Kisalföld logö

2018. 04. 20. péntek - Tivadar 12°C | 23°C Még több cikk.

Elmúltak az ingyenes és teltházas napok a győri Jókai parkolóházban

A Győr-Szol szerint a hosszú időtartamú, egész napot kitevő parkolások száma lecsökkent, így nőtt a forgási sebesség és megszűnt a nappali teltházas állapot a Jókai parkolóházban. Szavazással.

Szinte napra pontosan két hónappal ezelőtt fizetőssé vált a Jókai parkolóház Győrben.

A döntés finoman fogalmazva is meglepte a győri autósokat – mindez egyértelműen látszik akkori cikkünk kommentjeiből –, hisz korábban pont azért lett ingyenes a megyeszékhely első parkolóháza, mert így akarta a belvárosi közlekedést tehermentesíteni az önkormányzat.

Mostani cikkünkben arról írunk, hogy a döntés mennyire változtatta meg a parkolási szokásokat Győrben.

Délutánonként 170-180 parkolóhely "árválkodik" a Jókai utcában

Decemberben mindezt még nem lehetett egyértelműen mérni, hisz az adventi időszakban több kedvezményes parkolási lehetőség lépett életbe a megyeszékhelyen, bár az már az ünnepek előtt is látszott, hogy Jókai parkolóház népszerűsége finoman fogalmazva is meredeken zuhanásnak indult a bejelentést követően.


Rövid matematikai múltidézés a Jókai parkolóházban

Nos, ameddig az ingyenes parkolás megszüntetéséig napközben nem egyszer ki lehetett tenni a "megtelt" táblát a parkolóházra – különösen igaz volt ez csütörtökönként és péntekenként –, addig jelenleg délutánonként 170-180 parkolóhely "árválkodik" a Jókai utcában.

Január 20-án fél kettőkor például egészen pontosan 180 szabad hely volt a parkolóházban, de pár nappal korábban is hasonló számot jegyeztünk fel a kijelzőről.

Az ingyenesség szerethetővé teszi a Révai parkolóházat?

Érdekesség ugyanakkor, hogy a Nádor aluljáró melletti Révai parkolóházat egyre inkább megszeretik az autósok.

Mindez persze nem annak köszönhető, hogy különösebben ideális helyen található – sokkal inkább ingyenességének. (Az első 12 óráért nem kell fizetni.)

Ettől függetlenül a tény, az tény: délutánonként többnyire már csak 60-70 szabad hely kiadó itt.

A csúcs egyébként amit a saját szemünkkel láttunk a Nádor aluljáró közelében 48 még el nem foglalt parkolóhely volt múlt héten csütörtökön.


Felvételünkön 55 szabad hely vár gazdára a Révai parkolóházban - fotó: Cseh Róbert.
Felvételünkön 55 szabad hely vár gazdára a Révai parkolóházban - fotó: Cseh Róbert.


Győr-Szol: átlagosan 400-450 gépjármű fordul meg a parkolóházban

"A Jókai parkolóházat a 2010. november 22-i díjasítás előtt naponta átlagosan 550-600 gépjármű tudta igénybe venni folyamatos napközbeni teltházas állapot mellett.

Adataink alapján az óránként 150 forint díj ellenére naponta átlagosan 400-450 gépjármű fordul meg a parkolóházban" – kezdte a Győr-Szol Zrt. sajtóosztálya megkeresésünkre.

"A hosszú időtartamú, egész napot kitevő parkolások száma lecsökkent, ezáltal nőtt a forgási sebesség és megszűnt a nappali teltházas állapot.

Ügyfeleink körében jellemzően kedvező fogadtatása volt a díjszabás megváltoztatásának, amit a vásárlók könyvébe kapott pozitív hangvételű bejegyzés is bizonyít.

A Jókai parkolóházra újra biztos parkolási lehetőségként lehet számítani a
Belvárosban" – közölte a sajtóosztály.

