Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Feleannyi baleset az utakon

Négy év alatt több mint két és fél milliárd forint – ennyit költött Győr útállapotainak javítására. A munkálatok azonban a teljes útfelületnek csupán 5 százalékát érintették. Ki lehet számolni, mennyi pénzre lenne szükség az utak teljes rendbetételéhez...
Biztonságosan: Az átépítés előtt a város egyik legbalesetveszélyesebb helye volt a Nagy Imre út–Mónus Illés utca kereszteződése.
Alapos „utótanulmány" készült arról, milyen hatással volt Győrben az utóbbi négy évben az utak, csomópontok átépítése, felújítása. Prédl Antal, a város útkezelő szervezetének helyettes vezetője a tapasztalatokból min denekelőtt azt emeli ki: az egyéb közlekedési és környezet védelmi előnyök mellett a köz úti balesetek száma az elvégzett munkáknak köszönhetően 43 százalékkal (vagyis csaknem a felére) csökkent! Ennek az adat nak az értékét, ha szabad így fo galmazni, még az is emeli, hogy közben a forgalom lényegesen nőtt.

Ráadásul a statisztika nemcsak a személyi sérüléssel járó baleseteket vette figyelem be, hanem a koccanásokat is. A város az elmúlt négy évben összesen két és fél milliárd forintot költött az utakra. Ebből csaknem háromnegyed milliárd forintba (690,4 millió forint) került a 15 legfontosabb önkormányzati kezelésű csomópont átépítése. A körforgalmú kialakításoknak rendkívül kedvezőek a tapasztalatai forgalmi és biztonsági szempontból egyaránt.

Egy kivétel van, a belvárosban a Teleki utcai körforgalom. Ennek átmérője helyhiány miatt kicsit szűkös lett, és sok autós úgy közlekedik benne, mintha csak az útvezetésben lenne egy kis ív. A figyelmetlen vezetés miatt itt a korábbihoz képest több a baleset (évente két-három igényel rendőri intézkedést).

Tény viszont, hogy a gyalogosok áthaladása az úton biztonságos lett itt is. Érdekesek azok az adatok is, amelyek a balesetek arányának megoszlását összesítik Győr területén (beleértve az állami kezelésű utakat is). Az 1997–2003 közötti időszakban az összes közúti baleset 74 százaléka volt anyagi kárral járó, 16,2 százalék könnyű, 8,6 százalék súlyos, 1,2 százalék pedig halálos személyi sérülést okozó. Azt már említettük, hogy négy év alatt a város 690 millió forintot költött csomóponti korszerűsítésekre. Ebben az időszakban 593 millió forint volt az útfelújítás, 140 millió az egyéb építés, 399 millió a hídfelújítások költsége.

A vékonyaszfalt-pályamegerősítések 713 millió forintot emésztettek fel a költségvetésből. Összesen 90 ezer négyzetméter útfelületet újítottak fel – ez azonban a város útjainak mindössze öt százaléka. A győriek számára ha nem is vigasz, mindenesetre „tájékoztató jellegű", hogy az országban a fővároson kívül az elmúlt négy évben sehol nem költöttek annyit az utakra, mint Győrben. Állapotfelmérés Az év végéig készül egy felmérés arról, hogy valójában milyen állapotban vannak a győri utak. Ez határoz majd meg egy „toplistát", vagyis a munkák elvégzésének sorrendjét az anyagi lehetőségek függvényében.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénz nélkül ábránd Győr jövője

Abban nagyjából egyetértés van, hogy Győrnek merre kell fejlődni, a kérdés az, honnan lesz pénz a… Tovább olvasom