Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Felüljáróról is mérnek az autópályán

A fix telepítésű traffipaxok mellett sűrűbben találkozhatnak az autósok a megyei sztrádaszakaszon s a két gyorsforgalmi – M15-ös és az M19-es – úton átívelő felüljárókról sebességet mérő járőrökkel. A fokozott rendőri jelenlétnek az indoka a halálos balesetek számának emelkedése.

A megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya sűríti a sebesség-ellenőrzéseket az M1-es autópálya megyei szakaszán, valamint az illetékességi területén lévő két gyorsforgalmi úton, a sztrádától Rajkáig vezető M15-ösön és a Győrbe bevezető M19-esen.

A megyei forgalom-ellenőrzési alosztály vezetője, Nagy Gábor őrnagy elmondta, ennek oka, hogy az elmúlt hónapban negatív folyamatokat észleltek, főként az M1-es és az M15-ös baleseti helyzetében.

Míg 2011 augusztusában 4, addig idén augusztusban 8 személyi sérüléses közlekedési baleset történt ezen a két úton. Az első 8 hónap összesített adatait tekintve tavaly 1 halálos balesetben 2 ember vesztette életét, 2012-ben 2 halálos balesetben 4 ember halt meg.

Gyakrabban kell számítaniuk az autósoknak arra, hogy a rendőrség a gyorsforgalmi utak felüljáróiról méri a sebességet.
Gyakrabban kell számítaniuk az autósoknak arra, hogy a rendőrség a gyorsforgalmi utak felüljáróiról méri a sebességet.


– Fokoztuk a demonstratív rendőri ellenőrzéseket a gyorsforgalmi úthálózaton, melynek része a korábban csak elvétve alkalmazott sebesség-ellenőrzési módszer, amikor egy felüljáróról mérjük a járművek sebességét. Annak ellenére, hogy a láthatósági mellényben lévő traffipaxos rendőr már távolról látható, a gyorshajtó autósok mégsem tartják be a megengedett sebességet – mondta Nagy Gábor.

Az őrnagy igazolásképp hozzátette, hogy egy 1,5 órás ellenőrzés során 14 gyorshajtóról készültek felvételek. Beszédes adat, hogy a megengedett 130 kilométer per óra sebességhatárt jóval meghaladóan, 155-ös sebességre volt beállítva a műszer, tehát csak az ezt meghaladó mértékű sebességgel haladó járműveket rögzítette a kamera. A csúcsot egy óránként 186 kilométeres sebességgel közlekedő autós állította fel.

– Felhívjuk a közlekedők figyelmét, hogy továbbra sem csak lakott területen belüli útszakaszokon, hanem lakott területen kívüli, illetve gyorsforgalmi utakon is számíthatnak sebesség-ellenőrzésre – figyelmeztetett Nagy Gábor.

Olvasóink írták

  • 16. Fenyőrigó 2012. szeptember 17. 19:35
    „Kedves Traffipax-huszárok!

