Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

El kell adni a kultúrát is

Győr-Moson-Sopron - Régiónkban többek között a kulturális turizmusnak szán a jelenleginél sokkal nagyobb szerepet a közelmúltban elkészült új, hosszú távú országos marketingstratégia. Máshogy kell hozzáállnunk a német és osztrák vendégekhez is.
Jelentős, ám újdonságnak korántsem számító kritikákra igyekszik választ adni a Magyar Turizmus napokban elkészült, öt évre szóló stratégiája, amely régiós szinten is meghatározza a fő turisztikai célokat.

Az irány sem teljesen új keletű – a gyógy- és kulturális turizmus mellett az ökoturizmusra kíván ráerősíteni az állam –, a problémák azonban évek óta ugyanazok. Így például a kulturális turizmus területén, ahol hiába a sok jó rendezvény, a gazdag látnivaló, mégis csak elenyésző vendéget sikerül idevonzani a közeli települések lakóin kívül.

– Sokkal nehezebb kiajánlani az irodáknak, utazásszervezőknek egy egyhetes vagy akár csak háromnapos programot, ha gyenge az együttműködés az egyes programgazdák között, pedig európai szinten is különleges, hogy egy megyén belül két világörökség is legyen. Bár évről évre érezhető a javulás, gyakran a profi hozzáállás is hiányzik, sok szervezőnek például a marketing nem szerepel az elsődleges szempontok között, holott a legjobb rendezvényt is el kell adni – mondja Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatója, aki szerint a sokszor esetleges szervezés ezt eleve lehetetlenné teszi. Példát is hoz: míg a 2009-es Haydn-év ausztriai programsorozatát már tavaly márciusban(!) kézhez kapták a szakemberek, addig itthon még most is futnak be hírek új programokról. Ideális esetben egy évvel előre érdemes tervezni...

Tendencia: Már több a hazai vendég a szállodákban, mint a külföldi.
Tendencia: Már több a hazai vendég a szállodákban, mint a külföldi.

Máshogy kell hozzáállni a külföldi turistákhoz is, hangzik az új marketingterv egyik fontos megállapítása, mert bár a 2007-es volt az első év, amikor a belföldi turisták voltak többen – s ez a szám folyamatosan nő –, megyénkben még mindig az osztrák és német vendégek hozzák a bevétel jelentős részét. Ebből a két országból érkezik a turisták harmada, és a külföldi vendégek több mint 80 százaléka, ők azonban 2003 óta évről évre kevesebben vannak. A legjobb évben is csak stagnált a számuk, de volt olyan esztendő, amikor 10–15 százalékkal kevesebb német ajkú turista érkezett, ráadásul ők is idősek.

– Az úgynevezett „silver" korosztály, azaz az ötven éven felüliek látogatják Magyarországot, nagy részük a gyógyfürdőket, mivel azonban az üdülőhelyeken a fürdésen és a wellnessen kívül alig van más program, a családosokat, fiatalokat nem sikerül idecsábítani. A történelmi, például csehországi fürdőhelyeken ezzel szemben hagyományosan nagy társasági élet zajlik, szórakozóhelyek, kaszinók várják a vendégeket, minden estére kínálva kikapcsolódást – magyarázza Tama István, rávilágítva, hogy a nagyszerű termálvíz és a színvonalas gyógyászati szolgáltatások már nem elegendőek a sikerhez.

Még egy pici, de fontos piaca lehet Magyarországnak, amelyet szintén a prioritások között kezel a Magyar Turizmus Zrt.: az egyelőre gyerekcipőben járó ökoturizmus. Ez ugyan keskeny réteget céloz meg, mégis működhet – ahogy például a többek között madármegfigyelést kínáló Fertő–Hanság Nemzeti Parkban már el is indult. Tama István szerint ez fejlődési irány lehet a sokoróaljai, Pannonhalma környéki településeknek is.

Olvasóink írták

  • 2. elemér 2009. január 12. 14:25
    „Ne légy ilyen naiv, csak kattints és kezd ujra a hozzászólásokat.”
  • 1. TancsKaszabell 2009. január 11. 16:39
    „Kedves főszerkesztő Úr!
    Tessék mondani, ez a soproni portálon miért nem található meg?
    Ott már ebben a témában hosszú javaslatokkal tele írások voltak .”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem varázsszer az antibiotikum

Győr-Moson-Sopron - Kezdődik a felső légúti betegségek szezonja, amelyet látva – pontosabban… Tovább olvasom