Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 23°C Még több cikk.

Egymilliárd forintból javulhat a buszközlekedés

Nyugat-Dunántúl - Győr, Sopron és a Mosonmagyaróvári kistérség fejlesztheti tömegközlekedését európai uniós pénzből – dőlt el a napokban. Korszerűbb lesz az utastájékoztatás, a jegykiadás, buszöblöket és -várókat újítanak fel.
Csaknem egymilliárd forint európai uniós támogatást ítélt meg az autóbusz-közlekedés fejlesztésére a kormány Győr-Moson-Sopron megyébe – tudta meg a Kisalföld Molnár Csaba győri szocialista országgyűlési képviselőtől, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkárától. A legnagyobb összeget, 507 millió forintot Győr könyvelheti el magának, amit a politikus úgy értékelt, hogy ennek révén „a győri közlekedésfejlesztés is sebességet válthat, lendületbe hozhatjuk városunkat". Emellett Dunakiliti gesztorságával több Mosonmagyaróvári kistérségbeli település 130 millió, míg Sopron 331 millió forintot kapott.

Érdekesség, hogy rajtuk kívül csupán a Keszthelyi kistérség nyert a Nyugat-Dunántúl régióban.

Sopronban 28 autóbuszt korszerűsítenek, 20 autóbuszöblöt és 16 autóbuszvárót újítanak fel, valamint hét menetjegy-automatát helyeznek ki. Fotó: Magasi Dávid
Sopronban 28 autóbuszt korszerűsítenek, 20 autóbuszöblöt és 16 autóbuszvárót újítanak fel, valamint hét menetjegy-automatát helyeznek ki. Fotó: Magasi Dávid

Fodor Tamás soproni polgármester tegnap sajtótájékoztatón fejtette ki sikeres pályázatuk részleteit. A projekt eredményeképpen megteremtik az elektronikus forgalomirányítás feltételeit, korszerűsítik a jegykiadási és díjszabási rendszert. Modern, a fogyatékossággal élő emberek igényeire is tekintettel lévő utastájékoztatást hoznak létre, illetve hatékonyabbá teszik a helyi és helyközi közlekedés integrációját. Összesen 28 autóbuszt korszerűsítenek, 20 autóbuszöblöt és 16 autóbuszvárót újítanak fel, valamint hét menetjegy-automatát helyeznek ki.

Németh Edina, a Mosonmagyaróvári kistérség vidékfejlesztési menedzsere a Kisalföldet arról tájékoztatta, hogy 21 kistérségi település alakított konzorciumot Dunakiliti vezetésével. „Buszöblök, -várók és kerékpártárolók kialakítására 160 millió forintot igényeltünk, ebből 130 millió forintot el is nyertünk. Nem tudni miért, a mosonszolnoki B. O. S. gyár előtti buszmegállót és buszfordulót nem fogadták be" – adott tájékoztatást a szakember.

Németh Zoltán győri alpolgármester kérdésünkre elmondta, hogy projektjük révén 18 jegykiadó automatát telepítenek a városban, emellett 117 járművön modern fedélzeti utastájékoztató rendszert alakítanak ki. A nagyobb megállóhelyeken olyan eszközöket helyeznek el, ami a következő jármű várható érkezési idejét mutatja. A pénzből tíz garnitúra utasszámlálót is vesznek. Az alpolgármester megjegyezte: remélik, hogy mielőbb hivatalos értesítést kapnak a pályázati eredményről.

