Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 4°C | 8°C Még több cikk.

Elhalasztott parkolózár

Jövő péntek helyett szeptember végén szüntetik meg a belvárosi parkolók negyedét.
A parkolózár elhalasztása váltotta ki a legnagyobb vitát a csütörtöki győri közgyűlésen, de némi személyeskedés után a testület egyhangúlag elfogadta, hogy a Belvárosban ne április 1-jétől, hanem csak szeptember 30-ától szűnjön meg 63 parkolóhely.

Az indoklásban az szerepelt, hogy a Győri Kommunális Szolgáltató Kft. még mindig nem kapta meg a használatbavételi engedélyt a 260 férőhelyes Jókai Mór utcai parkolóházra, ezért az csak próbaüzemmel működik.

Németh Zoltán, a jobboldali frakció vezetője úgy értékelte a javaslatot, hogy abbamarad Eredics Imre alpolgármester városi közlekedés elleni ámokfutása. Ezt a kitételt több szocialista képviselő is visszautasította. Bárány István, a Pro Urbe Egyesület frakcióvezetője többlépcsős parkolóhely-megszüntetést javasolt.

Balogh József polgármester arra hívta fel a figyelmet: nincs másról szó, mint egy világszerte bevált gyakorlat átvételéről, és szerinte a történelmi városrészben nincs más lehetőség. „Az esetek nagy százalékában gyalog megyek Révfaluból a Belvárosba, és sem a karikagyűrű nem esik le a kezemről, sem reumát nem kapok" – jegyezte meg. Eredics Imre alpolgármester úgy vélekedett, hogy a Belváros autómentesítési programja nem halasztható tovább.

Negyvennel kevesebb baleset történt

A közgyűlés viszonylag szűk többséggel (18 igen szavazattal, 10 nem ellenében, 4 tartózkodás mellett) hagyta jóvá, hogy az április 14-i ülésre rendelettervezet készüljön a kerékbilincs alkalmazásáról és a járművek elszállításáról. Eredics Imre hangsúlyozta: ezzel csak a tiltott helyen parkolókat, illetve a forgalmat akadályozókat büntetnék. Gergely Zoltán belvárosi szocialista képviselő – aki tavaly felvetette az ötletet – azt emelte ki: más módszer nem alkalmas a sokszor katasztrofális belvárosi állapotok felszámolására. Németh Zoltán, a Fidesz–MDF–MKDSZ-frakció vezetője ezzel szemben úgy vélte: szigorítást csak akkor szabadna bevezetni, ha más feltételek adottak, de ma az autósok sok esetben rákényszerülnek az illegális parkolásra.

A képviselők egyhangúlag fogadták el a Győri Rendőrkapitányság tájékoztatóját a 2004-es baleseti helyzetről. Kiderült: a kapitányság illetékességi területén tavaly 40-nel kevesebb (1712) baleset történt, mint 2003-ban, s a sérüléssel járó ütközések száma is csökkent. A legveszélyesebbnek a Szent István, a Fehérvári és a Szigethy Attila út, illetve a Szent István út–Baross Gábor út kereszteződése számít az 1997–2004-es adatok alapján.

Beépíthető a József Attila úti volt laktanya

Az utóbbi hetek egyik legnagyobb vitát kiváltó témája a József Attila úti volt lovassági, majd tüzérségi laktanya beépítése volt. Az álláspontok tegnap sem közeledtek egymáshoz a város által két éve egy budapesti kft.-nek eladott ingatlanról. Horváth László, a jobboldali frakció vezetőhelyettese azt állította, az eredeti beépítési lehetőség 40 százalékos növeléséről van szó, míg több baloldali képviselő amellett érvelt, hogy a rendelet csupán az értékesítéskor érvényes szabályozást takarja, számos ponton figyelembe véve a lakossági észrevételeket. A testület többsége végül megszavazta az előterjesztést.

A tiltakozó lakók két képviselője, Majtényi Zsolt és Simon Róbert Balázs az ülés után nyilatkozatot juttatott el szerkesztőségünkbe. Ebben csalódottságuknak adnak hangot, és kijelentik, hogy a döntés jogi felülvizsgálatát kezdeményezik.

A képviselők áldásukat adták a városkép helyi védelméről szóló rendelet módosítására és kiegészítésére. Ennek értelmében májustól szabálysértési bírsággal büntethetők azok a belvárosi üzlettulajdonosok és -bérlők, akik nem a patinás városrészhez méltóan rendezik be kirakatukat. (A témáról részletesen: Kisalföld, 2005. március 22., 1. és 5. oldal.)

Fényreklámok lehetnek a Belvárosban

A közgyűlés most először alkotott rendeletet a reklámokról. A helyi jogszabályokban elszórtan eddig is akadtak rendelkezések, az egyik ilyen szerint például a Belváros egész területén tiltott óriásplakát elhelyezése (amit azonban sokan nem tartottak be). Gergely Zoltán javaslatára májustól a vasút mentén, a tízemeletes épületeken és építési területek takarására elhelyezhetők ilyen hirdetések, valamint a történelmi Belvároson kívül megengedettek lesznek a tetőtéri fényreklámok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Októberig maradnak a belvárosi parkolók

A Jókai úti óriásgarázs körüli mizéria miatt csúszik a győri „parkolózár". Októberig nagy valószínűséggel megmarad az a hatvanhárom parkolóhely a győri belvárosban, amelynek megszüntetéséről tavaly novemberben határozott a győri közgyűlés. A parkolózár - melyről már írtunk- azt jelenti, hogy a belvárosi parkolóhelyek negyede megszűnik. Tovább olvasom