Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Figyelj vezetés közben: megfordul a forgalom Győrben

Csütörtökön változik meg a győri belváros forgalmi rendje. Cikkünkből megtudhatják a legfontosabb változásokat.
Október 28. 8 óra 5 perc

Hivatalosan is életbe lépett az új forgalmi rend Győr belvárosában tegnap. A győri útkezelő szervezet munkatársai lecserélték a közlekedési táblákat, ezzel több utcában megfordították a forgalom irányát. Bár még rendőrök irányítanak ezeken a helyeken, az autósoknak azt javasoljuk, felejtsék el a beidegződött irányokat, ne rutinból vezessenek.

A győri útkezelő szervezet munkatársai reggel 8 órakor fogtak neki az érintett utcák (Kisalföld, október 26.) közlekedési jelzőtáblái átfordításának, áthelyezésének, az útburkolati jelek felmarásának.

Rendőrök ügyeltek rá, hogy az autósok ne hajtsanak be a megváltozott irányú Újvilág utcába. fotó: Mészáros Mátyás
Rendőrök ügyeltek rá, hogy az autósok ne hajtsanak be a megváltozott irányú Újvilág utcába. fotó: Mészáros Mátyás


Győr belvárosának új forgalmi rendre átállítását a Vörösmarty utcában kezdték meg a közlekedési jelzőtáblák átfordításával, átszerelésével az útkezelő szervezet munkatársai tegnap. Ezzel párhuzamosan az Újkapu–Újvilág utcák útburkolati jeleinek felmarásába kezdtek a szakemberek. Munkájukat a korábban kihelyezett tilalmi táblák ellenére is ott parkoló autók akadályozták. A közlekedési rendőrök minden ilyen autó szélvédőjét felcédulázták. Senkit nem büntettek meg, de figyelmeztették az autó tulajdonosát a forgalmi rend változására.

A Vörösmarty utca átállítása kora délelőtt befejeződött, délután egy óra körül az Újvilág–Újkapu utcákban is megfordult a forgalom. Ekkor még javában tartott a Rákóczi Ferenc utca útburkolati jeleinek marása.
A győri útkezelő szervezet műszaki vezetője, Máté-Tóth Péter úgy tájékoztatta lapunkat, hogy ma tovább folytatják a munkákat, amelyek a jövő hét első munkanapjára is átcsúsznak. Ilyen például az új útburkolatok festése. A rendőrséggel egyeztetett a műszaki vezető, s mint mondta, ma is segítik az autósokat, hogy megszokják az új forgalmi rendet, s ne hajtsanak be szemből azokba az utcákba, ahol megfordult a forgalmi irány.
A Batthyány téri körforgalomnál bőven akadt dolguk a közlekedési rendőröknek, sokan akartak rutinból behajtani az Újvilág utcába. A forgalomirányítás a délutáni csúcs levonulásáig, este 6 óráig tartott. De mint azt Sólyáné Farkas Friderika alezredes, közlekedési osztályvezető elmondta, ma reggel 6 órától ismét kint lesznek a járőrök a gócpontoknál.

A nap folyamán azonkívül, hogy több autós tanácstalanul kereste, a megszokott útvonal helyett merről is közelítse meg úti célját, komolyabb probléma nem történt.


15 óra 25 perc



15 óra 18 perc

Galéria! Fotók: Cseh Róbert


8 óra  - A kisalfold.hu információ szerint már elkezdték a munkálatokat, azonban az új forgalmi rend változás csak kora délutánra várható.

A forgalmi rend változással kapcsolatban várjuk olvasóink észrevételeit, fotóit a tudosito@kisalfold.hu e-mail címre.


Előzmények:

"A forgalmi rend változás a Dunakapu tér alsó rakpart kialakításához
kapcsolódóan alakul ki" - kezdte portálunknak Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke. 

"Az ütemezés szerint október 27-én csütörtök napközben alakul át a forgalmi rend, ettől különválva november 7-től indulhat meg a forgalom az alsó rakparton, illetve a Kossuth-hídon, így az alsó rakparton meginduló forgalom már az új közlekedési rendbe csatlakozik be.

Az új forgalmi rend az alábbiak szerint alakul október 27-től: az Újkapu-Újvilág utca forgalmi iránya megfordul, a Batthyányi tér felé lesz egyirányú" - folytatta Máthé-Tóth Péter.