Olvasóink írták

  • 18. Legenda 2008. szeptember 15. 22:32
    „Minél több végállomás van, annál több a rezsi kilométer. (Ami már most is
    égető probléma állítólag- a "szakirodalom" is emlegeti 1.4.8.)
    Jelenleg pl hiába lenne az egyik decentrumban szabad autobusz,
    áttelepülés és idő kell az átirányításhoz. Hiába lehet tudni
    hol van szükség a kocsikra. Aztán ha már nem kell, akkor vissza minden,
    és újabb rezsi km és idő... Mindenhol plusz jármű lenne műszaki hiba esetére?
    Teljesen esélytelen, ismerve a jelenlegi létszámot.
    Viszont ha legalább egy helyen van mindenki, akkor -elméletileg- bármelyik járat azonnal
    helyettesíthető. Tekintve , hogy jelenleg szinte alig-alig van tartalék jármű,
    sofőr meg egyáltalán nincs tartalékban.
    Erre mondom én, hogy lehet kicsit szépíteni a dolgon, de a központi
    menetirányítás eljövetele nem oldja meg ezt a problémát (sem).
    Lehet még pár (kissebb) buszvégállomást építeni (wc,pihenő stb a sofőröknek),
    de ez vicc, tekintve hogy a révai utca "decentrumba" még a víz sincs
    bevezetve ( pedig volt rá vagy 30 éve a volánnak),
    nincs leszállítóhely (stb), marcalvárost meg nem is tudom
    minek lehetne nevezni, de decentrumnak aligha...
    (Tudom, tudom: a buszsofőr nem is ember, nincs szüksége ilyenekre...)
    Ilyen állapotok mellett a rövid hatótávolságú jeladóval történő
    "zölkérés", meg hasonlók, csak képzelgésnek tűnnek.
    (Vagy legalábbis erős képmutatás).
    Az utastájékoztatásra (pl lerobbanások, késések esetén) , meg csak annyit
    mondanék, hogy ez mindennapos probléma. (Megjegyzem városi buszon NINCS késés,
    mert akkor a sofőrnek több lenne a kormány mögött töltött ideje, és több bért kellene
    fizetni neki!!!)
    Amúgy óránként robbannak le, még az új CREDO "csodák" is.
    Télen jelentősen romlik majd a helyzet. Elhiszem, hogy egy kívülálló úgy gondolja,
    hogy az új buszok csodálatosak. De messze nem azok. A javításuk nem megoldott.
    Sokszor még a gyártó sem képes javítani őket és napokra, hetekre kidőlnek.
    Nem volt normális, aki megvette ezeket a "buszokat".

    Na de a végére azért egy utalás a sci-fi kedvelőknek:

    http://www.gyor.hu/adatok/kozgyules/helyi_kozlekedesi_koncepcio_-_dokumentum.pdf

    Akik ezt a dokumentumot készítették, azokat én még busz közelében nem nagyon láttam
    (decentumban pláne nem) , talán csak az Ágostont. Dehát pont ezért gyarapodik
    ilyen szépen kis országunk. Most aztán retteghet a nép az új összevont "gazdaságos"
    járatoktól...

    Szóval jól ki van találva minden. Remélem legalább a chipkártyás rendszer megvalósul.
    Az tényleg nagy ötlet és kivitelezhető.”
  • 17. Freehill - 2008. szeptember 14. 11:34
    „Legenda és Buszvezető: Miért kellene szerintetek olyan "központi pályaudvar", "ahol elfér egyszerre legalább 100 db autóbusz"? A központi forgalomirányítás lényege éppen az, hogy a buszok bárhol lehetnek, a központban (amely szintén bárhol lehet), a műholdas járműkövetés lévén valamennyi autóbusz helyzete látható, és a kétirányú kommunikációnak köszönhetően irányítani is lehet őket. Ez azt jelenti, hogy még a mai nagyságú decentrumokra sincs szükség - nemhogy egy "giga-pályaudvarra" -, hanem több, kisebb végállomással el lehet látni a forgalmat, ami praktikusabb vonalhálózat kialakítását is lehetővé teszi.

    Az utasszámláló berendezés szerintem egyáltalán nem haszontalan: ez is tehermentesíti a gépkocsivezetőket, ezen kívül pontosabb, és legfőképpen könnyebben feldolgozgató - ezáltal a gyakorlatban is jobban felhasználható! - adatokat szolgáltat. Folyamatos utasszámlálásra pedig szükség van, ez szerintem nyilvánvaló...

