Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Fidesz - Rezsicsökkentést támogató aláírásgyűjtés Győrben

A városban három helyen várják az érdeklődőket az ívekkel önkéntesek: a Baross út és az Arany János utca sarkán, a Király utcai Fidesz-irodában és a vidéki buszpályaudvarnál.

A városban és környékén harmincezer aláírást akarnak összegyűjteni két hónap alatt. Kedden három óra alatt több mint háromszáz kézjegy került az ívekre.

Csóbor Zita véletlenül vette észre az aláírásgyűjtő standot ma a sétálóutcában, a csónakos szobránál és lapunknak elmondta: csatlakozik aláírásával a kezdeményezéshez. Reméli, hogy a téli időszakban az eddiginél hat-tízezer forinttal kisebb lesz a rezsije. Úgy véli, túlzó az az összeg, amit a szolgáltatók eddig beszedtek.

A kedden elkezdett aláírásgyűjtés kapcsán ma délben a Baross úton sajtótájékoztatót tartott a Fidesz. Borkai Zsolt győri polgármester, a párt győri elnöke elmondta, hogy segíteni szeretnének az embereknek, mert az elmúlt időszakban egyre nőttek az energiaszámláik. Simon Róbert Balázs győri alpolgármester, a Fideszen belül az 1-es számú országgyűlési választókerület elnöke arról beszélt, hogy kell a támogatás a kormány rezsicsökkentő kezdeményezésének, mert Brüsszel, azaz az Európai Unió nem nézi jó szemmel. Arról is beszélt, hogy az energiaszolgáltatók nagy haszonra tesznek szert.

A sajtótájékoztató keretében írta alá a Magyarország nem hagyja magát! feliratú ívet Radnóti Ákos, a Fidesz ifjúsági szervezetének, a Fidelitasnak a győri elnöke is, mert szerinte a rezsicsökkentés a fiatalokat is érinti, nekik is fontos.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. Demalgon 2013. április 01. 00:31
    „udy, mutasd meg hol nyersz úgy a réven, hogy azt nem veszted el a vámon. Láss egy kicsit tovább az orrod hegyénél is, mert nekimész a falnak.”
  • 55. udy 2013. március 28. 11:59
    „Itt az alkalom odavágni a Fidesznek!!!! Szocialisták, ne fogadjátok el a rezsi csökkentést, ne írjátok alá!!!!! Sőt, fizessetek 10%-al többet!! Így bizonyíthatjátok milyen tökös legények, menyecskék vagytok!!!!! Itt az alkalom!!!!”
  • 54. BJ.MÓVÁR 2013. március 27. 23:43
    „A sajtótájékoztató keretében írta alá a Magyarország nem hagyja magát! feliratú ívet Radnóti Ákos, a Fidesz ifjúsági szervezetének, a Fidelitasnak a győri elnöke is, mert szerinte a rezsicsökkentés a fiatalokat is érinti, nekik is fontos.
    Sok fontos,sőt életbevágó dologban a kormány éppen nem a fiatalok érdekeit képviseli!! Persze IFJÚ FIDESZES utánpótlás vezető feltétel nélkül támogat,ez miért hír,ki kíváncsi rá????????”
  • 53. szocdem 2013. március 27. 14:58
    „52. mir 2013.03.27. 14:05

    1991-ben a műkedvelők sok mindent mondtak - de ez irreleváns. J.K Galbright meg azt mondta, hogy: "Önök lecserélték a rosszul működő rendszerüket egy működésképtelenre, aminek folyamatos válságainak költségét a lakosságukkal fogják megfizettetni." Gondolom nem kell kiemelnem hogy 100 Gyurcsány és Bajnai vagy Orbán együtt sem ér fel ezzel az egyetlen tudóssal, lévén hogy Galbrightnak igaza lett, Ők meg katasztrófából katasztrófába vezették az országot! Így hogy melyikük mikor mit okoskodott, lózungolt, a világon semmi jelentőséggel nem bír a valóságunk, vagy a világ folyása szempontjából.

    "Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül."

