Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 12°C Még több cikk.

Faltól falig dugók Győrben

A közlekedési szakember és az autósok szerint szervezetlen, rossz a közlekedés Győrben. Ennek csak egyik oka az a sok útfelbontás, amelyeket az utóbbi hetekben kénytelenek elviselni a városlakók.
A megszokott forgalmi rend visszatérésére egyelőre várni kell. Mától újabb akadályok hátráltatják a közlekedőket.
Emelett még számos más, forgalomszervezési gond is bosszantja az autósokat. A győrieknek és a városon rendszeresen átutazóknak mindennapos kellemetlenséget okoznak a gyakori, ámde elkerülhetetlen útbontások, felújítások. Az elkerülhetetlenség mellett azonban néha átgondolatlannak tűnnek a párhuzamosan végzett munkák, ugyanis komoly fennakadásokat okoznak a közlekedésben.

A Kisalföld információi szerint augusztusban, azaz mától elviselhetetlenül bedugul a város.
– Szemben több nagyvárossal, Győrnek nincs önálló közlekedési gárdája, a városépítési iroda alárendeltjeként egy előadó foglalkozik a szakterülettel. A mostani helyzetnek is nagyrészt az az oka, hogy a városnak nincs átfogó közlekedési koncepciója.
– Nincs átfogó közlekedési tanulmány. Bár készülnek hasonlók, azokat nem használják fel, vagy legalábbis az a gyakorlati intézkedésekben nem tükröződik. Tehát nem egyértelműen az autósokban kell keresni a hibát – véli egy lapunk által megkérdezett közlekedési szakember.

Ezzel utalva arra a Kisalföldben július 19-én megjelent írásra is, amelyben a város alpolgármestere a piros lámpán áthajtó, s a körforgalomban „bénázó" autósokra hárítja a forgalomáteresztő kapacitás egyötödének elvesztét. A szakember szerint bekalkulálják a lámpák váltási periódusidejébe a piroson áthajtók miatti időveszteséget.
– Nem csak tanulmányt, hanem út- és közlekedésfejlesztési terveket kellene készíteni, hiszen anélkül pályázni sem lehet a megvalósításhoz szükséges pénzekre – magyarázta a szakember.

Távlatokban gondolkodni

Szakértőnk szerint a városfejlesztési elképzelések előbb kerülnek a közvélemény elé, mint ahogy azokat szakemberekkel megvitatnák. A közlekedésben nem lehet fokozatos kiépítésben gondolkodni, mert ha megépül egy út vagy egy csomópont, az utólagos átépítés rendkívüli többletköltségekkel jár, vagy lehetetlen.

Taxisvélemény

Varga Zoltán 1969 óta taxizik. Szerinte ami Győrben néha előfordul, az tragikus. Ugyanakkor bízik benne, hogy az útjavításoknak meglesz az eredménye, s javul a közlekedés. A forgalomszervezést el kell fogadni, szerinte nincs jobb megoldás. Inkább kerül, minthogy belemenjen a Teleki utcánál előfordulóhoz hasonló dugókba. Azzal egyetértett, hogy az autósok nem ismerik a körforgalomban történő közlekedés szabályait.

Kapcsolódó cikkek >>

Elterelések, útlezárások a nyáron (2003-05-05) >>
Útlezárások és elterelések (2002-06-30) >>



 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pér: 30–50 ezer utassal számolnak

A közel egymilliárd forintos invesztícióval korszerűsített és nyilvános kereskedelmi státus… Tovább olvasom