Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Egytizedével kevesebben utaztak idén

Győr - Napi csaknem félmillió forint vesztesége van a Kisalföld Volánnak a győri helyi tömegközlekedésen. Az utasok száma egytizedével, a diákbérletet váltóké egyötödével csökkent idén.
A győri közgyűlés csütörtökön tárgyal a 2008-as helyi autóbusz-tarifákról. A képviselők elé ötféle javaslat kerül. Van közöttük olyan verzió, amely 5 százalékos emeléssel számol, de olyan is, amely 8 vagy 13 százalékossal.

Az egyes variációk nemcsak a drágítás mértékében különböznek egymástól, hanem abban is, hogy háromhoz járatritkítás (egész évre számítva 377 és 690 ezer közötti kilométer-csökkenés) tartozik.

A győri helyi járatokon elsősorban a diákok száma csökkent, a tavalyi adatokhoz képest csaknem 20 százalékkal. Fotó: Krizsán Csaba

A következő évben az a változat lesz érvényes, amelyre a 36 tagú testület legalább 19 tagja igennel voksol a holnapi ülésen.
Az előterjesztésből kiderül, hogy a Volán helyi buszai idén 100 ezer kilométerrel – 1,9 százalékkal – kevesebbet tesznek meg, mint tavaly. Ennél is kedvezőtlenebb hír, hogy az utasok száma várhatóan 10,8 százalékkal esik vissza, ugyancsak 2006-hoz viszonyítva. Valamennyi menetjegyből és bérletből kevesebb fogy idén, a tanulóbérletek forgalma azonban 19,4 százalékkal zuhant.

Az emelkedő költségekkel együtt mindez azt eredményezi, hogy a közlekedési társaság számításai szerint idén a győri tömegközlekedésen 162 millió forintos vesztesége lesz akkor, ha az önkormányzat a 142 millió forintos állami támogatás saját erejének megfelelő 114 millió forintot átutalja. Ez minden napra 444 ezer forint mínuszt jelent.
A veszteség mértékéért nagyrészt a peremkerületek a „ludasak": kiszolgálásuk miatt teszik meg a járatok az összes kilométer 36 százalékát, ugyanakkor ezek a kerületek az utasszámhoz és így a bevételhez csak mintegy 14 százalékkal járulnak hozzá.
A Kisalföld Volán szerint a megoldás az utazási távolsággal arányos, övezeti tarifarendszer bevezetése lenne.

Ennek alkalmazása esetén a külső városrészekben lakók – azaz a hosszabb távolságot megtevők – többet fizetnének, mint az övezeten belüli utasok. Ezt az elképzelést a közgyűlés pénzügyi és városstratégiai bizottsága is támogatja.

Olvasóink írták

  • 4. Kuti György 2007. december 23. 17:08
    „Én minden hétköznap a győri 23-as járattal megyek a munkába, és a munka végeztével haza. Két műszakban dolgozom, így de hát a nap különböző időszakában tapasztalom azt, hogy a fentiekben említett járat, rendszeresen késik, még akkor is, ha erre nincs elfogadható ok. Ezek után, nemlehett másra számítani a Kisalföld Volánnak, minthogy egyre nagyobb mértékben csökkeni fog az utasainak a száma. Én ezen hozzászólásomban ugyan most csak a 23-as járatott említettem, de a menetrend rendszeres bennem tartása más helyi járatok esetén is megállapítható. Talán érdemes lenne az illetékes vezetőségnek elgondolkodnia a hozzászólásokban említett problémákon, és minél előbb megtenni a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy legalább a még meglévő utasukat meg tudják tartani.

    Tisztelettel:

    Kuti György”
  • 3. gli 2007. december 19. 20:19
    „A "ludas" peremkerületek lakóinak tehernövelése a lehető legnagyobb badarság, amit csak kitalálhattak. Ritka szegényes fantáziáról tanúskodik a nevezett bizottságok részéről -már ami a várható következményeket illeti-, ha a távolság arányos díjszabás bevezetését támogathatónak ítélik.
    A kínálkozó egyéb lehetőségeket pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyják.
    Szóval ez is úgy van megtervezve, mint a jelenlegi belvárosi közlekedés.”
  • 2. FERGIE 2007. december 19. 20:12
    „Állandó nyomor,a szolgáltatás színvonala a béka feneke alatt,bunkó sofőrök ( tisztelet a kivételnek),idegbeteg agresszív utasok, drága jegyárak! soroljam még? Inkább beletankolom a kocsiba az bérlet, vagy jegy árát!”
  • 1. Freehill 2007. december 19. 10:17
    „Ilyen durva teljesítmény-kivonást nem biztos, hogy túlél a város közlekedése. Ha fogynak az utasok, biztos, hogy még tovább kell rombolni a szolgáltatást, és nem inkább átalakítani, hogy a jelenlegi keretből vonzóbb legyen?

    Részletek itt: http://www.veke.hu/”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tőkeemelés a Gardéniánál

Győr - Bár a Gardénia Csipkefüggönygyár Nyrt. többségi tulajdonosa továbbra is a Hungarian… Tovább olvasom