Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Félmilliárd felett a távhőtartozás

Győr - Félmilliárd forinttal tartoznak a fogyasztók a Győri Hőszolgáltató Kft.-nek, amire még nem volt példa. Egyre több cég, intézmény és minden harmadik lakos nem fizet.

A helyzet súlyossága miatt H. Szováti Miklós, a Győrhő Kft. ügyvezető igazgatója levélben tájékoztatta Borkai Zsolt polgármestert, Lipovits Szilárd jegyzőt, Somogyi Tivadart, a kft. felügyelőbizottsági elnökét és Horváth Lászlót, a közgyűlés tulajdonosi bizottságának elnökét a cég kintlévőségeiről a múlt héten. A Kisalföldnek csütörtökön elmondta: mindezt azért tette, mert nyilvánvaló, hogy megoldást kell találni a mind nagyobb problémára.

A június 30-i adatok szerint a fogyasztók 518 millió forinttal adósak a 8,5 milliárd forintos éves árbevételt produkáló Győrhő Kft.-nek, ami negatív rekord a társaság történetében. Az összeg az elmúlt fél évben duzzadt fel jelentősen, s H. Szováti Miklós ügyvezető igazgató úgy látja, ez összefüggésben áll a gazdasági válság tavaly őszi kirobbanásával. ˝Egyre többen vannak azok, akik ugyan akarnak fizetni, de nem tudnak. Előfordul, hogy öt-hatezer forintos számlára is részletfizetési kedvezményt kérnek˝ –  tette hozzá az ügyvezető.

A Győrhő Kft. a gázmotoros erőműve nyereségéből fedezi növekvő kintlévőségét. Képünkön Hajba Zsolt operátor. Fotó: Bertleff András
A Győrhő Kft. a gázmotoros erőműve nyereségéből fedezi növekvő kintlévőségét. Képünkön Hajba Zsolt operátor. Fotó: Bertleff András

Sokatmondó adat, hogy a cég 23.844 lakossági fogyasztója közül 7493 – azaz csaknem minden harmadik – adós valamekkora összeggel.
A folyamat egészen egyértelmű és nem éppen örömteli. Az egy évvel ezelőtti állapothoz képest a lakossági tartozások 77 millió forinttal, 368 millió forintra nőttek. Ennél is rosszabb lett az egyéb fogyasztók – cégek, államilag is finanszírozott intézmények – fizetési morálja, amelyek tavaly ilyenkor 88 millió forinttal tartoztak, most pedig 150 milliónál is többel. H. Szováti Miklós nem kívánt neveket említeni, de lapunk úgy tudja, hogy olyan közületek is sok millió forinttal lógnak a távhőszolgáltatónak, mint a Petz Aladár Megyei Oktató Kórház vagy a börtön. Sokatmondó adat, hogy a cég 23.844 lakossági fogyasztója közül 7493 – azaz csaknem minden harmadik – adós valamekkora összeggel. 2008 nyarán ez a szám még csak 6848 volt. A győri távhődíjak legutóbb tavaly október 1-jétől drágultak, átlagosan 13 százalékkal.

˝Egyre jobban hiányzik ez a félmilliárd forint, amit gázmotoros erőművünk nyereségéből fedezünk. Kintlévőségeinket nem halmozhatjuk tovább, előbb-utóbb kikapcsolásokra kényszerülünk˝ – jelentette ki az igazgató.

A drasztikus lépés azonban csak intézmények, cégek esetében alkalmazható, a nem fizetők miatt ugyanis nem lehet szüneteltetni a fűtést és a melegvíz-szolgáltatást mondjuk a panelházakban. A lakosoktól adósságbehajtó cég segítségével igyekeznek beszedni az elmaradt távhődíjat, s ha ez nem sikerül, akkor végrehajtóhoz, majd a bírósághoz fordulnak. Lehetőség van jelzálogjog-bejegyzésre is, ami azonban az önkormányzati bérlakások esetében – 1100 van a távhő-feketelistán – nem jelent megoldást.