"Az Újkapu utcában és az Újvilág utcai párhuzamos parkolás megszűnik és menetrend szerinti járatok közlekednek a Teleki út helyett. A buszjáratok a Kossuth-híd megnyitását követően használják majd az új útvonalat.

Ezzel együtt a Bástya utca iránya is megfordul, a Kiss János utcából a Dunakapu tér irányába lesz egyirányú.

A Kiss János utcának egy rövid szakasza a Liszt Ferenc és Schwarzenberg utcák között szintén egyirányú lesz a Schwarzenberg felé.

A belváros, Révfalu irányába haladó forgalom így a Tarcsay Vilmos utcát fogja terhelni, ezért itt tilos lesz a parkolás" - magyarázta a Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke.
















"A Türr István utca is egyirányú lesz, a Tarcsay felől a Kiss János utca felé kétoldalon parkolással. A Rákóczi utcának kétirányú szakaszát is egyirányúsítjuk az Árkád irányába mindkét oldali parkolással.

A Vörösmarty utca iránya is megváltozik, kivéve a Móricz Zsigmond rakpart és Bástya utca közötti szakaszát, mert az kétirányú lesz, s ezen a szakaszon tilos lesz a parkolás.

A Móricz Zs. rakpart a Dunakapu térnél lezárásra kerül, a Vörösmarty utcától zsákutcává alakul a szóban forgó szakasz.

Az Újvilág, Újkapu és Tarcsay V. utcákban hétfőtől elhelyezik a csütörtöktől hatályos megállni tilos jelzéseket.

A jövő heti forgalomkorlátozások kivitelezése során útlezárások lesznek, az új forgalmi rend betartatása során rendőrök segítik a közlekedőket" - zárta szavait Máthé-Tóth Péter.



Érdektelenség miatt nem tér be a 11-es járat az Egyetemi megállóba

"2011. október 10-től kezdődően a Kossuth híd lezárása idején a Tulipános Általános Iskola és a Széchenyi István Egyetem jobb kiszolgálása érdekében munkanapokon a Bácsa, Ergényi lakótelepről 7.25 órakor induló 11-es autóbuszjárat betérővel, a Kertész utcai, a Szövetség utcai, valamint a Széchenyi István Egyetem előtt létesült új megállóhely érintésével közlekedik.

A Révai Miklós utcából 12.50 órakor induló 11-es járat érdektelenség miatt 2011. október 19-től nem tér be az Egyetemi megállóba" - olvasható a Kisalföld Volán honlapján.


Olvasóink írták

128 hozzászólás
  • 128. SnakeS 2011. november 21. 12:53
    „De jó is lesz végre elköltözni ebből a városból, már alig várom a tavaszt, tőlem megszabadulnak autóstól is, meg gyalogosan is, meg az iparűzési adómtól is amit eddig ide fizettem. Én meg végre pihenhetek nyugodtan.”
  • 127. Tündenéne 2011. november 02. 18:36
    „Nnna, most már nincs ott a lezáró elemek közül egy se. :) Hát, ez is érdekes :)”
  • 126. Tündenéne 2011. november 02. 11:12
    „124. T_McVay_01 2011.10.29. 20:34

    :) ja, ide még azelőtt írtam, hogy lefotóztam volna a dolgokat :)
    Egyébként az elmúlt két nap is érdekesen telt... Az autósok nagy része megfordult (mivel a jelzéseket összehúzták, ténylegesen lezárva az utcát), aztán egyszercsak jött egy T jelzésű autó, tehát tanuló, vagy legalábbis oktatóautó, és kiszállva szépen arrébb emelte az egészet, és áthajtott rajta, onnantól az utána jövők is. Hmmmmm.

