Kisalföld logö

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 19°C Még több cikk.

Életbe lépett az új forgalmi rend

Életbe lépett az új forgalmi rend a Fehérvári út–Ipar utca–Szigethy Attila út kereszteződésében.
Életbe lépett az új forgalmi rend a Fehérvári út–Ipar utca–Szigethy Attila út kereszteződésében, az ország első körgeometriás jelzőlámpás csomópontjában kedden. A teljes beruházás ünnepélyes átadását pénteken tartják annak ellenére, hogy minden munkával csak egy hónap múlva végez a kivitelező.

„ Rögtön kezdjük, csak a kivitelezők késnek, mert elakadtak a Fehérvári úti forgalomban... Na nem az új részen, hanem az Árkád építésénél" – ezzel a derültséget keltő bejelentéssel kezdődött tegnap az a hatósági közigazgatási eljárás, amelyet a Fehérvári út győri tehermentesítő szakaszának forgalomba helyezése miatt tartottak a városháza dísztermében. Az eseményt azért hívták össze, mert a beruházás irányítója, az Utiber Kft. a főútra, valamint a körgeometriás csomópontra ideiglenes, a vasúti felüljáróra végleges forgalomba helyezési engedélyt kért. Gyulai György létesítményi főmérnök szavaiból kiderült, miért van szükség az ideiglenes jelzőre: a munkálatok néhány hét csúszással fejeződnek be, ezért a kivitelezési határidőt július 20-ig meghosszabbítják.

Ami hiányzik

A hiányosságok listáján a szervizutak, valamint a Zöld utcai kereszteződés jelzőlámpái, járda- és kerékpárút-kapcsolatai szerepelnek – utóbbiakról azt ígérte a kivitelező Viadom rt. képviselője, hogy pénteken délelőttre elkészülnek. Ez azért fontos, mert akkor tartják a beruházás ünnepélyes átadását.

A korántsem kész állapotot az autósok zöme feltehetően nem veszi észre, miután a főút, a felüljáró és a csomópont két nap múlva teljesen rendben lesz. Gyulai György a késést a gyakorta rossz időjárással, a sok pótmunkával, valamint azzal magyarázta, hogy a Zöld utcánál véletlenül elmaradt néhány kisebb terület kisajátítása. A pótmunkák miatt egyébként a mintegy kétmilliárd forintos beruházás végösszege nagyobb lesz a tervezettnél.

Az eseményen Szilágyi Géza, a Központi Közlekedési Felügyelet munkatársa elmondta: a vasúti felüljáróra is csak ideiglenes engedély jöhet szóba, mert a rá felvezető szakaszok engedélye sem végleges. „Kicsit el lett kapkodva ez a dolog" – jegyezte meg.

Két lakó panaszkodott

Ha már a hiányosságoknál tartunk: a megbeszélésen két lakó is felszólalt, nem éppen hízelgő képet festve a beruházásról. A nyolc Páva utcai család kálváriájáról lapunkban is többször beszámoltunk (legutóbb május 11-én). Pket annak ellenére kifelejtették az engedélyezési eljárásból, hogy kertjeik végében épül a Zöld utca ötszáz méteres szakasza, és oda helyezték át az Épfu-udvar bejáratát. Fellebbezési jogukkal így csak 2005-ben tudtak élni. A bíróság elrendelte a teljes beruházás leállítását, amely azóta sem történt meg. A Páva utcaiak képviselője, Katona Ferenc azt nehezményezte, hogy a napokban az Épfu-udvart is megnyitották, pedig éppen ez a per tárgya.

Egy másik lakó azt panaszolta, hogy helyzete rosszabb, mint régen, amikor még hatalmas volt a Fehérvári út régi szakaszának forgalma. Háza mellett közvetlenül hétméteres földhányás magasodik, rajta kétméteres zajvédő fallal – az új felüljáró –, a munkagépek megrongálták a kerítését, kitörték több tujáját, nemegyszer elszakították a telefonvezetéket, pincéje – ahol 1971 óta egy csepp víz sem volt – idén már háromszor elúszott, az előttük haladó útra pedig jó lenne legalább egy tíztonnás súlykorlátozó táblát kihelyezni...

Egyszerű és gyorsabb

A beruházás leglátványosabb eleme, a Szigethy Attila út–Ipar utca–Fehérvári út körgeometriás csomópontja tegnap délelőtt kilenc óra óta már rendesen működik, bár a szakemberek még próbaüzemről beszélnek. Miután ez az ország első ilyen kereszteződése, várható, hogy a közlekedők egy darabig még bizonytalankodva hajtanak át rajta. Pedig használata egyszerű: minden sáv felett tábla mutatja, melyik irányba visz. Az autós utána sávváltás nélkül haladhat tovább, ha a lámpa zöldet mutat. Ha valaki mégis rossz helyre sorolt be, vagy útközben meggondolja magát, két dolgot tehet: vagy sávot vált belül, vagy tesz egy kört, és kimegy a megfelelő ágon.

A gyalogosoknak és a kerékpárosoknak csak a tilos és a szabad jelzést kell figyelniük.
A szakemberek szerint a torlódások nagy része biztosan megszűnik: a csomópont forgalma naponta 24–25 ezer jármű, áteresztőképessége viszont 35–40 ezer. (Kapacitása nyolc-tízszerese az eddigi csomóponténak, és öt-hatszorosa egy hagyományos körforgaloménak.) A könnyebb átjutást szolgálja, hogy a közlekedési lámpák idősávját kamerák szabályozzák a tényleges forgalomnak megfelelően, egy-egy iránynak hosszabb zöldet hagyva. (Ezt a rendszert két-három hónap múlva kapcsolják be.) Miután az Ifjúság körút–Szigethy Attila út találkozása lámpás kereszteződéssé alakult, amelyet ráadásul összehangoltak a nagy csomóponttal, az sem valószínű, hogy onnan feltorlódnak az autók, ahogy az eddig gyakorta előfordult.

Kapcsoldó anyagok >>

A forgalom már megindult az új hídon (2006-05-03) >>
A kivitelező szerződni akar (2005-08-24) >>
A város nevén, de az államé (2006-06-19) >>
Amint lesz pénz, kezdődik a felújítás (2005-12-13) >>
Felüljáró: novemberre csaknem kész (2005-10-02) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ugyanannyi szabálytalan autós

Mennyit ért a parkolási szigorítás Győrben? – nem csupán a kerékbilincselés és az autóelszállítás bevezetésének lassan egyéves évfordulója miatt néztünk utána újra a helyzetnek, hanem mert kezdődik a turisztikai szezon, s a legnagyobb kulturális eseménysorozat, a Győri Nyár is. Nem lepett meg az eredmény, hiszen aki a belvárosban rendszeresen megfordul, az eddig is láthatta: hónapról hónapra enyhült a szigor, s ezzel párhuzamosan gyarapodott a tilosban parkoló autók száma. Tovább olvasom