Új igazgatót keresnek. H. Szováti Miklósnak, a Győrhő Kft. 65 éves ügyvezető igazgatójának szeptember 30-án lejár a megbízatása és nem kívánja folytatni a munkát. Emiatt biztos, hogy új vezető kerül a cég élére. Az önkormányzat már kiírta a pályázatot a posztra.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. urbaniastapista 2009. július 29. 09:24
    „http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/07/28/tavho_vagy_gaz/”
  • 25. pancser 2009. július 27. 19:22
    „Itt akik hibásak azok a nem fizetők. Diákkoromban én voltam a legszegényebb és érdekes módon mindig volt pénzem amire kellett. Soha nem jutott eszembe, hogy a Diákjóléti segélyét kérjem, pedig özvegy anya velem együtt három gyereket nevelt. Nyáron dolgoztunk, nehéz munkát, sőt egyetemi évek alatt is ha alkalom adódott vállaltunk. Ami a lényeg, tudtuk, hogy mire kell a pénz elsősorban. Szóval, az emberek megszokták a felelőtlenséget, mindig volt aki gondoskodott róluk. Amit PrettyWoman írt a biztosításról az is megérne egy misét! Tudom, tudom vannak aki átmeneti pénzzavarba kerülnek, de arra nem az a megoldás, hogy a többieken élősködöm. Aki meg nem bírja a rezsit az is talál más megoldást, ha akar. De sajnos nem akar, mert tudja, hogy nem lehet semmit elkövetni vele. Százezrek élnek vissza a helyzettel, bizonyos körökben ez sikk és hülyének nézik aki rendesen fizetni akar. Ez az a réteg amit el kéne kapni. De ezek azok, akik zokogva mutogatják majd lakás nélkül maradt gyerekeket, mert ahhoz is értenek, hogyan kell sajnáltatni magukat!”
  • 24. Gab2000 2009. július 27. 17:17
    „Én csak annyit tennék, hozzá, hogy nyilatkozzon már egy vezető arról, hogy amikor mondjuk az előző rendszerben mennyivel is dotálta az állam például a lakbéreket és a távhő díjat.
    Most is dotálja csak nem mindenkinek és nem annyival, és sajnos jobban közelítenek a fizetendő díjak a piaci árakhoz mint az előző rendszerben.
    A másik aki nem tudja fizetni a díjakat ne akkor kezdjen el pánikolni amikot több havi díjjal tartozik, hanem igenis keresse meg a szolgáltatóját, hogy bajba került és kérjen halasztást vagy részletfizetési kedvezményt. Ja mondjuk ez derogál pár embert, hogy oda menjen és elmondja a problémáját a szolgáltatóhoz és közsen megoldják. a problémát és ekkor még nyitottak a szolgáltatók a probléma megoldására.
    Végrehjatás ha kell legyen az, de első körben jelzálogjoggal kell megterhelni az ingatlant és kész attól még bent lakhat és azt később is rendezheti a hátralékát.
    És majd a szolgáltató majd behozza a kintlévőségét azzal, hogy a díjait úgy kalkulálja, hogy a nem fizetők részét is beépíti és a rendesen fizetők meg kifizetik.
    Itt a cikkben arról van szó, hogy mennyi a kintlévőség, arról miért nincs szó, hogy az üzleti tervben lévő számok hogy teljesültek vagy nem teljesültek és mennyi díjhátralékot állítottak be.
    Ha meg szarba van a haza a több tizmillió forintott amit sport támogatásra fizetttek ki nem kell kifizetni, hanem abból esetleg a rászorulókat kell támogatni és nem Audit lizingelni.”
  • 23. tricse 2009. július 27. 16:38
    „Na erről beszéltem kedves pancser,hogy csak laktál panelban---gondolom most családi házban élsz! Vannak emberek akik úgy születnek,hogy remekül tudnak gazdálkodni a pénzzel és vannak akiknek akkor is van amikor nem is akarják--nyerő,szerencsés emberek mindig is voltak,de nem mindenkit teremtettek pénzügyi zseninek! Nagymamám el se tudta képzelni,hogy neki olyan unokája lesz akinek kifolyik a pénz a kezéből! Hiába okítás,szép szó és tanulás--egyszerűen nem tudok bánni a pénzzel na! Megértem azokat akik szintén ebben a cipőben járnak és át tudom érezni azt a remegő gyomrú,átvirrasztott éjszakás életet amikor a végrehajtó rémképe lebeg valakinek a feje felett! Gratulálok,hogy minden emberi jóérzés híján itt többen is kitennének gyermekeket,időseket egy kilakoltatási ill.kirablási