A rakpart és Petőfi híd alatti parkoló töretlen reneszánsza

Az autók gyakoribb cserélődését bizonyos szempontból jónak ítélhetjük, az egész nap állomásozó kocsik tulajdonosainak pedig marad a rakpart és a Petőfi híd alatt ingyenes parkoló.

Az mindenesetre nem véletlen, hogy mindkét hely töretlen népszerűségnek örvend Győrben.



Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. adamasz1977 2011. január 24. 10:46
    „28.-nak

    oszt szerinted mennyi lesz majd a kenyér ára?Legalább túlsulyos ember se lenne:)”
  • 29. Vanderer 2011. január 22. 13:42
    „Umberto akkor te se vagy normális.”
  • 28. umberto 2011. január 22. 11:57
    „Az itt a szívás, hogy tömegek járnak autóval vidékről Győrbe dolgozni. 8 órától 17-ig, ami 9 óra, és ha fizetős parkolóban parkol, akkor az napi 1000 Ft, havi 20 ezer, szóval nem aprópénz.

    Amíg az emberek autóval járnak a városba, addig tart az ingyenes parkolóknak a reneszánsza.

    Egyrészt 1000 Ft/l-es benzin kell, másrészt pedig normális elővárosi közlekedés ahhoz, hogy a helyzet javuljon. És akkor rend lesz. Én már alig várom.”
  • 27. hidas 2011. január 22. 11:35
    „"Ügyfeleink körében jellemzően kedvező fogadtatása volt a díjszabás megváltoztatásának..." A megváltoztatás tulajdonképpen emelés volt, a régi utcai parkolás összegének visszaállítása nélkül! Nem hiszem, hogy ezt valaki is kedvezően fogadta!”
  • 26. blise 2011. január 22. 00:20
    „Szerintem a legjobb az, hogy kb. évente változik a koncepció, és éppen az ellenkezőjére, és mindig megmagyarázzák, hogy ez azért van mert... Közben a díjjak nőnek, nem is kicsit, amit megemelnek azt úgy felejtik. Nem ide tartozik de Győr-Szol. Azért találták ki a holdingot, hogy így nagyobb erővel lesznek a piacon, olcsóbb beszerzések ,kevesebb vezető, stb stb. Nem tudom, hogy mindebből mi valósult meg, de, hogy az olcsóbb működésből én, mint lakó nem látok semmit az biztos (lásd szemétdíj).”
  • 25. antikomcsi 2011. január 21. 23:01
    „A cél a parkolóházakkal nem az hogy bekocsikázz a belvárosba és ott ingyen parkolj, hanem, hogy a belvárost tehermentesítsék az autóktól. Ingyen parkolj messzebb, a belvárosban fizess. A fizetős parkolás nem csak bevétel, hanem forgalomszabályozó eszköz. A Jókai parkház kakukktojás. Belvárosban van, ezért fizetős, de olcsóbb mint a belvárosi utcai.”
  • 24. cuma1977 2011. január 21. 19:52
    „Elég drága az a Jókakai parkolóhéz, parkoljon ennyi pénzért akinek megéri. Ha legalább 10-óra ingyenes lenne, akkor még PARKOLNÁNAK IS BENNE!”
  • 23. erdeklödö 2011. január 21. 17:49
    „13-nak!

    en a Piszkos Harry-T........ cimü cikke n akadtam ki!

    de nem ez volt az elsö eset.”
  • 22. Peti85 2011. január 21. 17:12
    „21. annobon 2011.01.21. 16:55
    Igen tudom hogy így volt, de ugye akkor át kéne szabni az utcákat is, azaz a parkolók helyét járda szintjére emelni. Talán akkor nem parkolnának ugyanúgy.
    Igaz felmerül a kérdés, hogy az ott lakók hol parkolnak, mert csak egy kettő házról tudom hogy van udvara.”
  • 21. annobon 2011. január 21. 16:55
    „20-hoz: "parkolók megszüntetése a Czuczor -tól " Ezzel viszont olyannyira nem mondtál hülyeséget, hogy pár éve a Czuczor utca Árpád út és Bajcsy-Zs. út közötti szakaszán valóban megszüntették a parkolási lehetőséget, még az automatát is leszerelték. Aztán mit csinált a magyar? Ugyanúgy parkoltak tovább, csak már jegy nélkül. Mit csinált a közterület-felügyelet és arendőrség? Nekiálltak bírságolni. Aztán egyszercsak megunták és visszakerült az automata és leszerelték a megállni tilos táblákat. Visszaállt az eredeti állapot. Amúgy meg a belvárosból kitiltani a parkolókat csak egy jól működő P+R rendszerrel lehetne megoldani, ami ugye jelenleg - mondhatjuk bátran - Győrben nem létezik!”
  • 20. Peti85 2011. január 21. 16:41
    „19. annobon 2011.01.21. 16:33