    A tájékoztató berendezések természetesen a valós forgalmi adatok alapján fognak működni, tehát ha a járat már késik 5 percet, azt ki fogja tudni írni. Azt, ha a hátralévő 2 perc alatt lerobban a busz, nyilván nem fogja tudni megjósolni, de ez azért jóval ritkább.

    Az autóbuszok haladását az úgynevezett "zöld út"-kérés is segíteni fogja, ami természetesen nem oldja meg az összes forgalmi torlódást, viszont egy kicsit azért javít a helyzeten. Hosszú távú megoldást az jelentene, ha bizonyos utcákat páronként egyirányúsítanának, így lehetőség nyílna buszsávok kialakítására a kritikus helyeken. Plusz: P+R parkolók a város szélén, forgalomkorlátozás a belvárosban, klimatizált buszok, és erőteljes marketing. Csak az a kérdés, hogy az autóval utazó városvezetők mikor fogják megérteni, hogy ez a fenntartható városi közlekedés egyetlen módja...”
  • 16. buszvezető 2008. szeptember 07. 17:48
    „1. Az vezetőülésből úgy látom a helyzetet, hogy a :
    ,,a győri közlekedésfejlesztés is sebességet válthat, lendületbe hozhatjuk városunkat"
    megvalósításához ,,SEBESSÉGVÁLTÓT" kellene cerélni....

    2. Amennyiben leírnám a napi technikai problémáinkat az emberek többsége fel sem merne ülni a buszokra. Ugyanakkor a vezetőség azzal van elfoglalva, hogy ne lehessen üzemanyagot lopni.(Egy-két ember butasága miatt.)

    A menetrendet úgy állították össze, hogy 1 perces ráfordulással egy másik járatot kell(ene) megkezdeni. Elfelejtették figyelembe venni a nagy járműforgalmat, számtalan jelzőlámpát és sok más külső tényezőt. Ennek hibáit naponta a fejünkre olvassák az Utasok.
    Legutóbb a felsővezetésnek volt még egy érdekes döntése, baráti telefonhívásra átszervezték hova kell szóló, hova csuklós busz, hát megint siekerült ....
    Ehhez meg nem kell utasszámláló.

    3. Nincs jelenleg Győrben annyi autóbuszvezető, amennyire szükség lenne, az elmúlt napokban is többen felmondtak...., így aztán nincs tartalék busz sem. A járatok kimaradása a hideg beköszöntével várhatóan tovább nő.

    4. Jegykiadó automata valóban jó lenne, ha az megfelelően működik. Bennünket is tehermentesítene.

    5. Legfontosabb viszont a működő buszok mellett a központi menetirányítás lenne, de ehhez egy központi pályaudvart kellene létrehozni, amit Győrben nem tudom hol lehetne felépíteni.
    Sehol nincs három részre osztva a helyi autóbusz közlekedés, mint Győrben.
    Amennyiben sikerülne felépíteni, akkor kellene egy ügyes, szervezőképes, vezénylő, irányító gárda.

