Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Felújításra vár a Baross híd

Győr - Már öt éve is tervezték, de azóta sem újították fel a győri Baross hidat. A munkálatok költségei azóta megduplázódtak.

Állapota már most igényelné a felújítást, de pár évig még halasztható a felújítása – két évvel ezelőtt írtuk ezt a győri Baross hídról, de ügyében azóta sem történt előrelépés. A Magyar Közút Zrt. mostani megkeresésünkre hasonlóan válaszolt. Eszerint a műtárgy a közlekedők számára közvetlen veszélyt ugyan nem jelent, azonban annyira rossz állapotban van, hogy a megyei közúti hidakat a rekonstrukció fontosságának sorrendjében tartalmazó listán az elsők között szerepel.

A közútkezelő társaság három éve készíttette el a teljes rekonstrukció kiviteli tervdokumentációját a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ megbízásából. Azóta több ízben jelezte a felújítás fontosságát, amely eddig pénzhiány miatt nem valósulhatott meg.

A Baross híd állapota már most igényelné a felújítást. Fotó: B. A.
A Baross híd állapota már most igényelné a felújítást. Fotó: B. A.

A jelenlegi álláspont szerint 2010-ben kezdődhet meg az egyeztetés a két vasúttársasággal, a MÁV-val és a GYSEV-vel, valamint a győri önkormányzattal a kivitelezésről.

A munkálatok tényleges kezdési ideje legkorábban 2011 – feltéve, ha addig sikerül fedezetet találni a költségekre.

Európai uniós támogatás nem jöhet szóba, így az útpénztár kasszáját kellene ˝megcsapolni˝. Nem kis összegről van szó, idei árszínvonalon számolva 1,3–1,4 milliárd forintról. Minél később állnak neki, annál drágább lesz a ˝nagygenerálozás˝: 2003-ban még 650 millió forintra, 2007-ben 800 millió és egymilliárd forint közöttire becsülték a szükséges summát.

A Baross híd állapota már most igényelné a felújítást. Fotó: B. A.
A Baross híd állapota már most igényelné a felújítást. Fotó: B. A.

A munkálatok előkészítése egyébként meglehetősen időigényes, egy-másfél év. Ennek több oka van. A hidat hónapokra teljes szélességében le kellene zárni, ami ugyan feltehetően nem okozna akkora fennakadást, miután 2006-ban megépült a Nádor aluljáró, de az autóbusz-menetrend módosítása biztosan nem lenne elkerülhető. Ugyancsak szóba jöhet a vasúti menetrend-változás. A vágányok felett még így is rendkívül szoros és precíz munkaütemezésre volna szükség, és akkor még nem beszéltünk a vasúti felsővezetékek átépítésének problematikájáról.

Olvasóink írták

  • 8. urbaniastapista 2009. június 15. 11:24
    „Mint Csornán. Ott is szisztematikusan szivatják a helyieket - szó szerint is - a kormányerők, lehetetlen feltételeket támasztva (árukapcsolásként a Pápai vasút felszámolása) átkenik a felelősséget a helyiekre, és végül nem történik semmi. Néha egy-egy haszontalan alamizsnát elpotyogtatva verik a mellüket az illetékes ET.-ak (bicikliút a Mosoni-Duna feletti sztráda-hídra, vagy az enesei elkerülő út építgetése).
    A korlátolt píárpolitika országa vagyunk.”
  • 7. rozsdi133 2009. június 14. 12:41
    „Már megint csak az igéret...”
  • 6. Freehill 2009. június 13. 18:19
    „urbaniastapista #1: én sem tudom, hogy pontosan mit takar a rekonstrukció, de gyanítom, hogy változatlan formát. Erre - a jelenlegi, közel sem optimális állapot konzerválására - viszont véleményem szerint nem szabad közel másfél milliárd forintot elkölteni sem idén, sem jövőre, sem később, hiszen - ahogyan Te is említed - sokkal nagyobb ívű elképzelések léteznek a híddal kapcsolatban. Az egészet el kellene bontani és újraépíteni - biztosan drágább lenne, de legalább hosszú távú megoldást jelentene -, egy fejlett, vonzó intermodális csomópontot kialakítva, a jövő terveit is figyelembe véve (pl. villamos? - erre amúgy a Sziget-Révfalu közötti híd esetén is kellett volna gondolni, de megint visszaköszön, hogy a városnak nem készült el a hosszú távú közlekedési koncepciója, így átgondolatlanul, teljesen ötletszerűen hajtanak végre egy-egy beruházást, akár több milliárd forintért, miközben nem tudjuk, hogy hosszú távon is szükség lesz -e rá, illetve ilyen formában lesz -e rá szükség).”
  • 5. Poncius_01 2009. június 13. 17:50
    „#3