    ,mert az csak törvényes-
    procedúrának! Tudom ezért mindig kapok a fejemre de akkor is leírom a régi rendszerben nem volt ilyen és mindenki fizette a számláit,mert volt munkahelye,elég fizetése és nem éltünk létbizonytalanságban!
    És nagyon kérek mindenkit mellőzzétek az "ennek a levét isszuk most"dumát,mert az egy nagy marhaság és csak igen ostoba valamint elvakult oldali embereket lehet ezzel megetetni!”
  • 22. pancser 2009. július 27. 14:22
    „19-hez! Magam is laktam több mint egy évtizedig panelban. Szűk volt, de kényelmes összkomfort. Akinek nem bírja a pénztárcája költözzön félkomfortosba, vagy komfort nélküli lakásba. Nehogy már, mert szegénynek nem telik, állítólag fűtésre ezért kíméljük, na ne vicceljenek "tricse" és a hozzá hasonlók. Nem fizetünk, mégis jár a meleg. Ezt egy egyedi fűtéses lakás esetén, ha másként nem menne, rőzsét gyűjtenének az erdőben inkább mint fázzanak. Összkomfortos szegénység, ez a szocializmus öröksége. Anakronizmus, szegénység és összkomfort. Jöjjön rájuk a végrehajtó, minél előbb annál jobb nekik! A tartozás fejében elvinni néhány markos legénnyel a mozdíthatót, vagy magát a lakást, kell elárverezni. Az embereket úgy elrontotta a szocailizmus, hogy még 100 év kell mire kigyógyulnak belőle! "Tricse" légy toleráns a saját pénzedből, másnak is vannak gyerekei akiknek a trehányak miatt esetleg kevesebb jut és joggal kérdezhetik, mi közünk ahhoz, hogy ... bácsi nem akar, vagy nem tud fizetni!”
  • 21. tricse 2009. július 27. 11:25
    „Minek magyarázni annak aki fel sem fogja milyen lehet egy fizetésből két gyerekkel azon gondolkodni,hogy számlákat fizessenek be vagy egyenek! Nagyon sokan próbálkoznak a kevésből mindenre juttatni és az vesse rájuk az első követ aki nem ezt tenné,hogy inkább a gyerekei ellátását választja! Sokan élnek ám a reménytelenség határát súroló elkeseredettségben csak ők nem interneteznek itt velünk! Egy kis tolerancia emberek--nem mindenki játékfüggő alkesz aki nem fizet!”
  • 20. Domestic 2009. július 26. 13:21
    „a 3. hozzászólást pontosítanám:
    A haver villanyszámlája 30 rugó/hó és a 110 négyzetes ház tetőteres!
    De én is fizetek havi 12 villanyt!
    És az én kéróm csak 49!
    Még mindíg nem érzitek, hogy ez baromi sok amit lehúznak rólunk?”
  • 19. PrettyWoman 2009. július 26. 12:08
    „Üdv mindenkinek! Sokatokkal egyetértek. Igazándiból én is attól félek, hogy - mivel a cég ragaszkodik a jól megszokott bevételhez - rajtunk, becsületesen fizető polgárokon fogják behajtani a többiek tartozását is. Így megy ez mindenhol (APEH, stb.). Mi meg fizetünk, mert mást nem tehetünk. Igen, igaza van annak, aki azt írta, panelben lakni a világ legkényelmesebb dolga. Ezt nem is vitatom. Jómagam 73 tele óta lakom panelban. Viszont a legutálatosabb dolga is egyben. De ne feledjük, nem mindenkinek van módja elköltözni családi házba. Szívem szerint én is azt tenném, de már osztottam, szoroztam eleget, és megfizethető házat csak nagyon messze találnánk Győrtől, kérdés, az is milyen állapotban van. Amit meg ezért a panelért kapnánk, nevetséges, csak a töredéke lenne egy ház árának. De nem is lenne nekem olyan nagy bajom a panellel. Inkább az ilyen visszásságok idegesítenek engem is. A tehetetlenség, mikor tudom, hogy az ablakon döntöm ki a pénzt, de nem tudok mit csinálni, mert ez lett megszavazva a lakógyűlésen. Az öreg mamák meg úgysem fogják a fáradságot venni, hogy leüljenek és számoljanak, hogy járnak jobban.