    6. A tájékoztató berendezés a járatok érkezéséről, csak akkor ér valamit, hanem a várható késéseket írná ki....”
  • 15. Legenda 2008. szeptember 07. 14:47
    „Mielőtt valaki túlzott reményeket táplálna a győri helyi
    tömegközlekedés javulásával kapcsolatban, azért egy-két dologra
    felhívnám a figyelmet.
    1. A győri helyi tömegközlekedésben használt
    credo "autóbuszok" alkalmatlanok még a közlekedésre is,
    nemhogy kiszámítható tömegközlekedésre. Az utas azt fogja látni
    a kijelzőn, hogy a busz érkezik 2 perc múlva. Aztán a credo
    egyszer csak megáll valahol a 2 megálló között. Mielőtt valaki
    erre azt mondaná, hogy ez néha előfordul, elárulom, hogy óránként
    robban le városszerte 1-2 ilyen "jármű". (Télen a helyzet jelentősen
    romlani fog). Normális buszokat kellene venni ( Még az amúgy nem túl jelentős
    árkülönbség ellenére is megérné)
    2. Buszokon lévő utastájékoztató rendszer?
    Na erre igazán íiváncsi leszek. (Halkan jegyzem meg , hogy a modern
    buszokat ki sem engedik a gyárból ilyen nélkül.) A credokba meg majd
    utólag lesznek "belebuherálva", úgyhogy valószinűleg nem lesz túl
    megbízható.
    3. A városi buszok menetidejei kb. a 20 évvel ezelőtti állapotokhoz
    vannak igazítva. Azóta jelentősen megnőtt a személygépkocsik száma, vele együtt
    a forgalom is.(4-5X ?)
    Emellett van olyan buszjárat, aminek az útvonalán 10 évvel ezelőtt
    4-5 közlekedési lámpa volt, most pedig 13-14 db van. Ezért jelentősen
    nőttek a menetidők, de papíron ugyanannyi idő alatt kell teljesíteni azokat,
    mert a következő járatra nem lehet visszaérni. A sofőrnek 56 perc alatt kell
    teljesíteni a járatot, aztán 4 perc múlva újra mehet járatba. Apró szépséghiba,
    hogy az említett kör 1 óra 10 perc alatt teljesíthető padlógázon.
    Így aztán sokszor már a végállomásról 5-10 perc késéssel
    kell indulni. Ilyen helyzetben mit ír majd ki
    az "utastájékoztató"? Mert abban biztos lehet mindenki, hogy a menetidőkhöz
    nem fog hozzányúlni a volán vezetése, mert akkor kellene még 30-40-50
    autóbuszvezetőt alkalmazni (megj: most is kb. 200 buszvezető végzi el
    240 ember munkáját, havonta kötelezően 24-25 napot dolgozva). Teljes átszervezésre
    azért valljuk be, 500 millió nem biztos hogy elég, ha kiszámoljuk,
    hogy mennyibe fognak kerülni a beharangozott újítások/fejlesztések.
    4. Az említett műszaki berendezések üzemeltetése,
    karbantartása ( pótlása :) stb. ) gondolom ingyenes lesz.
    Ha mégse, akkor majd mennek az üzik az SMS-rovatba,
    hogy mi "nem ilyen lovat akartunk". (Az áremelkedések miatt)
    5. Központi menetirányítás?
    Ahhoz ki kell építeni egy olyan komplexumot, ahol elfér egyszerre legalább 100 db
    autóbusz és egy olyan modern irodát , ahonnan ez a 100 busz egyszerre irányítható
    és nyomon követhető, bárhol is legyen a városban. Ilyen jelenleg nincs.
    Ez szerintem önmagában több mint 500 millió lenne. (De a város ilyen célra
    úgysem ad egy négyzetméter területet sem).
    Aki máshogy képzeli el a "központ menetirányítás" fogalmát, az írjon
    bátran, kíváncsi vagyok rá... Lehet még ugyan egy kicsit pofozgatni a jelenlegi
    rendszert, de gondolom, nem ez lenne a cél.
    6. Utasszámláló rendszer?
    Az első öt pontban leírt dolgokra valóban szükség lenne, de az "utasszámláló
    garnitúra" csak pénzkidobás. Gyakorlati haszna nem lesz, és a kukában végzi
    majd mind. Biztos valaki valakijének a cégétől beszerzik majd dupla áron.

    Freehill. A büntetést valóban az önkormányzat miatt kapta a cég, de azért ülnek
    elég sokan a volán irodáiban, hogy az ilyen jogi útvesztőkben ne tévedjenek el.
    Lehet hogy én tévedek, de ha a büntetést a volán kapta, akkor a volán vezetése is
    benne kellett hogy legyen és valakinek ott is jóvá kellett hagynia...
    Ezért nem a volánnál dolgozó alkalmazottakat kellene büntetni. Érdekes módon
    a felsővezetésben dolgozók azóta is vígan felveszik a negyedéves prémiumokat...
    Bocs ha ez nem tetszik valakinek, de sajnos ez a magyar valóság.

