Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Félreértés: nem szed ügyfélszolgálati díjat az E.ON

Győri Olvasónknak 967 forintos csekket vitt a postás, de nem azért, mert az áramszolgáltató bevezette volna az ügyfélszolgálati díjat.

"Pár napja felhívtam számlaegyeztetés céljából az E-ON ügyfélszolgálatát (40/220-220), ahol sikerült is minden problémát megbeszélnünk, elköszönés előtt viszont `megajándékoztak´ egy információval, miszerint küldenek 967 forintról szóló csekket, amelyet szíveskedjek befizetni.

A csekk meg is érkezett egy levél kíséretében. Tudomásom szerint eddig az ügyfélszolgálati ügyintézés ingyenes volt. Lehetséges, hogy ez a lépés a rezsicsökkentés kikerülése?" – mondta győri Olvasónk.


Ezt a csekket vitte a postás győri Olvasónknak.
Ezt a csekket vitte a postás győri Olvasónknak.


A kisalfold.hu a 967 forintos csekk nyomába eredt. "Eddig ingyenes volt az E.ON-nál mind a személyes, mind a telefonos ügyfélszolgálati ügyintézés. E téren történt-e változás?" – vetettük fel a szolgáltatónak.

"A győri telefonáló arról érdeklődött, hogy május 10-én esedékes 13 023 forint összegű számlájának befizetése beérkezett-e.

A felesége a szerződő felünk, így átadta a telefont neki és az adategyeztetés követően az ügyintéző tájékoztatta ügyfelünket, hogy beérkezett a kérdéses összeg, de a folyószámláján még van 967 forintnyi tartozás, ami felszólítási díjakból adódik.

Erről az összegről - ügyfelünk kérésének megfelelőn, vele egyeztetve - ügyintézőnk kiküldi a csekket. Ügyintézési vagy egyéb más díjról szó sem esett.

Az ügyfelünk a telefonbeszélgetés végén még meg is ismételte, hogy akkor küldjük a 967 forintos csekket neki" – közölte Egyházi Nikoletta, az E.ON sajtószóvivője.

Olvasóink írták

  • 17. Goldmund 2013. május 28. 12:25
    „Nekem ez tetszik legjobban a cikkből:
    "A felesége a szerződő felünk, így átadta a telefont neki................ Az ügyfelünk a telefonbeszélgetés végén még meg is ismételte, hogy akkor küldjük a 967 forintos csekket neki"

    Nem működik a komunikáció a feleségével? Mert ő tudta és várta ezt a csekket, a férj meg bement hőrögetni a szerkesztőségbe. GRATULÁLOK!!!”
  • 16. miracle 2013. május 25. 19:37
    „soproni
    Nem úgy oldja meg. Mindenkinek határidőre kell befizetnie. Ha csekkezik, akkor menjen időben.”
  • 15. -upho- 2013. május 25. 17:27
    „Használtad? Fizesd ki. Nekem 40 év alatt mindig sikerült időben, neked miért nem? Ha te a fizetésed ugyanígy késve kapnád, az ugye zavarna?”
  • 14. soproni 2013. május 25. 13:17
    „13. miracle! Higgadj már le! Mindenki úgy oldja meg a befizetéseit,ahogy akarja,mivel ez magán ügy. Arra még nem gondoltál,hogy nagyon sok embernek nincs folyószámlája?”
  • 13. miracle 2013. május 24. 18:40
    „A t.ügyfelek egyébként eléggé elkanászkodtak az utóbbi években, agyonoptimalizálták, hogy mikor is kéne nekik munkaidőben a postára kilógniuk úgy, hogy minél több csekket összefoghassanak, aminek egyenes következménye volt, hogy a felét pár napos, 1 hetes késéssel fizették be és még büszkék is voltak magukra, hogy ők milyen príma csávók, hogy 1 vagy 2 körrel letudták a hónapot. Addig már nem ért fel az eszük, hogy 0-val is lehetne.
    Most meg aztán, amikor a cégek - nem utolsósorban a mindenféle nyakukba sózott adók miatt - kezdik behajtani, azt, amit eddig is be kellett volna erre a gyakorlatra (felszólítás, késedelmi kamat), akkor nyikorognak az ügyfelek , hogy nekik már nem jár ingyen az, hogy akkor fizetnek, amikor kedvük szottyan.”
  • 12. verembele 2013. május 24. 16:49
    „Tisztelettel:
    Most csak annyit teszek a témához:
    Mindenki ismeri a jogait, de senki a kötelezettségeit.............
    Oda-Vissza.
    Üdv.”
  • 11. oxana 2013. május 24. 16:20
    „10. ferdo

