Kisalföld logö

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 2°C | 7°C Még több cikk.

Fékezi a száguldókat a zéró tolerancia elv

Győr-Moson-Sopron - Az objektív felelősség elvének bevezetését követő egy hónap alatt 417 gyorshajtás miatt összesen 16,3 millió forint bírságot szabott ki a hatóság. A zéró toleranciát január óta alkalmazza a rendőrség, 441 ittas vezetőt jelentettek fel a megyében. Már most kevesebb a baleset.

Az objektív felelősség elvéhez tartozó kormányrendelet bevezetése óta az elmúlt egy hónapban 417 határozat készült a megyében, mind gyorshajtás miatt. A főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője, Kiss Zoltán alezredes lapunk megkeresésére elmondta, még 1200 felvétel vár feldolgozásra. Eddig 16 millió 300 ezer forint közigazgatási bírságot szabott ki a hatóság.

– Rövidesen a rendeletben meghatározott további szabálysértésekről készített felvételek feldolgozása is eljut odáig, hogy határozatot hozhat az illetékes hatóság. Azt már most látni, hogy a járművezetők a rendelet hatálybalépése óta jobban betartják a sebességhatárokat, ennek megfelelően a megye baleseti számai is javuló tendenciát mutatnak – magyarázta Kiss Zoltán.

A legtöbb, gyorshajtásért kiszabott büntetés megállt 30–40 ezer forintnál. Fotó: H. Baranyai Edina
A legtöbb, gyorshajtásért kiszabott büntetés megállt 30–40 ezer forintnál. Fotó: H. Baranyai Edina

Az alezredes elmondta: az összes sérüléssel járó baleset 16 százalékkal kevesebb volt, mint az előző év hasonló időszakában. A súlyos kimenetelűek 41 százalékkal csökkentek, bár a könnyű sérüléses balesetek száma kissé nőtt. Az osztályvezető szerint ez az irány jó, mert nem súlyosan, hanem kisebb fokban, 8 napon belül gyógyulóan sérültek emberek a balesetekben.

Az osztályvezető megjegyezte, maximális 300 ezer forintos bírságot nem szabtak ki, kevesebb volt a kiemelt szabálysértés. A legtöbb, gyorshajtásért kiszabott büntetés megállt a 30–40 ezer forintnál. Autópályán 241 esetben volt olyan, amiből közigazgatási bírság született egy hónap alatt. A megye főútjain a megyei közlekedésrendészeti osztály munkatársai összesen 109 ilyen esetet tártak fel, Sopronban 19, Mosonmagyaróváron 4, Csornán 53 közigazgatási bírság hatálya alá eső gyorshajtás történt.

– Rövidesen kézhez kapják a gépjárművek üzembentartói a közigazgatási bírságról szóló határozatokat. Nekik nyolc munkanapjuk van arra, hogy átruházzák a bírságot arra, aki ténylegesen elkövette a szabálysértést – hívta fel a figyelmet Kiss Zoltán.

Az ittas vezetés visszaszorítására január 21-én bevezetett „zéró tolerancia" elv hatására 59-ről 37-re csökkent az ittasan okozott balesetek száma a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az alezredes szerint ez is nagy szám, a balesetek 10 százaléka. Januártól idáig 20 segéd-motorkerékpáros ellenőrzése után 9 büntető-, 11 esetben szabálysértési, motorkerékpárnál 2 szabálysértési, személyautónál 144 büntető- és 149 szabálysértési eljárás indult, 293 jogosítványt vontak be. Kérdésünkre Kiss Zoltán elmondta: 0,8 ezrelék véralkoholszintig szabálysértési, afelett büntetőeljárás indul.

Teherautó-sofőrtől egy vezetői engedélyt vettek el, s a fokozott akcióban a kerékpárosokat is ellenőrizték a rendőrök, s 125 ittas biciklis ellen indult eljárás. Az osztályvezető hangsúlyozta, miután az ittas bringásokra is figyeltek, a tavalyi 51-ről 26-ra csökkent a kerékpárral okozott balesetek száma az év első öt hónapjában.

Korábbi cikkünk a pontrendszer szigorodásáról és a büntetések mértékéről:
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/drakoi_szigor_a_kozlekedesben/2043852/