    Mindenesetre kíváncsian várom a fejleményeket. De pesszimista vagyok és szerintem
    ezzel a bejelentéssel csak nőni fognak az elvárások. Ezzel kiszúrják az utazóközönség
    szemét, a valódi problémák meg mennek a szőnyeg alá, ahogy eddig is. 500 milloó forint
    kb 6-7 db csuklós autóbusz ára. Aki szerint ez kihúzza a volánt a sz**ból, az
    egy kissé naív. A késések és járatkimaradások miatt a megítélés úgysem fog javulni..”
  • 14. Freehill - 2008. szeptember 05. 07:05
    „Kistérség:
    1: Ahogy gondolod...
    2: A "jegykiadó" automata természetesen mindenféle bérletet is ki fog adni (különben valóban nem lenne sok értelme!)
    3: Azért, mert a forgalmi torlódások miatt a menetrendet sok esetben nem lehet tartani, amiről nem a Volán tehet, viszont az utasokat ilyen körülmények között is illik korrektül tájékoztatni.
    4: Bizonyára igaza van neki, viszont mi köze ennek most ehhez a témához? Jelezni kell az igényt az AUDI felé, és ők majd intézkednek (vagy saját hatáskörben, vagy az illetékes városi szervnél: nem tudom, kinek a kezelésében van az a megálló).
    5: Örülök, hogy akkor legalább ezzel nincs bajod. Bár továbbra sem értem, hogy miért akarod mindenáron lehúzni a projektet, szándékosan csak a(z Általad annak tartott) negatívumokat kiemelve...
    6: Én sem értem, hogy mi másra (fontosabbra) gondolsz még utazási kultúra alatt. Szerintem nem olyan rossz a helyzet, bár javítani természetesen lehetne rajta. De pl. klimatizálatlan járművek, ill. 1-1 túlzsúfolt járat (sokkal több nncs már Győrben sem!) bármelyik nyugat-európai városban is előfordul!
    7: Nyilván, az ilyen visszaélések ellen is védeni fog (baj?). De a fő cél a forgalomirányítás és az utastájékoztatás.”
  • 13. enge 2008. szeptember 04. 19:30
    „kistérség, amit írtál az zavaros és követhetetlen...igazából nem is tudok én reagálni rád, annyira szánalmas baromság amit írsz...no, de talán egy dolog mégis: szerinted hogyan érje el az utazási kultúra a nyugati szintet ha nem fejlesztenek?! No mindegy, gondolom erre is írsz valami okosat. Nem csoda, bizos te vagy a "nyomkövetők és egyé szerkentyűk" szakértője...:)”
  • 12. kistérség? 2008. szeptember 04. 13:32
    „Freehill:
    1; ketten voltak a pakliban és most is...fatális véletlen az egész
    2; nem bérletről volt szó hanem jegykiadókról
    3; A nagyobb megállóhelyeken olyan eszközöket helyeznek el, ami a következő jármű várható érkezési idejét mutatja."
    Erre akartam azt írni, hogy mi a fenének amikor ott van a menetrend.
    4; tricsének igaza van. már régóta siránkoznak, hogy padokat kérnek az Audihoz. Gondolod foglakoznak ilyen ügyekkel?
    5; amiről nem írtam az ésszerű és egyértelmű. Akkor meg minek írjak róla?
    6; ha az utazási kultúra eléri a nyugati szintet akkor híve maradok a fejlesztéseknek. De mindezekből továbbra is világos marad előttem, hogy a volán jön majd ki jól mindebből.
    7; az, hogy nyomkövetőt és egyé szerkentyűket építenek be az nem azért fog történni.
    Hanem, hogy a sofőrök ne tudjanak gázolajat fejni. Ennyi.”
  • 11. tricse 2008. szeptember 04. 11:17
    „kérünk padokat az audis buszmegállókba!!!!

    légyszi,légyszi,légyszi!!”
  • 10. Freehill - 2008. szeptember 04. 07:14
    „"Kistérség", ne haragudj, de irtóra nem vagy képben!