    Ez egy klasszikus neoliberális tan, ám ezt már 1930-ban meghaladta a tudomány. De az MSZP persze ezt képviselte 1994-től - holott VAN Európában több államban ma is szociális(!!) piacgazdaság, és a baloldali pártok soha nem vallanák annak ellenkezőjét, hogy a gazdaság nem pénztermelésre való, hanem a társadalom fenntartására és működtetésére. Ez a tétel egyébként nem pusztán valami Marxi alapvetés, hanem a gyakorlati valóságban bizonyítást nyert tudományos TÉNY. Mi több egész Európa ezen az elven működik, kemény szabályokkal, s épp az az oka a mi bajainknak hogy az összes szabályt eltörölték, aminek köszönhetően 1992 óta egyre csak távolodunk az EU államokban uralkodó gazdasági és szociális viszonyoktól. Tehát illuzórikus azt állítani, hogy a liberális ellenlábasai a Fidesznek egy esetleges kormányváltás esetén jobb, vagy élhetőbb országot tudnának teremteni, mert köti őket a neoliberális narratívának való elköteleződés! Mivel nincs is alternatívájuk, de mondaniuk kell valamit, a teljesen ostoba és értelmetlen szócímekkel jelzett kormányzati lépések ellen hangolják a társadalmat. Ez nem előre, csak legfeljebb az ő hatalomra jutásukig vezeti az országot!!!!

    "Csak mert jól hangzik az nem elég meg a liberális gazdpolt szapulni"

    Nincs ilyen anyag a nemzetközi tudományban. mert nem létezik! Ha lesz egyszer, akkor majd biztosan fogják "szapulni" is!! gondolom kinyilatkoztatásokból nem lehet gyakorlati problémákat kezelni. Bár hozzá kell tenni hogy a liberális gondolkodók is kihaltak, ma már csak a w.c 1990 Williamsoni elveit vallók vannak (miért is tagadta évekig ezt az MSZP hogy létezik????) de ez nem gazdaságpolitika hanem egy szekta, egy kollektív kinyilatkoztatás a pénz és a profit mindenhatóságáról ("inygyeny ebéd nincs")

    "meg bizonyítani hogy ők bal oldalibbak a bal oldalnál "

    ez tárgyi tévedés. A Fidesz nem akar olyat bizonyítani hogy "baloldali"! Tudomásul kell venni. a jobboldaliaknak is van egyfaja gazdaság és szociálpolitikája- a Fidesznek csak ilyen van.
    Az inkább riasztónak kellene hogy legyen, hogy a magát "baloldali"-nak hívatóktól is "baloldalibb" intézkedéseket hoz, mert akkor a "baloldal"-nak aposztrofált csoport nem hiteles! :)”
  • 52. mir 2013. március 27. 14:05
    „51. szocdem 2013.03.27. 13:53

    Ha már a liberális gondolkodásnál tartunk. 1991-ben mondta ezt az illető aki ma a kormány tagja. Ki lehet találni hogy vajon ki mondta :)

    "Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely... nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés - legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről - csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül... Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen"

    Persze azt a tükröt azóta összetörte nehogy bele keljen néznie. A híveiről nem mondok semmit mert azok is ugyanazt a köpönyeget hordhatták annó :)

    "De a valódi tartalmáról csak nagyon kevesen tudnak bármit is. Igaz, az ellenlábasok tájékoztatása alapján ítélik meg a dolgokat."

    Meg mutatták hogy még nekik sincs fogalmuk arról hogy mi az unortodox gazdpol. Varga szép lassan más irányt kezd felvenni mint matolcsy tette. Csak mert jól hangzik az nem elég meg a liberális gazdpolt szapulni, ha olyanok kezébe kerül akiknek max elképzelésük van a végrehajtásáról már fogalmuk sincs.

    "Ezek közé tartozik pl. a bankadó - amit szintén a lakosság fizetett meg - vagy most a rezsicsökkentés is, amit egy másik csatornán fog a kormány a cégek felé kompenzálni."