    Aztán a kamikaze "sofőröket" miket sikerül kikapni a forgalomból? Vagy ez utóbbi már komolyabb erőfeszítést igényelne? Esetleg egy péntek és szombat esti szonda razziának mi lenne az eredménye? További sok sikert!”
  • 15. Pepe9111 2012. szeptember 14. 14:15
    „Fekete Opel Corsa, hátsó ablakából szoktak mérni a felüljáróról, a Budapestről Győr felé haladókat, kb fél úton!”
  • 14. verembele 2012. szeptember 14. 13:16
    „Tisztelettel:
    8.Csetneky 2012.09.13. 18:25 Ön már teljesen jó úton jár kérdésével.
    A rendőrség "Isten" tudja mekkora létszámmal (nagy bevétel) öszpontosul a KRESZ-t megszegőkre, ugyanakkor a köztörvényeseket nem igazán kergetik, emberhiány (paraszt vagyok: létszámhiány) meg egyéb miatt.
    Ha kiégett az égőd menetközben, vagy nincs öved: na ezt fizessed meg...a büdzsének..
    A tolvajok, rablók, k..u.vák, gyilkosok, csalók, sikkasztók, pénzmosók, stb.. és politikusok szabadon glasszéznak szerte-széjjel az Országban.
    Őket a maradék "sünik" kergetik tessék-lássék módon. Bár van kivétel, ezért pár RENDŐRNEK megköszönöm.
    Üdv.”
  • 13. Csajsziland 2012. szeptember 14. 09:37
    „kimoderálták volna a hsz-em? :)”
  • 12. Csajsziland 2012. szeptember 14. 09:23
    „M85 Enese elkerülő szintén a 2. felüljáróról nyomják. Azt hittem rosszul látok, mikor 40 fokban zöld ponyvával letakart kocsi állt fent . Mára eljutottak odáig, hogy fekete kocsi áll fent, amit a dupla szalagkorláttól csak a nagyon figyelmesek szúrnak ki. A Class FM-ben minden reggel a babakék Transporteren röhögnek, ennyit nem mérnek sehol, mint itt a környéken. Ebből épül az elkerülő Csornán? Mert akkor már egy komplett körgyűrű ára vasúti felüljáróval együtt megvan szerintem. Írtam a szerkesztőségbe, hogy arról mikor írnak, hogy az elmúlt hetekben végigrabolták pl. Lébényt, mély hallgatás....”
  • 11. orbison 2012. szeptember 13. 22:12
    „Hyppolit:
    Tudod, majd ha a fél életed a közúton töltöd, akkor Te is ideges leszel, amikor teljesen illetéktelen emberek kiraknak egy 30-as táblát, meg egy "Úton folyó munkák" típusút, aztán munkájuk végeztével kint hagyják, mert "másnap úgyis kelleni fog megint". És a "sünök" meg ráutaznak (lásd: Győrszemere, mostanság).

    És ennek a legdurvább verziója, amikor kirakják a 30-as (de mindegy is, hogy milyen) táblát és a munkaterület végére nem teszik ki a feloldót. Mert nincs nekik. Vagy nem ismerik a KRESZ-t.

    Hát ezért van olyan sok "szabályszegő" az utakon. Elég sokat utazom Ausztriában is, egyáltalán nem láttam még a hazaihoz hasonló - útkarbantartással kapcsolatos - táblázási megoldást! Mindig minden egyértelmű és BETARTHATÓ!

    Ja és be is tartatják, mert ott pl. ha radaroznak, akkor nem ússza meg a külföldi sem, mint kis hazánkban.

    Természetesen minden tiszteletem a közúton ténylegesen dolgozóké és mellettük minden esetben a megfelelő sebességgel haladok, ez TERMÉSZETES! De ne csak a közlekedők legyenek állandóan pelllengérre állítva, hanem mindenki, aki a közúti közlekedés mindenkori helyzetét negatív irányban alakítja!”
  • 10. Hyppolit 2012. szeptember 13. 21:03
    „Európa több országában nem nagyon mérnek ilyen vehemensen, ugyanis az állampolgár magára nézve kötelezőnek tartja, hogy 60-as táblánál hatvannal, 130-asnál pedig százharminccal menjen (Ne a keletről ingázó nyugati rendszámos vendégmunkásokat nézzük!)
    Lehet a fejem felett pálcát törni, de csak kis hazánk egyes önérzettől duzzadt alanyai háborognak városban pl. 30-as, esetleg útépítés alatt egyéb sebességcsökkentések miatt. Keresik a miérteket, lealázzák azt, aki szabályosan "totyog" előttük, és eszmét gyártanak arról, hogy ezek a totyogók a legtöbb baleset okozói. Pedig itt a fejekben már nem lesz rend, lassan oda lyukadunk ki, mint pár elmaradottabb ország: kereszteződésben az erősebb dömper-bika autó függetlenül a táblától dudál, hogy félre az útból minden gyengébbnek.
    Ezek a renitensek előznek záróvonalon, változtatnak irányt jelzés nélkül, mobiloznak, fényezik kivagyiságukat.
    Ha mindenki kultúráltan betartaná a sebességhatárokat, akkor ebből a rendőrségnek egy fillérje sem lenne. Szerintem ezért nem kellene "abálni" a helyzetet. (Természetesen tisztelet a kivételeknek!)”
  • 9. urbaniastapista 2012. szeptember 13. 20:29
    „Szép, az M15 vonalvezetése alkalmatlan a fél pályás forgalomra. A hosszú elnyújtott ívek miatt vagy cammogás van a kamionok mögött, vagy lutri-előzések, sokan az utóbbival próbálkoznak. Ugyanilyen eltervezett az M1 is (az ominózus halálút a második pálya megépítése előtt), valamint a 83-as Ménfőcsanaki elkerülője.
    Az állam eltervezte, aztán meg csodálkozik, hogy sok a baleset, táblával meg trafipax-szal próbálja a rendes útépítést helyettesíteni.”
  • 8. Csetneky 2012. szeptember 13. 18:25
    „Mikor jutunk el odáig, hogy a fokozott rendőri jelenlétet a bűnözőkkel szembeni intézkedések miatt foganatosítják, nem pedig a pénzbehajtásra. Talán soha.”
  • 7. Bali01 2012. szeptember 13. 16:09
    „A fokozott rendőri jelenlétnek az indoka a halálos balesetek számának emelkedése mellett a könnyű pénz lehetősége az államkincstár részére.
    így helyes a mondat.”
  • 6. Mankapunka 2012. szeptember 13. 15:51
    „Ecet

