Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Fényben úszik a péri kifutópálya

A péri repülőtér megkapta az éjszakai használatra szóló engedélyt, eközben tárgyalásokat folytat több külföldi légitársasággal. Két hazai repülőtérrel versenyben van azért is, hogy az egyik fapados társaság telephelye legyen.

A leszállópálya.
A péri reptér mostantól időbeli korlátozás nélkül fogadhatja a repülőgépeket, miután megkapta az éjszakai használatra szóló engedélyt. Mindez azért (is) fontos, mert ezt a tényt a nemzetközi szaklapokban publikálhatja, amelyekből pedig a légitársaságok, illetve a polgári repülés résztvevői tájékozódnak. Vadász László, a péri repülőtér vezetője jelentős forgalomnövekedésre számít a jövőben.

A repteret már most is többen használják polgári repülésre, mint korábban; a leggyakrabban – naponta – az Audi gépei szállnak le és fel a kifutópályán. (A multinacionális cég a felújításhoz több száz millió forinttal járult hozzá, cserébe kedvezményes reptérhasználatot kért, és kapott is. – A szerk.)

Hárman versenyeznek

Sokan remélik, hogy a magángépek mellett az úgynevezett fapados légitársaságok is megjelennek Péren. Bizakodásuk nem ok nélküli, hiszen a reptér vezetői már hetekkel ezelőtt bejelentették: tárgyalnak az olcsó helyjegyeket kínáló légitársaságokkal.
Elképzelhető az is – tudtuk meg –, hogy az egyik ilyen társaság Pérre helyezi telephelyét. A Győrhöz közeli leszállópálya és terminál két másik hazai reptérrel versenyez ezért a jogért. Vadász azonban elismerte, a végső döntés nemcsak rajtuk, hanem a légitársaságon is múlik. Kérdésünkre, hogy optimista-e a végkifejletet illetően, azt válaszolta: realistán is bízik a sikerben.

Nem a legolcsóbbak

Az embereknek természetesen az számít, felszállhatnak-e Péren, ha olcsón szeretnének utazni. A válasz röviden: igen, ha sikerül megegyezni a légitársaságokkal. Hozzá kell tenni azonban azt is, a legolcsóbb (10–20 eurós) jegyeket kínáló cégek Boeingokat, illetve Airbusokat állítanak forgalomba, amelyek nem tudnak leszállni Pér beton kifutópályáján. A regionális repülőgépek azonban landolhatnak, bár ezeknél – már csak az utasszám korlátai miatt is – valamelyest drágábbak a helyjegyek. Ezekkel a gépekkel 1000–1500 kilométeres távolságra lehet utakat szervezni, de még mindig sokkal olcsóbban, mint amennyiért nagy légitársaságok teszik.
A péri reptér forgalmának növekedésében érdekeltek komoly reményeket fűznek ahhoz, hogy jövőre az utazási irodák már péri indulással szerveznek repülős nyaralásokat.

A pápai reptér nem lesz konkurencia

Arról, hogy a sajtóhírek szerint bezárásra ítélt pápai repülőtér konkurenciát jelenthet-e Pérnek, ha a későbbiekben polgári célokra kívánják hasznosítani, egyértelmű választ kaptunk: nem. Mégpedig azért nem – mondta a szakember –, mert a repülős utakat nem a leszállópályák és terminálok miatt választják, hanem az üzleti érdekeltségek, illetve turisztikai lehetőségek miatt. Pérnek éppen azért Győr közelsége sokat számít.

Korábban >>

Az Audi nem adja ingyen a támogatást (2003-04-24) >>
Az Audi spórolhat a péri reptérrel (2002-12-01) >>
Föld felett, felhők alatt (2002-06-26) >>
Fúrják a péri repteret (2002-03-07) >>
Győré is lesz a péri reptér (2002-11-26) >>
Reptér: ingyen (2002-11-22) >>
Pér megkapta a repülőteret (2002-10-02) >>

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lovak, hintók parádéja

Hintókkal érkeztek a virágfesztivál résztvevői a megyeháza elé, aztán galambokat röptettek. A Győri… Tovább olvasom