Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Felakasztották, majd lefejezték a kutyát

Győr - Csak a háztól kellett volna elvinni a nagyi kutyáját két srácnak, de ők felakasztották egy fára szegény állatot. A fiúk pár nap múlva visszamentek, s a kimúlt eb fejét levágták, a testrészeket a 81-es főútra tették, s azt figyelték, az autók hogyan mennek át rajta.

A Győri Rendőrkapitányság állatkínzás miatt indított eljárást egy 15 és egy 16 éves fiú ellen, akik – állításuk szerint – mintegy egy héttel ezelőtt felakasztottak egy keverék kutyát a töltéstavai erdőben. A történet ezzel nem ért véget.

Az idősebbik srác nagymamája arra kérte az unokáját, hogy a keverék kutyáját vigyék el a háztól, mert sokat ugat, több embert megharapott és nincs rá szükség. Ne bántsák az állatot, de olyan helyre vigyék, hogy ne tudjon visszamenni.

A srác a haverjával, úgy egy hete – legalábbis ezt állítják – kötelet kötöttek a kutya nyakára, majd elvezették a Töltéstava közelében lévő kiserdőbe. Ott a nyakánál fogva felhúzták az állatot egy fára, a kötél másik végét egy másik fához kötötték. Azt nem nézték végig, ahogyan kínlódva kimúlik szerencsétlen pára, hanem magára hagyták.

Fotó: Tóth Gyula
Fotó: Tóth Gyula

A két srác – az egyik mezőgazdasági iskolába, a másik szakképzőbe jár – a múlt héten szombaton ismét kiment a kiserdőbe, s levágták a kötélről a kutya tetemét. Ez nem volt nekik elég, egy közelben talált fémlemezzel levágták a fejét, a testrészekkel elballagtak a 81-es főúthoz és Töltéstava, Pér között kitették azokat az úttestre. Ezt követően elbújtak az árokba és azt figyelték, az autók hogyan mennek át rajtuk. Mint később kiderült egy vaddisznótetemet is az útra raktak.

A fiúk azon buktak meg, hogy a péri Barátság Polgárőr Egyesülethez bejelentés érkezett vadelütésről.

– Kollégámmal, Bálint Szabolccsal mentünk ki a töltéstavai kereszteződéstől mintegy egy kilométerre lévő helyre, ott egy zsákban vaddisznótetemet, az úton a kutya darabjait találtuk, amiket az autók már szétszórtak. Keresztben feküdt az úton egy kilométeroszlop is. Először vadelütésre gondoltunk mi is, de észrevettük, hogy az út menti bokorban két ember fekszik mozdulatlanul. Sötét volt, nem tudhattuk, hogy nem halottak-e – emlékezett Biliczki József, a polgárőr-egyesület elnöke.

A Bálint Szabolcs kezében lévő kilométerjelző is az úttesten volt, Biliczki József szerint a közlekedés biztonsága is veszélyben volt. Fotó: Tóth Gyula
A Bálint Szabolcs kezében lévő kilométerjelző is az úttesten volt, Biliczki József szerint a közlekedés biztonsága is veszélyben volt. Fotó: Tóth Gyula

A polgárőrök ezt el is mondták a rendőrségnek, akik gyorsan a helyszínre érkeztek.

– Amikor hallották a srácok, hogy miről beszélünk az ügyelettel, lassan előjöttek. Azt már a rendőröknek mondták el, jó heccnek tartották, hogy az útra teszik a tetemeket és az oszlopot. Az is akkor derült ki, hogy a kutya a sajátjuk, s már egy hete akasztották fel – mondta kétkedve Biliczki József, az egyesület elnöke, mondván, egyhetes tetem már nem vérzik annyira.

A megyei rendőr-főkapitányság szóvivője, Kocsis Tünde tájékoztatása szerint az állatkínzás 2 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető.