    Egyébként én is azt gondolom, hogy a nemfizetés nem minden esetben az anyagi helyzeten múlik. Az tény, hogy Magyarországon a fizetési kultúra olyan amilyen. És bizony így van, hogy ha az állam valahol segít, mindig lesznek olyanok, akik arra apellálnak, hogy majd ők sem fizetnek, holott tudnának. Engem ez a biztosítási mizéria is felháborít. Mikor ilyen vihar- meg egyéb károk vannak, és egy csomó embernek nagy kára keletkezik. Van akinek fizet a biztosítója, akinek meg nem volt biztosítása, annak meg az állam. Tehát mégiscsak a szocializmusban élünk még. Ettől a falra mászok, komolyan. Miért kell mindig a felelőtlen embert támogatni? Ennek az lesz az üzenete, hogy nem kell biztosítást kötni, nem kell felelősségteljesen gondolkodni, élni, mert majd az állam úgyis segít. És amikor néhány idióta még be is írt az SMS-rovatba, hogy nem mindenkinek futja biztosításra. Ekkora ökörséget! Ha valakinek telik nagy házra, nehogy már egy teljesen alap biztosításra ne fussa?! Ami havonta kb. 1000 forintból meglenne. Aki meg biztosítást köt, nem azért teszi, mert olyan marha gazdag. Én sem vagyok az, egy panelban lakom, nincsenek különösebb értékeim, de mindig is volt biztosításom. Valamilyen szintű legalábbis.
    Egyébként meg a Győrhő egy nagyon gazdag cég. Nem kell őket félteni. 1-2 éve felhúzták itt a palotájukat a Földes Gábor úton. Mikor bementem, egy ügyfél sem volt, de 3 pulyka ott ült és olvasgattak. Ha alig van ügyfél, mi a francnak 3 alkalmazottat fizetni? De biztos futja rá.”
  • 18. hovatovabb 2009. július 26. 11:32
    „"15. Gab2000 IGAZA VAN engem is ez dühít,hogy aki lesza.ja azhelyett rám terhelik az ő fizetnivalóját is.Mosolyogva. Azt se értem h. a melegvízet se lehet ilyeneknél KIKAPCSOLNI?!?
    Egyben mag az a baj, hogy a szolgálatató majd szépen a a rendesen fizetőkön beszedi a hiányt és vagy leírja a kintlévőségét veszteségnek vagy majd megint ajön az hogy állambácsi fizet majd."
    Én:-"Mosonmagyaróváron a VÜF ,,megoldotta". Legalábbis a melegvíznél AKIK nem jelentik le az óraállást azoknak megsaccolják a fogyasztásukat.
    A tényleges fogyasztást meg arányosan rászorozza a ,,fizetőkre".
    És jól álcázzák :)
    ,,a mért tényleges" az nem egyezik meg a leolvasott óraállások különbözetével..
    Nekem + 15 % ot kell fizetnem!"”
  • 17. urbaniastapista 2009. július 26. 10:03
    „A kutya ott van elásva, hogy végre meg kell mozdulnia a távhőáraknak lefelé, mert az AB alkotmányellenesnek találta az egyes területekre előírt kötelező távfűtést. Aki akar, leválhat, aki nem akar, az nem csatlakozik.
    Vége a helyi pártpénzhőszolgáltatásnak és kolbászos kerítésnek. Most majd tessék szépen takarékoskodni a hővel, rendesen szabályozhatóvá tenni, a járda és gyepfűtő fővezetékeket leszigetelni, pénzkiszivattyúzást (tucatnyi legálisan semittevő fizetése) megszüntetni stb. A reális távfűtés ár elméletileg alacsonyabb kellene legyen, mint az egyedi gázfűtés költsége. Van még lehetőség az árcsökkentésre, csak akarat eddig nem volt.”
  • 16. invektus 2009. július 25. 19:23
    „Gab2000
    TÖKÉLETESSEN EGYET ÉRTEK !!!!!!!”
  • 15. Gab2000 2009. július 25. 17:28
    „13-14 Igazatok van és egy kis okfejtés