    Egyébként a Móricz zs rakparton szépen tovább lehet menni a híd lábáig a munkagépeknek, azzal nincs is gond, a Dunakapu teret meg meg lehet közelíteni a Bástya utcából szintén simán. Úgyhogy a lezárás nyugodtan maradhatna igazából. Szerintem. Csak akkor legyen egyértelmű, hogy most ott van-e, vagy nincs :) mert így, hogy mint a mesében "hoztam is ajándékot, meg nem is", az nem valami jó :)”
  • 125. Prérifarkas 2011. október 29. 21:03
    „122. háté 2011.10.28. 19:08
    Nem értelek. Ki és mivel tiltott ki a belvárosból? Nem hiszem, hogy az ott lakók ne tudnának bemenni.
    Nincs lábad nem tudsz gyalogolni? Vannak ennél kacifántosabb belvárosi közlekedések is.
    Szerintem az élhető belvárost autók nélkül gondolják. Mindent meg is tesznek a kitiltásukra.
    Naná furcsa lesz, hisz minden változás furcsa. Emberi tulajdonság minden új elutasítása.
    De mit tudsz tenni?”
  • 124. T_McVay_01 2011. október 29. 20:34
    „A Móricz-Teleki út sarkát még nem lehet fizikailag lezárni.
    Ugyanis mögötte az építési területet munkagépekkel ebből az irányból
    lehet megközelíteni (Révfalusi híd lába), sőt a régészek is innem közlekednek be az
    ásatásaikat végezni a téren. Ezért a Bástya utcáig értelemszerűen engedik
    bekanyarodni őket. Teljesen logikus és ésszerü döntés.

    Az hogy ideiglenesen kihelyezett táblákat az autósok döntenek borítanak az
    valóban rendőrségi ügy.”
  • 123. Tündenéne 2011. október 29. 18:10
    „(Mondjuk még mindig nem értem, milyen logika szerint, de:) tegnaptól lezárták a Móricz Zs. rakpart-Teleki utca kereszteződését (tehát "zsákutcásítottak"). Lezárták, mégpedig mozdítható táblákkal, piros-fehér jelzésekkel, tetejükön "behajtani tilos" jelekkel. Három db ilyen van keresztben az utca teljes szélességében.
    Mit csinál az autós? Szépen arrébb rakja, aztán áthajt a Teleki utcára. A második autós egyenesen nekimegy, és az autójával feldönti a még félre nem rakott jelzést. Aztán a maradék harmadik már hiába van ott, szépen kikerülik, azóta is, egyfolytában, most, ebben a percben is (szombat 18:08).

    Persze a Móricz Zs,. rakparton még jelen pillanatban is kint van a jelzés: "híd lezárva, egyenesen behajtani tilos", és egy balra nyíl, hogy arra menj - tehát a Teleki utcára. Magyarul: nem csoda, ha az autósok teljesen megzavarodnak, persze szombat lévén élükön a "külföldi" rendszámú autókkal.

    Ebből persze mi annyit érzékelünk, hogy az ablak alatt elzúg az autós, fékcsikorgás, aztán visszafelé is zúg (a normálisabbja, aki megfordul a behajtani tilosnál. A többi meg fékcsikorgás után szépen átmegy rajta.

    Valakinek jelezném, de kinek? Rendőrség? Útkezelő??”
  • 122. háté 2011. október 28. 19:08
    „Nagyon jól működött idáig ahogy volt, most elkábítják az embereket amikor a Kossuth híd le van zárva.
    Majd ha beindul a forgalom akkor kapnak észbe a most tapsolók, hogy át lettek verve.
    Tönkreteszik Győr belvárosát, kisajátítják maguknak és az "állandó lakással rendelkező idegeneknek"!
    Ezzel az átszervezéssel, megkezdik a kitiltásunkat Győr szívéből- semmi nem indokolja a zöldövezetet,
    - ilyen csak olyan egyén/egyének csinálnak, akiknek a város semmit nem jelent, akiknek mindegy tankok, vagy villamosok járnának, csak a parancsolóknak tetsszen.
    Azt akarják, mi itt született, a várost szerető, féltő Győriek, húzzunk a p...ba. -ha már nem leszünk ott, bármit lerombolhatnak, hogy eltüntessék még a magját is városunknak.”
  • 121. ombi 2011. október 28. 16:47
    „Humer: sajnos így van, ahogy mondod. És ezt a kritikán aluli álláspontot még védte is az útkaparók részéről Máthé Tóth Péter, amikor felmerült a kérdés, hogy Győrben sárga festékes ecsettel épülnek a kerékpárutak. Valami olyasmit mondott, hogy a kerékpárosnak jobb, ha gyalogossal konfrontálódik.
    Valóban úgy tűnik, akármilyen szutykot letesznek a földre, ha azt mondják rá, hogy ´ez út´, onnantól kezdve kizárólag a rajta közlekedők kerülnek bíró elé, ha baleset történik. Nincs ez így jól.”
  • 120. Tündenéne 2011. október 28. 14:38
    „108. HarconaMarcos 2011.10.28. 00:40

    Ja? Ott a körforgalom utániakra gondolsz? Mert az valóban izgalmas lesz...
    Gratulálok az értelmi szerzőknek ismét...

