Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Elbliccelt százmillió

A Kisalföld Volán nehéz helyzetbe került az „ingyenbérletek" megszüntetése
óta.

A nyugdíjasoknak nem kell, de a diákoknak jegyet kell(ene) véltaniuk.
A Kisalföld Volán nehéz helyzetbe került az „ingyenbérletek" megszüntetése óta, de szerződés köti a céget, így sem a járatszámon, sem a buszjegyek árán nem változtathat. Hiánya február végére meghaladta a százmillió forintot – köszönhetően a potyázók soha nem látott számának.

Az ezres nagyságrendű bliccelések miatt a Volán szigorúbb ellenőrzéseket vezet be a győri buszokon – erről néhány nappal ezelőtt írtunk. Azóta elkészült a februári mérleg is, amelyből kitűnik, a megyeszékhelyen buszbérletet vásárlók száma 12–14 ezerrel kevesebb most, mint az előző év hasonló időszakában volt. Az ebből adódó hiány a hónap végére jóval meghaladta a százmillió forintot. Pócza Mihály, a részvénytársaság vezérigazgatója a Kisalföldnek nyilatkozva mindjárt az elején leszögezte: az utasszám semmivel sem lett kevesebb, mint korábban volt. . .  

A különbség a tavalyi és az idei február között csak a potyázók számában mutatkozik. Bizonyságul Pócza Mihály felmutatta egy nap „termését", amelyet a buszvezetők szedtek össze a bliccelőktől. Körülbelül háromszáz bérlet, illetve jegy tömött meg egy borítékot, nagy részük lejárt tavalyi bérlet, de volt közöttük olyan is, amely a 2003–2004-es tanév első szemeszterére szólt... Többször felhasznált jegyek is akadtak, mint ahogy fénymásolt bérlet, ezeket leadták a sofőrök, mást nem tehettek.
A hamisítások januárban kezdődtek, amikor megszűntek az ingyenes diákbérletek, azóta háromszáz forintért lehet(ne) vásárolni a havijegyet. De mint kiderült, ennyiért sem veszi meg sok szülő vagy gyerek a bérletet.

A Kisalföld Volán Rt. vezérigazgatója is egyetértett azzal – utalva múlt heti cikkünkre –, hogy a buszvezetőknek nyilván nem öröm az utasokkal vitatkozni a jegyek miatt, de szerződésükben ez a feladat is szerepel. A szigorításról nem tudnak lemondani, addig legalábbis nem, amíg ekkora a hiány. Pócza Mihály tegnap vázolta a helyzetet a győri önkormányzat illetékeseinél is, nem titkoltan azzal a céllal, hogy valamilyen megoldást találjanak. A nem nyilvános tárgyalásról annyit elmondott: a jegyzőt, illetve az illetékes alpolgármestert is meglepte a bliccelők ilyen magas száma.

A megoldáskeresés kiindulási pontja az a szerződés, amely Győr és a Kisalföld Volán között – több évre – köttetett. Emellett annyit kell még tudni, a jegyárakról a közgyűlés joga dönteni, így tehát a Kisalföld Volán ha akarna, sem tudna egymaga a busztarifákon változtatni. A Volán-társaság vezetője azt is kijelentette, a járatszám csökkentése is teljesen kizárt, nemcsak a szerződés, hanem az utasszám miatt is. Aki kora reggel vagy délután próbált már buszra szállni, az pontosan tudja, csúcsidőben – fogalmazzunk úgy – még mindig nagyon nehéz felférni a járatokra. Arra a kérdésünkre, hogy akkor mi a megoldás, egyelőre nem tudott konkrét választ adni az igazgató. Pontosabban egyet tudna, de az nem a szolgáltatón, hanem az utasokon múlik: ha megfizetik a jegyárat.
Jó, de ha ez így marad, meddig tudja ezt a hiányt a Kisalföld Volán maga előtt görgetni? – vetettük fel.

Pócza Mihály erre azt felelte: az az út nem járható, hogy a busztársaság a veszteséget az amortizációra elkülönített keret terhére írja, mert így a gépjárműparkja előbb-utóbb teljesen leépül. A kétségkívül nehéz helyzeten enyhíthet a busztársaságoknak járó állami normatíva, amelyet az önkormányzatok pályázaton nyerhetnek el.
Ezek szerint mondhatjuk úgy is: a Kisalföld Volán mostantól az egyik szemével Győrre, a másikkal a bliccelőkre figyel. Mindkettőtől nagyban függ.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kit érdekel a hulladéklerakó?

A Győr-Sashegyre tervezett regionális hulladéklerakó környezetvédelmi hatástanulmányát a városházán mindössze egyetlen polgár kérte ki tanulmányozásra. A Reflex környezetvédő szervezet viszont állítja: 47 érdeklődő tájékoztatása után 180 észrevételt gyűjtött össze. Tovább olvasom