Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Érdekes sztori: beszállítási sorrend a Balaton Volán Zrt. járatain?

˝Ha több utas szeretne felszállni a buszra, mint amennyien felférnek rá, először azokat szállhatnak fel, akik a legtovább mennek.˝

Előzmény

˝Ha sok utas van, a nyúliakat nem viszik el˝ - mondta a Kisalföld Volán információján ülő hölgy olvasónknak, aki nem értette, hogy a menetrend szerinti járat miért nem áll meg ott, ahol kellene. A teljes cikket ide kattintva eleveníthetik fel.

Természetesen a Balaton Volánt is megkerestük olvasónk panaszával. A vállalat munkatársától az alábbi felvilágosítást kaptuk az adott ügy kapcsán:

- Az említett járatnak igen is meg kell állnia Nyúlon, és fel kell venni az utasokat. Ahogy a Kisalföld Volánnál is elmondták, ha egy buszmegálló szerepel a menetrendben, akkor ott az autóbuszvezetőnek kötelessége megállni. Nagyon ritka esetben előfordulhat az, hogy úgynevezett beszállítási sorrendet kell alkalmazni egyes járatokon, ami azt takarja, hogy ha több utas szeretne felszállni a buszra, mint amennyien felférnek rá, akkor először azokat szállítja fel a buszvezető, akik a legtovább mennek, és a végére maradnak azok, akik a legrövidebb távot kívánják megtenni, lehet olyan, hogy valaki lent marad. Ez a helyzet nagyon ritkán áll fent, talán nyáron csúcsstrandszezonban, amikor nagyon sokan utaznak a Balatonhoz. Ilyenkor azonban tájékoztatni kell, azokat, akik nem tudtak felszállni, hogy mi ennek az oka – mondta el Szöllősi József, termelési igazgató.

A Balaton Volán Zrt. járatain főleg nyáron utaznak sokan
A Balaton Volán Zrt. járatain főleg nyáron utaznak sokan

- Sajnos a panaszban nincs konkrét időpont, így nem tudunk utánajárni, hogy melyik autóbuszvezetőnk követte el ezt a hibát – tette hozzá Szöllősi József.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. peet2 2010. november 13. 15:57
    „1 a távolsági buszon távollra kell/ene/ utazni
    2 a helyközi járatokat kell rövidebb távra igénybe venni
    Nézz néha menetrendet is
    Próbálj a vidékiből a korházig utazni a Balatonfüredi járattal pedig arra megy!!
    A nyuliaknak üzenem van helyiköziautóbuszjárat a faluba na meg van vonat is.
    használják ki lehetőségeiket”
  • 31. pppagi 2010. november 12. 15:23
    „tutti!
    "nem akarok ótvar busszal menni, mert megtehetem"- Ha megteheted, akkor menj autóval. Szerintem senki nem várna miattad x órát (aki tényleg azért veszi igénybe a távolsági buszt, mert távolra utazik), hogy te igényes körülmények között utazz 15 percet. Menj repülővel vagy limuzinnal, ha ennyire fene nagy igényed van arra a 15 percre.