    115. soci70 2011.10.28. 09:53
    A Türr István utca valóban lehetne alternatíva, de a minősége olyan botrányosan rossz, hogy csak lépésben lehet rajta közlekedni. De amiket ír, az szerintem valóban igaz (Árkád környéke, gyalogosközlekedés megoldása stb.).

    Ma dél körül volt szerencsém belebotlani három egymást követő autósba, a Dunakapu térről, a Teleki u. kezdeténél szerettek volna (megszokott módon) a Bástya utcába kanyarodni. Az első észbe kapott a két óriási, virító "behajtani tilos" táblára, és kicsit visszatolatott és ment tovább a Teleki utcán, de a mögötte levő autós ezt baromira nem értelmezte, és ugyanezt eljátszotta, majd a harmadik is. Emberek, tényleg ennyire nem figyelünk EGYMÁSRA?????? :-O”
  • 119. humer 2011. október 28. 14:20
    „ombi: És?-nek abban igaza van, hogy győrben gyakorlatilag majdnem mindenhol gyalogkerékpár utak épültek, ott 20-nál többel nem nagyon lehet menni. Csak sajna senki nem foglalkozik azzal, hogy elszúrták és jogszabály ellenesen táblázták ki kerékpárútnak ezeket.
    Gondolom a cél a kerékpárosok letakarítása az utakról, és a nagyobb gépjárműforgalom gerjesztése.
    (Az útkezelőt soha senki sem vonja felelősségre a balesetveszélyes táblázások miatt?)”
  • 118. humer 2011. október 28. 14:15
    „soci70 : elég vadakat írsz: Az újvilág utcában tegnapig kétirányú kerékpáros forgalom volt, mindkét oldali táblázással.
    A gyalogos aluljárók meg szerintem a ´60-as évek szoc.reál tervmérnöki időszakából valók: le a föld alá a néppel :) Ma nem nagyon lehetne ezeket kivitelezni az akadálymentesítési előírások miatt (liftek miegymás) iszonyatos drágák lennének.

    Meg nem tudom mia bajod a gyalogátkelő helyekkel az árkádnál: az a 5-6 esetleg 10-12 másodperc amíg a gyalogosoknak zöld elég rövid, 30-40 mp-nél sosincs hosszabb piros sehol. Ez már egy autópolisz.”
  • 117. ombi 2011. október 28. 13:12
    „És? 2011.10.28. 09:07, hidd el, nem kötekedni akarok, de nem így van.
    "d/2. a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
    d/3. a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,"

    Tehát a 20 km/óra a gyalogkerékpárúton érvényes. Ilyen van pl. az Árkád belváros felőli fala mellett.”
  • 116. hcs75 2011. október 28. 12:49
    „ügyes ez kellett...”
  • 115. soci70 2011. október 28. 09:53
    „103. nak sosem volt az újvilág utca kerékpárosoknak szabad szembemenni a forgalommal.Még az új KRESZ szerint sem mert ezt kiegészítő tábla nem jelzi ( pont ).

    99.nek nem is értem amit írsz a második bekezdésben,ha logikusan figyelted volna éppen,hogy jól csinálták....igaz fúra,de kizárták azt,hogy még véletlenül se tudjak jobbra kanyarodni, a Kis János utcába ha az Árkád felől érkezek.

