Kisalföld logö

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -1°C | 3°C Még több cikk.

Egyszerűsítik a vízdíjszámlákat Győrött

Ősztől egyszerűbb, áttekinthetőbb víz-, és csatornadíjszámlákat kapnak a jelenleginél a fogyasztók a győri központú Pannon-Víz Zrt–től – közölte a társaság elnök-vezérigazgatója az MTI érdeklődésére pénteken.

Tőke László elmondta: az a céljuk, hogy "ne kelljen zsebkönyvet" mellékelni a számlák értelmezéséhez. Ennek érdekében döntöttek a számlázási szoftver-cseréről. A fejlesztés költsége meghaladja a 100 millió forintot.

Az új számítógépes program révén a fogyasztók társaságnál vezetett folyószámlája naprakésszé válik, így megoldódnak azok a problémák, hogy a postai csekken történő befizetések kézi rögzítése miatt az összegek többnapos késéssel kerülnek a számlákra.

A Pannon-Víz 123 ezer fogyasztónak szolgáltat Győr-Moson-Sopron, Komárom- Esztergom és Veszprém megyében. Rövidesen induló számlázási rendje összhangban áll a fogyasztóvédelmi stratégia vitairatának vonatkozó felvetésével, amely szerint a közüzemi számlák érthetővé tétele érdekében a számlázási rend racionalizálására lenne szükség. A vitairatot a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján hozta nyilvánosságra. A vitairat tartalmát a hét elején elindított fogyasztóvédelmi konzultáció keretében ismerhetik meg, s véleményezhetik az emberek.



Olvasóink írták

  • 16. Gab2000 2011. július 25. 13:48
    „Tündenéne

    Minke is jelenteni mérő óra állást amikor kb 4 éve lecserélték a vízórákat rádiósra, hogy majd szépen elmegy a pannon vizes autó a házelőtt és az majd rögzíti és az alapján kell fizetni.

    Jó sokba került ez nekünk mert haverok kapták meg anno a vízóra cseréket és szép kis összeget tettekl zsebre, ja és a kérdésem miért is nem működik a rendszer”
  • 15. Tündenéne 2011. július 25. 09:22
    „Maraton:

    http://www.pannon-viz.hu/fn/meroallas/”
  • 14. Truder 2011. július 24. 14:12
    „Az a jó, minél bonyolultabb, azt nem tudja az ügyfél követni...Gondolom az új számlázi rend költségeit ránk fogják terhelni..”
  • 13. buggyant 2011. július 23. 20:27
    „Fú... Gab2000, hát ha nekik is rébusz a saját rendszerük.... de majd az új programmal biztos minden nagyon tuti lesz. :D
    Nekem az anyukám panelban lakik, ők kéthavonta diktálják, számlát kapnak róla, korrekten, szerintem ez jobb, mint havonta bebaktatni és azt sem tudod, mit fizetsz, meg számlád sincs róla. Igaz, a kéthavi fogyasztás az ugye már jóval több..
    Hallottam, micsoda horribilis számlák vannak a Győrszolnál a panelosoknak, az a bosszantó hgy kivédhetetlen. Én családi házban lakom, zöldhulladék megy tyúkoknak, vagy komposztba, papír a kazánba, flakonok, konzervdobozok a szelektívbe. Havonta egyszer teszem ki a kukát ürítésre, közel 3000 a kéthavi díj. És ezt panelban is meg lehetne csinálni, de ha az emberek nem tudják ezzel csökkenteni a szemétdíjukat, semmi nem ösztönzi őket arra, hogy szelektívbe mászkáljanak.”
  • 12. Gab2000 2011. július 23. 19:31
    „buggyant

    Na én utána mentem a dolgoknak, amikor besétálok a z ügyfélszolgálatra bediktálom az óraállást és mennyi fogyott és ők el kezdenek számlázni egy egyszerű pénztár befizetési bizonylatot készítenek amin én szépen befizetem a díjat 9m3-ről.
    Ezt úgy érik el hogy készítenek egy próba számlát ami nekem egy kicsit röhejes, de számlát nem kapok csak kiszámolják éppen ahogy esik nekik és azt fizetem be egy mezei pénztárbizonylaton.

    Elméletben a szerződésem havira szól mert módosítottam, de a jelenlegi számlázási rendszerük ezt nem tudja megoldani az meg éppen attól függ hogy ki készíti el próba számlát, hogy egy vagy két havi alapdíjat vágnak hozzá, de mivel nem készül számla így nem lehet kontrollálni.

    A saját pénztárosuk sem hitte el, hogy ez lehetséges csak akkor amikor megmutattam neki ami befizetés volt nálam, hogy az elmúlt 4 hónapban ugyan arra a fogyasztásra 4 összeget fizettem és csak kerekedett a szeme.

    Én konkrétan kértem hogy szorozzák ki a 9m3 víz+ csatorna díját plussz tegyék hozzá a havi alapdíjat, na ezt ők nem tudják megoldani.

    Jelenleg is úgy állok, hogy én 2m3 vizzel többet fizettem be de a számlán kevesebb mérőállás szerepel, mint ameddig befizettem és most is visszautalnak több mint 2000 ft-ot, illetve ott dekkol a plussz 2 havi díjam.

    A Hab a tortán inkább visszautalják, mert nem képes a rendszer ennek az összegnek a következő hónapban a kompenzálásra jóváírásra.

    Lehet hogy jövő hónapban kitolok velük egy kicsit mert mielőtt befizetném az összeget kérek egy folyószámla egyeztetést hátha egy kicsit megizzadnak.