    Nekem is ez jutott az eszembe,mikor az M19-est megláttam a felsorolásban. 1 volt tavaly,aztán ennyi,még az RTL Híradóban is bent volt,hogy ez az út vezeti a legkevesebb baleset listáját.

    llyen cikkekből lehet megtudni,hogy nem szabad a rendőrségben megbízni 100 %-osan.”
  • 5. orbison 2012. szeptember 13. 15:28
    „pozdorja:
    Köszi, elég sokat megyek autópályán....... Azért mondtam el a véleményemet. Elég sok balesetet láttam már sajnos, de egyik sem sima gyorshajtásból származott, esetleg "relatív"-ból, amit meg ugye akár 100-al is el lehet követni. És azt meg nem lehet radarozással megelőzni.

    Sosem zavar, ha leelőz valaki, ha nem gond neki az üzemenyag, meg az esetleges bírság, felőlem menjen ahogy a csövén kifér... Csak FIGYELJEN. Meg persze olyan gépjárművel tegye, amelyiknek a paraméterei ezt lehetővé teszik.”
  • 4. pozdorja 2012. szeptember 13. 15:16
    „3. orbison: Látod milyen hasznos hogy méregdrága az autópálya matrica! Megkímélik az életedet a sok száguldozótól.”
  • 3. orbison 2012. szeptember 13. 14:14
    „Azért az autópályákon a balesetek szinte kivétel nélkül a figyelmetlenségből, bebambulásból, elalvásból következnek be, jellemzően külföldiek (vendégmunkások, kamionsofőrök) az okozók, és a sors fintorának "köszönhetően" az áldozatok is.

    Kicsit túl van ez a sebességellenőrzés-dolog magyarázva és kommunikálva.

    Sokkal több értelme lenne a teljes forgalmas kitereléseknek, ha már ennyire a közlekedéssel vannak elfoglalva.”
  • 2. Ecet 2012. szeptember 13. 13:58
    „M19-en nem is emlékszem, hogy lett volna komolyabb baleset az elmúlt 6 évben. Leszámítva egy öngyilkost. Illetve pár kerékpár gázolás történt még. Jut eszembe nem inkább az M19-en kerékpározókat kellene leszoktatni ezen ambícióikról??? Mert érdekes ám amikor 110-nél egyszer csak elbicikliznek keresztbe előttem!!!!”
  • 1. imre1964 2012. szeptember 13. 13:55
    „A fokozott rendőri jelenlétnek az indoka a halálos balesetek számának emelkedése.
    MEG A KARÁCSONYI JUTALOM IS EBBÖL KERÜL KIFIZETÉSRE,CSAK AZT NEM MONDTA HANEM GONDOLTA.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városrészek fóruma: zajos szemétválogatás zavarja a lakókat

A hajléktalanok és a gyűjtőket jogtalanul kinyitogató kukázók tevékenysége olyan méreteket öltött,… Tovább olvasom