    Hát szerintem engem is sokan lefognak hurrogni amit írok, illetve kiveri bár embernél a biztosítékot:

    Anno pont ezért menekültem ki a panelból, mert próbáltam hosszú távon gondolkodni. Mert elegem lett az állandó emelésből.
    Most a legkeményebb télen is 27.000 ft volt a gáz számlám (nem kapok gázártámogatást) és mellé kb fogy 8 köbméter vizem egy hónapban és ebből a mi kb 35.000 ft meg van a fűtésem meleg heleg vizem és 70m2 lakásban. 53m2-ből jöttem el.
    Most meg nyáron fogyott 10 köbméter gázom ami 2000 ft sem lesz. Éves szintem most megnéztem támogatás nélkül 139.000 ft volt az éves gázszámlám mindenfajta kedvezmény nélkül + havi átlagos 7000 ft viz és csatorna dij ha ezut kiszorzom és osztom kb 18,500 ft a havi fűtés és viz számlám mindenestől.

    Az a baj hogy a szolgáltatónak már régen meg kellett volna oldania azt hogy ne csak hőközponti mérés hanem egyedi mérés és korlátozási lehetősége legyen. Ja ez drága igaz de ott lenne minden olyan fizetőnek a feje felett a pallós aki nem akar fizetni mert inkább most arról van szó , hogy hoppá korlátozható legyen a szolgálattás.
    De a fűtéssel az baj hogy akkor meg a szomszéd lakás melegítené és a szomszéd járna megint csak rosszul amikor a nem fizető hideg fala húzná a hőt magához.

    Nagyon sok olyan ember nem fizeti a számláit aki megtehetné de inkább máshol folyik le vagy füstölög el az a pénz, de nem akar lemondani bizonyos dolgokról.

    Egyben mag az a baj, hogy a szolgálatató majd szépen a a rendesen fizetőkön beszedi a hiányt és vagy leírja a kintlévőségét veszteségnek vagy majd megint ajön az hogy állambácsi fizet majd.

    Pár nem fizető lakását nem elárverezni kell hanem szépen jelzáloggal szépen terhelgetni és akkor majd lesz újból önkormányzati bérlakás.

    Azon kívül engem meg mélységesen felháborít az még, hogy most mindenhol azt beszélik, hogy majd a távhő olcsób lesz mert csökken majd az ÁFÁ-ja, an úgy a kedvezméynes áfa kulccsal a gázt amit fűtésre használ. milen jogon miért csak a távhőnél.
    A hőszolgáltatók mindenkinél alacsonyabb áron megkapják a gázt 25%-áfával, és majd most kedvezményes áfá-val majd eladják a szolgáltatást. Megint csak a panellakók járnak jól. Milyen alapon.
    Az a sok sok százezer gázzal egyedileg fűtő miért nem kaphatná meg úgyanúgy azt a lehetőséget a kedvezményes áfá-ra mint a panelban lakók. Hol itt az esély egyenlőség??????

