Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 13°C | 25°C Még több cikk.

Elkészült: nézze meg Győr zajtérképét!

Az interaktív térkép áttekintő képet ad a megyeszékhely környezeti zajállapotáról, zajszennyezettségéről is.


Itt érheti el a zajtérképet >>

Itt talál segítséget a térkép használatához >>
Az Európai Uniós irányelvnek és a hazai jogszabályi kötelezettségnek eleget téve elkészült Győr stratégiai zajtérképe és zajcsökkentési intézkedési terve.

A város honlapján elérhető, interaktív térkép áttekintő képet ad a megyeszékhely környezeti zajállapotáról, zajszennyezettségéről, s azokról a területekről, ahol a zajcsökkentés érdekében valamilyen intézkedés indokolt - számolt be a 2011 szeptemberében indult projektről a ma reggeli sajtótájékoztatón Polgári István, a győri önkormányzat városfejlesztési osztályának stratégiai csoportvezetője.

Az intézkedési terv két fázisból áll, az elsőben a következő öt évben a város által tervezett vagy az országos közlekedési projektben szereplő intézkedések zajvédelmi szempontú hatását mutatják be, a másodikban pedig hosszabb távú, szükséges és lehetséges intézkedéseket sorolnak fel.

Az első fázisban az országos utakat érintően (nem önkormányzati feladat) javasolják a szakemberek a Győr északkeleti elkerülő az M1-es autópálya és a 14-es főút közötti megépítését, a keleti iparterület körüljárását biztosító utak létesítését, valamint a 83-as főút kétszer két sávosra bővítését Győr bevezető szakaszán. Az önkormányzati kezelésben lévő utakhoz kapcsolódóan tanácsolják a Radnóti utca kikötését az 1-es főúthoz Sziget/Újváros területén, továbbá Pinnyéd és Újváros összekötését a Radnóti utca és a pinnyédi Fő utca között.

A második fázisban is találhatók javaslatok: az országos utakon öt-tíz éven belül ajánlott lenne a 82-es főút nyugati elkerülő szakaszának kiépítése az M1-es autópálya és a 83-as főút között, az 1-es főút négynyomúsítása a Radnóti utcai kikötés és a Kossuth Lajos utca között és a 821-es út végig kétszer két sávosra bővítése. Az önkormányzati kezelésben lévő utakon tanácsolják a Révai utca meghosszabbítását az Interspar csomópontig és az Ipar utca északi átvezetését egy új Mosoni-Duna hídon Révfalu, Bácsa és a 14-es út felé. Ha mindezek megvalósulnak, jelentősen csökkenne a város zajszennyezettsége.

Polgári István megjegyezte ugyanakkor: Győr az elmúlt években végzett fejlesztésekkel kedvező zajhelyzetet teremtett, a zajszennyezés sokkal kisebb mint más, hasonló nagyságú városokban. A zajtérkép rámutat: a legnagyobb problémát, zajt Győrben az országos közúti és vasúti közlekedés okozza, így a terv nem csak a város számára javasol intézkedéseket, hanem például a MÁV, a városban működő cégek, az országos közutak fenntartója számára is. Szükség lenne a zajcsökkentés érdekében vasútkorszerűsítésre, zajvédő falak építésére, útburkolatjavító beavatkozásokra és a közösségi közlekedési járműpark felújítására. Ez utóbbihoz jelentős uniós támogatásra számíthat az önkormányzat vagy a szolgáltató.

Sokat segíthet ugyanakkor a közlekedésszervezés módosítása, többek között a parkolási rendszer fejlesztése is. Az első fázisban ezt a célt szolgálja többek között a Dunakapu téri mélygarázs megépítése, sőt, az intézkedési terv további mélygarázsok építését javasolja öt-tíz éven belül a II. János Pál és "Árpádtömb" belsőben, a Bécsi kapu és a Batthyány téren, ezeket a Citybusz járatok kötnék össze a városközponttal - derült ki a tájékoztatón.

Győr stratégiai zajtérképének és zajcsökkentési intézkedési tervének elkészítése a Környezet és Energia Operatív Program keretében valósult meg mintegy 63 millió forintos támogatással és 3,3 millió forintos önkormányzati önrésszel. A program keretében az önkormányzat beszerzett egy mobil zajmérő eszközt is, ami a jövőben többek között a lakossági panaszok kivizsgálását szolgálhatja.

Olvasóink írták

  • 16. Tündenéne 2013. április 30. 14:23
    „A lényeg itt van!

    "A zajtérképek készítése során tényleges helyi zajmérésekre nem kerül sor!"