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. DUNHILL 2009. április 05. 22:15
    „Köszi Lovasbandi...:))

    ...Hát de nehogy már ilyen kutyák,kinozzanak kutyát érted...”
  • 87. itapa 2009. április 01. 22:29
    „Mivel pár napig nem voltam itthon, csak most olvastam ezt a borzalmat! Most nagyon elgurult a gyógyszerem!Követelem, hogy a két suttyó seggfej meg a baromarcú öregasszony nevét hozzák nyilvánosságra!!!!!!!! Az ilyenekkel szívesen eljátszanék! Mindenki értse úgy ahogy akarja. Sajnos az ilyen gennygombócok soha nem fognak bűnhődni egy napig sem, mert max. az fog kiderülni, hogy a kutyus saját maga kérte ezt a kivégzést. Röhej az egész!!”
  • 86. Lovasbandi 2009. április 01. 18:28
    „DUNHILL!
    Üdv a klubban!”
  • 85. DUNHILL 2009. április 01. 14:25
    „NAh ,de ki ez a két minusz gyerek?....Én csak azt kivánom ,hogy pont akkor legyünk ki az erdőben szalonnát sütni ,mikor ez a két madár berepül az erdöbe kutyát kinozni.Egyszer lássak ilyet élöbe,elbeszélgetnék velük van egy olyan érzésem....:)
    biliczkijozsef.......nem volt szép látvány?....Az nem lett volna szép látvány ha én látom ezt meg elöbb.....”
  • 84. nyuszikaa 2009. március 31. 21:44
    „heccből??? ez borzalmas...pff milyen büntetést kapnak?”
  • 83. biliczkijozsef 2009. március 31. 19:30
    „A Péri Barátság Polgárőrség elnöke vagyok,elolvastam az összes üzenetet és gondolja el mindenki milyen KÖZLEKEDÉSI BALESET LEHETETT VOLNA ,ha nem kapunk időben riasztást,nem volt semmi látvány az egész főleg mikor megtaláltuk a két fiatal embert és elmondták,hogy az egészet amit ŐK elkövettek HECC-ből csinálták.
    Sajnáljuk,hogy ilyen a mai fiatalság.
    További részletet megtudhattok HOLNAP REGGEL AZ RTL KLUBBON.”
  • 82. shine 2009. március 31. 19:22
    „Erre csak azt tudnám mondani hogy a néninek se a két tizenévesre kellett volna bízni a kutyát.Szegény állat talán még azzal is jobban járt volna ha "szélnek eresztik".A másik meg hogyha valakik gyerekként már ilyenek,milyenek lesznek felnőttként!?Az emberi butaság határtalan tud lenni.Itt van rá egy kiemelkedő példa.Viszont aki ilyet csinál,azzal én is ezt tenném.Szenvedjen ő is!...Az egészbe az lesz a legjobb hogy a két kis szarzsák nem fog kapni semmit majd a végén,mert kiskorú...”
  • 81. dudus0930 2009. március 31. 16:36
    „Én ugyan ezt tenném az ilyen GERINCTELEM,BUNKÓ SZADISTA BARMOKKAL !! Én még ennél is butább lennék azzal aki 1 állatot is bánt,lennének,ötleteim ha az én kezembe adnának ilyet,hogy hogyan büntessem meg!Az ilyen nem érdemel még levegőt sem !GYÜLŐLŐM AZ ÁLLATKÍNZÓKAT!!!!!!!!!”
  • 80. Catti 2009. március 31. 13:47
    „Tartom a véleményemet, "minden a neveléstő függ", de a nevelés alatt nem azt értem, hogy az ember elmegy a kutyaiskolába és ott aztán megmondják, hogy mit, hogyan kell csinálni, mondani.
    A kutyát, ugyanúgy, mint a gyereket, családban neveljük, legalábbis, így kéne nevelnünk. Minden cselekedetére reagálnunk kell(lene) valamit. Hiszen, mi vagyunk a családfő, a falkavezér. (Sajnos ez már a gyerekeknél is csak ritkán jön össze.)

    "Se szeri, se száma az olyan eseteknek, mikor a család imádott házi kedvence, amelyet sosem bántottak ok nélkül, megfelelő eréllyel nevelték, csak akkor jutalmazták, amikor rászolgált, magyarul egyenesen és következetesen kezelték, de a szeretetet mindig megkapta, minden ok nélkül rátámadt a mindenki szeme fénye kisgyerekre, amely addig az állat kedvenc játszópajtása volt."

