Kisalföld logö

2018. 04. 22. vasárnap - Csilla, Noémi 12°C | 24°C Még több cikk.

''Elviselhetetlen a forgalom, repedeznek a falak''

A Sokorói utca lakói 2001-ben petíciót adtak be polgármesterükhöz, melyet szinte mindenki aláírt.
„ A koroncói konzervüzem létrejöttekor levelet küldött a Sokorói utcában mindenkinek, amelyben leírták, létesül egy konzervüzem, és egy elkerülőutat is fognak építeni, ami a pagonyi kanyartól kezdődne és az üzemmel szemben végződne. Telt-múlt az idő, ám az út nem épült meg" – érkezett a panasz a Kisalföldhöz egy koroncói olvasónktól.

Az üzem megalakulása után pár évvel néhány lakos felháborodott, mivel az utca forgalma egyre csak növekedett, és repedések keletkeztek házaikon. „Bementünk jelezni ezt a polgármesteri hivatalba, de azt mondták, hogy mivel régiek a házak, az alappal van baj, lehet, hogy nem elég jó, vagy mély, ezért keletkeztek a repedések. Többen érdeklődtek a polgármesteri hivatalban az útról, és mindig azt mondták, hogy majd meg fog épülni. Csak kifogás kifogást követett" – folytatta az elkeseredett lakó.

A Sokorói utca lakói 2001-ben petíciót adtak be polgármesterükhöz, melyet szinte mindenki aláírt. Észrevételeiket ebben írták le, és kérték az út mielőbbi megépülését. A vita után a következő döntés született: a keskeny utcát megszélesítették és egy új aszfaltréteget kapott, melyen a kamionok kevésbé rázkódnak. A forgalom viszont továbbra sem csökkent. Olvasónk szerint az évek óta egyre csak növekvő teherforgalom miatt ma már minden ház kisebb-nagyobb mértékben repedezik, sok helyen megnyílt a fal. „Pihenni nem tudunk, sok a por, a zaj, dübörögnek a kamionok, rázkódnak az üvegek, morajlik a talaj, az ágy alattunk. A forgalom teljes mértékben rontott az ingatlanok állapotán és értékén."Tavaly novemberben ismét aláírást gyűjtöttek a Sokorói utca lakói, az elkerülőút megépítését követelték.

Horváth Loránd, Koroncó polgármestere lapunknak elmondta: „A kerülőút megépítéséhez először is a kérelem benyújtása és elfogadtatása szükséges, ami már megtörtént. 2004-ben került be az út nyomvonala a módosított rendezési tervbe, viszont addig nem kezdhetünk neki az útépítéshez, amíg nincs önkormányzati tulajdonban minden földrész." A magánszemélyek nagy része beleegyezett a földrészek átadásába, viszont egy földterület osztatlan közös tulajdonban van. Az egyik tulajdonos külföldön él, egy másik örökölte a földrészt, és jelenleg gyámság alatt van. Mindaddig, amíg jogi úton el nem rendezik a földrész tulajdonviszonyát, nem tudják átadni az önkormányzatnak. A földrészek kivonásának költsége a tulajdonosokat terhelné, viszont az önkormányzat megelőlegezné számukra ezt a közel kétmilliós összeget, mely már szerepel a jövő évi költségvetésükben.

„ Nagyon sokszor elmondtam már a lakóknak, nem kényszeríthetik az önkormányzatot útépítésre! Megértem a panaszukat, de amíg nem rendeződnek a területi viszonyok, nem foghatunk bele az építésbe. Azt megígérhetem, hogy jövő évben már meglesz az útalap vagy egy murvás út, ahol a kamionok elkerülhetik a Sokorói utcát" – tette hozzá a polgármester.

A kerülőút megépítéséhez szükséges pénzt pályázatok útján kívánja megszerezni az önkormányzat, viszont a pályázatok benyújtásához is szükséges, hogy minden földrész az önkormányzat tulajdonában legyen. Az utcában lévő magtározót üzemeltető KTK Kft.-től, valamint a koroncói konzervüzemtől is kaptak ígéreteket az útépítés támogatására.
Jelenleg Koroncón a Sokorói utcában 30 kilométer/órás sebességkorlátozó tábla van kitéve. A kamionok és egyéb tehergépjárművek viszont nem tartják be a korlátozást, ezzel további károkat okozva az épületekben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félig készen kész a révfalui híd

Négy győri híd és néhány utca felújítására 1,6 milliárd forint állt rendelkezésre – hogy ez az összeg sok, de mégsem elég, ékesen bizonyítja a győri (révfalui) Kossuth híd esete, amelynek felét felújították, de szemmagasság fölött ugyanúgy koszos és rozsdás maradt, mint eddig. Az ok egyszerű: még legalább negyvenmillió forint kellett volna a teljes befejezésre. Tovább olvasom