    Ez az eljárás a sofőrök részéről szerintem teljesen korrekt. Többször utaztam már így a Győr-Veszprém vonalon oda-vissza. Sőt a Kapos volánnal is Győr-Veszprém között, és Veszprém-Pécs között is. Senkinek nem volt egy rossz megjegyzése sem erre.”
  • 30. Freehill 2010. november 12. 12:25
    „#29: már ne is haragudj, de ez a szokásos demagógia: "nem veszik figyelembe az utasok igényeit a menetrend kialakításánál". Akkor szerinted mit vesznek figyelembe? Persze kérdés, hogy mit tekintünk igénynek. Végül is az lenne a jó, ha mindenhová 5 percenként indulna közvetlen járat, de ahogy nagyon helyesen Te is leírod, "takarékossági okok" is léteznek: ilyen szolgáltatást a viteldíjakból és az állami, városi támogatásokból együtt sem lehetne fenntartani. Ezért a menetrend mindig az "igények" és a finanszírozási lehetőségek közötti kompromisszum. De az adott kereteken belül természetes, hogy az utasok többségének(!) igényei az első számú szempont - mi más is lenne? (Nem mondom, hogy nem lehetnek hibák a menetrendben, de ha ezeket jelzik, akkor általában előbb-utóbb javításra kerülnek. A fenntartónak és a szolgáltatónak is nyilvánvaló érdeke, hogy a lehető legjobban szolgálja az utasok igényeit!)”
  • 29. Madarász 2010. november 12. 10:58
    „Szerintem alapvetően az a probléma, hogy takarékossági okokból nem indul elég járat, azok is kicsik, valamint nem veszik figyelembe az utasok igényeit a menetrend kialakításánál.”
  • 28. dundi08 2010. november 12. 00:12
    „Ez a rendszer elég régóta így van, és szerintem is teljesen jogos, és helyes. Tutti-nak meg üzenem hogy ha valaki nem adja át a helyet ha a 3 hónapos gyerekkel utazik, ne háborogjon. Csak jusson eszébe hogy semmivel nem vették nagyobb szarba azt hogy gyerekkel utazik mint amennyire ő szarba veszi hogy mások is mennének a családjukhoz haza és esetleg nem 10km-re laknak. Mivel a gyereknek kára nem lesz a kényelmetlen utazásokból mivel a szükők cipelik, így sok sok állva utazást kívánok az ilyen gondolkodású embereknek. És ne csodálkozzunk hogy az idősebbeknek vagy a gyerekkel utazóknak a helyeket egyre kevésbé adják át. Talán el lehet gondolkodni "tutti" hozzászólása kapcsán hogy miért...”
  • 27. zoltee 2010. november 11. 23:37
    „Tök korrekt, jogos eljárás.

    Egy olyan cégtől, amelyről példát vehet(ne) a Kisalföld Volán.

    A Balaton Volán azt tudja, amit megyénk vállalata nem:

    Balatonfüredről indulva is percre pontosan érkezik a megyei megállókba.

    Ez a KV-nak Győrből szinte sosem sikerül. (Félreértés ne essék: nem késik, épp ellenkezőleg: rendszeresen "beelőzi" az utasokat.)”
  • 26. bősárkányi 2010. november 11. 23:03
    „Nagyon helyes! Ez teljesen normális. Aki a következő pár faluig megy, annak ott a falujáró busz.”
  • 25. btkjac 2010. november 11. 22:55
    „Érdekes módon a vonatoknál van személyvonat, ami minden bokorban megáll, és a gyorsvonat csak a nagyobb helyeken. Tessék kivenni a távolsági járatokat a helyköziek közül, és megmondani, hogy Nyúl, Écs, Ravazd csak felszállóhely. És visszafele Eplényt is felszállóhellyé nyilvánítani. Az agglomerációkban ott vannak a helyközi járatok.”
  • 24. btkjac 2010. november 11. 22:45
    „Remélem jövő hét pénteken nem kell állnom Székesfehérvárig, amikor Pécsig utazok! Ennyit erről a témáról.”
  • 23. Beste 2010. november 11. 21:43
    „A beszállítási sorrend a leglogikusabb s legigazságosabb dolog a világon.