    Ez így van. főleg azon önkorm tulajdonban lévő cégeknél akik a rezsicsökkentés előtt 30-40%-al felemelték a díjakat majd ebből vonták le a 10%-ot. Mi ez ha nem átverés? Mint mondtam kampányfogásnak jó meg bizonyítani hogy ők bal oldalibbak a bal oldalnál csak akkor eldöntetnék végre hogy mik is akarnak pontosan lenni.”
  • 51. szocdem 2013. március 27. 13:53
    „49. mir 2013.03.27. 13:35

    Andrassewet példaként hoztam fel, de ha nem vagy fáradt olvasd el a Népszava archivumban Mesterházy ide vonatkozó kijelentéseit az IMF támogatásáról, meg arról hogy szerinte sem baloldal i"még" az MSZP.. :) (Főcím!!!)

    Nem kellene idekeverni Bayert nem ez a tárgy. :) Bár a liberális gondolkodás és vita egyik fő ismérve lett Magyarországon, hogy a tárgyi tartalomtól idegen témákkal kezdenek érvelni ha már más nem maradt....”
  • 50. szocdem 2013. március 27. 13:48
    „48. mir 2013.03.27. 13:28

    "Három éve úgy tudom hogy az unortodox gazdpol a kijelölt irány"

    Ez is igaz. De a valódi tartalmáról csak nagyon kevesen tudnak bármit is. Igaz, az ellenlábasok tájékoztatása alapján ítélik meg a dolgokat.
    egyébként arról van szó. hogy az MSZP által követett amerikai, 1990. évi keltezésű, neoliberális gazdaságpolitika az egész világon becsődölt. (Ferge Zsuzsa is ejt erről néhány szót) Az általános európai bukás után hatalomra jutott jobboldali illetve neoliberális pártoknak (a Fidesz is az, de pl. Hollande is ezt az irányt követi a várakozásokkal ellentétben) nem volt más választása, mint hogy a csőd elkerülése érdekében trükköket, átszervezéseket hajtsanak végre a szisztéma főbb elemeinek megtartásával. Ezek közé tartozik pl. a bankadó - amit szintén a lakosság fizetett meg - vagy most a rezsicsökkentés is, amit egy másik csatornán fog a kormány a cégek felé kompenzálni.
    Az ellenlábasok ezt nevezték el "unortodox" iránynak, azóta ez dől a sajtóból. Inkább szánalmas és nevetséges népbutitás, és uszítgatás ez is, mint sem alternatíva.

    "Milyen liberálisokról beszélsz"

    Az MSZP-DK-E14 formációról. Mielőtt lehülyéznél: ezeknek semmi köze nincs egy eredeti baloldali irányhoz sem, a hátterükben egyértelműen és általuk is elismerten a nagytőke áll, azt képviselik. A baloldal mögött a munkásosztály szokott állni, ők meg azt képviselik :)”
  • 49. mir 2013. március 27. 13:35
    „"ez igaz hogy szó szerint nem mentegetik, de pl. Andrassew Iván néhány hete tüntetésre hívott fel, hogy azzal kényszerítsék kormányt az IMF-től való hitelek felvételére, és az azzal járó diktátumok elfogadására. "

    Andrassew Iván nem a párt tagja hanem újságíró. Vagy akkor ő az mszp szócsöve? De ez még így is gyenge próbálkozás a szocikra kenni :)Akkor mit mondjak Bayerral kapcsolatban pedig ő még párttag is.”
  • 48. mir 2013. március 27. 13:28
    „"Ez bizony igaz, de remélhetően sok sok szabály követi még ezt, és érezhetően javulni foga helyzet. Az viszont már nem a ma dúló liberális "gazdaságpolitika" lesz hanem valami más."

    Három éve úgy tudom hogy az unortodox gazdpol a kijelölt irány. Szép lassan kihátrálának ez mögül is. Most szavazták le az áfa csökkentést. A magasabb adók mellette miközben a bérek nem nőnek úgy nehezen lehet javítani bármin is.

    "Az ellenlábas liberálisok persze hogy támogatják most már, mert nem sikerült tábort toborozni a további támadáshoz!! "

    ?? Milyen liberálisokról beszélsz? A jobbik is támogatja. Vagy az lmp?”
  • 47. szocdem 2013. március 27. 13:25
    „46. vikri 2013.03.27. 13:12
    pl. a szeg?ny lengyelek is hogy szenvednek az IMF hitel miatt..."

