Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 4°C | 8°C Még több cikk.

Épül az egymilliárdos Audi-út

Sem a keleti, sem az északi elkerülőút nem épül meg Győr határában 2013-ig, az Audi-út ugyanakkor megvalósul, amely részben a keleti tehermentesítő szerepét is betöltené.

Már csak Brüsszel jóváhagyására vár az a lista, amelyen a 2007 és 2013 közötti időszakra tervezett közlekedésfejlesztési projektek szerepelnek. A dokumentum a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján (www.gkm.gov.hu) található meg. Szomorú érdekessége, hogy nem szerepel rajta egyetlen győri elkerülőút sem, sem a keleti, sem az északi.

Tucatnyi város ennél szerencsésebb helyzetben van: a nagy forgalom hét év múlva részben vagy egészen Csorna, Kecskemét, Szeged, Szentlőrinc, Várpalota, Sajószentpéter, Jászberény, Nagykanizsa, Marcali, Nagyatád, Csongrád lakott területein kívül halad majd.

Mindez annak ellenére van így, hogy a szakemberek egyöntetűen állítják, Győr óriási átmenő forgalomtól fuldoklik. Jelenleg a Szigetközbe, Vámosszabadin át Szlovákiába, vagy onnan déli irányba tartók kénytelenek behajtani a városba, ami rendkívül megterheli a főutakat, valamint a környezetükben lakókat. Lapunk megkereste a gazdasági tárca kommunikációs főosztályát, ahol a következő választ kaptuk: a Győrt elkerülő utak műszaki előkészítése nem tart ott, hogy azok megvalósítása 2013-ig megkezdődhessen/befejeződhessen. Ha rajta lennének a lajstromon, az sem jelentene biztos, csak valószínű megépülést, miután a programot mintegy 30 százalékkal túltervezték. „Amely nagyobb projekt nem szerepel a listán, az a jelzett időszakban nem valósul meg" – szögezte le a kommunikációs főosztály.

Jó hír viszont, hogy a keleti elkerülő funkcióját is betöltő út már épül. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök még 2005 szeptemberében ígérte meg az Audi Hungaria Motor Kft.-nek, hogy közvetlen kapcsolatot teremtenek a gyár és az M1-es autópálya között. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy összekötik az 1-es főutat a Székesfehérvár felé vezető 81-essel. A nyomvonal a jelenleg rendkívül balesetveszélyes likócsi csomóponttól indul, áthalad az Audi területén, csatlakozik az ipari parki felüljáróra, majd kiköt a 81-esre. Lőre Péter, az Audi kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: a gyár és a felüljáró közötti szakaszt májusig megépítik. A munkálatokat néhány hete kezdték meg. Lőre Péter elmondta: a közeljövőben sor kerülhet az ipari park és a 81-es főút közötti szakasz megépítésére is.

A mintegy egymilliárd forintba kerülő fejlesztést a multinacionális vállalat (a beruházásösztönzési célelőirányzat terhére), az állam, valamint az önkormányzat finanszírozza. A város folyamatosan végzi az úthoz szükséges területek megvásárlását. Simon Róbert Balázs alpolgármester a Kisalföldet tegnap arról tájékoztatta, hogy eddig több mint százmillió forintot költöttek erre, és várhatóan még 15 milliót fognak.

Az Audi-út és a keleti elkerülő központi támogatása egyébként egyelőre kizárja egymást. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tájékoztatásából kiderült, hogy ugyan a szakmai javaslat az utóbbi mellett szólt, döntés az előbbi megkezdéséről született – hasonló szerepet betöltő projektek párhuzamos finanszírozásáról pedig nem lehet szó.

Hancz Gábor

Megyei beruházások a listán

A nagy eséllyel megvalósuló közlekedési beruházásokat tartalmazó listán több megyei is szerepel. Ilyen például a 85-ös és a 86-os főutak Csornát elkerülő szakasza, a 86-os főút Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszának megerősítése, a Győr–Pápa–Celldömölk vasútvonal fejlesztése, villamosítása, vagy a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Németh Zoltán a szocialista kifogásokról

Németh Zoltán győri alpolgármester, a belvárosi 1-es körzet képviselője tegnap szerkesztőségünknek küldött közleményben reagált az MSZP pénteki sajtótájékoztatóján elhangzottakra. Eredics Gergely önkormányzati képviselő a belvárosi parkolási rendszer megváltoztatása kapcsán hívta fel a figyelmet a közpénzek ésszerűbb felhasználására, öncélú reklámozással vádolva az alpolgármestert. Tovább olvasom