Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Elviselhetetlen forgalom a faluban

Elviselhetetlen a forgalom, repedeznek a házfalak, potyog a vakolat a Jancsifaluban lévő házakról.

Elviselhetetlen a forgalom, repedeznek a házfalak, potyog a vakolat, nem beszélve a rezgésről, a zajról – panaszkodtak a Kisalföldnek a Győr-Jancsifaluban élők. Tehetetlenségüknek nemrégiben egy fórumon is hangot adtak. Dühösek Győr-Jancsifalu lakói és nem nyugtatták meg őket a napokban tartott fórumon elhangzott válaszok, érvek sem. A problémák ráadásul nemcsak a jancsifaluiakat érintik, ugyanis a szóban forgó utak mentén ötezren élnek.

– Győr városszerkezete behatárolja a terület közlekedési viszonyait – tájékoztatta a lakókat Wimmer József, az állami közútkezelő megyei főmérnöke. 1999 óta folyik a Fehérvári út és a Szigethy Attila út–Ipar út csomópont tervezése. A fejlesztésnek három része van. Az első szakasz már elkészült, ez a sashegypusztai volt Épfu-kavicsbányától a Tatai út körforgalmáig kiépített rész. A második etap a Tatai út körforgalmától a Szigethy Attila út–Ipar u.–Fehérvári út jelzőlámpával szabályozott, körgeometriájú csomópontjáig kiépülő négysávos útpálya, amely a Nemzeti Autópálya Rt. beruházása. Ez jelenleg készül.

A tervezet harmadik részének – mely a Fehérvári út–Mészáros Lőrinc utcáig terjed és a Mészáros Lőrinc utcánál körforgalmú csomópont kiépítését tartalmazza – idei megvalósítására nincs pénz, de jövő év június 30-ig – amikor a második szakasz kivitelezése befejeződik – szeretnék ezt is átadni. A Fehérvári út főút egy győri ipari centrum közepén. Az út- javítások, -szélesítések sem szüntetik meg a forgalmát, csak a környezeti káros hatásokat csökkentik.

A megoldást az ott lakók számára a remélhetőleg európai uniós támogatással 2007–2013 között megvalósuló beruházás, a keleti elterelőút megépítése jelenti majd. A közgyűlésen szóba került az útburkolatok rossz minősége, a kátyúzás haszontalansága és a zajártalom is. – Az útjavítás ideig-óráig jó, mert rossz állapotú a burkolat, nem stabil, mozog, így nem marad meg benne a pótlás. Csak a lemarás, új aszfaltréteg oldaná meg a problémát. Az új utakkal ilyen gond már nem lesz – ígérte a főmérnök. Két alkalommal is mérték a zajt a környéken – a környezetvédelmi főfelügyelőség és az ÁNTSZ –, a megengedett zajhatárt az értékek valóban hat-nyolc decibellel meghaladják (nappal 65, éjszaka 55 decibel a megengedett érték).

A keleti tehermentesítő út megépítése után azonban csak a mostani forgalmi zaj 60–70 százaléka lesz érezhető – állítják a szakemberek. A jancsifaluiak a közgyűlésről távozóban a Kisalföld érdeklődésére elégedetlenségükről nyilatkoztak: „Nehéz nem indulatosnak lenni. Nem változik semmi. Épül a városrész, s közben ránk omlik a házunk. Akkor majd kihez forduljunk?" – fogalmaztak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A miniszter támogatást ígért a fesztiválnak

A kultuszminiszter hamarosan megint Győrbe látogat, mert meg akarja ismerni az Európa Kulturális… Tovább olvasom