    - A büntetést nem a Volán, hanem az önkormányzat döntése miatt kapta a cég.

    - A cikkből is világosan kiderül, hogy 3, azaz HÁROM pályázatról van szó: ezek közül 1 (a legkisebb összegű) a Mosonmagyaróvári kistérségé, a másik kettő Győr, illetve Sopron városáé - a Volánnal közös konzorciumban.

    - Az automatákra szükség van, mivel - ahogy "Kikelet" is írta - elfogadhatatlan, hogy vasárnap szinte sehol sem lehet bérletet vásárolni. Másrészt, az automaták a gépkocsivezetőket is tehermentesítik a jegyárusítás alól a forgalmas megállóhelyeken, így javul a menetrendszerűség.

    - A fedélzeti utastájékoztatás egyáltalán nem luxus, hanem egyre inkább alapkövetelmény - és ma már nem csak Németország, hanem Magyarország hasonló méretű városaiban is. Enélkül meglehetősen nehéz tájékozódia annak, aki nem ismeri a várost, még akkor is, ha van menetrendje.

    Amúgy a legfontosabb fejlesztés - amiről nem írtál -, a központi forgalomirányítás kiépítése, ami lehetővé teszi a járművek nyomon követését, szükség esetén mentesítő járatok küldését, dinamikus terelőútvonalak kijelölését stb. A teljeskörű és naprakész utastájékoztatás végső soron ennek a hozománya.

    Úgyhogy egyáltalán nem feleslegesek a fejlesztések, sőt, már régen szükség lett volna rájuk: hihetetlen, hogy valaki nem képes örülni ennek, mi több, ilyen negatívan áll hozzá. Szerinted minden jó úgy, ahogy van? Az utasszámok sajnos nem ezt igazolják...”
  • 9. kistérség? 2008. szeptember 03. 22:15
    „Most mi van?!

    Visszaadják a volánnak a lóvét amit a főnökök illetve a cég néhány éve büntetésképpen kaptak, mert rossz döntést szültek?
    Most meg a buszvezetők bére (is) bánja a balf..sz döntésüket miközben megapartykat tartanak a balatonon és osszák a százezreket egymás között?
    A volánnak semmi köze ehhez a pénzhez hiszen kistérség kapja. Akkor meg, MILYEN buszokat akarnak ezekből felújítan?! Milyen buszai vannak a kistérségnek ott Sopronban (is)?
    Vagy újítsuk fel őket majd adjuk el a megyén és határon kívüli maszekoknak jó kis csúszóért?
    Ez van. Kíváncsi vagyok ebből a pénzből a nem volán tulajdonú buszt üzemeltetőknek mennyi jut. Mennyi jut azokba a falvakba amelyek betársultak. Azok miilyen és mennyi buszt kapnak belőle?
    Azt írja, hogy B.O.S...nem kell csodálkozni. Októbertől maszek veszi át az utasok felét így le is vannak sza..a a z utasok, majd a cégük felújítja ha akarja. Ez nem lehet véletlen kedves újságíró, hiszen nagy itt a puszi- haverság a volán és a polgármesterek között. (ez feltételezés nem kell általánosan venni).

    Jegykiadó automata: röhög a vakbelem. Tessék kedves elvtársak szétnézni Muraszombaton, hogy ott miképpen működik a fizetési rendszer a buszokon.
    Majd megint jó kis ellátmányuk lesz belőle a sötét éjszakába beleisimuló gengsztereknek.