    Csak a megint annak a politikusi körnek az a lényeg hogy a panellekóknak be legyen fogva a szája.

    Ez szintén olyan mint a biztosítás, én fizetem tisztességgel becsülettel, akik meg nem fizet röhög a markában amikor gond van akkor az állambácsi meg kihúzza a szarból. Röhej.

    És tisztelt panellakók, még mielött bármit is mondnátok nagyon is kéynelmes az életetek, nem tudjátok mi az hogy télen hólapátolás a járdátokról ami amúgy közterület és nekem mint aki vagy másnak aki családiházban vagy tásasházban lakik kötelessége eltakarítani a havat, nyáron meg esetleg rendezni a ház elötti területet seprés fűnyírás stbb....
    Ja amúgy erre még nekem senki nem tudott választ adni, hogy is van az hogy télen nekem kell a járdát tisztítani ami közterület, mert ha ott valaki elcsúszik akkor én felelek érte.
    Brutálisabban példa a Baross G utca egy üzlet tulajdonosnak kötelessége télen eltakarítani a közterületről a havat, illetve csúszásmentesítenie. Ha nem tévedek ekkor ez úgy játszik mintha magán terület lenne a felelősség miatt. Az tisztelt közterült felügyelők ezerrel büntetik ha nincs elvégezve a csúszásmentesítés.
    De nyáron ha az a szerencsétlen üzlet tulajdonos egy reklám táblát akar oda elhelyezni akkor már kell területfoglalást fizetnie, mert az közetrület és ha nincs rá engedélye akkor meg azért büntetnek a közterület felügyelők.
    Ezek szerint az én meglátásom szerint ha pénzt kell kiadni a takarításért és kártérítési felelőségért a közterület akkor magánterület, ha meg pnzt lehet beszedni akkor a közterület közterület.

    Az az igazság újabban lakótelepeken az ott lakók legnagyobb problémája az hogy hova is parkoljuk le az autót.

    Nem akarom a romániai pédát felhozni ott most fogadták el azt hogy minden ingatlan tulajdonosnak biztosítást kell kötnie. Minimum 6.000 ft-ra átszámított összeget kell fizetnie egy állmai alapba különböző természeti katasztrófa esetére.
    Akinek meg van biztosítása annak természetesen meg a biztosító fizet.”
  • 14. RickCartman 2009. július 25. 13:21
    „sztiv 8..nem azok nem fizetnek, akiknek nincs munkájuk, régi duma ez a nem jövök ki a fizetésemből, ezért nem fizetek, úgysem tudják kikötni...tényleg volt már erről szó pár hónapja!Akkor is véleményeztem:igenis letiltatni a jövedelméből, segélyéből, bármiből, vagy a végrehajtó, igen.Ha lakása van, abban csak van tévé, elvinni, 1-2 havi díj letudva.Ugyanezt a mobillal, számítógéppel, ékszerekkel, majd csak összejön a tartozás..mindezt nyilvánosság előtt, pokolba a személyiségi jogokkal ezúttal!Ezt is tudja mindenki:azok a kiegyenlítetlen számlák nem éhes gyermekszájak táplálására, hanem a játékautomatákra, kocsmára mennek el.Majd meggondolja az illető, vagy pedig tényleg menjen vályogba, fűtsön, amivel tud.Ugyanis a be nem szedett díjakat rajtunk, a rendesen fizetőkön"veri le"a szolgáltató, miért fizessek én más helyett vajon?”
  • 13. katalinka 2009. július 25. 12:58
    „DOMESTIC-nek tökéletesen igaza van nem a rezsi sok a fizetésünk kuva kevés. A másik véglet a falunélö melós sem kap semmi féle támogatást ugye ott nincs távhö s egyebek. mennyivel másabb ember az aki a panelba él mint a falun élö. Egy igaz mondás él ezer éve MEGHALT MÁTYÁS ODA AZ IGAZSÁG hát valahogy igy élünk sajnos.”
  • 12. miracle 2009. július 25. 10:42
    „Nem kikapcsolható szolgáltatás?? Akkor mi a francnak fizetni érte? Emberek, ne fizessen senki sem, ingyen van!
    Sőt csináljunk egy leágazást a lakásunkból és abból lássuk el a szomszéd kerületet is, ingyen van!
    Az áramot is le lehet kapcsolni, nyugodj bele, hogy fűteni sem muszáj.”
  • 11. reszegenisjozan 2009. július 25. 10:17
    „jocó és a többi i.ióta!!!