    Utólag persze minden "bűnelkövető" a legjobb, a legbecsületesebb... stb Sajnos ilyenek vagyunk, nehezen ismerjük be, hogy hibáztunk, sokan nem vagyunk eléggé felnőttek hozzá. Biztos vagyok benne, hogy ezeknek a kutyáknak a nevelésében nem stimmelt valami. Az sem tesz jót egy kutyának, ha túl van babusgatva, nincs fölötte egy falkavezér, mert ha nincs akkor ő bizony átveszi a hatalmat, valószínűleg ezekben az esetekben is ez történhetett.”
  • 79. fiona63 2009. március 31. 11:19
    „Kedves Szilágyi Zsolt!

    Amit leírt, az mind igaz, ezekkel a dolgokkal minden állattartónaktisztában is kellene lennie. Annyi a különbség ember és állat között, hogy ugye a saját unokánkat mégsem vtethetjük el az otthonunktól távolra, hogy ne találjon vissza. Mert ezt nem tolerálnák annyira, mintha ezt egy állattal tesszük. Szerintem a neveléshez meg annyit, senki sem születik, sem állat, sem ember eleve gonosznak, valami oknál fogva azzá válik. Ez pedig a környezet hibája még mindig. Szerintem.”
  • 78. Szilágyi_Zsolt 2009. március 31. 10:11
    „Ezzel a "minden csak a neveléstől függ" elmélettel pedig továbbra sem tudok egyetérteni. Mondom, ez még az embereknél sem így működik, pedig mi úgymond "értelmes" lények vagyunk. Hiába nevelnek két testvért teljesen azonosan a szülők, mégis sokszor teljesen más lesz az egyik, mint a másik, mert egyszerűen mások a génjeik. A kutya, bár teljesen az ember szolgálatába állt, ösztönlény. Elismerem, hogy messze értelmesebb és ragaszkodóbb, mint bármelyik más háziállat, de akkor is állat, mégpedig ragadozó állat, és bizonyos belekódolt ösztönei nagyon erősek, amelyek még abban az időben alakultak ki nála, amikor falkákban kóborolt a vadonban, és az ősember hordáinak lakóhelye körül ólálkodott, hogy a hulladékokból pár falatot elcsíphessen. Ezeket az ösztönöket az ember a fáradságos és hosszadalmas tenyésztői munka során hol erősítette, hol tompítani igyekezett, de teljesen eltüntetni sohasem tudta. Minden kutyában ott lappanganak, és bármikor felszínre törhetnek, még akkor is, ha korábban sosem jelentkeztek. Ez egy nem fajtatiszta, tehát keverék vagy korcs kutya esetében még könnyebben megtörténhet. Se szeri, se száma az olyan eseteknek, mikor a család imádott házi kedvence, amelyet sosem bántottak ok nélkül, megfelelő eréllyel nevelték, csak akkor jutalmazták, amikor rászolgált, magyarul egyenesen és következetesen kezelték, de a szeretetet mindig megkapta, minden ok nélkül rátámadt a mindenki szeme fénye kisgyerekre, amely addig az állat kedvenc játszópajtása volt. Ebben az esetben is a nevelés a hibás? Vagy gyerekkoromban hallottam egy történetet egy környékbeli néniről, akinek volt egy meglehetősen nagy testű kutyája. Kölyökkorától ő nevelte, békés természetű, barátságos jószág volt, elvileg házőrző, gyakorlatilag viszont arra sem volt jó, mert mindenkit beengedett az udvarba. Egy alkalommal a néni uborkát tisztított egy kisszéken ülve, és a már megpucolt zöldséget egy lavórba dobálta, amely mellett ott hűsölt a kutya. Az egyik uborka véletlenül mellément, és a kutyát találta el; az erre felugrott, földre döntötte a nénit és úgy összemarcangolta a karját, felsőtestét, hogy ha az egyik szomszéd nem hallja meg a segélykiáltásait, nem