Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

Felszállás Péren: 2010 sikerév volt a Győr közeli reptéren

Az üzleti utasok száma mellett a teherszállítási forgalmat is jelentősen növelte a péri reptér. Vadász László igazgatót a repülőtér jövőjéről kérdezte a kisalfold.hu.


Fennállásának egyik legsikeresebb évét zárta a péri reptér: 2010-ben 10 335 üzleti utasuk volt – ez a szám kétezerrel több, mint 2009-ben –, ráadásul jelentősen nőtt a Pérre érkező teherszállító gépek száma.

Hogy minek is köszönhető a siker a teherszállítási szegmensben? - utánajártunk.

Azt eddig is tudtuk, hogy a repülőtér rendkívül kedvező földrajzi helyen fekszik (Bécs-Pozsony-Győr aranyháromszög), s Audi révén hetente hat nem nyilvános, üzleti járat közlekedik Pér és Ingolstadt között.

A repülőgépen történő teherszállítások növekedése azonban - mindez írásunkból kiderül - nem csupán a győri autóiparhoz köthető.

Just In Time, azaz éppen időben

A beszállítók alkatrészei a kontinens számos országából, illetve hazai cégektől is érkeznek az Audi gyárába.

A termeléshez nélkülözhetetlen készletgazdálkodási rendszer az angolul Just In Time logisztikai rendszert alkalmazza (a JIT magyar jelentése: éppen időben).

Tehát a gyár nem rendelkezik az alkatrészekből raktárkészlettel, csak éppen annyival, amivel a gyártósor szükségletét ki tudja elégíteni, igaz, a másik oldalon ez a rendszer megköveteli az alkatrészek folyamatos és pontos áramlását a gyárba.



Egy AN-26-os gép érkezik meg épp felvételünkön Pérre. "Az ordító egér" becenévre hallgató gépről ide kattintva tekinthetnek meg képgalériát.

Az Audin kívül más autógyártó cégek is szívesen veszik igénybe a péri reptér szolgáltatásait

Természetesen az alkatrészek szállítása elsősorban vasúton és közúton zajlik, de ha valamilyen oknál fogva nincs lehetőség igénybe venni ezeket a hagyományos szállítási rendszereket, akkor légi úton érkezik a négykarikás gyárba a szükséges alkatrész.

2009 szeptembere óta figyelhető meg jelentős növekedés a teherszállítási forgalomban a péri repülőtéren, de érdekes módon mindez nem csupán az Audinak köszönhető, hanem a tapasztalatok szerint más európai autóipari cégek is egyre gyakrabban igénybe veszik a Győrhöz közeli reptér szolgáltatásait.

Ráadásul az autóipari multik azért is szívesen használják teherszállításra a péri repülőteret, mert a Ferihegyi reptérhez képest gyorsabban, rugalmasabban tudja kiszolgálni az egyedi igényeket.

Egyre növekvő tonnák

Végezetül, nézzünk konkrét számokat. 2008-ban még 263, egy évvel később 527, míg a múlt évben már 866 repülőgépet rakodtak ki illetve be Péren. (Az üzleti utazásokkal együtt összesen közel 6000 le/felszállás történt a péri reptéren - ezt a munkát 16 fős személyzet végezte el.)

A fejlődést jól illusztrálja a kezelt áru mennyisége is: három év alatt 172 tonnáról 536 tonnára emelkedett ez a mutató.



Villáminterjú Vadász Lászlóval, a péri reptér igazgatójával


"A fő profilunk jelenleg az üzleti repülés, mely elsősorban a gazdasági élet szereplőit segíti az ingázásban.

Ezt a tevékenységet a vidéki repterek között a legprofibban látjuk el" – mondta a kisalfold.hu-nak Vadász László, a Győr-Pér Repülőtér Kft. ügyvezető igazgatója.

"Az elkövetkező években természetesen szeretnénk nyitni a lakossági szolgáltatások irányába, de ehhez mindenképpen szükséges több fejlesztést elvégezni.

Kisebb fejlesztések jelenlegi is folyamatban vannak – az irányítófülke modernizálását említhetem elsősorban –, de ahhoz, hogy a lakossági szolgáltatások beinduljanak, komoly terminált kell építeni.

Az egyik leggyengébb pontunknak azt tartom, hogy szinte minden eszközünk megvan, amire egy reptérnek szüksége van, de ezekből csupán egyetlen darab áll rendelkezésre.

Fontos lenne tehát ezeknek az eszközöknek a számát megduplázni" – folytatta Vadász László.

Arra a kérdésünkre, hogy charter vagy fapados gépek jelenthetik az első lépést a nagyközönség felé, a péri reptér ügyvezető igazgatója úgy válaszolt: "várhatóan először nyaralókat szállító chartereket tudunk majd kiszolgálni a jövőben".


Felszállás Péren. Fotó: Kerozingőzös.hu.
Felszállás Péren. Fotó: Kerozingőzös.hu.

Olvasóink írták

  • 6. Agent 2011. január 17. 19:18
    „LHPR meg STR, érted a különbséget?”
  • 5. jirzi 2011. január 15. 19:14
    „Csak poénnak szántam .A stuttgarti reptér is ugye vidéki. De gondolom Vadász úr is poénnak szánta a "legprofibb" kifejezést mert egy repteret ugye nemzetközi szinten kell jellemezni főleg ha nem belföldi forgalmat bonyolít.okoska3”
  • 4. urbaniastapista 2011. január 15. 00:04
    „Mostanában nem ért rá Sz. P. foglalkozni a reptérrel, ez lett belőle :)”
  • 3. Agent 2011. január 14. 19:44
    „http://hu.wikipedia.org/wiki/Stuttgart
    Vidék mi? okoska.”
  • 2. jirzi 2011. január 14. 07:17
    „http://www.stuttgart-airport.com/sys/index.php?lang=1”
  • 1. jirzi 2011. január 13. 18:43
    „http://www.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/S
    Vidéki reptér:)))))))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csatornaépítés a belvárosban

Csatornaépítés miatt csütörtöktől lezárják Győr belvárosában a Jedlik Ányos utcát a Széchenyi tér és… Tovább olvasom