Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Elromlott a sorompó?

Rábapatona - Az elsődleges vizsgálatok szerint a sorompók hibája is közrejátszott a csütörtök reggeli tragédiánál: egy 33 éves győrsági fiatalember hajtott rá Rábapatonánál a sínekre, s ütközött a GYSEV-gyorsvonattal.

Az átjáróban alig több mint egy hónapja szerelték fel a félsorompókat – egy országos akció keretében.

Több száz méteren át tolta a mozdony maga előtt a Skodát, a bent ülőnek esélye sem lehetett a túlélésre. A fiatalember a 85-ös főút felől érkezett, reggel nagy köd volt, és szemtanúk állítják: nem működtek a berendezések – sem a fény-, sem pedig a félsorompó. Ez utóbbi működik a rábapatonaiak szerint csak néhány hete – Stöckert Dávid, a GYSEV szóvivője azt mondta, volt próbaüzem. 

Az összeroncsolódott autóból a győri tűzoltók tudták csak kiemelni a 33 éves sofőrt, aki nem élte túl a balesetet. Fotó: Bertleff András
Az összeroncsolódott autóból a győri tűzoltók tudták csak kiemelni a 33 éves sofőrt, aki nem élte túl a balesetet. Fotó: Bertleff András


A rendőrség is megerősítette: a helyszíni szemle elsődleges adatai alapján feltételezhető,  hogy a vasúti átjáróban nem működtek sorompók.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút szóvivője a portálunknak elmondta, ha a rendszer hibát észlel, azonnal kikapcsolja magát – vélhetően ezért nem világítottak a lámpák, s nem működtek a félsorompók.

Stöckert Dávid ismét felhívta az autósok figyelmét arra, hogy ha sötét a sorompó, az a KRESZ szerint a stoptáblának megfelelő utasítást jelent, vagyis meg kell állnia az autósnak, mielőtt áthalad a síneken. A GYSEV szóvivője ígéretet tett arra, hogy amint egyértelműen kiderül, hogy működtek-e a berendezések, tájékoztatják a közvéleményt.

A cikk bővebben a Kisalföld napilapban olvasható.

Olvasóink írták

  • 4. Truder 2009. november 23. 17:13
    „Részvétem..
    Szegénynek esélye sem volt”
  • 3. Goldmund 2009. november 23. 15:15
    „Úgy emlékszem, a pörbölyi tragédia is így történt (csak ott iskolásokat szállító busz volt, sok halott és megnyomorodott gyerekkel).
    Akkor azt olvastam, hogy ahol nem működik a fénysorompó, ott max. 15 km/h-val hajthat át a vonat. Pl. ezen szabály betartása miatt történt a monorierdői baleset: az IC betartotta ezt a szabályt, a mögötte levő személyvonat meg százzal belerohant.
    Meg a probléma észlelése után pár órával (talán 2 órával) később már jelzőőrt köteles a vasút odaállítani.
    Nem tudom, hogyan jelez vissza a rendszer, észlelték-e egyáltalán a problémát.”
  • 2. urbaniastapista 2009. november 23. 09:33
    „Sütheti, ha megáll is, a ködben nem tudja időben észrevenni a teljes sebességgel döngető gyorsvonatot.
    Nem úgy kellett volna, hogy ha rossz a sorompó, vonat max. 10 km/h-val közelíthet?”
  • 1. reszegenisjozan 2009. november 22. 20:05
    „Németországban vagy Ausztriában meg hülyének néznek, ha a nem világító lámpáknál megállsz a sínek előtt. De inkább nézzenek hülyének, mint hogy elüssön a vonat.
    Tényleg, ott soha nem romlik el a berendezés???????????
    Csak idő kérdése, hogy mikor csapja el a vonat a német vagy osztrák autóst, aki a "sötét" sorompónál a sínekre hajt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleseti gócpont a révfalusi hídnál

A koccanások és dudaszó mindennaposak, pár napja gázolás is történt a zebrán. Egy győri egyetemista elmondja, szerinte hogyan lehetne biztonságosabb a csomópontot. Tovább olvasom