Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Fekete április: hat halálos baleset megyénkben

Megyénkben a legtöbb személyi sérüléses balesetet a személygépkocsi sofőrök mellett a tehergépkocsi vezetők okozzák.

Áprilisban 12 nap alatt öt halálos kimenetelű balesetben hatan veszítették életüket megyénk közútjain.

A baleseteket személygépkocsi (3 esetben), kerékpáros (2 esetben), és segéd-motorkerékpáros (1 esetben) okozta. A tragédiákhoz a figyelmetlenség, a vasúti tilos jelzés figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartási kötelezettség és az elsőbbségi jog meg nem adása vezetett.

A két vasúti tragédia alsóbbrendű út fényjelző készülékkel biztosított vasúti átjárójában történt.

Az M1-es autópályán volt további 2 baleset, valamint egy-egy az 1-es számú főúton és Győr belterületén a Jereváni úton.

A halálos tragédiák okozói többségében megyén belüli lakosok voltak, akik már többször közlekedtek az érintett útvonalakon, így a figyelmetlenség mellett a túlzott magabiztosság is szerepet játszhatott a balesetek bekövetkezésében.

Megyénkben a legtöbb személyi sérüléses balesetet a személygépkocsi sofőrök mellett a tehergépkocsi vezetők okozzák. Ez év tavaszán a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság új, a digitális menetíró készülékek ellenőrzéséhez használható elemző eszközöket szerzett be, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság jóvoltából.

A berendezés segítségével – a vezetési- és pihenőidő ellenőrzésen túl – lehetőség nyílik a menetíró készülékben tárolt adatok kinyerésére. Ezáltal a rendőrség számára hetekre visszamenően hozzáférhetővé válik a jármű haladási sebessége, a sebességgel összefüggő szabályok megsértése is.

Az új eszköz bevezetésével és rendszerbe állításával lehetővé vált a tehergépjármű ellenőrzések hatékonyságának további növelése.

A megyei Közlekedési Baleset-megelőzési Bizottság arra kéri a közlekedőket, hogy figyeljenek egymásra, legyenek partnerek a közlekedésben, tartsák be a közlekedési szabályokat.

Vezessenek figyelmesen, ne lépjék túl a megengedett sebességet. Közlekedésbiztonsági szempontból nagyon fontos, hogy a passzív biztonsági eszközöket (biztonsági öv, gyermekbiztonsági rendszer) rendeltetésszerűen használják.

Olvasóink írták

  • 10. Goldmund 2013. május 06. 09:58
    „A gyorshajtás sok esetben veszélyes lehet.
    Viszont a traffipaxok általában ott működnek, ahol semmi gond nem lenne, ha engednék 50 helyett 70-nel menni az autósokat. Pl. Győrben: Ipar úti felüljáró (különösen Gyárváros felé, ahol se kereszteződés, se zebra nincs a Puskás T. útig); 821. sz. út felüljárójától a Kálvária útig; Bisinger József felüljáró; Ménőcsanakról bevezető út a nádorvárosi temető mellet stb.
    Ebből is látszik, hogy a traffipaxok nem a közlekedésbiztonság érdekében, hanem pénzbeszedési céllal működnek.

    Egyébként a Kisalfüld híreit olvasva én nem a gyorshajtást látom legfőbb baleseti oknak. Mitől ment át a szemközti sávba az a 71 éves sofőrnő, aki Abda felől jőve egy Mercedes furgonnal ütközött?
    Miért hajott le az autópályáról egy személyautó jobbra az árokba (szalagkorlátot is átszakította)? Miért ment egy macedón busz bele a Bakonyi-Cuha-érbe az autópályán? Miért megy rá boldog boldogtalan pirosnál a vasúti sínekre?”
  • 9. SPAN 2013. május 05. 11:30
    „http://kalkulatorlap.hu/gyorshajtas_buntetes_kalkulator.html”
  • 8. orbison 2013. május 05. 08:09
    „2-es
    Pontosan, ahogy leírtad!”
  • 7. Kukac40 2013. május 05. 07:58
    „Akik az elvárhatónál lassabban közlekednek miért nem büntetik? Akik jobbra kanyarodnak, de balra húzzák előtte a kormányt miért nem büntetik? Bringások sárgamellény, lámpa nélkül? Utak állapota? Gyorshajtás a legkevesebb, viszont arra fogni a legkönnyebb. A vasúti átjáró is mindig szabályos. Nem a teherautósokat kellene mindig szidni.”
  • 6. Csetneky 2013. május 05. 02:07
    „Már megint a "gyorshajtás", ugye? No de sebaj, majd a mindenható traffipax megoldja! A hozzátartozóknak részvétem.”
  • 5. karakter 2013. május 04. 19:14
    „A jobbra tartási kötelezettség vezetett tragédiához?”
  • 4. oxana 2013. május 04. 19:03
    „3. gonzo

    Ha megérik, hogy benöhet a fejük lágya.”
  • 3. gonzo 2013. május 04. 18:49
    „2.Túra annyit tennék még hozzá,hogy a több ellenőrzés,a büntetési tételek növelése(régen ugye egy 50 helyett 80-at megúsztál 5 ezerrel,ma 62-től általában ketyeg a 30 ezer),a felvilágosító munka azért csak hoz némi javulást.

    Én legalábbis azt tapasztalom,hogy a nagy átlag-legalábbis a tempót nézve-visszavett a korábbi gyakorlatából és ha lehet marad a traffipax tűréshatára alatt.:))A kettesgolfos kiccsávók szombat éjjel,hátuk mögött a vihogó tinilányokkal persze továbbra is tesznek magasról a szabályokra.
    Egyszer majd nekik is benő-ha benő-a fejük lágya.”
  • 2. Túrabakancs 2013. május 04. 18:00
    „Ami minden évben befolyásolja a baleseti statisztikai adatokat az maga az időjárás milyensége az adott
    tárgyévben, valamint a véletlenek összessége. Ennyi.”
  • 1. Mankapunka 2013. május 04. 13:15
    „3,5 tonnás kocsikat hányszor leteherautóztátok már, amit a legutolsó 40 éve vezető öreglány is vezethet.

    Ez is megint csak egy tucatcikk, semmi sem derül ki belőle, mert minden tavasszal van ennyi halott a jó idő bekövetkeztével.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri Médiaklub: újságírók, tévések fociztak Hajszán Gyulával és Korsós Györggyel - fotók

A két egykori győri válogatottal felálló csapatok mérkőzése igazságos, 9-9-es döntetlennel zárult a… Tovább olvasom