    Szocdem, a te kommented 10 pontos, gratulálok hozzá, minden betűjével egyetértek!”
  • 22. keti 2010. november 11. 20:08
    „tutti!
    Enyhén sarkosított eset és jócskán félreértelmezed az egészet! Mi köze van az egésznek ahhoz, hogy a busz "ótvar" vagy sem?! Mi az, hogy "nem akarok ótvar busszal menni, mert megtehetem"? Te megteheted, hogy a kényesebb ízlésedet vedd elő, de aki távolabbra utazik, az várjon 4 órát vagy másnap reggelig, hogy egyáltalán célba érjen?! Na nehogymár! Épp az ilyen utasok miatt teszi azt a sofőrök, amit tesznek és milyen jól teszik!!!!
    Az ember a 3 hónapos gyerekét egyébként hordozóban viszi fel a buszra, de minimum kenguruban. Egyikben sem érzékeli a gyerek, hogy az adott busz ótvar vagy sem.”
  • 21. Julianusz 2010. november 11. 19:27
    „Hát akinek ez a megoldás nem egyértelmű, és magától értődő, logikus, az akkora paraszt, hogy kilóg a szájából a kapanyél. Kívánom neki, hogy önzése forduljon ellene, és mindezt az önző, szemétséget, amit mások kárára, saját javára elkövet, vagy követel, adja vissza neki az élet.”
  • 20. yoros 2010. november 11. 18:58
    „Teljesen logikus a beszállítási sorrend alkalmazása. Mi ebben az érdekes? Nemcsak a Balaton Volán alkalmazza.”
  • 19. nagyfulesbagoly 2010. november 11. 18:26
    „p -pablowsky
    RickCartman
    igazatok van.Sajnos nem vagyunk élég toleránsak egymással szemben,mi, emberek .
    ui:Rick elnézésedet kérem a hmm tudod miért.bocs”
  • 18. p.pablowsky 2010. november 11. 18:11
    „Több mint 10 évvel ezelőtt a Győr-Kaposvár vonalon sokat utaztam a Kisalföld Volán és a Kapos Volán járatain. Ez a jelenség akkor is létezett és leginkább a délután Kaposvárról Győrbe visszainduló Kisalföld Volán járatot érintette: a sok helyi akkor is a távolsági járatra akart felszállni, ha csak az első vagy második faluba ment, miközben 5-10 perccel később volt normál járat. A sofőrök már akkor először a legmesszebb utazókat engedték fel a buszra és csak miután fent voltak (voltunk), azután szállhattak fel helyiek. Egy idő után a Kapos Volán helyi járata előbb állt be, mint a Kisalföld Voláné, hogy arra szálljon fel a helybeliek tömege.
    Szerintem teljesen rendben van az amit a sofőr csinált. Nehogy már az maradjon le aki messze utazik.”
  • 17. RickCartman 2010. november 11. 17:52
    „30 éve így működik a felszállás pl. a Győr-Kecskemét, a Győr-Baja járaton, soha senki nem vernyákolt ellene, miért most kezdi el valami unatkozó "hölgy" olvasó?”
  • 16. szocdem 2010. november 11. 17:50
    „Érdekes dolog ez a buszos téma..

    A buszozó közönség épp úhgy keresi az utazásban a mutyit, mint bárhol másutt. Hogy esetleg nem fér fel valaki a buszra akinek nincs más lehetősége eljutni 100 km-re, amig más csak 10-re akar utazni? Kit érdekel? Magyarok vagyunk, melósok, vidéki kulturával..
    Pl. Úgy terpeszkedünk a kisgyerekeseknek fenntartott helyen amikor felszáll a kisgyerekkel az anyuka (s persze nem adjuk át a helyünket, mert feltörte a derekunkat a kapálás) mintha a világ csakis és kizárólag nekünk létezne, és körülöttünk forogna. HA valaki szóvá meri tenni, hogy talán logikusan, emberi módon is át lehetne gondolni az utazás körüli kérdéseket, mingyán komcsizunk, zsidózunk, vagy anyázunk, mert a kényelem ebben az országban mások kárára jár mindenkinek mindenhol és mindenkor! És mindent meg is teszünk érte hogy ez örökre így legyen!
    Hogy eközben a hideg megállóban marad éjszakára valaki aki 100 km-re utazott volna - mi meg a szomszéd gémeskútig - kit érdekel:? Mi vagyunk az elsők, a ksizolgálás extrája pedig alapjog! A volán meg ostoba ha nem változtat azonnal ezen a tragikus helyzeten! Igen is a valódi utazók (az aglomerációból ingázók nem azok) élvezzenek előnyt a "nem munkásbuszokon"!”
  • 15. hellboy780917 2010. november 11. 17:22
    „egyetértek.”
  • 14. nüs 2010. november 11. 17:05
    „tutti, és fordított esetben gondolom te sírnál.
    Az önzőség példaképe vagy.”
  • 13. mecsoka 2010. november 11. 15:51
    „Már a múltkor is megtaláltuk a megoldást. Ne álljon meg menetrendszerint nyúlon a távolsági járat oszt annyi. Nem lesz nyervákolás.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iszapömlés: az ÁNTSZ szerint nem büntették meg a sérülteket gyógyítókat

A hazai sajtóban "A tisztiorvos (sic!) büntette volna a sérülteket gyógyítókat" címmel az ÁNTSZ tevékenységét megkérdőjelező írás jelent meg. Tovább olvasom