rohan át és zavarja el a kutyát, talán meg is öli. Vagy vehetném a saját nagybátyámat, akit gyerekkorában szintén a saját, viszonylag kis testű, békés, sosem bántott kutyájuk harapott meg az arcán. Kis híja volt, hogy nagyapám agyon nem csapta első mérgében (mármint a kutyát), de aztán tudomásom szerint végül mégis a háznál maradt, bár mikor elpusztult, utána soha többé nem került a helyére másik, a nagypapa nem engedte, pedig szerette az állatokat, és addig mindig volt kutya is.
    Mindezzel csak arra szeretnék rávilágítani, hogy nem kell nyakló nélkül védeni a kutyákat sem, ahogy nem kell támadni azt sem, aki meg akar szabadulni tőle, jelen esetben a néni. Biztos, hogy nem ok nélkül vált ,,szükségtelenné" az eb, és mivel az övé, minden joga megvan hozzá, hogy elküldje a háztól, csak nem ezzel az embertelen módszerrel kell csinálni. De kígyót-békát kiabálni rá akkor sem szabad a tények ismerete nélkül.”
  • 77. Szilágyi_Zsolt 2009. március 31. 09:53
    „Tisztelt fiona63 és Catti, még egyszer hangsúlyozni szeretném, hogy nem ezzel az elmebeteg módszerrel értek egyet, amellyel "eltakarították" a háztól a kutyát, mindössze a néni védelmére keltem annyiban, hogy biztosan megvolt a jó oka rá, miért akarta, hogy elkerüljön tőle a kutya. Ezt pedig mi részletekbe menően nem ismerjük, tehát nincs jogunk őt elítélni. A kutyát kivégző két kretént persze van, arra nemigen lehet mentség, még a tévé, az internet meg a számítógépes játékok romboló hatása sem. Más gyerekek is néznek ilyesmit, mégsem lesz mindegyikből ilyen szadista vadállat. Meg régen is előfordultak ilyenek, mikor még nem léteztek ezek a káros behatások, sőt! Csak akkor más volt a társadalom szemléletmódja, és összehasonlíthatatlanul rosszabb volt a tömegtájékoztatás. Olvasson el mindenki egy-két Csáth Géza-művet. Egyiket-másikat nem könnyű gyomorral bírni... Szóval ezek ketten sem átlagos ,,mai fiatalok", hanem egyszerűen beteg lelkű, aberrált hülyegyerekek.”
  • 76. OCC 2009. március 31. 09:29
    „Ez az egész... nem tudok mit mondani. Szegény kutyus! :(
    Ha van valakinek valami ötlete, hogy hogyan lehetne hatékonyabban védeni, segíteni az állatokat, ne tartsa magában, én vele tartok!”
  • 75. fiona63 2009. március 31. 09:00
    „Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy milyen ítélet születik az ügyben, és hogy hány év múlva, mert addig ezek az embernek nemigen nevezhető szadisták köztünk fognak járkálni, és ki tudja, még mit tesznek gátlástalanul.
    Tehát várjuk a beszámolót az ügy további részleteiről is.
    Lovasbandinak teljesen igaza van, ha önbíráskodásra kerülne sor, ebből a két szadistából a közvélemény még lehet, hogy mártírt is csinálna, és a rendes emberek kerülnének bajba. Gondoljon bele mindenki, ugyanannyit kapna értük, mint egy rendes emberért.”
  • 74. TRI 2009. március 31. 08:36
    „Szemétláda büdös köcsögök, az ilyet le kellene lőni gondolkodás nélkül. Egy a baj, úgy sem büntetik meg őket :-(”
  • 73. Catti 2009. március 31. 07:09
    „Kedves Szilágyi_Zsolt!

    fiona63-nak teljesen igaza van.
    A kutya olyan lesz amilyennel neveljük, tehát, ha harapós a kutya, az a gazdájának a hibája. Ha a kutya emberre támad ott mindig alapvető nevelési problémák vannak.

