Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Elegáns felvilágosító kampányt ígérnek

Mosonmagyaróvár - Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt (MEH) vezető miniszter tegnap Mosonmagyaróváron a Kisalföldnek megerősítette: személyi következményei is vannak a sokmillióért a MEH számára készítetett médiaelemzéseknek. Népszavazási kampányukat előzetesen elegánsnak, szakszerűnek és tájékoztatónak minősítette.

– Mostanában milyen gyakran van része a Kühne-üzemcsarnok avatáshoz hasonló örömteli eseményekben?

– Szerencsére gyakran, az első Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) eredményeit most sorra avatjuk, mivel a 2004-es uniós pályázati pénzeknek már 87 százalékát szétosztotta az ország. Ezzel az EU-tagok közül az elsők között állunk. A Kühne-fejlesztést már a második NFT-ből tudtuk támogatni. Ez a 260 millió forint persze nem fedezi a másfél milliárdos megvalósítási költséget, de ehhez egy résznyi bátorítást tudtunk adni. Magyarország akkor jár jól, ha az európai pénz mindenütt insprirálni tudja a magánbefektetéseket.

– A pénznél maradva Márkus László után kérdezem szabadon, mi kerül egy-egy, az ön vezette MEH által megrendelt médiatanulmányon öt-hat-tíz millió forintba?

– De szeretnék szakértő lenni...  Ám ha a legutóbbi konkrét esetekre kérdez rá, akkor logikusnak és helyesnek tartom, ha a nyilvánosság ezekre kíváncsi. Ennek hatására történhetett, hogy az ezekkel foglalkozó kommunikációs szakállamtitkárság felülvizsgálja e megrendeléseket. Én pedig a kabinetfőnök figyelmét hívtam fel arra, hogy tekintse át a korábbi szerződéskötéseket. Most már csak azokat engedjük kifizetni, amelyek valóban igazi hozzáadott értéket tartalmaznak. Egy kifizetést korábban már letiltottunk. Három esetben pedig helyénvaló volt az ellenzék és a sajtó kíváncsi aggodalma.

– Lesznek ennek személyi következményei a kancellárián?

– A felelőst a kabinetfőnök felmentette a munkavégzés alól, s már távozott is. A vizsgálat nyomán az eddigi kifizetéseket felfüggesztettük, s megváltoztattuk a szerződéskötési gyakorlatot is.

– Továbbra is a pénznél maradva, elhangzott, hogy 200 millióból fog az MSZP kampányolni a népszavazás előtt. Sok ez, vagy kevés?

– Ebben a kérdésben én nem vagyok hozzáértő. Indokolt lenne a pénz mértékéről Szigetváry Viktor kampányszakértőnket megkérdezni. Az biztos, hogy hétköznapi fülnek a százmilliók mindig soknak tűnnek. Viszont nem szabad a pénzt s az erőt sajnálni akkor, ha egy kampány arról szól, hogy tájékoztassuk az embereket a jó döntés érdekében. Tehát nem a rábeszélésről fog szólni a kampányunk, hanem tájékoztatni akarunk a tényekről, a szándékainkról. Például arról is, hogy mi is az a nemzeti kockázatközösség.

– Csütörtökön ön arról beszélt az egyik televízióban, hogy személyi következményei is lehetnek a kampánynak...

– Nem következményei, hanem előzményei. Most ugyanis leginkább abban vagyunk érdekeltek, hogy a szocialista pártban éppen azt a tevékenységet erősítsük, ami építi társadalmi kapcsolatainkat. A mi kampányunk elegáns, ám  szakszerű tájékoztó kampány lesz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fitt nagyik akarnak lenni

Győr - Szinte egyetlen olyan szakmát sem talált a Kisalföld Gyerekegyetem hallgatósága csütörtökön,… Tovább olvasom