Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta -2°C | 6°C Még több cikk.

Elkerülőutakból védvonalak

A Győrt elkerülő utakat úgy tervezik megépíteni, hogy azok árvízi védvonalat is jelentsenek.
A Győrt elkerülő utakat úgy kell megépíteni, hogy azok egyúttal árvízi védvonalat is jelentsenek – ezt tartalmazza egyebek mellett az elkészült rendezési terv. Mindez a szerda esti lakossági fórumon hangzott el a városháza dísztermében, amelyen mintegy hetvenen vettek részt. Az érdeklődés talán azért sem volt elsöprő, mert a helyiek véleményét már több ízben kikérte az önkormányzat: a terv készítésekor, tavasszal összesen tizenöt alkalommal tartottak – esetenként öt-hat órás – városrészi munkamegbeszélést.

Sashalmi Árpád azt kérdezte, mi van akkor, ha egy kijelölt nyomvonal most gátolja az ott élőket elképzeléseik megvalósításában – például az építkezésben –, majd egy idő után kiderül, hogy mégis máshol fog húzódni az út. Dr. Németh Iván, a terv készítője elmondta: ezek az utak általában olyan területeken mennek keresztül, amelyek amúgy is csak néhány százalékban beépíthetők. Emiatt a helybiztosítások az esetek 99 százalékában nem jelentenek valós korlátozást.

Nincs más nyomvonal

Egy pinnyédi lakos úgy vélekedett, a Győrt nyugatról elkerülő út túl közel lesz a lakott területhez. A válaszban elhangzott: a kijelölt nyomvonalnak nincs alternatívája. Az indoklásban egyrészt az szerepelt, hogy ha túl távol kerülne az út Győrtől, akkor nem enyhítené a közlekedési gondokat, másrészt Győrújfalun kötne ki, amit a község érthetően nem enged meg. Dr. Németh Iván szerint a nyomvonal megfelelően távol van a tervezett lakóterülettől, a jelenlegitől pedig még inkább, így zaj- és környezetszennyezési problémákkal nem kell számolni.
Keserű Balázs több észrevételt is tett Bácsával és Sárással kapcsolatban, egyebek mellett azt hangsúlyozta, hogy az árvízi katasztrófahelyzetben fontos szerepet betöltő körtöltéseket meg kell tartani. Kiderült: a terv szerint a megyeszékhelyet elkerülő utakat úgy építenék meg, hogy azok egyben árvízvédelmi vonalakat is jelentsenek.

Ötéves ütemezés

Csaba László arra volt kíváncsi, a közlekedési fejlesztéseknél van-e valamilyen prioritás. Elhangzott: a dokumentum ötéves ütemezéssel sorolja be a beruházásokat. A következő öt évben például befejeződik a 81-es (fehérvári) út új bevezetőszakaszának második üteme, a Szauter utca meghosszabbítása, a második öt esztendőben lehet szó a 82-es (veszprémi) út új bevezetőszakasza, az Ipar utca folytatásában lévő Mosoni-Duna-híd és a révfalui „körút" megépítéséről. Dr. Németh Iván megjegyezte: az említett híd megvalósítása többek között azért fontosabb, mint a Szigetet Révfaluval összekötőé, mert rendkívül nagy az ipari park felé irányuló forgalom, amely most kényszerűségből áthalad a városon. A műtárgy megvalósulása után minden bizonnyal számottevően csökkenne a Belváros terhelése.

Az egyik felszólaló úgy vélte, az elkerülőutak megépítése fontosabb a belső utakénál. A tervező ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet: a belső úthálózat fejlesztése is lényeges, mert például a Fehérvári út forgalmának 85 százaléka Győrbe irányul és csak 15 százaléka tranzit, azaz városon áthaladó.

A fiatalok kis telkeket keresnek

Egy ménfőcsanaki lakos nem értett egyet azzal, hogy lakókörzetében, a Veres Péter utcánál rendkívül kicsi, 35 méteres telekhosszokat engedne meg a terv. A tervező magyarázatában elmondta: az ortofotó-felvételek bizonyítják, hogy a lakók jelentős része csak a házat és az udvart, esetleg a kert kis részét használja, ami sok esetben nem több negyven méternél. A kis telkeket a fiatalok kifejezetten igénylik, mert zömük nem akar háztáji gazdálkodással foglalkozni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bérbe adjuk az iskolai konyhát?

Téten napirendre került az iskolai konyha működtetésének bérbeadása, de a képviselő-testület egyelőre elhalasztotta a döntést. A gyermekétkeztetés kiszervezését az ugyancsak fiatal kisvárosban, Jánossomorján elutasították, Pannonhalmán viszont ez a forma bevált. Szabó Ferenc polgármester elmondta, hogy a szabályok nem teszik lehetővé az átállást szorgalmi időben. Tovább olvasom