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. c1 2008. június 14. 14:56
    „Végre!”
  • 36. keti 2008. június 14. 09:12
    „Közlekedő! 2 véleményen vagyunk, ez van. Attól még, hogy jól tudsz vezetni, betarthatod a szabályokat. Ez egy hülyeség, hogy csak az tartja be, aki nem tud jól vezetni, abban viszont egyetértek, hogy nem a szabályok betartása tesz vkit jó vezetővé. Tényleg nem fizikaóra, de szerintem rövidtávon egyáltalán nem éri meg 2-3 vagy 5 perc miatt szabálytalankodni és kockáztatni (nem csak magaddal kell a közlekedésben foglalkozni, hanem a többi résztvevővel is). Nem azt mondom, hogy nem lehet megelőzni a tötyörgőket vagy a traktorokat, de előzni ésszel is lehet. Szerintem mindegyikünk volt már olyan helyzetben, hogy a "jó vezető 110-es" sofőr előzése miatt, a szabályos 90-nek kellett félrerántania a kormányt.Az is tény viszont, hogy sokan tényleg biztonságosabban tudnak vezetni még 110-zel is, mint mások 70-nel.”
  • 35. tollas 2008. június 14. 08:55
    „Zéró tolerancia a Rba gátra is vonatkozik?
    Az eldobált üres sörös dobozok valamit bizonyítank.
    Az pedig menetközben történik.”
  • 34. cigány 2008. június 13. 23:13
    „Én betartom a kreszben előírt szabáylokat, még a sebbességet is, pedig 450 lovas ferrarim van. Bár van egy birtokom, ahol kedvemre kihasználhatom a kocsim és ezt időnként meg is teszem, a sajár felelőségemre. Ám, ha közúton megyek, betartom a szabályokat, így sokkal jobb közlekedni, bár sokaknak ez felháborító. Igaz nem mindenkinek lehet lehet saját birtoka, vagy egy versenypályája, de ezért miért szívjanak ártatlan emeberek???”
  • 33. Közlekedő 2008. június 13. 22:37
    „hmm és keti! Megkéne tanulni vezetni az embereknek és kész!
    Nem csak folyton ezt a sz@rt emlegetni, hogy be kell tartani a szabályokat meg a sebesség meg követési.... Baromság
    Aki nem tud vezetni(általában ők emlegetik ezeket folyton), az nem tud vezetni.Azzal nem lehet mit kezdeni.Ha betartja a szabályokat, ha nem, az akkor sem tud vezetni.
    stabilo neked sincs igazad! Azzal van a baj, hogyha a rendőr olyanért büntet, amin a vak is látja, hogy a pénztárcádon van a hangsúly, nem a biztonságon!És sajnos a többség ilyen!
    És keti: Ez nem így működik, hogy te kiszámolod azt, amit a fizikaórán tanultál! Azon a 3 percen lehet, hogy 5 öt nyer,mert pont zöldet kap, vagy elmegy a kereszteződés előtt,mielőtt kikanyarodik a traktor,amit utána 2km-en követett volna.Sok kicsi sokra megy. Peresze aki rosszul csinálja,az meg is halhat.De az ne csinálja.

    De persze megint a jó vezetőket büntetik a töketlenek hibájából.
    A hétvégi hobbisofőrök(tuti van itt olyan is) meg lehetőleg ne osztogassanak tanácsokat!Lehet, hogy én vagy bárki más 110-nél még biztonságosabban vezet,mint sokan 90-nél.Erről ennyit.Hiába írja le itt akárki is,hogy jól vezet! Mert az nem azon mutatkozik meg, hogy betartja-e a szabályokat.”
  • 32. hmm... 2008. június 13. 21:53
    „keti!
    Kár,hogy sokan nem törődnek azzal,hogy megéri,vagy nem éri!”
  • 31. keti 2008. június 13. 21:45
    „stabilo! Köszi!
    bizony! Elolvastam. Abban igaza van, hogy sok helyen a 30-as táblákat 20m-enként kiteszik, mondván útfelújítás van. Amivel nem tudok egyetérteni: "egy kocsi ma már igen gyorsan lelassul". Ez egy nagyon-nagy általánosítás. Műszaki vizsgával rendelkező autók féktávolsága illetve fékútja között is ég és föld a különbség.
    Tény és való, hogy vannak a kresznek elavult szabályai, de én ezek közé nem sorolnám a sebességhatárokat.
    Számoljatok utána! Ha 20 km távot 90-nel tesztek meg, kb 13 perc alatt értek oda; ha 120-szal, akkor 10 perc alatt. Most komolyan, megéri?!”
  • 30. hmm... 2008. június 13. 21:44
    „Helyesen: a munkáját .”
  • 29. hmm... 2008. június 13. 21:40
    „A lázadóknak!

    Nem értem miért ez a nagy felháborodás? Nem itt kell okoskodni és háborogni azért,mert a rendőrség végre végzi a munkályát.Az utakon kell normálisan közlekedni ! Tartsátok be a szabályokat és a megengedett sebességet! Ennyi a titka annak,hogy ne büntessenek benneteket!”
  • 28. nagyszeru 2008. június 13. 21:18
    „Arról beszél valaki, hogy mennyit is kell fizetni egy olyan fakabátnak aki trafipaxol a felettesének?

    Ott van az igazi lóvé, csak azért, hogy büntethessen, illetve zsebbe tehesse amit tud. Bizony felfele kell tejelni.


