lányok és fiúk sorban állnak a felvételért.
    Azt hiszed itt nincsenek a mi városunkban olyanok akiknek nem tetszik az élet gyorsuló ritmusa? Vannak és nem is kevesen. Értem én, főleg az idősebbeknek szívesen mondnám, -papa az élet nem áll meg-de nem mondom csak gondolom, mert nem akarom a régi tempóhoz szokottakat megbántani.Itt sem a bántás miatt szólok, hanem azért, hogy jobb belenyugodni sok mindenben, az használ az egészségnek.”
  • 37. Alerich 2011. szeptember 24. 11:37
    „Miért egyértelmű,hogy minden új dolog hibátlanul,kifogástalanul,megkérdőjelezhetetlenül csakis JÓ lehet?Akinek ellenvéleménye van,vagy megkérdezi hogy ez miért elsőrendűen fontos az siránkozik?
    Pancser!Lehet hogy nekem Móvárra kellene költöznöm,hogy ne vakítson a helyiségem,és átfogóan láthassam a Győrben zajló eseményeket?JA,és az Audiban kellene dolgoznom,a cég-loyalitáson messze túl imádva.Bár az tény,ha az Audi ~7 milliárd iparűzési adója nem lenne,-amit kormányunk épp készül lenyúlni-a város sem azon elmélkedne,hogy mit hol építsen,ami néhányuknak személyes haszonnal is ráj(feltehetőleg).Hanem hogy miből fizessék az adósságokat!”
  • 36. Alerich 2011. szeptember 24. 11:26
    „Miért egyértelmű,hogy minden új dolog hibátlanul,kifogástalanul,megkérdőjelezhetetlenül csakis JÓ lehet?Akinek ellenvéleménye van,vagy megkérdezi hogy ez miért elsőrendűen fontos az siránkozik?
    Pancser!Lehet hogy nekem Móvárra kellene költöznöm,hogy ne vakítson a helyiségem,és átfogóan láthassam a Győrben zajló eseményeket?JA,és az Audiban kellene dolgoznom,a cég-loyalitáson messze túl imádva.Bár az tény,ha az Audi ~7 milliárd iparűzési adója nem lenne,-amit kormányunk épp készül lenyúlni-a város sem azon elmélkedne,hogy mit hol építsen,ami néhányuknak személyes haszonnal is ráj(feltehetőleg).Hanem hogy miből fizessék az adósságokat!”
  • 35. pancser 2011. szeptember 23. 16:34
    „Győr közlekedési viszonyai óriásit javultak az elmúlt két évtizedben. Aki sokszor autózik a főútjain, intézi dolgait e szép városban az tudja ezt. A helyi vakság az egy dolog, meg más dolog aki átfogóan tudja nézni a városképet. Csak így tovább.”
  • 34. oPTiKa 2011. szeptember 23. 15:23
    „Ki fogja elhelyezni árvízkor a forgalomterelö táblákat?
    Kinek a cége fogja takarítani árvíz után az utat?

    Ki nem kérdezte meg a pestieket, hogy milyen az, amikor elönti a Duna az ilyen helyre épített utakat?”
  • 33. egylány00 2011. szeptember 22. 20:55
    „ez mire is lesz jó?:D”
  • 32. arrabonem 2011. szeptember 22. 20:37
    „27. schumy77
    "új" az nem egyenlő "jó"
    "ellentétes véleményen lenni, érvelni valami ellen, ne adj Isten kritizálni valamit" az nem egyenlő "rinyálni"”
  • 31. Agent 2011. szeptember 22. 20:34
    „28, az, hogy itt a cikkek után van pár arc, aki folyamatosan kesereg, nem jelenti azt, hogy a "polgárok" ne szeretnék a fejlesztéseket.”
  • 30. arrabonem 2011. szeptember 22. 20:33
    „24. Agent
    "Száz szónak is egy a vége, lehet sírni-ríni, fanyalogni, okoskodni, attól még az út és a többi beruházás is elkészül/elkészült és ez így van jól. pont."

    Majdnem minden szavad talált. Vélemények nem számítanak, amit akarnak megvalósul, jó vagy rossz légyen az. A mondatod vége nem stimmel csak. ... és ez nagyon nincs így jól. pont. pont, vesszőcske”
  • 29. Vanderer 2011. szeptember 22. 20:31
    „Csináljunk metrót és magasvasutat is a Baross útra.Nagy marhaság de nekem tetszik a többi fanyalgó meg ugye nem érti,hogy fejlődés van.”
  • 28. bn 2011. szeptember 22. 20:15
    „#24: szerinted az normális, hogy minden szakszerűséget mellőzve megépítik azt, amit nem szeretnének a polgárok?”
  • 27. schumy77 2011. szeptember 22. 19:46
    „Szerintem nem kritizálni kellene, hanem inkább örülni kell, hogy lesz valami új a városba, megint egy kisebb lépéssel fejlődtünk. Miközben sok város annyira le van amortizálva, meg annyira padlón van gazdaságilag, hogy egy kátyú foltozásra sem telik.
    Árvízet nem lehet kivédeni, de egy évben kétszer 1 hétre funkcióját veszti a híd..és akkor mivan?
    A maradék 50 hétbe meg lehet használni.
    Miért kell itt rinyálni? Akinek nem tetszik majd nem megy arra, vagy költözzön el jobb városba, ha talál olyat...”
  • 26. meteor* 2011. szeptember 22. 19:33
    „A finis nem Magyar szo. Nincs benne a szotarban. Gondolom az angol "finish"re gondoltatok, hah? Elirni nem nagy vetek, de a magyarba beépíteni is stILL ANNOYING!!!!! AAAAAAARGH!”
  • 25. Valaki 2011. szeptember 22. 18:43
    „Csatorna az ártérben nagyon jó ötlet! Megkönnyíti a víz útját ! zseniális ötlet! :))))”
  • 24. Agent 2011. szeptember 22. 18:39
    „Száz szónak is egy a vége, lehet sírni-ríni, fanyalogni, okoskodni, attól még az út és a többi beruházás is elkészül/elkészült és ez így van jól. pont.”
43 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háznyitogató a Gyermekek Házában

Szeptember beköszöntével intézményünk évtizedek óta megrendezi "Háznyitogató" programját. Tovább olvasom