Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Felújításra szorul a Baross híd

Bár a győri Baross híd teljes felújítása még évekig elhúzható, akár már ma érdemes lenne elkezdeni a munkálatokat. A rekonstrukciónak egészen addig nem akarnak nekiállni, amíg nem épül meg a Tihanyi Árpád úti aluljáró.
A megye valamennyi hídja évente vizsgálaton, tízévente fővizsgálaton esik át. A Baross híd utolsó „nagyvizitje" 1998-ban volt; a szakemberek akkor úgy találták, hogy a következőre nem 2008-ban, hanem már 2004-ben sort kell keríteni.

Sümegi Péter, a Győr-Moson-Sopron Megyei Állami Közútkezelő Kht. főmérnöke hangsúlyozta: a 110 éve épült híd mindenképpen felújításra szorul, de jelenleg még bírja az átlagosan napi 19.900 jármű okozta terhelést. A fő probléma az, hogy a szigetelés és a burkolat nagyon rossz állapotban van, de a vízelvezetés rendszerét is korszerűsíteni kellene. A főmérnök ettől függetlenül úgy véli, hogy bár a munkálatokra akár már most érdemes lenne sort keríteni, azok kezdési ideje folyamatos karbantartással kitolható.

(Emlékeztetőül: 2001-ben a dilatációkat és az elektromos kábeleket cserélték ki, lefestették a korlátot, idén a járdát és a lépcsőket javították, valamint újraaszfaltozták a nádorvárosi hídfőt.)
Erre azért is szükség van, mert az idei árakon számolva 650 millió forintba kerülő „nagygenerálozás" miatt – csakúgy, mint 1980-ban – több mint egy hónapra biztosan teljes keresztmetszetben le kellene zárni a hidat. Győr forgalma ebben az esetben csak akkor nem bénulna meg, ha addigra már megépülne a Tihanyi Árpád úti aluljáró. Sümegi Péter elmondta, erről az önkormányzattal is egyeztettek.

Balogh József a Kisalföld kérdésére nyilvánvalónak nevezte, hogy a Tihanyi úti aluljáró megépítését a Baross híd szükséges felújítása, valamint a Frigyes-laktanya és környéke tervezett beépítése egyaránt sürgeti. A győri polgármester jelezte, hogy a várhatóan mintegy ötmilliárd forintot felemésztő beruházás előkészítése folyamatban van: az engedélyezési terv már kész, a kivitelezési terv most készül. Az építkezés ugyanakkor minden bizonnyal 2005-nél előbb nem kezdődhet el, mert a város erőforrásait most a Fehérvári út bevezetőszakaszának átépítésére kell koncentrálnia – az ehhez szükséges kisajátítások több százmillió forintba kerülnek.

Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Rt. vezérigazgatója egyetért azokkal, akik a teljes lezárást az új aluljáróhoz kötik, különben a híd lezárása katasztrofális helyzetet eredményezne. Ennek érzékeltetésére közölte: a Baross hídon jelenleg munkanapokon 1430 helyi és 700 helyközi járat, azaz körülbelül 50–60 ezer utas halad keresztül. Pk valamennyien nagy kerülővel és időveszteséggel kellene hogy számoljanak teljes lezárás esetén, a közeli csomópontokban kialakuló dugókról nem is beszélve.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mátyás király és Győr

Az ellenzéki polgári frakció Mátyás király és az okos lány meséjéhez hasonlította Győrt, ahol a… Tovább olvasom