    Pedig csak radikális módon lehetne változást elérni (parkolók megszüntetése a Czuczor -tól az Aradiig ... Bár nem érdeke a városnak sem az az igazság, hogy kevesebb parkoló legyen, mert az nagy bevétel kiesés lenne.
    De ha jól belegondolunk ami ott kiesik az a Jókai parkolóházban köszönne vissza.”
  • 19. annobon 2011. január 21. 16:33
    „17-18: becsülendő a gondolkodásmódotok, én is osztom ezt. De higgyétek el nem mindenki van vele így. Azt tapasztalom, hogy minél nagyobb és feketébb egy autó, annál kevésbé "tud" gyalogolni a gazdája...”
  • 18. Peti85 2011. január 21. 15:25
    „17. adamasz1977 2011.01.21. 15:11
    "Nemtom, de nekem marhára nem távolság a révaiból begyalogolni a központba ( kb. 5-6 perc)"

    Így van és legalább tető alatt áll a kocsi :)”
  • 17. adamasz1977 2011. január 21. 15:11
    „Nemtom, de nekem marhára nem távolság a révaiból begyalogolni a központba ( kb. 5-6 perc)”
  • 16. Peti85 2011. január 21. 11:53
    „Hát nem tudom... inkább beállok a Jókai utcában a parkolóházba és fizetek érte, mint hogy egymás hegyén hátán a Petőfi hídnál vagy a rakparton...”
  • 15. egyszeri-ember 2011. január 21. 11:10
    „artie75

    A "jó" helyesírás, ha nem is követelmény, de kattintást fokozó! Ez a lényeg, akkor is rámegy mindenki, ha egyébként nem is érdekelné.”
  • 14. annobon 2011. január 21. 10:09
    „13-hoz: "ez nem követelmény?" Hát, ha a Köztársasági Elnöki Hivatal által kiadott - helyesírási hibáktól nyüzsgő - kommünikékre gondolok, akkor a válasz: tényleg nem követelmény. :)”
  • 13. artie75 2011. január 21. 10:08
    „Drága szerkesztőség, nem tudom, ezt a Szeghalmi Balázs nevű újságíró-utánzatot honnan sikerült leakasztani, de a helyesírása valami pocsék. Vagy ez nem követelmény?”
  • 12. annobon 2011. január 21. 09:54
    „11-hez: igaz! A Deák Iskolába meg 30 mp alatt. Relatíve a dolog. A tatabányai esetet pedig tavaly tavasszal olvastam a Győri Közélet című ingyenes hetilapban, amely köztudottan a győri polgármesteri hivatal támogatottságát élvezve jelenik meg. Ha esetleg valótlant és "megalapozatlant" írtak benne, akkor félre lettem tájékoztatva. Pedig azt hittem, hogy egy fideszes orientációjú újságban nem írnak le hazugságokat. Szerintem meg ez a LOL !”
  • 11. tommaso 2011. január 21. 09:44
    „Hivatalos cáfolatot vársz egy esetleges, megalapozatlan tatabányai asszociációra? LOL...
    Egyébként 5-10 perc alatt be lehet érni gyalog pl. okmányiroda környékére.”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

214 millió forintból újul Táplánypuszta

A Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat a Környezet és Energia Operatív Program keretében 128 millió… Tovább olvasom