Kisalföld logö

2018. 11. 16. péntek - Ödön 2°C | 10°C Még több cikk.

Elnyelte olvasónk pénzét az automata Győrben, de bérletet nem adott

Elnyelte olvasónk pénzét az automata Győrben, de bérletet nem adottA Zechmeister utcai megálló melletti automata gyakran hibásan működik - hallottuk a helyszínen két buszra várakozó utastól.
A pórul járt utasok ügyében legjobb esetben több nap alatt derülhet fény a hibára. Addig nincs mit tenni: újra pénztárcába kell nyúlni a bérlet áráért. Havonta 30-40 utas küzd azért, hogy visszaszerezze az elnyelt pénzét. Őket aligha vigasztalja, hogy havi 50-55 ezer tranzakció sikeresen zajlik a városban.
Nem kevés pénz

"A Zechmeister utcai győri automatából szerettem volna havi bérletet vásárolni 5600 Ft-ért, bár ne tettem volna" - kezdte T. Szabolcs. Győri Olvasónktól 5000 Ft-ot vett el a gép, behelyezett még egy ezrest, de bérletet nem kapott. "Az ezrest visszakaptam, majd kiírta az automata: a rendelkezésre állási idő lejárt. Hívtam a segélykérőt, majd közölték, felveszik a bejelentésem és 15 napon belül keresnek. Nem érzem korrektnek az eljárást" - hallottuk T. Szabolcstól.

Abban igaza van Olvasónknak, hogy 5000 Ft nem kevés pénz. Rengetegen keményen dolgoznak ezért az összegért. A többség ráadásul azért vesz bérletet, hogy eljusson a munkahelyére nap mint nap. "Úgy vettem ki az ügyfélszolgálatos szavaiból, nincs garancia arra, hogy visszakapjam a pénzem. Felvetettem: a 15 nap alatt 15 munkanapot kell érteni? Azt válaszolták, hogy erről nem nyilatkozhatnak" - tette hozzá T. Szabolcs.

Két hét

A kisalföldi megyeszékhelyen 22 darab jegykiadó automata üzemel. A lebonyolított és meghiúsult tranzakciókat a budapesti Entegro Kft. felügyeli. "A káresetet az automatán található, 0-24 óráig hívható telefonszámon jelezheti a legegyszerűbben az utas. A bejelentett panaszokat az Entegro Kft. vizsgálja ki, az erről készült jegyzőkönyvet elküldi az ÉNYKK-nak. A jegyzőkönyv feldolgozását követően társaságunk munkatársai a bejelentő által közölt telefonszámon felveszik a kapcsolatot az utassal. A megadott címre eljuttatjuk a jegyzőkönyvet és a hivatalos válaszlevelet" - közölte kérdésünkre Kuti Piroska.

Az ÉNYKK kommunikációs vezetője elismerte: a panaszbejelentés és a kártalanítás közötti ügyintézés időtartama általában két hét. A jogosnak minősített panaszok ügyében a kártérítés összegét az utas vagy az ÉNYKK pénztárában veheti át vagy az általa jelzett bankszámlaszámra utalják át. A hosszú átfutással az a gond, hogy az utasnak addig is szüksége van bérletre. Így kénytelen újra fizetni.

5000 Ft bocsánatkérés nélkül

Tavaly ősszel kísértetiesen hasonló esetről írtunk (Kisalföld, 2016. szept. 13.). Akkor szintén győri utas pénzét, 3600 Ft-ot "tüntetett el" a gép Marcalváros II-n. Vele újra beszéltünk. Elmondása szerint hosszú, heteken át tartó levelezés után kapta vissza a pénzét, a rendszert nem érezte ügyfélbarátnak, sokkal inkább bürokratikusnak.

A napokban pórul járt Olvasónk jobban járt. Bő egy hét után jelentkezett az ÉNYKK: visszakapja az 5000 Ft-ot. "A levélben szó nem esett bocsánatkérésről. Vagy arról, hogy a jövőben fejlesztenék az automatát a hasonló hibák elkerülése érdekében. E téren hiányérzetem van" - búcsúzott T. Szabolcs.
 
Az ÉNYKK levele Olvasónknak.
Az ÉNYKK levele Olvasónknak.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vascsövek az M1-es autópályán Bőnynél - Két kamion ütközött a Győr felé vezető oldalon - újabb fotók

Vascsövek az M1-es autópályán Bőnynél - Két kamion ütközött a Győr felé vezető oldalon - újabb fotók
Információink szerint egy ember megsérült a Bőny közelében történt balesetben. Tovább olvasom