    Igen tegnap kezdődtek a sztrájkok.. De szenved tőle EGÉSZ Európa!! Ez akkor is igaz ha nem hiszed. Olvasd el a gugliban vagy a fb-n esetleg twitteren a nyilatkozatot. Ha a DGW a VEREDI, a PTO, a CGT mellett a német szocdemek, olasz és francia szocik stb. is ezt állítják, akkor lehet hogy nekik van igazuk, és nem az MSZP pártlapjának :)”
  • 46. vikri 2013. március 27. 13:12
    „pl. a szeg?ny lengyelek is hogy szenvednek az IMF hitel miatt... Úgy elhúztak tőlünk gazdaságilag,mint a huzat (együtt pl. a lettekkel is).
    Ja, nem tudjátok, hogy az egekbe emelt élelmiszerek árak csökkentését és az üzemanyagárcsökkentés megvédését hol lehet aláírni?!”
  • 45. szocdem 2013. március 27. 12:42
    „44. mir 2013.03.27. 12:15

    "A szocik nem mentegették az imf-et."

    ez igaz hogy szó szerint nem mentegetik, de pl. Andrassew Iván néhány hete tüntetésre hívott fel, hogy azzal kényszerítsék kormányt az IMF-től való hitelek felvételére, és az azzal járó diktátumok elfogadására. (Magyarországon CSAK a Szocialista Párt tagadja azt a minden európai baloldali párt által elismert és most már határozottan támadott tényt, (Tarragonai Nyilatkozat) hogy ezzel az állam szuverinitása is veszélybe kerül, és a lakosságot is nyomorba döntik vele!!!) Ezt a magatartást lehet nem "mentegetésnek" venni ez így igaz, inkább nevezzük egy nemezeteket kiraboló szervezet TÁMOGATÁSÁNAK! (Igaza van a Fidesznek ebben a kérdésben, és ezt akkor is el kell ismerni ha egyébként elfogadhatatlanok az ellene alkalmazott módszerei)

    " A rezsicsökkentést az ellenzék is támogatja, cvsak hozzáteszik hogy 1. a fidesz kampánycélból vezette be és igazuk is van a mai indexen is lehet erről olvasni cikket."

    Az ellenlábas liberálisok persze hogy támogatják most már, mert nem sikerült tábort toborozni a további támadáshoz!!
    Az meg hogy kampánycélból vezette be egy értelmezhetetlen állítás, mert a belső gazdasági egyensúly olyan tragikus állapotban van, hogy elkerülhetetlen a liberális mumus, a "profitkorlátozó szabályzó" megalkotása szinte minden területen!! Ha nem teszik, összedől az egész ország sokkal hamarabb mint azt korábban már kiszámoltuk. (amúgy is összedől, mert működőképes un. "liberális gazdaságpolitika" nem létezik, arról csak kinyilatkoztatások vannak.)

    "Másrészt azért nem mindenki elvakult hogy lássa, hogy a rezsicsökkentéssel nem oldódtak meg a gondjaik miközben mellett minden egyre drágább."

    Ez bizony igaz, de remélhetően sok sok szabály követi még ezt, és érezhetően javulni foga helyzet. Az viszont már nem a ma dúló liberális "gazdaságpolitika" lesz hanem valami más.”
  • 44. mir 2013. március 27. 12:15
    „40. szocdem 2013.03.27. 11:04

    A szocik nem mentegették az imf-et. (az egy dolog hogy a fidesz igyekszik rájuk sütni sikerrel ezt a bélyeget)Amikor szóba hozták akkor a fidesz kétkulacsos politikáját ostorozták, mondván az országnak nem tesz túl jót az a hazárdjáték amit műveltek. A gazdaság vergődik imf nélkül is eléggé. A rezsicsökkentést az ellenzék is támogatja, cvsak hozzáteszik hogy 1. a fidesz kampánycélból vezette be és igazuk is van a mai indexen is lehet erről olvasni cikket. Másrészt azért nem mindenki elvakult hogy lássa, hogy a rezsicsökkentéssel nem oldódtak meg a gondjaik miközben mellett minden egyre drágább.”
  • 43. abszurdisztán 2013. március 27. 11:46
    „Én is a rezsimcsökkentést akarom aláírni. Hol lehet ?”
  • 42. szocdem 2013. március 27. 11:28
    „41. Vale 2013.03.27. 11:15

    Nem értem...