    Mivel a nagymama a kutya ,,gazdája" én őt is megbüntetném,a kora miatt nem börtönre, pénzbüntetésre. Valószínűleg a spórolás (is) lehetett az oka annak, hogy így küldte el a kutyát. Ezen kívül mindhármukat eltiltanám az állattartástól. (ha lenne értelme, lenne aki ellenőrizné)”
  • 72. Lovasbandi 2009. március 31. 03:30
    „Csak nem keveredünk bajba! Valaki felvetette az önbíráskodást. Igen sokszor gondol rá az ember. Abban az országban ahol nincs rendben a jogrendszer és az igazságszolgáltatás, ott több az önbíráskodás. Eszembe se jutna, hogyha bízhatnék abban, hogy megkapják a súlyos büntetésüket. Méltóról nem beszélek, mert nincs halálbüntetés. De hogy bízzak abban, ha szinte mindenkit próbaidőre ítélnek. Nincs visszatartó ereje a törvénynek, de annak valószínüleg azért lenne, hogy a 2 állatkinzó fiatalt ismeretlenek megbüntették! De valószínüleg engem lecsuknának, ők meg továbbra is szabadon járkálnának. Úgy érzem tenni kell valamit, hogy ilyenek ne fordulhassanak elő!”
  • 71. lolita 2009. március 31. 02:13
    „Dehogy ismerem öket csak nehogy bajba keveredjetek ez miatt!Igen az öregasszony a legnagyobb hibas akinek biztos nem volt tudataba hogy ,vagy igen is jol tudta de nem gondolt ilyen allatkinzasra amit a ket fiatal megmert tenni!Ez nagyon durva!”
  • 70. fiona63 2009. március 31. 00:11
    „Kedves Szilágyi Zsolt!

    A kutya is nevelhető, olyanná válik, amilyenné mi, gazdák tesszük. Ha meg nincs idő a nevelésére, akkor ne tartsuk. De ha már harapóssá, mogorvává válik, akkor se kellene szélnek ereszteni, másokat is kitenni a veszélynek. Szóval lett volna más megoldás is nem pedig a kivégzése. Nem kell mentegetni a nénit. Igenis nem ez a módja, hogy bárki megszabaduljon a megunt állatától mindenféle felelősség nélkül. Ja és ismerte az unokáját is, vagy nem? A gyereknek pszichológusra lenne szüksége leginkább. Az ilyen ember nem való normális közösségbe.Régen az ilyen embereket a közösség, a közeg, amiben éltek kivetette magából, nem pedig felmentéseket gyártott.
    Szóval egyáltalán nem kötelező ma ebben az országban semmilyen állatot se tartani, csak az tegye, aki normálisan gondoskodni is tud róla aki meg nem, javasolom vegyen magának egy olcsó plüsskutyát, azt akkor dobhatja el, amikor akarja.”
  • 69. VJack 2009. március 30. 23:48
    „Hm. Brutális. De szerintem logikus következménye bizonyos dolgoknak.

    Pl. a tévében tömkelegével mennek azok a filmek, ahol hullák mellett beszélgetnek szenvtelenül, hogy "igen, és amikor a szilánk a szemén át vágódott az a koponyacsonton át az agyba, akkor átszakította az agyi fő-verőeret és belefúródott a hipotalamuszba". (Nem vagyok doki, bocs a pontatlanságért.) Szóval ha ilyeneket nyomnak megállás nélkül az emberek képébe, akkor ez biza így ül le egy éretlen és kíváncsi fejben. Az meg mindennek a teteje, mikor az oknyomozó műsorokban a következményeken tátott szemmel "hűháznak" a képmutató műsorvezetők.

    Ide vezet, ha mindent láthatunk, nekünk mindent lehet, mert jár. Nem jár. A legtöbb ember buta és éretlen, hogy bizonyos dolgokról tudjon és bizonyos dolgokat lásson. És ide vezet az is, ha az erkölcsöt totális módon lezülleszti egy olyan politikai "elit", ami csakis a saját hasznára és profitmaximalizálásra van optimalizálva.”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Programozzák a lámpákat a Szent István úton

Győr – Az utolsó simításokat végzik a Szent István úti forgalmi rend átalakításán: most videón… Tovább olvasom