Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Épül a felüljáró és a csomópont

A jövő héten megkezdik az előre gyártott gerendák beemelését a győri Fehérvári úti felüljáró építésén.

A jövő héten megkezdik az előre gyártott gerendák beemelését a győri Fehérvári úti felüljáró építésén, ezzel látványos szakaszba ér a 2 milliárd forint költségű beruházás. A tervezettek szerint haladnak a 81-es főút új győri átvezetőszakasza második ütemének munkálatai.
A 81-es főút győri belterületi szakasza (a Fehérvári út) térségének infrastruktúra-fejlesztése az utóbbi évtizedekben megrekedt. A forgalom (a helyi és az autópályához kapcsolódó átmenő) viszont rohamosan nőtt.

A jövő héten megkezdik az előre gyártott gerendák beemelését a győri Fehérvári úti felüljáró építésén, ezzel látványos szakaszba ér a 2 milliárd forint költségű beruházás. A tervezettek szerint haladnak a 81-es főút új győri átvezetőszakasza második ütemének munkálatai.
A 81-es főút győri belterületi szakasza (a Fehérvári út) térségének infrastruktúra-fejlesztése az utóbbi évtizedekben megrekedt. A forgalom (a helyi és az autópályához kapcsolódó átmenő) viszont rohamosan nőtt.


A meglévő, mindössze kétsávos út már javításokkal sem megfelelő, nem tudja fogadni a Zöld utca, az Erfurti utca és Adyváros forgalmát, a szintbeni vasúti kereszteződés pedig gyakori elképesztő torlódásokat okoz.

Már régen tervezték

A város rendezési terve már régóta tartalmazza a Fehérvári út új bevezetőszakasza megépítésének szükségességét. Az önkormányzat, a Nemzeti Autópálya Rt. és a megyei állami közútkezelő háromoldalú megállapodása szerint a beruházás kétütemű. Az első ütem a Tatai úti körforgalmi csomópontig két évvel ezelőtt elkészült. A folytatásra tavaly novemberben írták alá a szerződést, a kivitelezés nyertese a Viadom Építőipari Rt.-ből, a Betonút Rt.-ből és a Hídépítő Rt.-ből alakult konzorcium lett. A beruházás mérnöki, lebonyolítói feladatainak ellátására a Nemzeti Autópálya Rt. az Utiber kft.-t bízta meg.

Az „előtörténethez" tartozik még, hogy az építő konzorcium a munkaterületet idén januárban kapta meg. A befejezési határidő 2006. május 31. A mintegy 2 milliárd forint pénzügyi fedezetét – az államkincstáron keresztül – a Nemzeti Autópálya Rt. vállalta, Győr önkormányzata állta ezúttal is a szükséges kisajátítások költségét, 450 millió forintot.

Hazánkban az első

A második ütem a már kész Tatai úti csomóponttól a Fehérvári út–Ipar utca–Szigethy Attila út (FISZ) csomópontig tart. Az 1450 méter hosszú, teljesen új nyomvonalon épülő út kétszer kétsávos, a Győr–Celldömölk vasútvonalat felüljáróval íveli át.

A csomópontot teljesen átépítik, úgynevezett körgeometriájú, jelzőlámpás irányítású lesz. Hazánkban ilyen még nincs. Legfőbb előnye, hogy rövid várakozással igen nagy a teljesítőképessége: óránként 6–8 ezer járművet lesz képes átengedni. A csomópont 75 méter átmérőjű, három-, illetve négysávos.

Említésre érdemes, hogy az új 81-es úton már eleve kiépítik az Erfurti utca, a Zöld utca és az új, Adyváros mögötti út bekötési lehetőségét. Az eredeti tervhez képest megmarad (korszerűsítve) a mostani útszakasz is a szintbeni vasúti átjáróval, a lakossági és üzemi kiszolgálói igények kielégítésére.

Egy hónap alatt

A munkák gyakorlatilag márciusban kezdődtek a közműkiváltásokkal: ez minden ilyen jellegű építkezésnél a legaprólékosabb, időt rabló munka. Mostanra 80 százalékban befejezték. A felüljáróra vezető töltéseken most a védőréteg készül. A felüljáró hídszerkezetének előre gyártott gerendáit augusztus 4–10. között emelik be. A híd a tél beállta előtt járható lesz.
A FISZ-csomópont átépítése szeptember elején kezdődik, s úgy tervezik, egy bő hónap alatt be is fejezik. A munka jellegéből adódóan forgalomkorlátozások nehezítik majd az amúgy is ezen a szakaszon kritikus közlekedést.
A teljes beruházás befejezési határideje, mint említettük, 2006. május 31., ám az építők a város polgármesterének kérésére megvizsgálják a gyorsítás lehetőségét.

Miből mennyi?

Néhány jellemző szám a munka mennyiségéről. Bontás 10 ezer köbméter, bozótirtás 11 ezer négyzetméter, talajcsere 8800 köbméter, földmunka 121 ezer, beton 13 ezer, aszfaltok 8400 köbméter... Megépül 25,7 kilométernyi szegély, 1550 méter zajvédő fal, elültetnek 1440 fát és csaknem 24 ezer cserjét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A betörők vacsorával várták a rendőröket

Éhesek lehettek, így a húsleves mellett kifőtt tésztát is készítettek annak a betörőtriónak a… Tovább olvasom