Kisalföld logö

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 18°C Még több cikk.

Felújítása óta is életveszélyes az abdai híd? Mi úgy tudjuk: nem

Hiába újították fel 2008 őszén, a mai napig "életveszélyes és tilos" a közlekedés az abdai régi Rábca-hídon. A Győrig tartó kerékpárút tervei készek, megépítéséhez Abda és Győr sikeres közös pályázata kellene.

Az abdai régi Rábca-híd története az 1950-es évekre nyúlik vissza. Az 1952-ben épült vonóvasas beton ívhíd szolgálta ki a Győr és Abda közötti forgalmat 1968-ig, ekkor építették a korábbi híd mellé a jelenleg is használt hidat, amelyen keresztül az 1-es főút halad.

A régi híd pedig megmaradt, állapota meg folyamatosan pusztult, mígnem életveszélyessé vált, ezért néhány éve lezárták a kerékpáros és a gyalogos forgalom elől is.

"A Győrrel közösen megnyert pályázaton elkészítettük a kerékpárút terveit"

Abda 2006-ben Győrrel közösen elnyert egy pályázatot, amely egy, a két település között megépítendő kerékpárút terveinek elkészítéséről szólt.

- A Győrrel közösen megnyert pályázaton elkészítettük a kerékpárút terveit. A nyomvonal egyeztetése megtörtént, az 1-es főút mellett haladna majd. Győr felé haladva az út bal oldaláról van szó - mondta a kisalfold.hu-nak Szabó Zsolt, Abda polgármestere.

Miközben a tervek készültek, dönteni kellett arról, hogyan keresztezi majd a kerékpárút a Rábcát. Az első felmérés idején a régi híd alkalmatlannak bizonyult arra, hogy ott bármilyen forgalmat bonyolítsanak, az 1-es főút hídja pedig túl keskeny, így egy új hidat kellett volna építeni a meglévő kettő mellé.

A dolgok egy évvel később jobbra fordultak

A Kisalföldnek Szabó Zsolt abdai polgármester 2007-ben ironikusan csak annyit mondott: "országos szinten valószínűleg Budapestet is megelőznénk `hídsűrűségi mutató´ tekintetében".

A dolgok egy évvel később jobbra fordultak: egy másik vélemény már azt állapította meg, hogy a régi híd felújítás után alkalmas lehet arra, hogy azon kerékpáros és gyalogos forgalom haladhasson.

Nem kellett új hidet építeni, 2008 őszén felújították a régi Rábca-hidat, és sokan abban reménykedtek, hogy hamarosan birtokba vehetik a biciklisek a hidat.

Nem így történt.

A hidat felújították, sőt az abdai címer színében domináló kék színt kapott a korlát is.

Így hát a híd 28 hónappal a felújítás után is a Magyar Közút Kht. tulajdonában van

A régi hídat a Magyar Közút Kht. újította fel, amely még a felújítás előtt megkereste az abdai önkormányzatot azzal, hogy átadná a községnek a hidat a felújítás után. Ez azonban a mai napig nem történt meg.

A híd Győr felőli oldalán az átadandó terület ugyanazon a helyrajzi számon van, mint az 1-es főút, ezért meg kell osztani a területet, mielőtt annak átadása megtörténne.

Még a vagyonkezelőt is bevonták az ügybe, mégsem történt meg az átírás. Így hát a híd 28 hónappal a felújítás után is a Magyar Közút Kht. tulajdonában van.

"Saját erőből nem tudnánk megépíteni az utat"

- Két dologra várunk most. Egyfelől arra, hogy a kisajátítási eljárás két év után végre befejeződjön, másrészt egy megfelelő pályázati kiírásra, immár a kerékpárút megépítésére, amelyre Győrrel közösen tudnánk pályázni.

Saját erőből nem tudnánk megépíteni az utat, ezért szükséges, hogy Győrrel együtt megfelelő pályázatot találjunk az építéshez.

A megyeszékhely korábban biztosított bennünket, hogy támogatják a kerékpárút megépítését, s bár az elmúlt néhány évben mások voltak Győr prioritásai, bízunk benne, hogy hamarosan hosszú kerülők nélkül és szabályosan is el lehet jutni kerékpárral Abdáról Győrbe és vissza - tette hozzá a polgármester.

"Egyfajta polgári engedetlenségnek fogom fel, hogy a híd tulajdonosa és kezelője időről-időre kerítést húz a híd két oldalán"

Sajnos a híd tulajdonjogával együtt ez a kérdés sem oldódott meg a régi híd felújításának 2008 novemberi befejezése óta.

"HÍD LEZÁRVA", illetve "A hídon gyalogos és kerékpáros közlekedés életveszélyes és tilos!" táblák és kerítés zárja el az utat azok elől, akik akár kerékpárral, akár gyalog szeretnének átjutni a Rábca túlsó oldalára.

- Egyfajta polgári engedetlenségnek fogom fel, hogy a híd tulajdonosa és kezelője időről-időre kerítést húz a híd két oldalán, valakik pedig időről-időre lebontják azt - mondta portálunknak Szabó Zsolt, aki azt is elmondta, hogy szerint biztonságosabb a közlekedés az "életveszélyes" régi hídon, mint az 1-es főút nagy forgalmú és a kerékpárosok számára szintén tiltott hídján.