    Bár a cikkben szerepel ennek ellenére úgy tűnik megsem jött át rendesen.
    A Baross híd állami kezelésü és fenntartású (a 82-83-as utak közös szakasza )híd.
    Ahogy pl. a Rába folyó felett átivelő Béke híd is.
    Ezért annak felujításához a győri városvezetésnek semmi köze. A felújítás
    elmaradását a Molnár Csaba által is irányított közlekedési minisztériumtól kell
    számonkérni. nem véletlen hogy a Magyar Közut Kht-t (100% állami cég ) keresték meg.
    Ahhoz hogy valami állami kezelésü műtárgy, vagy csomópont fel legyen végre újítva Győrben,
    mindig a város hozzájárulását akarják miközben más városokban (elsősorban szoci vezetésü városokba ) a
    a fejlesztések teljesen központi pénzből mennek. Szeged sem adott egy fillért sem az M43-as Tisza-
    hídhoz az mégis épül. Nálunk a 83-as úti új lámpákhoz is be kellett szállni a városnak holott
    országos közutak kereszteződéséről van szó. A saját fejlesztésekhez pedig nulla vagy csak
    virtuális uniós vagy állami támogatás. pl: Szechenyi tér, Egyetemi csarnok.”
  • 4. morcona 2009. június 13. 15:38
    „Nem tartozik szorosan ide,de ahányszor megyek a Nádor-aluljárón mindannyiszor megállapítom,hogy ritka randa és mocskos is!”
  • 3. pemozsu 2009. június 13. 00:52
    „A bevásárlóközpontok helyett inkább a híd felújításával kellett volna kezdeni, mert aki az állomáson alulról megnézi milyen állapotban van, az fél a hídon átmenni utána. Az aluljáró ha ki nem is váltotta, de amíg nem volt, a jó öreg Baross híd állta a sarat. Most miért nem lehet áttolni a terhet és valahonnan elővarázsolni a felújításra valót amíg nem késő. Miért kell megvárni a tragédiát????? A meghosszabbított Erfurti út, a vasút város felőli oldalán lévő új út és a vasút mellett húzódó zajvédő fal még várhatott volna pár évig, és amit arra költöttek talán a hídra kellett volna inkább szánni.”
  • 2. Goldmund 2009. június 12. 22:46
    „Tipp az újságírónak és a fotósnak!
    Menjenek be a híd alá a vasúti peronoknál. Onnan csináljanak fényképet, az tényleg döbbenetes! Betondarabok váltak le, rozsda ül ki a betonra (talán már a betonvas is kiesett?). Minden busz tengelyének áthaladásakor üt egyet a hídon, alulról jól hallani. Hajmeresztő!

    Nem tudom, melyik olcsóbb: használni, amíg még lehet és utána a tövétől kezdve újraépíteni, vagy mihamarabb nekiállni, hogy ne romoljon tovább. Mindenesetre ha ez utóbbi az igaz, akkor a Nádor aluljáró átadása utáni tavaszon neki kellett volna állni.”
  • 1. urbaniastapista 2009. június 12. 22:07
    „Ezt így, ebben a formájában újítanák fel?
    Hol vannak a City Center vasútlefedő álmai?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét Morriconéval turnéznak a győriek

Győr - Alig érkezett meg, máris továbbgördül a szekér: minden idők legnagyobb filmzeneszerzője újabb… Tovább olvasom