    A börtön és a kórház is sok felesleges autóhitelt, áruhitelt, stb vett fel??????
    Mint ahogy az itteni hozzászólásokból is látszik, az emberek többsége nem tudja, hogy a távfűtés nem kikapcsolható szolgáltatás a magánszemélyek részére!!!!!!!!!!!
    Tehát nem a hőszolgáltató töketlen, hanem ez a szabály, amit állambácsi hozott és tart fent.
    Továbbá senki nem mondta, hogy nem lehet behajtani!!!!!!! Értitek is amit olvastok????
    Pontosan leírják, hogy mi a menete. Olvassátok el!!! Ha nem értitek, akkor szóljatok! Elmagyarázom...”
  • 10. pancser 2009. július 25. 08:38
    „Ki kell kötni a nemfizetőket! Ennyi tartozásnál sokkal kevesebbe is tönkre lehet menni. Arról nem is beszélve, hogy minimum a tartozások kamatait a többi fizeti, hiszen a költségek között szerepel. Aki nem fizet az fázik, ennyi! Töketlenkedés a cuculizmusból itt maradt afféle támogassuk a rendetleneket felfogás! Az első árveréseket publikálni kell a Kisalföldben és mindjárt javul a fizetési morál!”
  • 9. sztiv 2009. július 24. 22:54
    „Amúgy 1-2 hónapja pont Óvárról volt szó. Ha nincs hír, kell gyártani egyet. Uborkaszezon hajrá!
    Már most elárulom, Csornán is lógnak a távhővel :) Sőt mi több, a szemetek Kapuváron sem fizetnek LOL”
  • 8. sztiv 2009. július 24. 22:02
    „Ezt a baromságot, ami itt megy! VÜF-ös vagyok, mosonmagyaróvári, télen 32 rongy csak ez, most az egész ház le akart válni, VÜF ügyvédet küldött ki lakógyűlésre, hogy nem lehet, csak ha új fővezetéket építünk ki saját költségből! A kazánház mellettünk van! (mosoni tesco mögött, a piaccal szemben)
    Az a duma, hogy az emberek nem akarják fizetni... 50-ből egy nem, de az a kábeltévét is lopja!!
    Jó lenne, ha felfognátok emberek, nincs lóvé! Lehet nektek anyuci-apuci megvette a lakást, és 0 %-ra vett x5-össel jártok: da van aki fizetésből él -már ha van munkája- és nem keres többet 65rongynál! Na ebből nyögd ki a fűtést, meg zabáltasd a családot!”
  • 7. miracle 2009. július 24. 21:41
    „"a nem fizetők miatt ugyanis nem lehet szüneteltetni a fűtést és a melegvíz-szolgáltatást mondjuk a panelházakban"
    Megint ez a töketlenkedés, kezünket széttárjuk, pénzt két marékkal szórjuk ki az ablakon, mert van dögivel.
    Dehogynem lehet megoldani. A tisztelt nemfizető költségére csinálni kell egy átkötést. Még ha adós is marad ezzel is, 1-2 hónap alatt "megtérül". Plusz alighanem csakhamar megjavul majd a fizetési morál, tehát még a többi is visszajön.”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vehetnek az ˝osztatlan közösből˝

Pázmándfalu - Idegen járja a falut, és felvásárolja a tulajdonrészeket osztatlan közös tulajdonú… Tovább olvasom