    Akkor... .öööö...????”
  • 15. titokgyula 2013. április 27. 13:23
    „Ha kész lesz a mélygarázs, ez meg fog változni. A belváros lesz a legzajosabb...”
  • 14. Baxx 2013. április 27. 10:41
    „Nem az a kérdés (ill nem csak az), hogy ez mennyibe kerül,hanem,hogy mit kezdenek vele? Hogyan tovább, mi lesz most, hogy ezt megmérték?”
  • 13. ombi 2013. április 27. 10:32
    „Ferdo: biztos vagyok benne, ha nem hátráltatná mesterségesen a város/útkezelő/útépítő a bicikliforgalmat, a gyorsabb és biztonságosabb célhoz jutás miatt sokan ülnének át autóból bicajra.”
  • 12. ferdo 2013. április 27. 10:08
    „4. mima
    Akinek a benzin ára nem elég ösztönző, annak aztán indíthatsz programot. Azért ahogy én látom javul a helyzet, évről évre több a bicajos. Most már csak az önkormányzatnak kellene felébrednie és elfelejtenie a mostanában divatos életveszélyes bringainfrákat. Talán az adna még egy lökést”
  • 11. empy 2013. április 27. 09:22
    „kismeber 1. teljesen igazad van, ezen én is elgondolkodtam már....”
  • 10. józanparaszt 2013. április 27. 07:23
    „4: szívemböl beszélsz!”
  • 9. kisember1 2013. április 27. 07:00
    „Interaktív zajtérkép...Hihetetlen...Hülyeségre csak a pénzkidobás... Van ez a helyi ingyenes újság, mondjuk Győr "Mínusz" Heti 56 000 példány. Egy ilyen újság legalább 80 Ft előállítás munkaerő, stb + kiszállítás, egyéb csúcs újsággal elszámolandó dolgok, újságíró stb. Mondjuk legyen csak 100 Ft. 5 600 000 Ft hetente.Hetente dobunk ki öt és fél millió forintot egy olvashatatlan vacakért. A benne lévő reklámok persze nyilván lecsökkentik a költségeket, de még így is biztosan nem önfenntartó az újság...
    Mit tehetnénk jobbá heti öt és fél millióért helyette? Minden héten egy szegény sorsú családnak Győr környékén otthont adhatnánk? Vagy az összes hajléktalant elhelyezhetnénk? Esetleg minden gyermeket, akinek nem futja, megetethetnénk? Tehetnénk belőle valami jót is.”
  • 8. Legs 2013. április 26. 23:30
    „Tessék leírni mindez mennyi millió adópénzbe került,Ki kapta,és miért?Tessék leírni,ez a felmérés mennyire tompítja a zajt.”
  • 7. Legs 2013. április 26. 22:43
    „Most úgy őszintén.Mennyi millióba került ez?Az ,hogy amit te is tapasztasz nap,mint nap?”
  • 6. acsali 2013. április 26. 19:15
    „A szabad strandi" lapos tanszék büfé "szerdai, csütörtöki, pénteki reggel ötig tartó diszkóját miért nem tüntették fel?
    Ez a térkép maga a mutyi.”
  • 5. oxana 2013. április 26. 18:06
    „3. anuvuk

    Beszéltél már a szomszéddal emiatt? Egy-két üveg sör mellett sikerül megegyezni.”
  • 4. mima 2013. április 26. 17:20
    „Szükség lenne egy győri kerékpáros közlekedést ösztönző program!
    Borzasztóan ellustult a nép, egy autóban sokszor 1 ember utazik!A felnőtt társadalom 63 %-a túlsúlyos, a felnőtteknek csak 23%-a sportol rendszeresen.Az európai átlag 40 %....Ne csak fizetésben akarjuk őket utolérni, hanem gondoljunk az egészséges életmódra is.Kevesebb autó, több kerékpár az utakon, máris csökkenne a zaj.”
  • 3. anuvuk 2013. április 26. 17:12
    „"Kutya ugatás nem hallatszik az égig", de a szomszédba igen! - 22 óra után rázendít a szomszéd két vizslája, azokat bezzeg nem lehet lekapcsolni! Télen nem zavartak, mert csukva voltak az ablakok, most estére illik kitárni a jó levegő miatt! Nappal egy vakkantást nem hallani! - Szerintem, a nyugodt pihenéshez, a folyamatos kutya ugatás is zajszennyezés!
    Van megoldás, a kutyák szájára éjjelre szájkosár, akkor legfeljebb csak nyüszíteni tudnak!”
  • 2. urbaniastapista 2013. április 26. 14:30
    „Jó, hogy elkészült, de igazi értelme akkor lesz, ha minden közlekedési beavatkozás után az eredményt is megnézik és ha kell, kijavítják a hibás döntéseket.
    Ha kettőről négy sávra növelik az út szélességét, akkor több autó fog arra járni, ettől hogyan lesz ott kisebb a zaj?
    A levegővel nem készülnek valami hasonlóra? Az legalább ekkora probléma a városban.”
  • 1. tricse 2013. április 26. 14:09
    „Szivesen látom reggel 7 és 9 között itt nálunk a zajszintmérőket! Adok 15 percet nekik mielőtt fejvesztve elmenekülnek! Nádorváros volt zöldövezetében!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Völner: a gönyűi kikötő életképessé válhat

Gönyű fejlődő gazdasági térségben fekszik, így igazi közúti-vízi-vasúti csomópontként, … Tovább olvasom