Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Felújítás előtt a győri vasútállomás

Lezárult a győri vasútállomás felújításának pályázata, a nyertes cég januárban kezdi a munkálatokat.
A finisbe érkezett a győri vasútállomás felújításának előkészítése – tájékoztatta a Kisalföldet a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága. Eszerint az új elektronikus biztosítóberendezés létesítésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult, és szeptember 20-án aláírták a kivitelezői szerződést. A nyertes cég már meg is kapta a munkakezdési engedélyt, míg a munkaterület részleges átadására holnap kerül sor.

Az utasok számára feltűnőbb lesz, hogy a pályaépítési munkálatok során a személy- és teherpályaudvar vágányhálózata és felsővezetékei mellett a peronok is megújulnak – igaz, maga az állomásépület nem. Az erről szóló nyílt közbeszerzési eljárást szeptemberben hirdették meg, eredményt a napokban hirdetnek.

A munkakezdés tervezett időpontja 2006 januárjának második fele. A 8–9 milliárd forintba kerülő beruházás várhatóan 2007 végére fejeződik be. A költségeket részben az Európai Unió, részben a magyar állam állja.
Ugyancsak 2007 végére készül el a 15 állomást tartalmazó, 72 kilométeres Győr–Pápa–Celldömölk vasútvonal villamosítása.

A múlt heti Közbeszerzési Értesítőből kiderült, hogy a Vasútvill Kft. nettó 4,9 milliárd forintért építheti ki a villamos felsővezetéket, végzi el az energiaellátás tervezési és kivitelezői munkáit. A korábban kiírt tender eredménytelen lett, mert a Vasútvill Kft. jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság szeptember 13-án megtiltotta a szerződés aláírását az először nyertesként kihirdetett másik pályázóval, az olasz Bonciani S. p. A.-val.

A bizottság október 10-én helyt adott a Vasútvill Kft. kérelmének, és megsemmisítette az ajánlatkérő döntését. (A beruházás része egyébként a Gyömöre–Gecse–Gyarmat szakasz ívkorrekciója is.)
Ezeken kívül még egy nagy fejlesztés érinti a megyét: 2006 áprilisától villamosítják az 55 kilométeres Csorna–Porpác vasútvonalat.

A korszerűsítés magántőkéből valósul meg (PPP-konstrukcióban, ami a magán- és az állami szféra partnerségét jelenti). Erre azért van szükség, mert a fontos fejlesztésre a központi költségvetésben nincs pénz. A beruházóknak azért éri meg jelentkezni a feladatra, mert az állam cserébe a vonal nyereségének egy részét átadja. Ilyen megoldással modernizálták 1997 és 2001 között a Szombathely–Székesfehérvár közötti vasutat is. Utóbbi két beruházás együttes értéke megközelíti a 15 milliárd forintot.

Több ezren utaznak naponta Győrből vonattal

A MÁV tájékoztatása szerint Győrben hétköznapokon 3000–3200-an váltanak jegyet, míg pénteken és vasárnap 3700–4000-en. Emellett mintegy 1700–1800-an utaznak havibérlettel. Az utasok többsége 40 és 140 kilométeres távolságú jegyet vesz. A leggyakoribb úti cél Mosonmagyaróvár, Komárom, Csorna és Budapest. A legnépszerűbb külföldi célállomás Bécs, ide havi 300–400-an utaznak Győrből vonattal. Nyáron ez a szám mintegy másfélszeresével több. Az EUrégiós vonatok 2004. májusi bevezetésével körülbelül 15–20 százalékkal nőtt a nemzetközi utasforgalom.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új rendezési terv januárban

Az eredeti tervtől eltérően csak január 19-én tárgyalják rendkívüli ülésen Győr új rendezési tervét.… Tovább olvasom