    Jó ötlet. Talán elfogadja néhány kedves hozzászóló.”
  • 10. ferdo 2013. május 24. 15:09
    „1, 3, 6, 7, 9, meg még sokan akik ezek után fognak panaszkodni:

    Csoportos beszedési megbízás. Tessék megtanulni ezt a három szót, és elszáll minden kétség, probléma, sorbanállás, stb.
    Javaslom a internet nyújtotta előnyöket is, mint pl. az e-számla és a netbank használata. Nekem e-mailben jön az összes számlám, látom az összeget, ha szükséges akkor a csoportos beszedés plafonját hozzá állítom a netbankban.

    Ez persze csak azoknál működik, akik nem akarnak játszani azzal, hogy az egyik számlát ekkor, a másikat meg akkor fizetem. Késedelmes fizetésnél nem kell meglepődni a plusz költségeken.”
  • 9. soppet 2013. május 24. 13:17
    „Ami tény az tény! A szolgáltatók nagy köre 2011. óta bekeményített, s több esetben feleslegesen küldenek leveleket a fogyasztóknak.
    Ugyanis a számlák kiküldéseinél már Ők maguk is trv.-t sértenek azzal, hogy a számlalevelek úgy érkeznek meg a fogyasztók felé - már-ha megérkeznek - hogy nem áll rendelkezésre a kézhezvételtől számítva 15 nap a befizetésre a fogyasztónak. Halkan megjegyzem erre vonatkozóan EU-klauzula van, melyre hivatkozva már nyertek pert a szolgáltatóval szemben Magyarországon. Érdekes pont az E.ON volt a szolgáltató Somogy Megyében.
    A másik ne hagyják magukat a fogyasztók! Gyakorolják a jogaikat. Persze itt nem a notórikus nem-fizetőkre és a 30 nap feletti fizetőkre gondolok. Gyakorlatból mondom - több szolgáltatóval kapcsolatban sikerült, hogy el lehetett töröltetni a felszólítási díjakat, csak kitartás és idő kell hozzá. Ugyanis tény, hogy amikor küldik a felszólítást a befizetés aznap náluk van vagy esetleg egy nappal később. Többek rendszere úgy működik, hogy a számla kiállításától számítják a fizetési határidőt - ezt is tüntetik fel a számlán - s a 15 vagy 30 nap letelte napján küldik a felszólító levelet! Több esetben a fogyasztónak 5-7 napja marad a befizetésre - csekkes befizetés vagy egyedi banki utalás esetén. Ez a nagy probléma.
    A levelek kapcsán pedig a szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy kiküldték a levelet a fogyasztónak. Sima levelek kapcsán ezt nem tudják, mivel nincs visszaigazolásuk, visszacsatolásuk. Ez a fő támadási alap a jogtalan levelekkel szemben!
    Ugyanis a szolgáltatók a Kormány után már a fogyasztókban sem bíznak meg! A bizodalom hiánya pedig a rendszert ringatja meg alapjaiban.”
  • 8. miracle 2013. május 24. 13:16
    „m.zsolt
    Mi a francnak kéne egyezteniük? Ha valaki van olyan mazochista, hogy szeret sárga csekkel sorbanállni, ahelyett, hogy értelmesebb dolgokkal töltené az idejét, az bizony vállalja be azt is, hogy ezt havonta nem egyszer, hanem 6-7-szer kell megtenni a határidők miatt. Akinek meg ez nem tetszik - mint nekem sem - az tegye csop.beszedésire, vagy fizesse a pár napos késések miatt a büntiket. Előbbinek mindjárt más előnye is van: nem lesz elmaradás, felszólítás, felszólítási díj és annak utólagas befizetése sem.”
  • 7. oxana 2013. május 24. 12:13
    „Nem lehetne a mindenkori, esedékes összeget az E.ON által lekönyveltetni a számláról? Akkor biztosak lehetünk benne, hogy idöben beérkezik a pénz.”
  • 6. Demalgon 2013. május 24. 10:40
    „asvel, hol kicsit kiegészítelek Benneteket.