    A hab a tortán milyen pénzügyi rendszerük illetve könyvelésük van, mert volt olyan, tavaly, hogy a február 2-án befizetett összeget amit a Jókai utcában fizettem be a Bartók Béla úti ügyfélszolgálaton március 5-én még nem látták a könyvelésben.

    Röviden ennyit a Pannon-Víz számlázásáról.

    Más a legújabb nekem a GYŐRSZOl-os szemét számla tetszik, mivel társasházban lakom egyedileg fizetjük a szemétdíjat érdekes, hogy a rendelkezésre állás díját kiszámlázzák szépen tételesen, de a szemét szállítást azt mér nem úgy, hogy mondjuk 2 hónap alatt hány kukát ürítettek, mert szerintem az lenne a korrekt és nem ott osztogatva egy komplett összeget hanem igeneis legyen ott hány kukát és milyen egységáron számláznak a társasháznak”
  • 11. buggyant 2011. július 23. 18:13
    „Gab2000, akkor erre nem tudok mit mondani :(
    Lehet hogy a telefonossal többre mennél, hát nem tudom. Azt mondták hogy nem tudják? És te annyiban hagytad? Hát én nem hagytam volna, a 9 m3 az annyi amennyi, nem lehet mindig más.
    walterpista, ha nem akkor mondod be az állást amikor figyelembe veszik, akkor úgysem veszik figyelembe, szerintem szólj be hogy mennyi legyen a havid, mert te biztos jobban tudod mennyit fogyasztasz. Aztán akkor módosítják, én is kértem és módosították. Mert amikor többen vagyunk, többet fogyasztunk, kevesebben keveset, meg télen-nyáron se egyformán.”
  • 10. walterpista 2011. július 23. 16:11
    „A hidegvíz-óra állását minden hó elsején beírom a honlapjukra, de nem veszik figyelembe.
    Évenként egyszer-kétszer leolvassák, a többi átlag alapján van.”
  • 9. Gab2000 2011. július 23. 14:58
    „buggyant

    Az a probléma hogy ott fizetem be diktálás alapján havonta és képzeld meg kérdeztem és ők sem tudják meg mondani, hogy arra a fránya 9m3 fogyasztásra hogy fizetek mondjuk az egyik hónapban 6 ezer párszász forintot a másik hónapban meg közel 10 ezret.

    Ja és ezt már eljátszom lassan 4-5 hónapja”
  • 8. háté 2011. július 23. 14:55
    „Volt egyszerű számlázás, ami azért volt rossz mert érthető volt!

    Tőke László elmondta: az a céljuk, hogy "ne kelljen zsebkönyvet" mellékelni a számlák értelmezéséhez. Ennek érdekében döntöttek a számlázási szoftver-cseréről. A fejlesztés költsége meghaladja a 100 millió forintot.

    Az októberi narancsos törvény szerint, 100-millió forint amiről nem kell elszámolniuk hogyan-mire költik el!
    Az összevont önkormányzati cégekre vonatkozó törvény szerint nem kell nyilvánosságra hozni.
    - sőt kérvényre sem kel, csak bírósági ítéletre!”
  • 7. buggyant 2011. július 23. 13:55
    „Én a gázszámlát se nagyon értem.
    Gab2000, szerintem ezt ott kellene megkérdezni az ügyfélszolgálaton, nem az olvasótól :o
    maraton, lehet neten, én is úgy szoktam, menj fel a honlapjukra. Meg úgy tudom, mailben is elfogadják.”
  • 6. kukori 2011. július 23. 13:00
    „Tessék mondani,és mennyibe fog ez kerülni a fogyasztóknak?!!!Mert,hogy nem lesz ingyen az tuti!
    Különben az összes számla közül ez volt a legérthetőbb,pl. a villanyszámlát szerintem az sem érti aki elkészíti!”
  • 5. maraton 2011. július 23. 12:47
    „Az elég érdekes, hogy lassan az utolsó szolgáltató az országban, ahol óraállást nem lehet neten bediktálni, hanem hasraütve küldik a számlákat...”
  • 4. tricse 2011. július 23. 10:40
    „Nem azért a két fillérért,de a PannonVíz számlája a legérthetőbb és a legkiszámolhatóbb az összes többi közül! Olvassatok el egy E-on számlamagyarázatot és agyvérzést kaptok!
    A Bartók uti ügyfélszolgálaton meg menjetek a sráchoz,mindent érthetően elmagyaráz,ha kell többször is és ugyan van egy kemény stílusa,de eddig még mindig segített!”
  • 3. klotzild 2011. július 23. 10:31
    „Akkor a fejlesztés költségeként feltüntetett 100 millió, gondolom benne lesz majd a számlákba...”
  • 2. Gab2000 2011. július 23. 08:30
    „ja azt magyarázza meg nekem, valaki, hogy et májusra ígérték miért is nem készült el addíg, illetve azt, hogy ha havonta befáradok az ügyfélszolgálatra 6 hónapja ugyan annyi a havi vízfogyasztásom, de még egyszer sem sikerült nekik ugyanarról az összegről számlázniuk”
  • 1. Axl.Bundy 2011. július 23. 01:30
    „Magyarul: ÁREMELÉS!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi-beruházás: 2,1 milliárdos állami támogatás a présüzemhez

A nemrég bejelentett karosszéria-présüzem létesítéshez 2,1 milliárd forintos támogatást ad az állam… Tovább olvasom