    Korrupt mocskos ország ez.”
  • 27. stabilo 2008. június 13. 21:09
    „Keti! Végre, egy értelmes is van az oldalon!
    Többieknek! Ha büntet a rendőr az a baj, ha nem akkor meg az! Akármit csinálnak szidjátok őket! Nem biztos, hogy általánosítani kellene!:S”
  • 26. Fafnir 2008. június 13. 21:08
    „Lassan ott tartunk, mint anno, az autózás hajnalán, az 1800-as évek végén, amikor valami agyament - akikből ugye magyarország sem szenved hiányt - kitalálta, hogy vöröszászlóval kell az autó előtt egy embernek mennie, ezáltal figyelmeztetve a többieket erre az istentelen, ördögtőlvaló szerkeszetre. :)”
  • 25. bizony 2008. június 13. 20:41
    „keti olvasd el pan.cser kommentjét, mert neki van igaza!”
  • 24. miracle 2008. június 13. 20:26
    „"20 segéd-motorkerékpáros ellenőrzése után 9 büntető-, 11 esetben szabálysértési"
    He-he, jó kis statisztika, mind megbukott.”
  • 23. keti 2008. június 13. 19:13
    „georgbb! Nem azt írtam, hogy a 30-as táblánál történt ismerősöm balesete. Ő egy 60-as táblát nem vett figyelembe, Egyébként nem először, csak idáig szerencséje volt.
    A 20-as táblát lehet, hogy átléped futva, de könnyebben állsz is meg, mint egy kocsi.
    Okkal vannak a sebességkorlátozások, és nem szórakozásból teszik ki ezeket a táblákat sem.”
  • 22. pan.cser 2008. június 13. 19:11
    „Le a 30-as táblákkal! Igenis többnyire indokolatlan, csak arra jó, hogy beszedjék a büntetést. Fel kell tudni mérni a sebesség határait. Például ha jön a tél majd előttem futnak a táblával, hogy kitegyék elém? A síkos út ezerszer veszélyesebb mint a Győrújfalusi kanyar napsütésben és mégis kirakták oda ahol nyugodtan bevehető a kanyar 50-el. Röhej, ha Pápára mész vagy Jánossomorjára 60-al kell döcögnöd, ez utóbbi ráadásul tök egyenes, még a kanyarokat sem lehet indokul felhozni. Nincs értelme a legtöbb helyen a sebességet korlátozó táblának még a vasút előtt sem. Egy kocsi ma már igen gyorsan le lassul nincs szükség arra, hogy már a bősárkányi faluvégen sebességileg felkészüljek a Csorna-Hegyeshalom vasuti átjáróra.”
  • 21. georgbb 2008. június 13. 16:52
    „keti.. Azért 45-el nem nagyon vágódsz ki semmilyen kanyarban... én már találkoztam 20-as táblával is, amit talán futva is átlépek...”
  • 20. keti 2008. június 13. 16:38
    „Túrabakancs! Te miről beszélsz? Egyetértesz azzal, hogy a megengedett sebességet jelentősen túllépőket megbüntessék, de a 30-as táblánál lehessen 45-tel menni?! 50%-kal túlléped a megengedett sebességhatárt, és ez még nem sok? Akkor mi a sok? A duplája?
    Nekem tegnap halt meg az ismerősöm, mert gyorsabban ment, mint kellett volna, és kivágódott egy kanyarban. Szóval . . .
    Azzal viszont egyetértek, hogy a gyorshajtókkal együtt a tötymörgőkre is figyeljenek oda, mert ők is veszélyeztetik a biztonságos közlekedést.”
  • 19. Jam 2008. június 13. 16:08
    „Engem kedd délután büntetett meg a rendőr Győr, Radnóthi szobornál, rutin ellenőrzéskor. Igaza volt a rendőrnek 10000 forint volt a bírság. De az orkot is megfogta a társa ugyanezért, de őt feljelentették. Nagyképű volt az ork, a rendőr 1 perc alatt leállította, nem vitatkozott vele. Közben jött egy szlovák autó, ami megállt mögöttünk, és szlovák nyelven beszélgettek a rendőrrel, aki válaszolt is. Pedig csak utbaigazítást kért a szlovák. Egyébként 3 percet kellett csak várnom. Rutinosak voltak, le a kalappal elöttük. Ilyenek legyenek a rendőrök, ilyenekre van szükségünk. Egyébiránt zöld kisbuszal voltak, szerintem határőrök lehettek elötte.”
  • 18. ingázó 2008. június 13. 14:14
    „Naponta járok Ausztriába dolgozni.A volt határátkelő előtt kullogva és a megengedett sebességet mindig betartva ,Magyar és Ausztriai oldalon is. Lehet,hogy a többi autós rajtam röhög reggelente,mert én vagyok az egyetlen aki a külső sávban halad?”
37 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Önerőből fedezi az önkormányzat a Széchenyi tér felújítását

Győr - Saját forrásból biztosítja Győr a Széchenyi tér felújításának fedezetét a jövő évi… Tovább olvasom