Kisalföld logö

2018. 10. 19. péntek - Nándor 9°C | 21°C Még több cikk.

Elkezdték a "Radnóti utcai" kikötés nyomvonalát Győrben

Várhatóan 2019 tavaszára készülnek el az 1-es főútra vezető kikötéssel.
Dolgoznak a munkagépek a Gyepszél utca és az 1-es főút között, az olajgyári silóknál, s látszik az új kikötés nyomvonala. Ez az, amiről a Jedlik híd építése óta beszélünk, s felteszi a pontot az i-re, összekapcsolva a 14-es főutat az 1-es főúttal.

A munkák elkezdése alkalmából Fekete Dávid alpolgármester és Szeles Szabolcs győr-szigeti képviselő arról tájékoztatott, hogy a legjelentősebb eleméhez érkeztek a 2 milliárdos – közlekedésfejlesztési támogatásból megvalósuló – beruházásegyüttesnek. Ez a csomag négy projektet jelentett: a Szövetség utcát, az Audi-aréna mögötti szervizutat, a Bercsényi liget környéki utak fejlesztését és most a Radnóti utca meghosszabbítását. Ennek köszönhetően a 14-es főút – a Jedlik híd vonalán – a Radnóti utcán, a Szalay és a Nyár utcán keresztül összekapcsolódik az 1-es főúttal. Lényegében – tehetjük hozzá – lezárja a Jedlik híddal kezdődő folyamatot, amit annak kapcsolódó útfejlesztése és a Radnóti utcai áttörés folytatott.

Azóta egyébként – mondta a Kisalföldnek Szeles Szabolcs – sokan használják Révfalu és az 1-es főút között a szigeti és újvárosi utcákat, s ez a beruházás megint új szokásokat alakít majd ki, tehermentesítve a Nép utcai kivezetést.

Fekete Dávid alpolgármester emlékeztetett rá, hogy a Gyepszél utcától az 1-es főútig tartó aszfaltozott, 2-szer 1 sávos út kiépítése mellett kiszélesítik az 1-es főutat is, a híddal együtt. A főút ezen a fél kilométeren 2-szer 1 sávosról 2-szer 2 sávosra bővül, a teljes beruházást várhatóan 2019 tavaszán, február végén adják át. 
Kérdésünkre beszélt arról is, hogy a meglévő főút kiszélesítése olyan munkálatokkal jár, amelyeknek egészen biztosan lesz forgalomduzzasztó hatásuk, de a kezdés idejét – tette hozzá – még nem tudják. „Időben kommunikálni fogjuk" – tette hozzá. Ám bizonyos, hogy idén már nem kerül rá sor, s ez azért is jó hír – tesszük hozzá –, mert a Metro-csomópont építése miatt kialakult terhet előbb le kell venni az úthálózatról. Úgy tudjuk, sávlezárással nem jár a munka, de útszűkítéssel, forgalom- és sebességcsökkentéssel igen. Mindezt pedig elterelés nélkül kell megoldani, mert az 1-es főútnak nincs alternatív útvonala. 

A teljes útépítés 1142 métert ölel fel, ebből 588 méter a Radnóti utca tengelye a Gyepszél utcától, míg az 1-es főút szakasza 554 métert tesz ki. Az útpálya mindenütt aszfaltburkolatot kap, kiépül aközvilágítás, a részben nyílt árkos és zárt csapadékvíz-elvezető, s hozzá egy tározótó. A beruházás bruttó értéke mintegy 835 millió forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Utoljára ül össze idén a megyei képviselő-testület

December 15-én lesz a megyei képviselő-testület ez évi utolsó ülése. Tovább olvasom