Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Fél éve tartó egynapos akció

„Csődeljárás!", „Végkiárusítás!" – ilyen szlogennel hirdette magát egy kis győri cipőbolt néhány héttel ezelőtt.
Az üzlet azóta is virul a belváros egyik kis utcájában. A versenyhivatal szerint ismert trükkről van szó, az alkalmazottak szerint nem vezették félre a vásárlókat.

SMS
„Hogy lehet, hogy az a cipőbolt, amelyik néhány hete úgy hirdette magát, hogy Holnap végleg bezár!, még mindig működik? Megint egy átverős reklám!"
A kis üzlet hangzatos szórólapján azt ígéri a vásárlóknak, hogy „világmárkás" cipőkhöz juthatnak hozzá valószínűtlenül alacsony áron. A szórólappal, amely „csak ma tartunk nyitva" figyelmeztetéssel kapacitálta a járókelőket, valószínűleg több ezren találkoztak – a baj csak az, hogy heteken keresztül. Ha ugyanis indult is felszámolási eljárás az üzletet fenntartó cég ellen, sokaknak feltűnt, hogy az „egynapos" végkiárusítás hetek óta tart...

A Győr-Moson-Sopron Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen nem tőlünk hallottak először a megtévesztő reklámról: karácsony előtt többen érdeklődtek a hirdetésre hivatkozva, kinél reklamálhatnak, ha az üzletben vásárolt cipő szétmegy, s a cég megszűnik. Azóta kiderült, ez esze ágában sincs – így viszont a reklámtörvényt sérti meg, valótlan adatokkal csalogatva be a vásárlókat. Pőczéné Sáhó Márta, a megyei felügyelőség igazgatóhelyettese szerint azonban ennek bizonyítása – többek között azé, hogy valóban a cég adta-e a ki a szórólapot – hosszadalmas és bonyolult eljárás. Ennek ellenére a fogyasztóvédelmi szakemberek jártak a helyszínen, igaz, nem a reklámok, hanem az áruk (szintén megtévesztő) felcímkézése miatt...

Mi is ellátogattunk a boltba, ahol „világmárkás" cipőket nem, csak kínai árut találtunk, igaz, azt valóban olcsón. A csődeljárást hirdető plakátokat azóta átragasztották – közelről azért jól látszanak az eredeti feliratok –, s az akció immár téli vásár fantázianéven fut. Az üzlet egyik alkalmazottja szerint a szórólap nem hazudik, csak éppen a tulajdonosnak nem a győri, hanem több másik üzletére vonatkozik.

– A cégnek az ország több pontján van cipőboltja, közülük az egyik budapestit, a szolnokit és a balatonalmádit valóban bezárták. Az ő árukészletüket és szórólapjaikat kaptuk meg – mondta az alkalmazott, aki állítása szerint erről a vásárlókat is tájékoztatja.

Aki azt hiszi, a hasonló megtévesztő marketingfogás új a piacon, nagyon téved: a fővárosban már több mint két éve élnek vele, ott több cipőbolt hirdetett, szintén felszámolásra hivatkozva „olasz, illetve spanyol bőrcipőket" hihetetlen áron, amelyekről aztán kiderült, hogy olcsó kínai műbőr lábbelik, ráadásul semmivel sem olcsóbbak, mint a deklaráltan kínai üzletekben. Erre figyelmeztet a Gazdasági Versenyhivatal is.
– Ez a trükk Budapesten már 2004 óta ismert – és kezd egyre jobban elharapózni –, tavaly azonban több vidéki városban is felbukkant. Csak cipőboltok esetében, de valószínűleg nem egy vállalkozó üzletláncánál, hanem több különböző cégnél – tudtuk meg Mihálovits Andrástól, a hivatal szóvivőjétől, aki elmondta, hogy jelenleg vizsgálják, mit lehet tenni a vásárlókat megtévesztő cégek ellen.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szijjártó cáfolja a hatalmi harcot

Szijjártó Péter szerint nem igaz a hír, miszerint hatalmi harc lenne a polgármesteri kabinetiroda és… Tovább olvasom