    Én szerintem és csak ismételni tudom magam logikusan lett ez megcsinálva,de még hátravan a pudingevészet.Most a belváros régi házait megkímélik a nagy forgalomtól.Lehet szépíteni az utcákat, házakat,tereket. Az új híd besegít megközelíteni a belvárost nyugati részét, A Kossuth híd pedig a keleti részről.
    Habár én még azon is el lehetne gondolkodni,Árkád és a Széchenyi híd találkozási lámpás csomópont átszervezését,ami megszüntethetné az aggodalomra adó okot a Tarcsay és a Schwarzenberg ut kereszteződése.
    Mégpedig: -Az árkád nyugati be és kihajtónál a híd lábánál csak jobbra a hidra ill balra a körforgalom irányában csak a belső sávba szabadna hajtani.Aki ténylegesen a belvárosba szeretne eljutni az a Tűr István utat tudná igénybe venni vagy az Árkád mögötti útszakaszt ami a körforgalom felé megy.Ami még fontos,hogy a Schwarzenberg ut és a Árkád kereszteződésében a gyalogos forgalmat is át kellene szervezni,mert nagy mértékben lassítják az autósok forgalmát, Legjobb lett volna egy gyalogos aluljáró....ezen is el lehetne gondolkodni.Nem állítom,hogy amit most itt leírtam,az jó csak érdemes mindenkinek elgondolkodni, főleg az autósoknak. Van a cikkben egy e-mail oda várják az ötleteket.”
  • 114. HarconaMarcos 2011. október 28. 09:48
    „110 - igen. Szakmailag meg lehetett szüntetni 4-500 ingyenes parkolóhelyet, és kell a bevétel.
    Sikerült egy ´rakpartibb utat´ építeni, ami keskenyebb, és a használata bonyolultabb, mint az eddigi Dózsa rakpart, de legalább nem köt össze semmit semmivel.
    Viszont volt útépítős biznic, és ártéri füvesítés(!) is. Ha majd árvíz lesz, akkor ezt legalább elönti a víz, a hordalék lemosása után pedig lehet majd újra füvesíteni. Ki nem érti, hogy mi a jó ebben?!”
  • 113. humer 2011. október 28. 09:14
    „Ha egyértemű jelzést tesznek ki, akkor pár hét alatt beáll az új forgalmi rend, és a kezdeti lassú haladás és bénázgatás is megszűnik.”
  • 112. és? 2011. október 28. 09:07
    „109. ombi 2011.10.28. 06:44

    Teljesen igazad van! Csak alkott területen kívül, a sebességlimit pedig 20km/h. Elnézést, az idő megszépítette az emlékeket :)
    Most erőltetik szerintem a mélygarázst, ott jobb lenne parkolni, amúgy is drága lesz az utcán is, kéne egy garázs... Csak elfelejtik, hogy a Schwarzenbergnél dugót okoztak, ami pont a Batthány teret teszi ésszerű helyszínné a mélygarázsnak, amit direkt nem is vettek figyelembe.

    Pedig ők oda nem akarnak, így lehet, hogy mégis megnyílik a Kiss János első szakasza? :)
    Várjuk ki egyenlőre. Ha eleve nehéz megközelíteni a várat (Dunakapu térként ismert helyet, kinek hogy tetszik), akkor miért nem tegye le a polgár az autót 5 perc sétányival kintebb? Minek menjen a dugóba?”
  • 111. LükeAladár 2011. október 28. 08:42
    „Ma reggel jártam erre, gyereket vittem a Gyakorlóba. Ami rögtön feltűnt: Tarcsay-nál lámpa kikapcsolva (ilyenre nem is nagyon emlékszem). Aztán előttünk fordult ki a körforgalomból az Újvilág utcába egy BMW-s, lassítás nélkül... Visszafelé pedig már vigyorogtam, mikor a Kiss János felé közeledve az előttem haladó bőszen nekiállt indexelni, aztán nagy lendület és majdnem fennakadt a sávlezáró táblán... (Teszem hozzá pechje volt, nem láthatta a táblát, mert egy furgon jött kifelé, és takart mindent.)”
  • 110. urbaniastapista 2011. október 28. 08:10
    „Valaki tud valamilyen szakmai indoklásról, ami alapján ez lett?”
  • 109. ombi 2011. október 28. 06:44
    „Nem értek Veled egyet, kedves És? 2011.10.27. 21:24, én úgy értelmezem, segédmotor lakott területen belül nem mehet kerékpárúton.
    "e) ,,Kerékpárút" a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;"
    Lakott területen kívül, az más tészta.
    Egyébként a kerékpárúton a megengedett legnagyobb sebesség 30 km/óra, ha táblával másként nem jelzik.”
128 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leteszteltük az új rakparti utat - nézze meg videón

Péntek reggel hat órától megindulhatott a forgalom az új rakparti úton és a felújított Kossuth hídon… Tovább olvasom