    Miért támadja a liberális oldal a kormányt a rezsicsökkentésen keresztül, és miért hiszi hogy eben széleskörű társadalmi támogatást fog kapni??
    Ne felejtsük el: a társadalom évtizedek óta semmi kivetnivalót nem talált abban, hogy a közmorállal kényszerítse a munkavállalókat arra, hogy munkát vállaljanak akkor is, ha azért a saját fenntartásukra alkalmas bért sem kapnak.
    Akkor ez a társadalom miért találna kivetnivalót abban, hogy a szolgáltatók akár úgy is szolgáltassanak, hogy azért a saját költségeiket se kapják vissza????
    É ha nem talál, akkor mi értelme ennek a sok kirohanásnak? Szerintem ez a kormányt erősíti akkor is, ha egyébként nem lehet egyetérteni a módszereivel.”
  • 41. Vale 2013. március 27. 11:15
    „Fröcsögés helyett..: http://szembesites.blog.hu/2013/03/05/rezsicsokkentes_a_kormany_az_egyik_kezevel_ad_a_masikkal_kifos#more5118169”
  • 40. szocdem 2013. március 27. 11:04
    „Olvasva néhány kommentet meg kell jegyeznem, hogy a kormány irányvonala nagyon is egybe esik az európai munkásosztály főbb reprezentánsai által egy hete Tarragonában elfogadott nyilatkozattal is. (aminek mellesleg volt Magyar résztvevője is)
    A tarragonai nyilatkozat elítéli az IMF-t az EKB és az EB-t is, mert a politikájukkal megszorításokra kényszerítik a kormányokat, segítik a globáli vállaltok korlátlan profitszerzését, amivel nyomort, munkanélküliséget okoznak.

    ehhez a nyilatkozathoz képest jó fiúk a Fideszesek, és nagy bajban vannak a szocik - mert "osztályidegenek" sőt (bal)oldal idregenek és ellenesek lettek az IMF párti, globális vállalatokat mentegető, és védő nyilatkozataikkal...”
  • 39. mikvannak 2013. március 27. 09:56
    „Ez megint a vakítás ! Ha így gondolják minek az aláírás! Gyűjthetnek aláírást millióan ha a kormány nem akarja úgysem lesz/kétharmad/ az amit nem akar!Ez a rezsicsökkentés mondhatnám úgy siralmas ez 1000 oldalról fog vissza ütni, tudom mindenki azt látja csökkentés ,de ez ebben a formában nem igaz!Lehet hogy valamivel kevesebbet fogunk rezsire fizetni,de párhónap múlva megnézhetjük az alapélelmiszerek árát ,mivel a cégekre fogják ráterhelni a lakosság különbözetét és az nagyon fog fájni!!!Ezt nem én jósolom hanem ,ha olvasol máshol az pl. áramszolgáltató nyilatkozatát és hangsúlyozza olvassad el!!lŐk meg a <moderálva> gyerekek hangsúlyozom semelyik párt tagja nem vagyok!!!!!1 párt tagja lennék az a HASPÁRT !! Imádok enni!!”
  • 38. S.opron 2013. március 27. 09:27
    „32. Gőcze_László!
    Nem osztom 100%-ig a véleményedet. A távhő jól becsomagolt és jól kalibrált fűtővíz beáramlással jóval hatékonyabb. A konvektoros fűtésű házon gondolom nincs szigetelés, ami szintén jelentős hőveszteség. Továbbá a konvektor hasznosítja a legrosszabb mértékben a gáz energiáját. Úgyhogy ezeket megnézve nem biztos, hogy a gáz a drága csupán.”
  • 37. öcsi100 2013. március 27. 09:26
    „Kedves kormánypárt hívők! Valaki veregesse már meg Valaki szóvivőtök vállát hisz oly tömören,lényegre törően tud képviselni benneteket,hogy belőle még akár külgazdasági kapcsolatokért felelős államtitkár is lehet a jövőben.”
56 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Odacsukta kézfejét a busz Győrben, szemtanúkat keres a rendőrség

Idős nő kezét csukta oda a buszvezető egy Győrben közlekedő buszon. Szemtanúkat keresnek. Tovább olvasom