    Vannak fokozatok a felszólítási díjaknál. Van ahol 30 - 60 nap a két fokozat, van ahol 15 nap - 30 nap. A felszólítási díjat azután kell kiterhelni, amikor a tényleges felszólítás megtörtént, ergo megkaptad a felszólító levelet. Sok szolgáltató azonban ezt megkerüli. Van aki hamarabb kiterheli, de papíron úgy dokumentálja le, mintha az első határ után készítette volna el. Vagy ott a T-Mobile, aki elintézi annyival, hogy a guminéni hivogatása, ami felvét után meg is szakad, az felszólítás. A rendszerben pedig átállítja kinyomtatva, kipostázva a felszólítót és mivel nem ajánlottan küldi, mossa kezeit. Rengeteg felszólító díj bármely szolgáltatótól legyen hazai vagy nemzetközi nem bír valóságalappal, mert, ahogy mondja holuvera 1 nap után is ráterhelik, viszont asvelnek is igaza van, hogy van egy idő, fokozat, amit be kéne tartani. (a T-Home pedig pl nem veszi ki a fokozatokat, ezért gyűlik folyamatosan a késedelmi összeg).”
  • 5. kenyeresné 2013. május 24. 10:12
    „Lényeg a lényeg,kár volt a lüktetés a tudósító részéről.Jogos volt a csekk kiküldése,nem kell semmilyen mögöttes szándékot,politikai indíttatást keresni emögött.
    Nem értette és egyből azt gondolta,hogy az évszázad bűncselekményét leplezte le,fúj piszkos EOn,fúj fúj...:))))))”
  • 4. holuvera 2013. május 24. 09:34
    „2,asvel
    Felszólítási díjat nem csak 1 havi tartozás esetében küldik ki , mert jártam úgy egyszer , hogy 3 nappal később adtam fel a csekket véletlenül és kaptam felszólítást fel is hívtam őket a csekk be is érkezett azt mondták nekem , hogy a rendszer aznap állította ki a felszólítást amikor a befizetési határidő letelt . A felszólítási díjat ugyan úgy ki kelet fizetnem attól független ,hogy a pénz be is érkezett mire a levél hozzám ki érkezett !!!”
  • 3. dödike 2013. május 24. 09:22
    „Nekem a múltkorokban az mondták hogy nem küldözgetnek felszólítást,hanem automatikusan küldik egy behajtó cégnek.Kaptam is egy behajtótól 4000ft-os csekket az EON megbízásából 370ft 2011-es tartozás miatt, amiről nem is tudtam, de a levél 2013 februárban ért ide.No ez a szolgáltatás.”
  • 2. asvel 2013. május 24. 09:07
    „1. m.zsolt 2013.05.24. 08:19

    Ne keverd ebbe bele a rezsicsökkentést, ez évek óta így működik!
    Ha figyelmesen elolvastad volna a cikket, láthattad volna, hogy nem késedelmi kamatról, hanem felszólítási díjakból áll össze ez az összeg!
    Lényegtelen, hogy 3-a vagy 15-e a dátum, ugyanis felszólító levelet minimum 1 hónap után kapsz !
    A 967 Ft-os összeg azt is jelenti, hogy jelen esetben valószínűleg több hónapos a tartozás!”
  • 1. m.zsolt 2013. május 24. 08:19
    „Ügyfélszolgálati díjat lehet hogy nem számolja, de kegyetlenül hozzá számolja a késedelmi összeget még ha csak pár napról is van szó.Miért nem lehet a szolgáltatoknak egyeztetni ,hogy az egyik 03-án a másik 15-én,egységesen megadni egy dátumot a fizetési határ idővel kapcsolatban./ ha előbb adom fel azzal nincs gond !!!!/Nesze rezsi csökkentés!!!! Zsolt”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétvégére fel! Gyereknapi programok megyeszerte

Gyűjts ötletet a szabadidő eltöltésére, szemezgess megyei ajánlónk programjaiból! Tovább olvasom