    Fedélzeti utastájékoztató: mi a büdös fenének találták akkor ki a menetrendet? Ez nem a Metro Pesten. És ez nem a kétmilliók városa. Azért ennyire ne legyenek már elszállva maguktól...azért ez még a németeknél is luxus számba megy és ott is bírnak az utasok (már ha van) várni öt, netán hat percet.

    Utasszámláló: ott verem át ahol nekem jól esik. Legyen kalibrált elfogadott, majd az állam bácsi zsebéből jobban kivehetjük a lóvét.

    Hogyan lehet az, hogy tulképpen 1989-90 óta a volánnak a vezetői magja nem változott? Ennyire jól csinálták a dolgukat?
    Már akkor fenékbe kellett volna billenteni kb 3-4 embert amikor megszerezték az 1 milliárdos büntetést.
    Ennek semmi köze az egész kistérséghez és annak fejlesztéséhez.
    Ez nem arról és nem az utasok kényelméért szól.
    Lásd második kérdésemet. Na, arról (is) szól.
    Pénzkidobás a 80%-a amiket ezek felsorolnak. Ennyi pénzért már troli hálózatot is létrelehetne hozni Győrben”
  • 8. fene 2008. szeptember 03. 19:21
    „Modern fedélzeti utastájékoztató rendszerrel felszerelt buszok fognak közlekedni balkáni minőségű hátsóudvarból, vagyis a Révai utcából. A gyöngysoros nyakhoz nem illik a ganés tűcipő.”
  • 7. csocso 2008. szeptember 03. 10:53
    „Ezt a pályázatot nem győr írta, mielőtt még tévhitbe esnének a gyurcsányozó, "ugató" emberkék...
    Éppen ideje, hogy egy kicsit fejlődjön a győri tömegközlekedés, mert igazából a buszokon kívül semmi nem javult (bár ezek a credos buszok elég furcsák, de ez más tészta...). Örüljünk, hogy történik valami.”
  • 6. kikelet 2008. szeptember 03. 10:28
    „Na végre közeledünk akkor Nyugat-Európához. Remélem a jegykiadó automaták is nyugatiak lesznek és bérletet is lehet majd venni belőlük. Röhej, hogy ha a hónap 6. napja vasárnapra esik, akkor egész Győrben nem lehet venni sehol sem bérletet...”
  • 5. Gomb Mária 2008. szeptember 03. 09:36
    „Hajrá!”
  • 4. enge 2008. szeptember 03. 09:27
    „Kedves Örökké Pesszimista Győr Népe!

    Hogy jön most ide a "gyurcsányi lendület" meg a "bezzeg a mi időnkben"?!
    Nemhogy örülnétek hogy pénzt kapott a város! Én amugy inkább -ha mindenáron muszály fikázni valakit - Németh Zoltán "projekt"-jétől tartanék...remélem bölcsen és célratörően használlják fel a támogatást....”
  • 3. fredo2 2008. szeptember 03. 08:35
    „Na, ha Molnár Csaba akarja Győrt lendületbe hozni, abból inkább nem kérünk. Az olyan lesz mint az ország, meg a gyurcsányi lendület. Irány hátrafelé!
    Ellenben gratulálok a győri önkormányzatnak az eredményes pályázathoz. Nem azt ugatták a szocik, hogy a város nem ír jó pályázatokat? Hát tessék!”
  • 2. szadesz 2008. szeptember 03. 08:20
    „Meg kellett volna nevelni a fiatalokat! Szóval nem(csak) az ifjúság barom, hanem a szülei is! Sőt!!!”
  • 1. erdész 2008. szeptember 03. 08:03
    „Ennek a barom ifjúságnak kár bármit felújítani.Ilyen gyenge rendőri jelenlét mellett csak kidobott pénz.Pár héten belül szét lesz verve,össze lesz festve minden,a diszkópatkányok meg büszkék lesznek plázaq...ik elött hatalmas erejükre.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kigyulladt egy személyvonat

Kedden 18 óra 22 perckor kigyulladt Győrszabadhegy állomáson a Celldömölktől Győrig közlekedő… Tovább olvasom