Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Elkelt a ''híres'' motorcsónak

Mi történt az öt évvel ezelőtt a Komszol-igazgató bukásához vezető motorcsónakkal?
A Győri Kommunális Szolgáltató Kft. (Komszol) 1999-ben 6 millió 123 ezer forint plusz áfáért vásárolta a Sea-Ray 190CC motorcsónakot. A hír 2000 áprilisában robbant (Vita a Komszol helyzetéről – Kisalföld, 2000. április 14.), amikor a cég gazdálkodásával, ezen belül több eszközbeszerzésével szemben könyvvizsgálói kifogások merültek fel.

A hab a tortán az volt, amikor kiderült: a jármű vezetéséhez szükséges engedéllyel a vásárláskor egyedül az akkori ügyvezető igazgató rendelkezett. A csónak- és a nagy értékű fűnyíróvásárlásba végül az igazgató belebukott, bár például a motorcsónakról öt éve azt állította: „A Komszolnak hosszú távú feladatai vannak a vízpartok felügyeletével kapcsolatban, s ez indokolta a vásárlást..."

Kovács Andrásnak, a győri Komszol volt igazgatójának öt évvel ezelőtti nyilatkozata szerint mindössze egy Phare-delegáció kalauzolásakor, illetve akkor vezette a járművet, amikor azt a gönyűi kikötőből Győrbe hozták. Egy megállapodás értelmében a Lasselsberger kft. biztosította a „sofőrt", de később két Komszol-dolgozó is kitanulta a vezetést.
Nem tudni, később ki vagy kik használták a motorcsónakot, ami biztos, hogy a jármű amortizálódott, úgy tudjuk, az alja is komolyan megsérült, de később megjavították. A Komszol végül úgy döntött, hogy a csónaktól megválik, s erre talált is alkalmas vevőt.

A Győrben ismert vállalkozó kereken hatmillió forintért vette meg, mint kiderült, már évekkel ezelőtt. Nem akart azonban most sem a nyilvánosság elé állni a hírrel – az emberi irigységre hivatkozva –, annyit árult el csupán, hogy piaci értékén vásárolta meg a motorcsónakot, amelyért éppen annyit fizetett, amennyit ért. „Sem többet, sem kevesebbet."

A Komszolnál sem téma már a motorcsónak, amelyről öt éve napokon át cikkezett a sajtó. A könyvelői archívumból kellett előkeresni az adásvételi szerződést. A múltba vész ezzel a volt Komszol-igazgató nyilatkozata is a cég „hosszú távú feladatairól a vízpartok felügyeletével kapcsolatban"; a csónak ugyanis másvalaki hosszú távú feladatait szolgálja – a Mosoni-Dunán ringva.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mit eszünk a fagylalton?

Ötezer éves és kínai a legrégebbi fagylalt. Akkor csak kiváltságosok fogyaszthatták a hűsítő finomságot. A hajdani királyi kiváltság százforintos hűsítővé szelídült. Bár az ókorban nem levegőnyomattal, tojásporból, aromával és az eladási ár harmadából készült, a hűsítő csemege máig nem vesztett vonzerejéből. 17 éve 4,50-be került egy gombóc nagyjából mindenhol. Tovább olvasom