A témát a Magyar Közút Kht. megkérdezésével hamarosan folytatjuk.


Hiába a felújítás, még mindig életveszélyes és tilos az átjárás a hídon.

Olvasóink írták

  • 11. ombi 2011. február 23. 17:02
    „Czs76: nem értem, a hűtlen kezeléssel, az intézményi vezetők felelősségével kapcsolatban pontosan mit kívántál mondani.
    A magam értelmezése szerint: persze hogy nem várható senkitől, hogy hebehurgyán összedobjon valami félmegoldást, aztán, ha mégis balul üt ki a dolog, neki kelljen börtönbe mennie.
    Ugyanez a másik oldalról nézve: kiveszi-e valamelyik illetékes a maga börtönrészét, ha gázolás történik az "autós" hídon: hiszen már több mint két éve vígan át lehetett volna adni a régit. Aligha hiszem, hogy átéreznék: a teszetosza magatartásuknak része van a tragédia bekövetkeztében, még akkor is, ha közvetlenül csak a két közlekedő fél (mindketten áldozatai az időhűzásnak!) kapcsolatát fogják vizsgálni.
    Azt pedig, hogy az abdai polgármester honnan vette, hogy kerékpárral tilos az 1-es út hídjára hajtani, nem is tudom. ´Kerékprral behajtani tilos, kivétel célforgalom´ tábla van a feljárón, tehát polgármester úrnak az eredeti foglalkozása miatt igazán tudnia kéne, a következő útkereszteződésig igenis igénybe vehetik a hidat a biciklisek!
    Czs76, az a kijelentésed, hogy egy-két biciklis érezze jobban magát, már megbocsáss, de kritikán aluli. Nem vagy te véletlenül útépítési szakértő Győrben?!
    Ha nincs normális út, miből gondolod, hogy kevesen járnának a két település közt biciklivel? Nézd Győrt: pár hónapja a Stromfeld utca és a Vásárhelyi utca között a kutya sem akart autózni, ma meg jelentős forgalom halad az azóta megépült hídon.”
  • 10. czs76 2011. február 23. 12:50
    „A dolgokat egyszerűen-gyorsan, azaz a szabályok kikerülésével megoldani:
    hűtlen kezelés -> irány a börtön. Vajon melyik közreműködő intézmény vezetője vállalja ezt fel?
    Én sem tenném. Csak azért hogy egy két biciklis jobban érezze magát?”
  • 9. egy_hidász 2011. február 22. 22:38
    „Csak pontosítok: a cikk elején téves az 1968-as dátum, ugyanis az új híd és az útkorrekció 1979-ben készült el (tudom, mert műszaki ellenőre voltam...) - azaz a régi híd addig szolgálta az 1. sz. főutat.”
  • 8. ombi 2011. február 22. 17:00
    „A rétes végtelen nyújtását érzékeltetendő, néhány írás a Kisalföldből:
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/csiki-csuki_a_hidkeritessel/2126531/
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/ket_hid_sem_eleg_a_kerekparuthoz/2007920/
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/megkaphatja_a_falu_a_rabca-hidat/2062874/
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/uj_szerepet_kaphat_a_regi_rabca-hid_/2067991/

    Ami elmaradt, mint a borravaló:
    http://www.keret.hu/portal/hu/2009-07-29/gyori-kerekparos-koncepcio-velemenyeket-ker-az-onkormanyzat
    http://www.abda.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=184”
  • 7. ombi 2011. február 22. 16:47
    „Magyarázat mindig van. Út? Bár lenne!
    http://kerekparut.uw.hu/”
  • 6. lacivélemény 2011. február 22. 15:35
    „Legate !
    Te úgy gondolod a nagy többség meg nem...
    Ausztriában sem minden papsajt(pl. szentgothárdi szemét ügy)...tény hogy jobban élnek mint mi, de nem minden a pénz...

    Én inkább magyar maradok(és büszke vagyok rá), te meg fogadd meg Patriot tanácsát, ha csak nyavajogni tudsz...”
  • 5. Szilágyi_Zsolt 2011. február 22. 09:58
    „2. Legate 2011.02.22. 07:26

    Ez nem volt jó mondás. A magam részéről örülök, hogy nem lettem "labanc" állampolgár, egyébként pedig csatlakozom Patriot véleményéhez.”
  • 4. Stewe 2011. február 22. 09:57
    „Ez egy klasszikus magyar tragikomédia, pedig sokminden megoldható: völgyhíd oda ahol nincs szükség rá, avagy alagut olyan autópályán ahol nincs is hegy :-)”
  • 3. Patriot 2011. február 22. 08:54
    „Legate, mi tart vissza? Szabadon átköltözhetsz, munkát vállalhatsz és élhetsz nyugodtan.”
  • 2. Legate 2011. február 22. 07:26
    „Ez az átkozott bürokrácia! Ez az egész ország egy szégyen! Itt semmit nem lehet egyszerűen, gyorsan és olcsón megoldani! Trianont intézhették volna úgy hogy ez a megye még a Labancoké legyen...”
  • 1. accelerator 2011. február 22. 01:27
    „Álomhíiííiííid!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három nap alatt hatvan feljelentés a megyében

Szombaton számoltunk be arról, hogy az európai közlekedésrendészetek egy időben ellenőrizték a… Tovább olvasom